Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo lieve meisjes,

Ben weer heel eventjes online, maar hou het bewust kort. Minder input en prikkels bevallen me erg goed.

Met mij en belangrijker nog met de kleine gaat het super. Eindelijk met verlof en geen rugklachten meer. Wel veel fysio gehad en flink aan het bewegen nu. 2 weken last van veel vocht gehad, maar dat gaat nu veel beter. Ben wel heel groot op de buik. :) Vorige week laatste keer bij de gyn geweest en vandaag de laatste echo. Het gaat zo voorspoedig, ook met die bloedonderzoeken of ik met mijn antistoffen het bloed afbreek bij de kleine, dat we waarschijnlijk niet meer hoeven te komen... tot aan Dday! Best wat tranen gelaten, heb wel 25 keer bloedgeprikt en zeker ook wel een echo of 20 gehad. En dan nu eindelijk "los"!

Ik heb niet helemaal terug gelezen maar verdriet en geluk gaan weer hand in hand hier. Voor iedereen een dikke knuffel en ik blijf gelukkig via Fren op de hoogte en ben ook actief met Henne verbonden.

Syl, sterkte wat een heftige tijden. Tool, nog ff geduld zet hem op! Henne, jij ook weer binnenkort. Witje, wat een teleurstelling van die cryo. Succes met de allerlaatste. Sen, al spullen aan het inslaan? Babeth, leuke foto's op fb hoor. :) Caro, bij jullie allemaal iets rustiger of blijft het druk zo met z'n 5-en? Pff nu weet ik van sommigen jullie nickname toch niet meer! Net als mijn wachtwoord, haha.

In ieder geval ben ik gelukkig met de meesten gelinkt via fb. Dus ik blijf betrokken en deels op de hoogte!

Veel liefs, mis jullie wel hoor. xxxx

Geplaatst

Gelukkig hebben we FB!

Ja hoor, het wordt iets rustiger bij ons, zal altijd druk blijven maar niet meer zo hysterisch. Al zijn er momenten als ze tegelijk huilen... maar ja, dat hoort erbij.

Succes nog en ik spreek je op FB wel!

Geplaatst

Hey Mik, leuk een berichtje van je te lezen en idd hebben we gelukkig FB. Geweldig dat het zo voorspoedig gaat meid, je hebt het dubbel en dwars verdiend!

Es, goed om te lezen dat het iets beter gaat met je opa. Jammer dat je niet zo'n leuke vakantie hebt gehad.

Syl, wat een ellende. Denk je echt dat ze beslag komen leggen op je spullen thuis? achteraf zegt mijn vriend dat hij het meenemen van al z'n spullen nog het minst erg vond. Het aller aller ergst was het feit dat hij zijn destijds 6-jarige dochter waarover hij de volledige voogdij had gekregen, noodgewongen bij haar moeder moest laten wonen omdat hij simpelweg geen dak meer boven zijn hoofd had. Die spullen konden hem wat dat betreft gestolen worden...

Geplaatst

Pff, heftige berichten hier vandaag...

Syl, de kogel is dus door de kerk? Wat absurt dat faillisement aanvragen zo kóstbaar is. Dat voelt heel krom. Hebben jullie wel mensen die je met raad en daad bijstaan? Want deze last alleen dragen is zwaar. Hoop het echt. En in hoeverre heef dit inderdaad gevolgen privé? Kunnen jullie je huis kwijtraken? Pff, kan me echt niet voorstellen hoe moeilijk jullie het moeten hebben samen. Hoop dat jullie er in ieder geval wel samen tegenaan kunnen en steun aan elkaar hebben.

Es, wat dubbel, niet ongesteld... Kan me voorstellen dat je niet durft te testen, maar denk wel dat het duidelijkheid geeft, linksom of rechtsom. Heb t ook eens gehad en na de (negatieve) test werd ik een half uur later ongesteld. Ne alsof ik het onbewust aan het tegenhouden was.

Henne, vind da je goed bezig bent hoor, met al je workshops en leesvoer! Dan mag er best een dagje luieren tussen zitten. Je moet immers ook opladen voor volgende week! Heeft J het naar z'n zin gehad in Duitsland? Overigens, mocht je daar behoefte aan hebben, dan kan ik je wel een handboek voor zzp-ers sturen als ik weer aan hè werk ben. Is met name de backoffice afhandeling via de computer. Facturen, huisstijl, dat soort zaken.

Ruby, s het einde van de badkamersoap dan eindelijk in zicht? Hoop het heel erg voor jullie! En de tip van het alarm in je telefoon werkt echt! Ik had hè ook voor m'n dagelijkse spuit bloedverdunners. En je zult merken da je na een week of twee het alarm voor bent, omdat het dan in je routine zit om de pil(len) in te nemen.

Geplaatst

Jeejte zeg, gisteravond heeft niemand gepost...... Allemaal bezig met leuke dingen hopelijk............( hoop doet leven zeggen ze toch?)

Nou ik me gister aangemeld omdat bongi was begonnen, is het ook weer gestopt. Ik voel wel van alles dus laat het maar zo staan. Mocht het vandaag niet doorbreken zal ik morgen even bellen, te vroeg een echo vind ik ook weer zo overdreven.

Ik zit nu op mijn oppaskindje voor vandaag te wachten. Het meisje heeft dubbele oorontsteking en mag dus niet naar de opvang. Vandaag komt ze bij ons om zich lekker te laten vertroetelen. Ben ook een beetje bang voor dat het stiekum wel pijn doet, dan weet ik eventjes hoe het is om 2 kindjes te hebben..... Maar goed dat mag de pret niet drukken nietwaar?

Geplaatst

kalimera meiden! henne gefeliciteerd met je verjaardag! veel plezier vandaag! syl, meissie!wat krijgen jullie weer veel op je bordje. nu dus echt de kogel door de kerk. heftig zeg! ook om t mede te delen aan t personeel. pffff. kan me niet voorstellen hoe dit voor jullie moet voelen en kan alleen maar veel sterkte wensen! als we ook maar iets kunnen doen laat maar weten! es wat een onzekerheid, jeetje! n test geeft zeker duidelijkheid, maar die angst om te testen is groot ik weet er alles van! zit nu al met hetzelfde probleem! ik durf niet te testen volgende week! laatste keer en echt erop of eronder. sterkte meid! fijn overigens dat t beter met je opa gaat! san veel succes/plezier met je oppaskindje! en jij ook weer bongi,tenminste dat was de bedoeling? hoop dat t toch doorzet! en ga voor jullie duimen dat alles goed gaat! hier dus onzeker. sinds gister die stekende pijn in mijn linker onderrug, wat ik normaal een week zoiets krijg voordat ik ongi moet worden niet leuk! van de cd van zita word ik helemaal kriegelig. ontspannen kan ik me dus helemaal niet, zucht. lig nu naar de muziekwaterbedtherapiemuziek te luisteren. dat helpt geloof ik wel! verder ben ik t ff kwijt. lees strakw nog eens alles op de laptop na.

Geplaatst

Goede morgen meiden,

Henne, gefeliciteerd met je verjaardag!! Een fijne dag gewenst , ik hoop dat je je wat fitter voelt!

Syl, mijn hemel wat moeten jullie veel doorstaan!dit hebben jullie absoluut niet verdiend, zo enorm geknokt, gevochten....hoop dat jullie toch veel veilig kunnen stellen, sterkte!!

Guusje hoe gaat het met jou?

Es, bah wat ellendig dat jullie korte vakantie zo verlopen is, en dan de onzekerheid waarom je menstruatie nu op zich laat wachten? Reactie op meds is ook niet ondenkbaar, een testje roept ook weer allerlei gevoelens op...hoop dat er snel duidelijkheid is, iig fijn dat je opa toch aan de beterende hand is, hij is dan ook Erg lief bijgestaan.

Tool , je zenuwen dreunen hier door mijn iPad heen, ohhhhh wat zal je een spanning voelen, heb geen tips voor je, ja, leuke dingen doen, afleiding zoeken, misschien het eea uitzoeken voor Julle bruiloft? Die signalen die je ook voelt bij een naderende ongi zijn ook zo klote hè, ookal weet iedereen dat dat ook weer juist goed kan zijn!pffff sterkte, ik blijf hard duimen!

Geplaatst

Tool lieve meis, ik voel je onrust. Het is ook zo beladen, een laatste poging. Lijkt me doodeng. Toch proberen te ontspannen lieverd, al is het alleen maar om niet compleet uitgeput te raken.

San, hoop dat je menstruatie vandaag gewoon doorzet!

Esther hoe staat het er bij jou voor? Of moeten we dat maar niet blijven vragen nu? Legt er natuurlijk ook weer druk op.

Babeth hoe is het met Imke?

Allemaal bedankt voor de felicitaties. J is vanochtend vertrokken zonder me te feliciteren, wat ik stiekem toch niet echt leuk vond. Ik weet dat hij slecht is met data, ik weet dat hij zelf niks om verjaardagen geeft en ik zag net ook in de agenda dat hij vanmiddag een belangrijke afspraak heeft, maar toch... Zit verder tegen mn menstruatie aan te hikken. Het een zeer pijnlijke voorgevel en gekramp in mn buik. Geloof dat ik vandaag liever in bed zou kruipen haha. Maar goed, zo eerst maar naar fysio, dan de taart afmaken, vanmiddag komt er en vriendin en daarna zien we wel verder. Merk dat ik toch beetje zenuwachtig ben voor starten met prednisolon en alles wat er weer gaat komen.

Hmmm, ik klink warrig geloof ik. Zal de oude dag zijn ;-) Tot later meiden!

Geplaatst

Henne ook hier gefeliciteerd! Maak er een fijne dag van! En die kerel van je die heeft wat goed te maken zeg :)

Oei ik kan me zo goed voorstellen dat je mixed feelings hebt bij het starten! Eerst vandaag genieten en dan op naar de volgende dag!

San fijne dag zo met twee kleintjes om je heen!

Tool ga je nog eerder testen of niet? Oh bah bah bah wat een paar spannende dagen komen er aan....brrrrrr!!! Heb je voldoende afleiding?

Ik ben nog niet ongesteld, wel kramperig gevoel in onderbuik maar dat komt en gaat en heb ik al vanaf woensdag ofzo. Ik ga zo naar de dermatoloog voor mijn benen, moet er om half 11 zijn. Daarna ga ik nog even naar huis, test halen en testen denk ik. Ik heb een late dienst en weet eigenlijk niet zo goed wat ik zal doen nog een dag wachten of niet. Wat zouden jullie doen?

Geplaatst

Tja, wat dat betreft....een kramperig gevoel heb ik de eerste zwangerschap de eerste weken continue gehad. Meer dan wanneer ik ongesteld moest worden. En testen tja....ik ben zelf altijd van het impulsieve testen. Meestal op een moment dat ik mezelf anders helemaal gek loop te maken. Achteraf vind ik mezelf altijd 1) heel dom dat ik er een test en dus geld aan heb verspilt 2) heel dom dat ik niet met ochtendurine heb getest, maar met een heel klein en licht middagplasje 3) heel dom dat ik gehoopt/gelooft/gedacht heb dat ik misschien wel zwanger was en nu nog steeds stiekem blijf hopen dat de test negatief is door de middagurine 4) heel dom dat ik niet op J heb gewacht want nu zit ik in mn uppie te janken. En een uur later ben ik blij dat ik weet waar ik aan toe ben en word ik meestal ook prompt ongesteld. Kortom: aan mijn advies heb je niks :-0

Geplaatst

hahaha Henne, zo is mijn redenering ook.

Es, ik ga zeker niet eerder testen, ben ik niet zo goed in, en heb ik ook nooit gedaan. en van mijn katten kan ik ook niet uitgaan, want er wordt toch vaak gezegd dat katten op je komen liggen als je zwanger bent, nou die van mij liggen continue op me, hahahaha, dus dat is geen goeie maatstaf.

ik kan niets anders doen dan afwachten. Had wel gisteren toen ik de bollen inbracht (gebruik zo'n proppenschieter) een sliertje bruinig eraan. nooit eerder gehad, dus ik hoop dat dit een goed teken is. verder heb ik nu al een paar uur de cd van de waterbedtherapie opstaan en ik moet zeggen: zeer rustgevend!!! dus die laat ik voorlopig nog effe op staan, hahahaha.

Ga straks ook nog afwassen en ga weer verder in mijn boek. Heb nog 2,5 week de tijd om de strijk te doen, hahahaha.

zal het lijstje ook nog even aanpassen, zag dat het weer naar voor was gehaald.

degene die vorige week gelijk met mij het infuus kreeg en op dezelfde dag als mij ook de tp had, is helaas al ongi geworden, 4e poging voor hun, helaas dus al voorbij. zijn even het spoor bijster en weten niet wat ze moeten doen. vindhet heel rot voor ze.

Geplaatst

Pauze:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Sab:

Guusje: Bij komen, 17 april afspraak ferti arts voor aller laatste cryo's.

Voortraject:

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken.

Wen72: 2 april een afspraak in gent om alle uitslagen van de onderzoeken te bespreken. Daarna hopelijk in april / mei starten. Ondertussen aan een hoop supplementen.

Ceeke: vitamine D, omega 3 en ijzerpreparaat als voorbereiding voor de cryo poging (met prednisolon en intralipid) in april 2012.

Henne: 2 mei starten met prednisolon, aanmelden bij menstruatie (rond 5 mei)

Behandeling:

Tool: 24-4 tp van 2 toppertjes (12- en 8-cellig), 7 of 8 mei testen

Witje: 1-5 ongi. 1e echo voor laatste cryo tp 9-5.

Zwanger:

Miki: (uitger. datum 9-6-2012)

S€N: (uitger. datum 24-08-2012)

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari van dochter Kaat en zoon Bram

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien.

Spaatje:

Zo, heb het lijstje aangepast, nu is het zwart op wit. brrrr... laatste rijtje vind ik heel erg confronterend, zeker omdat er een kans in zit dat mijn naam ook daar bij kan komen te staan, maar kan ook in het rijtje van de de zwangeren komen te staan. hoop natuurlijk het laatste, maar als ik moet afgaan op mijn lichaam, dan zou het het eerste worden, maar goed, wanneer heeft mijn lichaam nog eens gelijk gehad???

Geplaatst

Es', succes bij de dermatoloog, testen...pffff ik denk dan doen, lees dan het bericht van Henne en moet dan een beetje lachen, puur om de herkenning! Toch deed ik meteen een test als ik duidelijkheid wilde en ja, meestal kwam de menstruatie dan kort daarna. Lastig meid,succes.

Henne jij kreeg het bericht om weer aan de prednisolon te gaan hè? Was even schakelen....nu begin je zeg maar nog wat sneller met de poging, onwijs spannend weer, heel veel succes!!

Tool wat ontzettend ellendig dat het bij die mensen weer niet gelukt is, de radeloosheid kan ik meer indenken, probeer je er niet door uit het veld te laten slaan he, dat sliertje bruin klinkt niet slecht!oud, innesteling? Ohhhhh ik krijg er de kriebels van.

Hier gaat het redelijk met Imke, koorts s weg, maar omdat ze nog veel hoest is ze ook vermoeider. Ze ligt nu ook al vanaf 9.15 te slapen. Gelukkig heeft ze vannacht wel in haar eigen bedje geslapen, nu kon papa ook weer goed slapen.

uit protest tegen de nog steeds niet schijnende zon eb ik maar ale winterjassen en toebehoren naar boven gedaan, behalve de jas van Imke dan. Ik ben echt toe aan lekker weer, misschien helpt het?

Ivfsh, hoe is het bij julie?

Geplaatst

Wat een fijn weer meiden, het is hier ook echt rustig, kwam even langs om Tool sterkte en succes te wensen met de laatste dagen wachten. Klonk wel hoopvol je berichtje Tool!

Henne ook hier gefeliciteerd met je verjaardag!

Lieve meiden, allen dikke knuffel xxx

Geplaatst

Hahaha, afdwingen, ik zit hier even lekker te grinniken. J is ook wel zo hoor, maar het is ook een koukleum dus hij kiest al snel eieren voor zijn geld. Vandaag valt het trouwens mee, of het ligt aan mijn hormonen...heb het bloedheet. Maar als ik zie dat het zaterdag acht (8!) graden wordt...dat is echt wel een dieptepunt hoor, pfff...

Geplaatst

Ik ben helemaal van slag. Kan alleen maar huilen.,

Ik heb het ziekenhuis gebeld en vanmiddag om kwart voor vier mag ik komen. gerard komt zo thuis

Geplaatst

de test was zo knalpositief...de teststreep was er eerder dan de controlestreep. Ik heb nog nooit een positieve test gehad en deze is zo positief.

Maar nu ben ik bang...mijn schildklier is nog lang niet goed, straks gaat het niet goed. Ik bel zo de huisarts of ik mijn tsh vanmiddag mag laten prikken

Geplaatst

ja dit is te bizar gewoon. Ik kan er niet bij. Ik snap het niet, hoe kan dit nou zo ineens na tien jaar? Dit is zo'n groot wonder

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden