Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik vind het ook overdreven maar weet ook dat je heeeeeel anders tegen dingen kunt aankijken als je zelf in die situatie zit dus ik probeer wat dat betreft dan wel voorzichtig te zijn met oordelen

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Fren,

Kwam even langs bij de D&D meiden, en heb idd Draagmoeder gezocht gekeken.

Ik heb ook wel mijn bedenkingen bij het stel dat nu een baarmoedertransplantatie zou willen, natuurlijk kan de wens voor een vierde allesoverheersend zijn, maar een beetje vreemd vind ik het wel.

Ik vind overigens het commercieel draagmoederschap in India ook bedenkelijk. Kan iedereen zomaar aankloppen voor een kind? Worden de wensouders ook gescreend? Er lopen tegenwoordig zoveel gekken rond die op allerlei manieren misbruik maken van kinderen..... je moet er toch niet aan denken dat er een stel pedofielen komt aankloppen en die, net als die Canadese jongen, gewoon drie kindjes tegelijk krijgt. Als je er geld genoeg voor hebt kan dat blijkbaar. Ik vind het doodeng.....

Nou, ik breek weer uit.

liefs,

Lot

p.s. het topic waar ik "thuis" hoor is heel stil geworden (uitgerekend juni 2011) maar ik merk dat ik nog steeds behoefte heb aan meelezen met de verschillende trajecten waar een ieder in zit en af en toe eens zinnig (of minder zinnig) meepraten, voel me een beetje "lost". Ga weer eens even bij de 40+ dames buurten....

Geplaatst

Sen dat is ook zo. In de vorige aflevering had ik er ook best nog heel veel begrip voor. Als je idd een groot gezin wilt en dat kan opeens niet meer, dan zoek je een mogelijkheid. alleen van wat er nu in beeld werd gebracht kreeg ik er een rotgevoel bij, een heel hard gevoel. Maar ja, ook dat kan voortkomen uit wat ze meegemaakt hebben... Vind het moeilijke materie. Als mensen zeggen dat zij 'nooit IVF zouden doen' denk ik ook, da kun je niet zeggen. Ik merk alleen wel steeds meer waar oor mij persoonlijk grenzen liggen. Wat natuurlijk ook veel waard is en een mooi effect van zo'n programma. Het zet je wel aan het denken.

Geplaatst

Fren en Henne, wat het progamma draagmoeder gezocht; mijn haren gingen er ook gewoon rechtovereind van staan!!!!

Waar gaat dit nou eigenlijk nog over???

Henne, morgen naar DD? doen ze daar dan ook hcg checken? succes meid!

Geplaatst

Ik vind die meid een koude kikker, kan er niks aan doen. Koude uitstraling, helemaal geen warme moeder, waarom moet ze door dit alles heen gaan en andere mensen erbij betrekken voor een vierde kind? Niet te geloven.

En heel eng die situatie in India, ik wist niet wat ik zag, die vent alleen met die piepkleine tweeling en over een paar dagen (of was het weken) komt er nog een 3e baby bij? WAAAAT??? Met geld kan kennelijk alles. Die Nederlandse mannen zouden er niks mee te maken moeten willen hebben, met die kliniek! Sjeezes...

Geplaatst

Gatver, m'n pa is in het zkh bij de ehbo. Kan de hele dag al niet plassen. Hij heeft zo'n pijn. Inmiddels is z'n blaas leeggezogen, maar er zat veel bloed in. Ze wachten nu nog op alle bloed en urine uitslagen.

M'n pa was met mijn broer mee naar het buitenland, en zijn als een speer vandaag naar huis gereden. Gatver, ik ben er niet gerust onder ...

Geplaatst

BNN had vorig jaar ook een docu over draagmoeders, oa in India. Die vrouwen krijgen er idd voor hun standaard veel geld voor, maar ze zitten dus wel negen maanden letterlijk opgesloten in die kliniek terwijl ze zelf vaak ergens een gezin hebben. Maar ja, je verlegt je grenzen kennelijk vanuit je mogelijkheden, wat ik op zich al een enge gedachte vind.

Geplaatst

Draagmoeder gezocht niet gezien, zo te horen ga ik het ook maar niet kijken ...

Geplaatst

Oh bah Guusje wat naar. Zou het gewoon een blaasontsteking kunnen zijn? Hoop echt dat het niks ernstigs is lieverd. Sterkte!

Geplaatst

Hennetje ik blijf me ermee bemoeien: ik had - zonder buikpijn - vanaf testdag helderrood bloedverlies 9 dagen lang met vuistgrote stolsels, het bloed gutste er uit en het kind bleef zitten. Wonderbaarlijk, maar ook voor jou zijn de wonderen de wereld nog niet uit!

Geplaatst

Guus wat naar voor je vader en jullie.

Ik denk ook meteen aan een blaasontsteking.

Morgen voor jullie toch al spannend en dan zoiets erbij geeft extra spanning/stress.

Geplaatst

Henne pffff je houdt het weer spannend!!

Wen trek jij het nog een beetje? Wat een enorme domper he? Je moet in Gent een cyclus wachten na een verse poging dus kan je je pas op zijn vroegst aanmelden bij je volgende bongi.

Eef je bent lief en een hele dikke knuffel voor jou. Misschien moeten we onze volgende meeting in de verfklodders doorbrengen???

Guusje wat heftig van je vader zeg??? Klinkt bekend van mijn eigen vader en o wat moet die man een pijn hebben!!!! Hopelijk iets wat op te lossen is..

Hier lekker uit eten geweest, morgen nog een dagdienstje draaien en dan naar mijn ouders, kan mijn moeder R weer eens zien. Zondag weer terug want dan een verjaardag. Druk druk druk.

Draagmoedergezocht heb ik nog niet gezien. Stukjes hier opgevangen en op het werk. Het zijn in mijn oren veel ethische dillema's. Voor nu allemaal veel te pijnlijk om naar te kijken.

Geplaatst

Ik dacht ook gelijk aan een blaasontsteking, hij heeft dit een aantal jaren geleden ook wel eens gehad. Maar de klachten zijn veel heviger, en hij heeft meer pijn. Wel is zijn prostaat verdikt hoorde ik net.

Ik kan niet ander dan afwachten, mijn broer is gelukkig bij hem. Als het zkh wat dichter bij was dan had ik er heen gegaan, maar het is 100 KM verder op :(

Geplaatst

Even paniek, maar het valt gelukkig mee. Prostaat knelde. Hij heeft nu een catheter voor de nacht, vannacht slaapt hij bij mn broer, en norgen komt hij naar huis. Wel gelijk hier naar de uroloog, om verder te kijken. Maar hij is erg opgelucht dat de druk er af is ;S

Geplaatst

Guusje, gelukkig dat t 'maar' zijn prostaat is.

Henne, hoop dat je wat kunt slapen!

Ik lig er nu in en ga pitten, toch wel vermoeiend weer vollediger werken!

Welterusten en tot morgen!

Geplaatst

hoi dames

Henne Henne, wat gebeurd er toch allemaal, mijn hemel nooit gedacht dat jouw eerste weken nog erger konden worden, jeetje, k blijf ook nog goede hoop houden en ondanks de lange rit denk ik ook dat je er goed aan doet om naar dr. P te gaan. wat de pizza betreft, iedere zwangerschap is anders dus waarom zou je deze nu niet juist lekker vinden ruiken?? de testen werden echt mooi donkerder, vond de 2de foto (die metde setjes) helemaal duidelijk en alleszeggend.

Ik hoop dat je wat kunt slapen, kruip lekker tegen je lieve man aan, denk aan je emmies en koester je cryos voor veel later x

Guusje, wat akelig en zielig voor je vader, gelukkig is de druk er vanaf en mag hij naar huis, sterkte ermee en onwijs veel succes voor morgen!!!

Wen, gaat het een beetje me je?

Eef, ik wilde je laten weten dat ik je berichtje aan Henne zo lief vond!

dames draagmoeder. pffff ik heb niet alles gezien, vanaf 21.00 maar worstelde behoorlijk met mijn gevoel moet ik zeggen. Ook wat die vrouw met de wens voor een 4de betreft, wat Caro zei, heel kil en koud.......en dan die kliniek in India en helemaal de inzet van meerdere draagmoeders, ik dacht nog even en er komt een reclame van 3 halen = 2 betalen, pffff verschrikkelijk. Maar kan me ook voorstellen dat hoe heftig het ook is die dames in India overstag gaan, de meeste leven in armoede en kunnen zo hun gezin heel wat bieden maar toch, oef wat moeilijk.

ga nu afluiten, slaap lekker allemaal voor zover dat mogelijk is!

Geplaatst

@Henne, succes morgen in Dusseldorp. Laat je deze zwangerschap maar dol zijn op pizza!

@Guusje, goed om te lezen dat je vader morgen weer naar huis mag.

Hier erg druk, korte weken zo met die dagen vrij. Gisteren weer een mijlpaal met onze "kleine" meid. Het eerste tandje is door! Die dacht echt, als ik 6 maanden ben dan mag ik soepstengels, brood en andere lekkere dingen. Dus moet ik nu zorgen dat ik dan tandjes heb! Volgende week zaterdag al weer een half jaar. Echt de tijd vliegt!

Geplaatst

Gelderse welvaren Dublin. Nu al een tandje, snel toch?

Guus gelukkig, erg als je dan zo ver weg zit. Fijn dat je broer erbij is. Nogmaals veel succes mOrgen.

Wen hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Wen vliegt volgens mij morgen weer terug naar NL

Guus, gelukkig valt het mee voor je vader. Succes morgen met de tp

Pfff wil slapen maar m'n kop maalt. Morgen vroeg op voor de crematie...

Truste allemaal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden