Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Helemaal negens om....maar is dat nu niet ook al in de praktijk? De meeste ziekenhuizen behandelen niet boven de 42 en als er geen verklaring wordt gevonden voor subfertiliteit worden stellen ook regelmatig nog naar huis gestuurd. Dus in die zin, als ze dit dan voorstellen, verandert er in de praktijk denk ik relatief weinig en hebben ze het slim aangepakt met lobbyen...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne, door je patatbericht op facebook dacht ik ineens: he dat klinkt als nog steeds zwanger en ja hoor! Wat een geweldig nieuws! Ik ben blij en opgelucht voor je en ach, dat genieten komt inderdaad wel een keer, bij mij volgens mij pas rond een week of 18 , alles op z'n tijd!

Geplaatst

bij mij begon de angst pas echt een beetje te zakken na de 20 weken echo, die week voorafgaand daaraan was ik nog heel erg paranoide

Geplaatst

Ben zo blij met jullie! Dat van die patat was wel grappig, maar een half uur eerder stond ik nog te huilen vanwege buikkramp. Die angst, die verwachting dat het toch wel weer mis zal gaan, die blijft gewoon hardnekkig aanwezig. Wat is zes weken nou ook helemaal denk ik dan.. Ik kan me op dit moment redelijk snel herstellen van dat soort aanvalletjes, maar het worden echt nog lange weken. En ik ben gewoon heel erg blij dat jullie dat herkennen en niet alleen roepen 'genieten hoor' En ik heb overigens wel echt van m'n patat genoten, voor even ;-)

Geplaatst

ja gewoon eten hoor die patat... misselijk word je toch wel ;-)

ik had ook meerdere malen per dag van die paniekmomenten maar durfde dus niets, bang dat ik het ongeluk op me af zou roepen. Durfde het niemand te vertellen, daarna durfde ik niets te kopen en zelfs niet te krijgen. Kreeg het spaansbenauwd toen mn nicht me met 6 weken een pakje gaf. Zij wist het als één van de eersten omdat ik toen opeens bloedverlies had en voor een spoedecho naar het ziekenhuis moest en zij zich afvroeg waarom ik in godsnaam zo in paniek was. Tegen mij zei ook iedereen nu lekker genieten maar ik was alleen maar paranoide, durfde amper naar de wc te gaan. Ik kijk nu trouwens nog als ik heb geplast en afveeg!

Geplaatst

Sen ik heb dat ook. Er zijn redelijk wat mensen die het weten maar die wisten of dat we bezig waren of vroegen er heel direct naar. Maar dan nog zeg het niet altijd. Het is net of ik het dan over me af ga roepen. Zelfs de gyn snapte dat gevoel. We hebben bijvoorbeeld de folders over prenatale screening nog niet meegekregen. Komt wel zei ze, tijd zat. Eerst maar gewoon de komende weken door. Het is niet dat zij er geen vertrouwen in had, maar we hebben zoveel pech gehad dat we het het stap voor stap willen nemen. En zelf heb ik op zich ook best het vertrouwen wel, maar ik durf dat niet 'uit te dagen'. Vond zelfs aanmelden voor MvM al eng! En dan moet ik volgende week dus eigenlijk wel achter kinderopvang aan.... Ga vragen hoe lang de wachtlijsten zijn, als het nog niet perse hoeft schrijf ik nog niet in.

Geplaatst

toen ik voor een intake overging van kliniek naar ziekenhuis hier in de buurt ging de assistente al direct alle afspraken vastleggen: termijnecho, 20-weken-echo enz. enz. Daar kreeg ik het ook benauwd van en ik dacht continue ho ho niet zo op de zaken vooruit lopen. Aanmelden voor moeders voor moeders heb ik (wel met een tegenstrijdig gevoel) pas bij 9 weken gedaan omdat ik in 2007 een miskraam kreeg nadat ik nèt de intake voor moeders voor moeders had gehad. Dus daar zag ik helemaal tegenop.

Geplaatst

Ik was net na mn positieve test bij de huisarts geweest voor de prednisolon en een kwartier later zegt de apotheker 'oh ik zie nu zwanger in het systeem staan' ik kreeg het echt Spaans benauwd, vreselijk. Helemaal als ze dan gefeliciteerd zeggen... Niet doen, niet doen! MvM ook enorm eng, maar wil toch zo lang mogelijk meedoen dus me daar maar even overheen gezet. Kleine stapjes. Die vrouw was aan de telefoon ook heel aardig toen ze merkte dat ik niet jubelend was en hoorde dat het icsi was geweest. Maar ben toch zenuwachtig voor die test maandag haha. Stomme doos.

Tool ik vind het trouwens een goed voorstel van À. En wat fijn dat hij zoveel vertrouwen heeft. J heeft dat ook, altijd gehad, en soms ergert me dat enorm. Maar tegelijk is het zijn vertrouwen dat mij al die tijd erdoor heeft gesleept. Ik denk dat veel rouwen na een miskraam heel snel weer door willen omdat ze domweg zo snel mogelijk weer zwanger willen zijn. Maar met haast krijg je je verloren zwangerschap niet terug. En je lijf moe fysiek en mentaal herstellen om weer zwanger te kunnen worden. Achteraf is het makkelijk praten, maar na die bbz hadden we nooit zo snel door moeten gaan. Zal niet zeggen dat ik dan niet overspannen was geraakt, maar het heeft er zeker niet aan meegewerkt.

Lieverd, maak je hoofd leeg, rust uit en hou je vast aan het vertrouwen van je lieve man. Kus!

Geplaatst

Geweldig, ik kende ze al, vooral dat jongetje dat steeds schrikt is hilarisch!

En Henne... hele dag niet ingelogd maar gelukkig goed nieuws van jou!! Wist het wel trouwens...

Prikjes gingen goed Babeth, blij dat het voorlopig weer klaar is, toch zielig elke keer. Nee, ik ga niet alleen dat zou niet kunnen want je moet met je blote baby klaar gaan zitten he, dus papa neemt altijd vrij.

Vandaag moest ie naar de tandarts om een kies te laten trekken die al heel lang zeurt en hij is panisch dus hij gaat bijna nooit. Heeft ze drie verdovingen gegeven maar hij bleef pijn houden dus niks gedaan en uiteindelijk aan de antibiotica om eerst de ontsteking achter de kies rustiger te laten worden en dan volgende week terugkomen. Inmtussen had ze wel een stuk van de vulling van die kies afgebroken dus hij zei net: ik kom nog beroerder van de tandarts af dan dat ik ging.

Ik ging 'm ophalen, babies achterin, dacht ik kan 'm niet laten lopen, gaat er een lampje branden in de auto. Naar de Renault garage, eerst man en babies naar huis gebracht, weer terug, doorgemeten... bobine moest worden vervangen, 103 euro! Heb de auto nog geen twee maanden maar volgens die man konden ze dat niet weten. Hij zei wel: ik wil je niet bang maken maar je hebt er nog 3... Preventief vervangen mocht niet zei hij. Morgen de verkoper mailen, heb 6 maanden garantie dus neem aan dat ik het terug krijg...

En ik ben strontverkouden geworden dus het was me het dagje wel! Nu even op de bank hangen... later!

Geplaatst

Sanne heeft woensdag ook weer haar entingen gehad.

Worden die van jou nog ziekig?

Dit keer heeft ze gelukkig helemaal geen entreactie gehad. De vorige keer wel een forse.

Geplaatst

Eerste keer prikjes met 2 maanden heeft Bram er last van gehad, lang wakker 's nachts en steeds kreunen, heel zielig, Kaat sliep toen extreem veel. Tweede keer helemaal geen reactie en nu bij de derde keer slapen ze iets langer dan anders vandaag, dacht even dat Bram koorts had maar was 37.1 dus niet noemenswaardig. Hoop dus dat het daarbij blijft...

Geplaatst

Lees dat er weer diverse kindjes geplaagd zijn met prikjes. Hier maandag naar het CB geweest, maar met 6 maanden gelukkig geen prikjes. Wel controle, gewicht en lengte. Iets waar wij zeer nieuwsgierig naar waren. Want ja je voelt wel dat de "kleine" zwaarder wordt maar houden de weegschaal van het CB aan. Mevrouw is verdubbeld in geboortegewicht, nu dus 9 kilo schoon aan de haak. Is echt fitness voor je armen ;-) En is nu 72 cm lang. Waar we heel benieuwd naar waren was of we mogen fietsen, aangezien de kleine netjes los zit te spelen. Na controle hebben we groen licht, ze zit super! Dus van de zomer heerlijk fietsen, nu het mooie weer nog!

@Henne, heel fijn om te lezen dat het goed was. En zo herkenbaar die "rot" weken. Eenmaal gepokt en gemazeld door miskraam en/of bbz dan kan je echt niet meer onbezorgd genieten. Ook hier pas na de 20 weken echo zover dat we iets durfde te kopen voor de kleine en dan nog steeds met voorbehoud. Het voelde voor ons pas echt goed, na de geboorte.

@Tool, neem idd de tijd om het verlies een plekje te geven!

Geplaatst

Dames, moet me even voor t weekend t/m maandag afmelden. Ben naar ons overbuurland voor de communie van ons neefje. À kan niet mee want die begint zondag weer met n nachtdienst.

Geniet en ik hoop dat t mooi weer wordt!

Xx

Geplaatst

Tool veel plezier!

Hier gelukkig redelijk geslapen, was echt zo kapot, alles deed me pijn. Nu raar. Merk vandaag weer eens weinig van zwanger zijn, maar weet dat het er zit...het blijft vreemd.

Zojuist alle mail over de bbq verwerkt, we zijn op dit moment met 19 volwassenen, 4 baby's en een kleuter en gaan volgens mij lekker eten ;-) Moeten we nog iets verzinnen voor slecht weer? Overkapping maken oid Kaartje?

Geplaatst

Ik zat er toevallig net over na te denken Henne. Binnenkort ook bbq met collega's. Misschien wel handig als we zelf een flinke partytent hebben. Zal het vanavond even in de groep gooien. Zal ook even aan manlief vragen of we nog een groot zeil hebben. Hoop eigenlijk dat het allemaal niet nodig is. Enig idee wat de vooruitzichten zijn voor zaterdag?

Geplaatst

Tool, veel plezier!! Hoop dat jullie nog op tijd waren;)

Henne dat je buikje maar snel zal gaan groeien, dan besef je het weer wat meer, maar blijft ongelofelijk dat er een minimensje hard aan het werken is.....

Wij hebben ook evt. Een groot dekzeil dat we mee zouden kunnen nemen, laat maar weten.

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Babeth, aller eerst bedankt voor je hele lieve kaart! Je bent een schat.

Tool, veel plezier!

De BBQ, ga er maar van uit dat ik niet kom op de BBQ. Mocht ik me op het laatste moment me nog bedenken, dan neem ik wel wat mee.

Wel besloten dat ik zo een dagje met collega's mee ga naar A'dam. We hebben een team uitje. Niemand weet nog van onze situatie, ik denk dat ik dat ook nog even zo hou. Zo kan ik wellicht genieten van deze dag.

Verder gaat het wel oke, het is moeilijk zo nu en dan, maar over het algemeen gaat het wel. Heb het idee dat het nog niet echt doordringt.

Geplaatst

Hallo !

Ik zit nog heel weinig op het Forum maar af en toe lees ik nog wat hier en daar. Nu las ik dat je zwanger bent Henne ! van harte meid ! Wat geweldig ! Onze zoon is inmiddels 1 jaar en ik besef dat ik een enorme bofkont ben. Al is het bij ons zeker niet van een leien dakje gegaan ook nu een jaar na de bevalling nog therapie. Ik gun iedereen het geluk en vond het ook moeilijk een postje te plaatsen. Temeer omdat er ook zoveel verdriet is. De meeste kennen mij ook niet hier maar Babeth hoe is het met jou en je meisje ?

Liefs,

Jeanine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden