Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Veel geschreven. Ik had even een k.. dag op mijn werk met leidinggevende. Maar wat mij betreft gebeurt dat niet meer. Verder niet over uit wijden.

De partytent nemen wij mee zaterdag. dAt was al afgesproken. En over de groep gegaan volgens mij.

VErder ben ik ontzettend moe en heel snel zere voeten. A gaf vanmorgen al aan dat hij spareribs wil eten. Maar dan wel buiten de deur.

De betonnen vloer ligt er bijna in. Nog 1m2 dan is het klaar om te drogen.

Dikke knuffel.

Geplaatst

Ruby dat is wel een mijlpaal! De vloer er bijna in. Zou haast zeggen champagne ipv spareribs ;-) Morgen een rustdagje? Zo te horen kun je dat wel gebruiken.

Caro ik ben bij vlagen 'crea'. Mijn schoonzusje heeft me gevraagd of ik een ringkussentje kan maken waaahaaaa, maar oké, binnenkort dus aan het gefrunnik met strikjes en lintjes. Niet mijn ding, maar als zij het leuk vindt... Ben nu ook aan het breien. Een simpel rechttoe rechtaan truitje. Ligt er al wel een poos, maar net weer opgepakt. Vind het altijd wel lekker om zo bezig te zijn. Vroeger tekende ik heel veel. Heb nog een hele dure doos met 72 professionele kleurpotloden. Die kocht je per stuk. Voor gespaard met oppassen....waar blijft de tijd.

Geplaatst

Henne, wat voor een potloden zijn het? Aquarel of andere?

Heb ook een set van 72 die je weer kan mensen met reukloze terpentine. Erg leuk om mee te kleuren.

Morgenmiddag zitten we in het zwembad. Maar gisteravond al champagne gedronken. Dus vandaag lekker spareribs en vroeg naar bed.,

Geplaatst

Ff snel: box zijn de kosten niet, die van ons was nieuw 69 euro. Wij hadden de mazzel t kamertje van m'n moeder te krijgen eb de helft vd kinderwagen van schoonmoeder, maar je kunt er aardig op leeglopen!

Geplaatst

Ruby ze zijn van Derwent, de studio lijn. Geen aquarel. Hmm, krijg best zin om weer eens te tekenen.

Haha, mooie reacties op de box. Mijn schoonzusje heeft, heel lief, alles bewaard. Maar ja, ik wil het wel een klein beetje naar mijn smaak hebben als dat kan. Zit nu wel in de ww dus erg bont kunnen we het niet maken. Maar volgens mij heeft ze echt nog veel, een wagen, maxicosy en allemaal van die dingen als luieremmers enzo. Ga ik me na juli wel eens in verdiepen :-)

Zit nu met het dilemma bruiloft. Moet over drie weken een outfit hebben maar los van het onvoorspelbare weer heb ik nu ook een onvoorspelbaar lijf. Buik is in de avond opgezet en welke cupmaat ik dan heb.... Had online twee leuke tops gezien, die wel wijd vielen, niet direct besteld en nu al weg grrrr...

Geplaatst
Ik kom ook ff voorbij vliegen: een box op wielen inderdaad echt een aanrader!

Helemaal mee eens!

Wij hadden zelf een box met wieltjes en mandjes onder in. Dat laatste vond ik ook erg handig ivm het opbergen van rammelaars, speeltjes etc. Vond ik zelf wat opgeruimder staan als een boxzak.

Vandaag trouwens een brief vanuit Gent binnengekregen met de resulaten van onze laatste icsi poging. De teruggeplaatste emmy's werden mbt de kwaliteit beoordeeld als: 2 excellent en 1 goed.

Daarnaast natuurlijk nog drie cryo's die ze eerst tot dag 5 hebben laten groeien en toen nog genoeg kwaliteit hadden om ingevroren te kunnen worden.

Dat geeft mij toch weer wat hoop. Gezien die resulaten zijn mijn eitjes (gezien mijn leeftijd) toch nog niet echt kansloos. Mmmmmhhhh.....

Geplaatst

Klinkt als een prima score Wen!

Onze box staat niet op wieltjes, heb toch geen ruimte om 'm ergens anders neer te zetten, maar wel met een grote lade er onder en dat is verrekte handig! Ligt nu nog vol met luiers en slabben maar later wordt dat speelgoed...

Geplaatst

Henne, balen van die topjes. Anders een leuk jurkje of een wat wijder blousje met een colbertjasje?

San, hoe is het met jou? Je bent zo stilletjes.

Testr, Hoe is het met jou en de kleine man?

Geplaatst

Mooi nieuw Wen!

En inderdaad box met wielen en een la ja, erg blij mee.

Hier even een best zware week gehad. Man weer werk en ik voeden in kamer Binkie. Dat was de meeste nachten om de 1 a 2 uur. Ik zat er echt doorheen, hele wereld draaide letterlijk en zakte gewoon door mijn benen! Overdag bijslapen lukte niet, ik verwachtte ook teveel van mezelf.

Binkie nog steeds verkouden en heeft krampjes. Maar inmiddels heb ik daar wat voor gevonden en word ik niet meer van elk kreuntje wakker. Afgelopen 2 nachten 2x 3u kunnen slapen, wow!

We hebben alle vrienden bezoek beetje uitgesteld. Maar langzaamaan gaan we er voor, anders wordt de wachtlijst ook wel erg lang! :) En ik kan het nu denk ik wel aan.

Meeschrijven lukt even niet. Meelezen en -leven wel, iedereen dikke knuf

Geplaatst

Ik vergeet te zeggen dat we ons uiteraard ook suf genieten! Voordat iemand het vraagt :) Uiteraard ja! Zeker nu ik weer een beetje mens ben.

En ohja, buikje nog slap maar wel best plat en kan bijna weer normale broeken aan. Fijn!

Geplaatst

Jammer Eef, Sen en Guusje dat jullie niet komen, maar voor een ieder van jullie helemaal begrijpelijk.

Hier vandaag een hoop geld uitgegeven. JW heeft een 'nieuwe' fiets gekocht, en we hebben een buggydrager en een buggy gekocht. Nou ja Buggy, het mag het woord nauwelijks hebbben. Meer zo'n 'ik-rammel-mijn-kind-uitelkaar-bakkie'. Maar wel makkelijk voor de snelle boodscahp op de fiets.

Ook bij de fietsenmaker geregeld dat het kinderzitje mooi op mijn fiets zit. Meteen een tweede bevestigingsblok voor de fiets van JW gekocht.

En daarna naar huis..... en op de fiets (!!) naar het winkelcentrum. 2 broekjes voor Sanne gekocht en lekker even wat gedronken.

Ik vond het fantastisch met Sanne voorop de fiets... Ze had er zo'n lol in... Was in haar handjes aan het klappen, en aan het swingen. Dat was iets minder ;-)

Op de terugweg het zitje bij JW geplaatst, en ook die hebben samen genoten!

Wij hebben geen box met wielen of een la. Een la zou op zich wel makkelijk zijn, maar hij staat bij ons tegen de muuur, in de hoek van 2 banken, dus daar kunnen we toch niet bij.

Een box zou ik niet gaan schilderen,. als ik zie hoe Sanne eraf en toe aan 'sabbelt'...

Esther, wat een lief ledikantje. Kiezen jullie ook voor een wiegje? Ik vind die hele kleintjes zo verloren liggen in een ledikantje... Ze verdwijnen er bijna in. Een wiegje is voor de eerste periode toch wat kleiner en geborgener..

Maar als jullie hem op gaan halen..... Jullie zijn welkom voor een bakkie koffie..... Bergen aan Zee ligt hier echt om de hoek.

Geplaatst

He bah, vind mijn reacie ontactisch en ongenuanceerd. Sorry meiden, goed verwoorden lukt gewoon even niet. Zoveel emoties, bij mij, bij iedereen hier. Knuffel

* ik hou het gewoon weer even bij lezen voorlopig *

Geplaatst

Helaas Kaartje, had een leuk idee geweest... Maar onze auto zit vol :-)

We gaan het weekend kamperen op landgoed Den Treek. Ik denk dat je dat wel kent.

En dan komen we zaterdag daarvandaan naar jullie toe.

Dachten er zelfs even aan om op de fiets te gaan. Maar als we dan terug gaan en Sanne slaapt al, vinden we het snei als ze weer in het kinderzitje moet. Dankan ze lekkerder liggen in de autostoel.

Mik.. niet doen.....Ik weet niet op welke reactie je doelt. Maar schrijf gewoon.....

Lieverds, ik ga slapies doen ;-)

Geplaatst

Ik zit te lezen net en zie de reactie van Mik, ??? begrijp echt niet welke zin je bedoeld...haha, horrormonen? Erg fijn om te lezen dat het ondanks de eerste moeilijke en begrijpelijk belastende tijd goed met jullie gaat, mijn ervaring is dat de eerste tijd de kersverse ouders echt geleefd worden door al het nieuwe wat op hen afkomt, dus heel begrijpelijk dat jullie het rustig aan doen. Fijn dat je weer in je ouwe broeken past ; -) Meis, hoop dat je gewoon blijft schrijven hoor! maar lezen is evengoed leuk, maar dan ben ik wel bang dat je af en toe met een whatsapp of sms bestookt gaat worden ; -)

Hier voor manlief een kaartje gemaakt en een klein kadootje gekocht. Morgen is het vaderdag, ondanks dat t voor hem niet weggelegd is wil ik morgen even stil staan bij al zijn mooie vaderlijke en goede kanten die hem zo bijzonder maken, niet alleen voor mij maar ook voor anderen. Het blijft een beetje raar voor anderen misschien, heb immers ook stilgestaan bij moederdag ; -) maar nu dus ook bij vaderdag. Het leven gaat verder en wij hebben evengoed nog steeds iets te geven, en hij kan dat op een hele mooie natuurlijke manier, hoop dat ie het wel begrijpt ;-) Morgenavond naar mijn ouders voor die bijzondere wedstrijd en daar even stil staan bij vaderdag. Ook voor hem een kadootje gehaald, en een kaartje. Ook tijd om bij hem bij hem stil te staan. Lieve meiden fijne avond, enne Mik niet miepen OK? liefs van Eef

Geplaatst

haha Eef inderdaad niet miepen Mik! ;-)

Eef erg lief dat je een attentie voor hem hebt gekocht, uberhaupt dat je er bij stilstaat is erg lief en helemaal niet vreemd!een fijne dag morgen, hoop dat het niet te beladen zal zijn.

en de wefstrijd, tsja ik kijk wel maar boeit me niet zoveel als ze eruit liggen eigenlijk.....heb vandaag nog 24 rollen ek wc papier gekocht haha

de box is inderdaad erg handig en ik bewaar er ook vanalles in, daarbij is Imke momenteel in een fase dat ze erg aan me hangt en als ik dan bv in de keuken bezig ben en ze wil me zien dan in de box en even verkassen.

Geplaatst

Had ik gisteravond een hele reactie getypt druk ik op het verkeerde knopje en poef weg hele tekst. Arggg. Weet nu al niet meer wat er in stond. Ben zo'n zeef momenteel en probeer het rustig aan te doen. Gaat moeilijk met een klein ondernemend mannetje in huis en een klussende man en schoonvader over de vloer die ook nog wel eens bedient willen worden van koffie en water en koekjes en brood ;)) Tussendoor ook wat huishouden en meehelpen klussen in de voortuin. Mijn hoofd loopt gewoon over van van alles.

Wat ik nog een beetje weet,

Guusje fijn dat je een leuke dag hebt gehad gister!!!

Henne al lekker aan het dagdromen, heerlijk om te lezen!!!! Ik geloofde ook pas "echt" dat ik zwanger was na 20 weken dus wat je voelt is helemaal normaal hoor!! Idd die opmerking "en nu gaan genieten hoor" werd ik op een gegeven moment een beetje onpasselijk van dus dan knikte ik maar van ja en dacht er het mijne van. Zoals je eerder poste had ik idd mijn momentjes van genieten. De angst zat er in en die bleef op de achtergrond sluimeren en zelfbescherming is zo sterk dus ook dat is normaal. Zie je nou dat het allemaal niet raar is hoe je je nu voelt??? Wiij zijn hier zo blij dat het so far so good is en P zei gister en nu moet het maar goed blijven gaan!!!

Tstr idd niet "miepen" we weten hier genoeg van elkaar af dat dingen echt niet raar overkomen hoor. En idd hormonen, je mag het nu nog overal voor gebruiken dus maar er (mis)bruik van. Heb ik ook lang gedaan maar nu mag het bijna niet meer hihi. Fijn dat jullie zo genieten, ondanks een wat moeilijke start. Bij mij begon het echte genieten van R ook pas een paar maanden na de geboorte. Nu ontwikkeld ie zich zo snel dat we er met volle teugen van genieten. Elke fase heeft zo zijn charmes.

Eef aan je zelf denken heel verstandig, jammer dat je niet komt volgende week. Maar het is ook begrijpelijk dat je eerst voor jezelf moet zorgen en als je emmetjes te vol dreigt te raken moet er gehoost worden door keuzes te maken. Bij de crea-dag de volgende keer ben je er wel bij hoor!!!!!

Wen lange dagen en "wat zie ik over het hoofd" zo herkenbaar. Maar het is niet jou schult dat het niet lukt hoor, je hebt zo'n ongelooflijk groot deel geluk erbij nodig. Hoevaak win je de loterij??? Zoiets is dit ook. Lange dagen draaien, lijkt me zwaar. Sterkte!!

Tool lekker overzees en heel bijzonder hoor een communie!!

Simba ik heb 15 juli vrij!!! Heerlijk he fietsen met de kleine??? Ik kan daar ook echt met volle teugen van genieten. R zit tegenwoordig zo ontspannen dat ie zijn armpjes los heeft en kijkt om hem heen.

Es wat een lief bedje!!!

Verder ben ik het weer kwijt. Dus een groepsknuffel!!!!!!

Geplaatst

Mik doe niet zo gek, wat was er nou ongenuanceerd? Gewoon lekker meelezen en als het lukt wat schrijven. We tellen er wel wat hormonen bij op ;-)

Hier klein beetje in de rats vanwege verkoudheid/oorpijn/keelpijn. Denk niet dat het echt een ontsteking is (moet ik niet hebben ivm de prednisolon), maar toch maar even goed op letten en evt. dagje eerder bloed laten controleren. Moet nu niet van de ene stress in de andere vallen.

Voor verdere reactie nog niet wakker genoeg.... Oh ja, Esther, als je in Bergen een nachtje/weekendje wilt doen: buitenbergen.nl staat hier al heel lang op het verlanglijstje, vind ik ook wel wat voor jullie.

Geplaatst

De eerste vaderdag voor JW...

Sanne heeft hem met een kopje koffie en haar cadeau wakker gemaakt.

Ik geloof dat hij het wel mooi vind.

Vanmiddag op de fiets (tenzij het zo blijft waaien) naar Kaeskoppenstad De oude binnenstad van Alkmaar omgetoverd tot het jaar 1573, waarin ze net zijn verlost van de Spanjaarden. Zo ontzettend leuk. Twee jaar terug meegedaan als melaaltse. Vorig jaar was ik hoogzwanger en heb ik niet meegedaan. Ergens hoop ik volgend jaar samen met Sanne mee te kunnen doen. Misschien 1 dag.

Leukk San, dat je 15 juli vrij bent..... Maar goed, het is wel een p*kke eind weg natuurlijk.

Nu hier even orde in de chaos, genaamd 'huis' maken....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden