Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat was balen zeg dat ie noodgedwongen bij mensen met katten moest logeren. Dan kan het idd verergeren. Maar alles nieuw is wel het leukste;)) kan je echt uitzoeken wat je zelf helemaal leuk vind.

Over allergiën doen allerlei verhalen de ronde, feit is dat er steeds meer allergiën zijn helaas. Vooral voedsel allergiën hebben babys steeds vaker last van.

Leuk hoor steeds mee spulletjes in huis hebben!! Dat ik jou dat nog zou zien schrijven!! Bekent gegeven he, dat zw vrouwen onrustig worden over het kamertje als de zw steeds verder komt. J kan zijn lol nog op straks als jij het echt op je heupen krijgt hihi.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tool wat heb je weer een prachtige foto op fb geplaatst!!volgens mij staan jullie gezichten nog steeds in de lachstand!?wat moeilijk zeg dat wel niet, wel niet...

henne groot gelijk dat je ook wat dingen los gaat kopen en mbt de haren, ook wij hebben dieren en de katten slapen niet in de was,and of bij ons, de hond ook niet maar haren kleven nu eenmaal overal aan en ja, wassen dat wast de haren wel schoon ,maar niet weg. En in jullie situatie zou ik ook zeker geen risico nemen.

Daarbij is het ook leuk om zelf te shoppen, nu kun je eindelijk meid!

San wat ellendig die emotionele momenten en dan die zware nacht, geen goede combinatie! I is ook onrustiger, ze had sinds vorige week zondag enorm last van slijmvorming, daarom een week geen melkproducten gegeven en het ging goed. Gisteren weer voor het eerst wat yoghurt en het is weer raak, flink hoesten en huilen.

Simba ik moet erg lachen om het verslagje van Sanne, mooi, loslopen kan ik dus op naar de volgende uitdaging, geweldig!

Geplaatst

Hi lieve meiden,

Momenteel lees ik vooral mee... Ik kom er niet zo toe om te reageren. Druk op het werk, zorgen om mijn moeder die geopereerd is aan een artrose duim maar na 7 weken nog steeds heel veel pijn heeft en niet veel kan, zorgen om mijn schoonmoeder en dan gewoon nog ons eigen ding. Wel of niet de cryo's, wel of niet een nieuwe IVF, wel of niet door blijven gaan in de mmm die me zoveel energie kost. En me naast enorm veel hoop ook telkens weer een diep dal weet te storten. Een rollercoaster maar dan zonder stop lijkt het soms wel. Nou ja, ik ben niet de enige die daar mee worstelt hier (lieve Tool, zoooo herkenbaar wat jij schrijft de laatste tijd: samen verder of toch maar niet... of toch wel... of toch maar "spontaan"... of toch een nieuwe behandeling;-).

Daarnaast begin ik het nu al spaans benauwd te krijgen van de komende Kerstperiode. Jaja ik weet het: nu al???!! Yep. Vorig jaar heb ik manlief al gezegd dat ik weg wilde zijn maar nu wil hij niet omdat hij zijn moeder niet alleen wil laten met kerst. En ja, dat snap ik heel goed want dat zou ik namelijk andersom ook niet doen. Maar dat betekent wel dat we deze kerst weer aanschuiven aan kerstdiner en -brunch. En hoe leuk en lief ik mijn neefjes ook vind, juist die dagen maken zo pijnlijk duidelijk wat wij missen... Ergens voel ik me een beetje "raar" dat ik het zo ervaar maar ik merk dat ik het ook niet kan veranderen. Hoe graag ik dat ook zou willen. Snappen jullie dit een beetje of ben ik gewoon echt "raar" wat dit betreft??!!

O ja, tot slot nog een praktische vraag. Weten jullie of verzekeringsmaatschappijen met standaard formulieren werken voor een medische indicatie? In verband met een mogelijke nieuwe IVF (die nu nog wordt vergoed uit mijn aanvullende verzekering: vanaf de 5e IVF een medische indicatie vereist) wil de mijne die ontvangen. Mailcontact gehad met mijn arts maar die vraagt dus of er een standaard formulier is?

En lieve San, gun je zelf de tijd om verdriet te hebben... Je gaat zo hard door terwijl je zo'n heftige tijd achter de rug hebt. Tranen horen daarbij, net zoals dagen die niet leuk zijn maar gevuld met verdrietige momenten. Helaas is het inderdaad vaak zo dat je op onverwachte momenten geconfronteerd wordt met je verdriet, de momenten dat je het zelf niet verwacht... Laat ze toe om daarna weer verder te kunnen! Dikke knuffel voor jou en jullie samen!

En Babeth, spannende week voor de boeg;-) Whatsappen nog wel! En nu ben ik het verder kwijt. Ik ga nog wat werk doen zodat ik morgen een wat relaxtere dag heb op kantoor. Veel leeswerk en daarvoor mis ik de concentratie als ik tussen mijn collega's zit. Voor jullie allemaal een dikke knuffel en een fijne zondagmiddag gewenst! En tot volgende week zaterdag, het is fijn om jullie weer te gaan zien!

Liefs en kus

Geplaatst

Simba lieffie, dat is niet stom! Ik denk dat iedereen dat wel heeft. En ook wel begrijpelijk. Ik heb ook die hoop iedere maand, nu ook, maar ik probeer er niet meer veel aan te denken, ik wil dat niet meer, zoveel eraan denken, want t vreet heel veel energie heb ik gemerkt en die energie heb ik gewoon nodig.

ceeke, ook voor jou is t niet raar om dit te schrijven. Jij ervaart dit op t moment zo en daar kan niemand iets aan veranderen of zeggen hou eens op met je zo te voelen. Gevoel kun je niet stopzetten en dit is op t moment jouw berg die je moet beklimmen en wellicht overwinnen. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je kerst even ergens anders wilt vieren, maar begrijp ook wel dat je man z'n moeder liever niet alleen laat met de kerst. M'n ouders zijn dit jaar uitgenodigd om bij m'n broer in Engeland kerst te vieren. Eerste jaar dat we dus niet bij m'n ouders zijn. Zal vreemd zijn, maar wellicht kunnen we deze dagen gebruiken om ook even ertussenuit te gaan.

jij dus ook veel bezig met de vraag wel/niet verder, wel/niet nog een poging. Een heel lastig dilemma, weet er van. En ik denk wel dat je naar t moment van besluiten toegroeit, of dit nu doorgaan is of niet. Komt tijd, komt raad zegt men wel eens.

We zien ons volgende week allemaal.

kan even geen whatsapps meer versturen. M'n Foon is gevallen en m'n touchscreen is gebarsten. Dus n reparatie zit eraan te komen, want t is m'n eigen schuld dat ie gevallen is ;-(.

Geplaatst

Maar als je 6 jaar hebt geprobeerd om zwanger te worden..... Ok, niet heel frequent s.ex, maar toch...

Dan is het niet heel reeel, als je na 1x s.ex opeens hoop hebt...... en je jezelf al bijna zwanger ziet...

Geplaatst

Simba sinds wanneer moet je reëel zijn en sinds wanneer houdt zwanger worden zich aan regels. Kijk naar de wondertjes hier, Esther, Ursela... Niets veranderlijker dan hormonen tenslotte. Mijn gyn zei eens: geen eitjes, geen eileiders, geen baarmoeder of gaan zaad, dat zijn de enige zekerheden en verder weet je het nooit en is er altijd een kans.

En ja, als je het graag wilt...kom op, we hebben toch allemaal regelmatig stiekem die hoop. Alleen maar menselijk.

Geplaatst

Simba ik vind het helemaal niet stom! Ik heb dat ook hoor, heb ook momenten dat ik dacht, dit was écht de perfecte timing...;-)

ceeke, meid, je bent niet raar!!! Kerst is juist bij ons ook een erg zware periode, gezellig met veel lieve mensen om

je heen maar je eigen kindjes zijn dan op de en of andere manier extra zichtbaar afwezig, ik heb dat net zo!!

Logisch dat W dit jaar niet weg wil vanwege mams maar meteen ook een extra confrontatie.is het misschien een idee om een van de dagen met je schoonmoeder uit eten te gaan ofzo en de andere dag met z'n tweetjes blijven?

wat naar met je moeder , kunnen ze het verklaren waarom ze pijn blijft houden?

wat een dilemma's allemaal, gelukkig al op redelijk korte termijn het gesprek in Gent...ik hoop zo dat dat wat meer richting gaat geven aan jullie besluiten. X

Geplaatst

Simba, helemaal niet vreemd. Onze eerste zwangerschap was geheel buiten de vruchtbare periode om! Tijdens onze vakantie zaten we helemaal in m'n vruchtbare periode. Een paar maanden terug heb ik ook die hoop gehad, toen we met prednisolon bezig waren. Die hoop blijf je houden...en idd wanneer moet je reëel zijn en wanneer is er iets te plannen als je zwanger wilt worden? Ik heb af en toe het idee dat we iedere dag zouden moeten (vreselijk woord vind ik t) se.x.en om zwanger te worden, want al die andere keren toen we met ovutesten en bladieblabla hebben gewerkt heeft t ook niet geholpen, dus hoeveel s.ex moet je hebben m zwanger te worden?? Een keer? Drie keer? Elke dag?? Je kunt t niet weten en waarschijnlijk wil je. Ook niet weten want dan ben je er te zeer mee bezig en zitten de 'moetjes' weer om de hoek te wachten. Niet echt fijn....

maar ik begrijp je wel hoor!!

Geplaatst

Nu maar mijn bed opzoeken, morgen om 6,45 in de auto voor de eerste fm, ben benieuwd!Aar ook hoe het thuis zal gaan...M kan echt zijn bed nooit uit en nu moet hij ook nog I verzorgen, de hond uitlaten en I naar het kdv brengen....ik houd mijn hart vast ;-)

Geplaatst

Komt vast goed babeth! Vin is ook absoluut geen ochtendmens en hij heeft vorige week iedere dag om half 7 de wekker gezet, zodat hij wakker was en koffie op had voordat fiene wakker werd. Ging helemaal top!

Punt is, wij vrouwen hebben te weinig vertrouwen in onze mannen, en nemen daardoor (te) veel uit handen. Terwijl ze zich prima redden als puntje bij paaltje komt! Ok, fiene had vandaag een jurkje aan met een spijkerbroek eronder ipv een majootje omdat vin dacht da het een shirtje was, maar kniesoor die daar op let :laugh:

Geplaatst

Elke twee à drie dagen Tool ;-p Maar snap precies en je bedoelt hoor, pffff, de tijd dat we dan idd na drie dagen zeiden 'zullen we dan maar even' ... Bleeegh.

Ceeke de feestdagen zijn (waren) voor mij ook altijd extra beladen, sowieso 'familie gebeurtenissen'. Hoe je het ook went of keert (klein)kinderen staan dan altijd centraal en ik voelde me daardoor vaak buitengesloten, alsof wij niet meer meetelden. Zal nooit vergeten toen mijn ouders veertig jaar getrouwd waren. Wij kwamen bijna gelijk aan met mijn zus, zwager en neefje van een half jaar. En werkelijk iedereen zei tegen mij 'wat leuk je te zien, waar is je zus met de baby'. En nog steeds is iedereen als we samen zijn bezig met mijn neefje. Weet trouwens dat J daar ook moeite mee heeft. Wij gaan vaak samen toch even apart zitten of een blokje om ofzo.

Is er een tussenoplossing te bedenken? Ik snap dat je man zijn moeder niet alleen wil laten, maar er is dus meer familie (broers, zussen?). Kunnen jullie dan misschien niet met Kerst samen thuis blijven en de dag erna, als je schoonmoeder na alle familie en afleiding misschien wel een beetje in een zwart gat valt, naar haar toe zonder dat er anderen zijn. Zoiets?

Oh meiden, in het andere topic gaat het uitgebreid over kamertjes dus ik zal niet flauw zijn over het behang (lekker belangrijk maar oké). We hebben voor één muur donkerblauw-wit geruit behang, de muur er tegenover krijgt op de onderste helft effen donkerblauw behang en de rest van de muren wordt heel licht glanzend wit geverfd. Witte meubeltjes en accesoires in rood en oranje. Stoere, neutrale basis en toch vrolijk en fris. Ben er wel blij mee.

Geplaatst

Babeth spannend! Komt thuis wel goed hoor, net van Fren zegt. Ik moet elke ochtend J uit bed schoppen, maar voor ik er was kwam hij heus wel op tijd. Die mannen kunnen het prima, maar zijn gewoon lekker gemakzuchtig als wij het toch altijd wel doen en regelen (en stiekem vinden dat we het toch beter doen, dus waarom zouden ze).

Ik ga ook slapen, truste!

Geplaatst

Fren en Henne jullie hebben ook helemaal gelijk en Fren je slaat de spijker op z'n kop!!

Het kamertje klinkt erg leuk ! Ik kan me nog herinneren dat jij het nogal eens over groen had maar nu vooral blauw, mooi hoor!!

Geplaatst

Heel lichtgroen met lichtroze en framboos.....was mijn kleurschema voor een meisje :-)

Voor jongetje nooit echt iets in mm hoofd gehad gek genoeg, wilde alleen zeker weten geen lime of aqua (hadden zus en schoonzus al) en geen lichtblauw. We zijn er gisteren ook vrij blanco ingegaan en hier was ik gelijk weg van dus dan is het goed.

Geplaatst

Sanne had op een gegegevn moment een blousje met een mailliot aan. Hij dat dat het blousje, ( was iets langer met een riempje) een jurkje was....

Geplaatst

Gaat hier altijd in golven hè :-)

Babeth hoe was de fm?

Meiden, ivfsh belde me net. Ze wil morgen graag het aantal bevestigen voor zaterdag dus willen degenen die komen dat ajb nog even aan mij bevestigen? Mag hier, whatsapp, mail, Fb.... Zal zo ook een mailtje sturen. Ik heb nu staan:

Henne

Babeth (onder voorbehoud punctie)

Fren

Caro

Tool

Karin

Eef

Spaatje

Ceeke

ivfsh

Syl

Esther

Wen?

Laika?

Simba?

Guusje?

Testr?

San, Sen en Ruby hebben afgezegd, Sab en Zara konden niet. Dublin? Freya?

Geplaatst

Hey meiden, ik ben erbij de 20e :) Is er iemand die me zou willen halen vanaf station Breda, ik kom om 11.50 aan.

Geplaatst

ik weet alleen niet of ik nu helemaal met de trein kom of dat ik met Ceeke en/of Babeth meerij vanaf Eindhoven. Ligt eraan of Babeth wil/kan rijden en of ze een punctie heeft.

Iemand al een idee hoe het vanochtend gegaan is met de fm bij Babeth?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden