Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha babeth. Inderdaad, niet helemaal relax weekend. Maar het kamertje van E op orde maken vind ik wel heel erg leuk! Bedankt voor de motivatie meiden, we gaan het zelf proberen te doen.

Tool: echt prachtig jullie foto's, heel leuk om te zien!!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tool heb ik iets gemist? Ik stond denk ik niet in je whats app box?

Heerlijk hoor dat jullie zo genoten hebben!

Ivfsh succes!

Geplaatst

Es, ik heb je nummer blijkbaar niet meer in mn contacten staan sinds ik de nieuwe tel heb. Zal ze je via mms doorsturen.

we hebben idd geluk met t weer gehad. Vanaf t moment dat we naar onze lokatie reden brak t zonnetje door.

Geplaatst

Leuk Tool! Ik ben benieuwd!

Heb een paar x op buienradar gekeken en zag dat het weer meeviel bij jullie! Joh zo fijn voor jullie om deze dag samen zo beleefd te hebben!

Hier echt twee mindere dagen. Ik had afgesproken op het werk dat ik alleen nog maar coordinatiediensten zou draaien van zeven tot twee. Gisteren hadden ze me toch op de leerafdeling gezet (vaatchirurgie). Dus ik had zes patienten, waarvan 2 instabiel, 1 opname en 2 derde jaars leerlingen die ik moest begeleiden. Plus we zijn gestart met het electronisch patientendossier waar ik dus nog helemaal niet inzit.

Ik wilde smorgens hier niet over zeuren maar het was echt een vervelende dag. Het was zo druk en die twee leerlingen hadden echt nog 2 linkerhanden, waar ze trouwens niks aan kunnen doen. Vanaf 11 uur continu buikpijn en mijn bekken deed echt zeer. Uiteindelijk om drie uur weggegaan ipv twee uur zonder dat ik de boel echt goed achter heb kunnen laten. Mijn collega dus met de zooi achter moeten laten maar ik kon niet meer. Thuis de hele avond buikpijn gehad en ik hoef nu ook nog maar iets te doen of het gaat heel vervelend voelen onder in mijn buik.

Ik vind het zo moeilijk om voor mezelf op te komen en te zeggen dat ik dit echt niet meer wil. Het liefst ga ik volledig de ziektewet in en kom ik de komende vier weken een keer of drie per week voor een paar uur op het werk om b.v. flink wat werk te verzetten voor de wondgroep ofzo. Ik kan nog zat verzinnen om me nuttig te maken. Maar dit doet eigenlijk geen enkele zwangere bij ons op de afdeling. Ik wil geen buitenbeentje zijn hierin. Ik wil het gewoon vol kunnen maken.

Lastig hoor...wat zouden jullie doen?

Geplaatst

Es de ene zwangerschap is de andere niet... de jouwe is het belangrijkst! Misschien hadden de anderen het ook wel gewild maar niet gedurfd? Ik zou gewoon doen waar je je goed bij voelt, ze hebben er maar begrip voor hoor! Makkelijk gezegd maar dit schiet toch ook niet op? Het is niet dat je het uit luiigheid doet ofzo...

Geplaatst

Es, mijn verstand zegt kies voor jezelf en je kindje en meldt je klachten aan je werkgever en doe het voorstel wat je noemt. Maar ik weet dat het gevoelsmatig allemaal veel moeilijker is, makkelijker gezegd dan gedaan. En andere zwangeren daar heb jij niets mee te maken.. iedereen is een uniek geval. Je bent in ieder geval zeker geen aanstelster als je dat maar weet hè

Geplaatst

Prachtig Tool, van harte he!!!

Syl, mooie score. Nu duimen voor het zaad.

Es, ziekmelden en wel heel snel ook! Jij bent niet zoals andere zwangeren. Jullie hebben hier veeeeeel langer op moeten wachten en jouw lijf protesteert nu echt. Nu nog jouw lijf, maar stop ajb voordat de kleine er hinder van gaat ondervinden.

Xxx

Geplaatst

Lieve Es, denk aan jezelf, als jij je echt 100% arbeidsongeschikt meldt dan móeten ze wel actie ondernemen en kunnen ze blij zijn met de hulp die je evt. Komt bieden maar echt eerst jij en de uk. Echt ik ben enorm verknocht aan mijn werk, ben enorm loyaal maar tijdens de

de zwangerschap telt echt maar 1 ding!! En inderdaad de ene zwangerschap is de andere niet maar je moet echt naar je eigen situatie kijken, is moeilijk. Klinkt wellicht egoïstisch maar je lichaam geeft duidelijke signalen af....

ivfsh, natuurlijk ook erg leuk om nu weer een eigen kamertje voor E te maken.

Geplaatst

Dank je testr, nu klink ik relaxed ja maar ik weet dat het straks als het spannender wordt wel anders zal zijn...

Jij bent toch ook weer aan het werk testr? Hoe bevalt het, krijg je het gecombineerd?

Geplaatst

Hi meisies, gezellig weer hier :-)

Es, ziekmelden! Weet jij hoe anderen hiermee geworsteld hebben? Iemand moet die cirkel ook doorbreken. En je doet het niet uit luiheid of gemakzucht, je kiest voor de gezondheid van je kindje. Zeker met het risico op een groeiachterstand is rust enorm belangrijk! Ik heb nu natuurlijk makkelijk praten, maar als ik kijk hoe weinig klachten ik relatief gezien heb behalve de vermoeidheid, dan komt dat volgens mij echt ook doordat ik niet werk. Bijna iedereen in de uitgetekend topics loopt met bekken- of rugklachten, behalve de paar die thuis zitten.... Ik bedoel maar.

Overigens waggel ik ook al wel door het leven hoor, zat me gisteren af te vragen hoe het is om weer normaal te lopen straks ipv als een gammele eend.

Het net thuis van behang avontuur. Was nog best lastig maar we zijn geslaagd. Blij mee. Nu wel erg moe en voel m'n buik en toch ook rug, dus maar even tukje op de bank voor ik moet gaan koken. Tot later!

Geplaatst

De boodschap is duidelijk hoor meiden!

Ik ga maandag in elk geval aangeven dat ik absoluut niet meer de zorg in wil. Ik kijk hoe die coordinatiedienst gaat maandag en wil het niet dan ga ik dat aangeven. Blijf ik buikpijn houden dan stop ik ermee (zegt ze nu stoer :)!!!)

Babeth heerlijk dat je er tnt in elk geval zo in kunt staan! Fijn hoor! Want linksom of rechtsom...spannend gaat het weer worden!

Wel bijzonder hoor, syl straks ook weer in de race! Dat zijn er dan dus weer twee van ons cluppie!

Tool jij al enig idee hoe of wat verder samen?

Gerard is lekker een chineesje halen, wij duiken op de bank!

Ik heb trouwens echt zin in volgende week zaterdag om jullie allemaal weer te zien!

Henne leuk behang! Wat is het geworden? Ons kamertje is nu ook zo goed als af, alleen nog gordijnen. Die maakt een vriendin van me. Het wordt wel snoepig hoor! Raar allemaal om dit mee te maken. Vanmiddag zeiden we nog tegen elkaar dat ik me gewoon niet voor kan stellen dat over ong. tien weken ons leven voorgoed anders is.

Geplaatst

He meiden,

Hele dag gewerkt en zit nu met iemand van de waterpolo bij de ehbo

tool mooie foto's jullie hebbn volgens mij genoten.

Babeth julie weer in de rce. toch wel spannend.

Syl, jammer dat de gy op vakantie is. succes

ivfsh gelukt met gehangen.

Edr. minder of stoppen met werken. jij en meisje zinn veel belangrijker.

Dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst
Dank je testr, nu klink ik relaxed ja maar ik weet dat het straks als het spannender wordt wel anders zal zijn...

Jij bent toch ook weer aan het werk testr? Hoe bevalt het, krijg je het gecombineerd?

Ja gaat prima! Doe advies werk vanuit huis, terwijl Binkie slaapt.

Het wordt zeker weer spannend straks voor jullie. :) Ik geloof dat wij onze zegeningen gaan tellen. Zoveel behandelingen gedaan al, mijn lijf heeft erg veel te verduren gehad. En we weten allemaal, het biedt geen garanties. Als we cryo's zouden hebben, was het denk ik anders. Maar man probeert me wel om te lullen hoor. Hij wil niet te lang wachten. Is al bijna 44. Maar ik moet er niet aan denken (nog?)!

Geplaatst

Wij zullen ook niet opnieuw gaan starten met behandelingen denk ik.

Wat me wel lastig lijkt straks is dat ik weer hoop ga krijgen op nog een zwangerschap... Er was niks in mij dat nog rekening hield met een spontane zwangerschap. Ik had geen hoop meer maandelijks zeg maar. Straks zal dat anders zijn. Er zal altijd de gedachten zijn van...het kán wel. Snappen jullie?

Geplaatst

Hihi J wordt 45 vlak na Koekie geboren wordt.... Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik daar soms wel om moet slikken hoor. Als wij voor een evt tweede gaan, hebben nog vier cryo's, dan zullen we ook niet lang kunnen wachten voor ons gevoel. Moeilijke beslissingen zijn het.

Ruby hoe was fysio gisteren wat minder last? Of heb ik daar nu overheen gelezen?

Ivfsh morgen behangen of hebben jullie vandaag al een poging gewaagd? Nog een tip van mijn vader: emmer lauwe water met schone doek erbij houden en elke baan/naad even met vochtige doek nawegen zodat je geen lijnteken krijgt. Moet zeggen dat mijn vader echt super netjes behangt dus wie weet is dit wel een meestertip ;-)

Sylvie zo te zien maak je in ieder geval nog genoeg follikels aan. Alleen dus wel onregelmatige cyclus. Ga je ook weer met acu starten? Mijn cyclus werd er wel regelmatiger van. Hoop echt voor jullie dat Iui een optie is en jij geen hormonen hoeft, zou een hoop schelen.

Babeth ik vergat ook te spuiten de laatste keer hoor. Ik merkte dat het prikken op een gegeven moment de spanning niet meer geeft, ik wist ook altijd wel dat er eicellen zouden zijn, pas rond de punctie begon het: hoeveel, zijn ze rijp, hoe is het zaad, bevruchting, deling....die paar prikken zijn eigenlijk peanuts ;-)

Fren lekker genoten van F haar kunsten? :-)

Dames nog even een vraag, boxen hebben geen standaard maat he? Die babystore hier heeft van die matrasjes voor de helft, maar heb nog geen box dus is misschien niet zo handig.

Geplaatst

Henne, als ik je een tip mag geven, zou als ik jou was eerst een box kopen.

Nieuw of via MP, er is zoveel keuze.

Je hebt verschillende maten en vormen, rond, vierkant rechthoekig of ovaal.

De boxkleden, matrasjes zijn zo gekocht, ook al zijn ze in de aanbieding.

Weer je al welke vorm je wilt?

Nu zijn ze bij de baby en tiener park in de aanbieding, de volgende keer bij de baby dump en vervolgens bij Prenatal.

Echt waar let maar op.

Geplaatst

Als ie niet te duur is en je vindt 'm leuk: kopen! Kans is groot dat ie prima past en anders is het nooit weg om een extra speelkleed te hebben voor thuis of bij oma...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden