Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mogge!

Floor lekker rigoureus.....vertrouwen is echt weg he? :-( I.kea gaan we sowieso de kinderkamer kopen, bedje, ladenkast als commode, kast. En dan zullen we daar zeker ook eea meenemen verder. Had op de sites al gezien dat sommige dingen daar echt heel voordelig zijn. Kinderstoel hebben we al jaren in huis, sinds we op mijn neefje passen die nu ruim acht is. Wippertje had mijn schoonzus nog, wagen krijgen we de gebruikte van vrienden. Dus eigenlijk hebben we de meeste grote dingen al, dat scheelt een hoop. J kwam er gisteren wel mee dat hij de M.axi C.osy en matrasje nieuw wil kopen, dat vindt hij frisser....tja.... als een man zich met de babyuitzet gaat bemoeien valt er denk ik weinig tegenin te brengen LOL. Denk dat ook zijn allergie wel meespeelt. De positiekleding van mijn zus heb ik drie keer met een rolborstel bewerkt en twee keer gewassen tegen de kattenharen... De wagen wilde hij eigenlijk ook een nieuwe 'hoes' dan voor hebben, maar dat kan helemaal niet volgens mij, bovendien kun je dat allemaal wassen en het komt bij vrienden vandaag zonder huisdieren.

Tool eng een nieuw kapsel vlak voor je trouwen! Maar vrijdag wordt het natuurlijk voor je gedaan, dat scheelt ;-) Succes bij de hapto.

Babeth inmiddels denk ik wel in DD, hoop dat de echo goed is en je volgens planning kunt beginnen.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh wat een babypraat... hopelijk heeft niemand er last van, want dan moeten we een ander topic openen hoor!!! Eerlijk zeggen dames!!

Zat ik ook al te denken! Vind het heel erg fijn om ervaringen en advies te lezen, maar is hier misschien niet de beste plek voor. Weet je, ik open gewoon een nieuwe. Punt. ;-)

Geplaatst

Ga gewoon jullie gang hoor, ik krijg nog steeds de kriebels als ik een babywinkel zie om er binnen te lopen. maar het maakt het allemaal ook wel weer verdrietig.

MAar ja. We gaan gewoon door. Ontzettend last van mijn schouder/tennisarm. Zaterdag wel werken. Nieuwe kleine winkel jan.appelman. En bij mij om de hoek. Dus kan het lopen!!!!

Verder de rest van de week nog werken. Vrijdagmiddag om half 4 fysio. Voor ik terugben is het half 5 dus niet meer de moeite waard om terug te gaan naar mijn werk. Dus opm 15.00 uur zegt ruby prettig weekend.

Fijne dag allemaal en dikke knuffel...

Geplaatst

Nog even hier: nieuw matrasje ben ik voorstander van want kunnen schimmels in zitten. Maar ook dat vinden sommige mensen weer onzin want ik heb de wieg van de oudste en Bram dus verkocht inclusief 8 jaar oud matrasje en oma die 'm kocht zei: "wat maakt het uit, is toch maar voor 3 maanden?" Uhm... maar... nou ja, laat maar zelf weten. Ik had er namelijk eerlijk bij gezegd dat het een ouder matrasje was.

Geplaatst

San, volgens mij heb ik dat helemaal gemist van P. Gelukkig dagboek nu overwonnen is!

lekker morgen een dagje samen! Heerlijk, geniet ervan

wij hebben net lekker gewandeld en ook over sommige dingen gesproken. Hoe we er nu in staan, hoe we er tegen aankijken en dat we weer dichter naar elkaar toe zijn gegroeid.

zojuist even geoefend. A. Is een beetje stijf vindt ie zelf, lol. Heb m wat tips gegeven lol

babeth, las in het DD topic dat je "goedgekeurd" was en dus nu op naar de eerste fm. Is deze al ingepland? Succes!

we kijken wel volgende week. Zal in elk geval ook in elk geval contact hebben met ceeke. Komt goed!

ruby, wat fijn dat t zo goed gaat met t.ruli en dat ze ook al kennis heeft gemaaktmer de andere katten. N.itsa helaas haar kiezen, kwijt, maar ze kan gelukkig weer eten.

Eef, fijn dat je op t werk nu in een wat rustiger vaarwater zijn gekomen, Al is het nog niet ideaal. Rustig aan weer je weg vinden.

owkee, moet van A. De katten eten geven omdat J.immy onze niet al te dunne kater aan het 'zeuren' is.

Dus tot later!

Geplaatst

Hoi hoi,

inderdaad de uitgangsecho was goed,, we waren 20 min.te vroeg en mochten meteen naar binnen, nog voor onze afspraaktijd waren we al weer op de terugweg, duurde langer ivm wegwerkzaamheden maar ja.

Maandag moet ik terug, heb de eerste mogelijkheid om 9,00, snipper een paar uurtjes, dat is geen punt.

dan of woe de volgende en vrij dag te punctie , of donderdag weer echo en punctie zaterdag..

M kan maandag niet mee, juist dan afspraken in de ochtend, woensdag kan hij ook echt niet dus in het meest ongunstigste geval moet hij donderdag even alleen voor de bloedafname.als alles dan goed gaat is maandag de 22ste de tp, mijn werkdag maar die ga ik voor de zekerheid alvast ruilen met woensdag of de vrijdag.

vraag me nu af waar ik me zo druk om gemaakt heb ;-)

Geplaatst

Babath, je bent weer in de race, wat enorm spannend weer allemaal! Toi toi toi

Tool, nog 2 nachtjes ........ Ook zo spannend allemaal. Hoe zijn eigenlijk de weers voorspellingen?

Even iets anders, ik heb nog wat weg te brengen naar het zkh, klein en zeldzaam :) Wie oh wie?

Geplaatst

Pauze:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Tool: eerst pauze en na onze bruiloft 12-10 gaan we op eigen houtje verder metprednisolon 10 mg/dag en intralipidinfuus iom dr. Pf. en Dhea 75mg/dag.

Ceeke: na vakantie cryo's en 13 november afspraak in Gent.

Voortraject:

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook vitamines slikken.

Behandeling:

Meiske74: 9-10 start stimulatie, 15-10 eerste fm

Wachtweken:

Zwanger:

EDR (Esther): uitger. datum 21-12-2012

Henne: uitger. datum 6-2-2013

Wen72: uitger. datum 7-4-2013

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Kaat en zoon Bram

Miki: bevallen op 24 mei 2012 van zoon "Binkie"

Sen: bevallen op 1 september 2012 van een prachtzoon

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven. En helaas is de overgang ingezet. Dus ook al was er nog hoop, die is nu echt weg.

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Witje: Brusje zal helaas altijd een verlangen blijven, we gaan een geweldig leven met onze mooie zoon tegemoet.

Spaatje

Guusje: Over een andere toekomst nadenken met mijn liefste.

Geplaatst

Dit was het laatste lijstje dat ik na erg lang zoeken gevonden kreeg, Sen ik ben zo vrij geweest om jou een stukje op te schuiven, ik eb alleen niet de naam van jullie kanjertje vermeld

Guusje bedankt! Wordt inderdaad weer erg spannend....

Geplaatst

Hoi Guusje, helaas zijn de weersvoorspellingen niet zo gunstig: regen is er voorspeld, zowel de ochtend als de middag...maar goed, het weer kunnen we toch niets aan veranderen, maar weet wel dat we die dag zullen stralen :happy:.

meiden, ga naar bedje toe. Morgen jurk halen, christoffeltaart afhalen en dan m'n nagels laten doen.

trusten!

Geplaatst

Tool jullie laatste dagje als niet getrouwd stel!!!!

Idd het weer kan je niks aan veranderen, het zou jammer zijn als het zonnentje buiten niet schijnt. Jullie stralen idd toch wel, laat niks of niemand deze mooie dag minder mooi maken en geniet met volle teugen!!! Maar dat zullen jullie best wel doen!!!

Babeth was wel even lang zoeken zeker naar het lijstje??

Jeetje wat is er toch een hoop in veranderd sinds het begin van het lijstje. Jullie zitten weer helemaal in de race!!!

Hier beetje zombie. Weet niet hoe het kan, heb toch redelijk geslapen vanacht na wat heerlijke gymnastiekoefeningen sinds laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange tijd hihi.

Misschien daar nog van in de wolken :laughing9:

Moet op een pakketje wachten dat hopelijk vroeg komt, waarschijnlijk niet ze hebben al 2 x rond de middag hier gestaan dus zal vandaag niet anders zijn. Wil met R wel eens naar de speeltuin hier om de hoek. Wil van alles steeds maar het komt er niet van.

Ik merk dat ik als ik thuis ben nog zoekende ben naar mijn eigen ritme, het lijkt of alles na het overlijden van mams anders is geworden. Dat IK anders ben geworden. Niet in de negatieve zin dan. Deze ik bevalt me wel, is zachter, maakt zich minder druk en geniet nog meer van de kleine dingen in het leven. De moeilijke momentjes zijn er zo af en toe en die laat ik toe, het geeft uiting aan mijn verdriet en helpt met het een plekje geven.

Ik heb mijn moeders fiets meegekregen en een nieuw achterlicht besteld. Zo heb ik naast haar sjaal die ik meegenomen heb iets tastbaars maar vooral iets bruikbaars van haar en hij fietst heerlijk. Die fiets hebben we volgende week vrijdag met zijn allen gegeven zo'n 11 jaar geleden en ze heeft er amper op gefietst. Was bang dat ie gepikt zou worden..... Hij is echt nog als nieuw en heeft nu al vakantie gevraagt, hij is niet gewent om zoveel beweging te hebben ;))

Geplaatst

Stilte voor de storm? Met (straks) Babeth en Sylvie weer in de race....

Ik merk dat ik een beetje afstomp. Doordat ik niet werk en weinig afleiding heb, ben ik voornamelijk met zwanger, baby etc bezig. Heb daarnaast dus gewoon weinig te melden en tja, op dat gebied wil ik me hier dan ook beetje inhouden. Ben wel blij met het nieuwe topic :-)

Fren fijn dat alles loopt. Is voor werk belangrijk dat het thuis goed gaat en vice versa.

Babeth de eerst spuit er weer in? Grappig dat je dan nu weer een stuk makkelijker denkt over de planning hè. Vooraf is het altijd stressen.

San, klinkt goed die lichaamsbeweging ;-) Hier laatst ook voor eerst sinds tijden, gelijk knalharde buik, schrok me dood. Haalt de zin toch wel beetje weg hoor.

Caro wat een ontzettend lieve foto was dat op fb, het zijn echt wel allemaal droppies hoor, die D&D kindjes :-)

Kaartje hoe is het bij jou? En Esther hoe gaat het met jouw laatste werkweekjes? Guusje las in het andere topic dat je via je werk me iemand kunt gaan praten, fijn meis, hoop dat het je helpt.

Ivfsh ook druk? Volgens mij zijn we allemaal druk, maar gelukkig volgende week live bijkletsen. Moeten we nog een definitief aantal doorgeven eigenlijk?

Zoooo, auwie....geloof dat ik nu een trap tegen mijn blaas kreeg, zo zeg, kan dat zo'n pijn doen, pff...en bedankt.

Tooool!!! Nog een dagje, kan het jou schelen als het regent, jullie maken het stralend. We krijgen wel een fotootje via de whatsapp hè, ben zo benieuwd naar de jurk :-) Enne...hebben jullie wel gedacht aan een stapel oude bordjes? Voor het Griekse accent? Het is echt geen grapje, heb zelf meegemaakt dat ze het doen, maar op de bruiloft van m'n broer mocht het niet want de borden van de cateraar waren te duur...nou vraag ik je. Dus nog even langs de kringloop zou ik zeggen. Hoppa!!

Geplaatst

Hmmm, ik vond het maar niks, bleef ook best lang een hele dikke bol bovenin zitten heel raar. Net of Koekie dekking had gezocht LOL. Maar goed, het kan dus geen kwaad, fijn om te weten ;-)

Geplaatst

Hallösjen!

nagels zijn gedaan, jurk is gehaald en hangt nu bij mijn ouders en vanavond lekker eten. Hoop dat ik wel iets beter slaap dan vannacht. Heb tot half 3 wakker gelegen (lagen om 12 uur in bed) omdat ik ijskoude voeten had en dan lig ik dus zo verkrampt dat ik gewoon niet in slaap kom. Ondanks dat ik J.immy bij m'n voeten had liggen.

morgenochtend naar de kapper en dan om elf uur nog makeup.

we zien morgen wel hoe t gaat met t weer.

foto komt zeker richting jullie. Caro, kon jij wel mms ontvangen?

Geplaatst

Oh wat spannend Tool! Ja mms heb ik wel eens gehad dus probeer maar en anders moet ik maar wachten tot de 20ste. Alvast heel heel veel plezier! En niet teveel eten vanavond he!

Zo, dat was suf: sta bij de kassa, boodschappen gescand, portemonnee vergeten... Is me nog nooit gebeurd! Lag gewoon op tafel maar ik weet wel hoe het komt want ik was de jasjes al aan het aandoen en toe had juffrouw Kaat nog een poepbroek. Kon ik nog een keer heen en weer lopen! Nou ja, exercise weer gehad voor vandaag.

Geplaatst

Anders kan ik een foto via de mail doorsturen hoor! No problem. Ben alleen morgen wel een paar uurtjes op pad om badje op te halen en wat koelkast inhoud weg te brengen. Maar jullie trouwen toch pas smiddags Tool?

Tool vanavond kruikje meenemen? En let op dat je tussen kapper, make up, aankleden etc gewoon eet! Bij mij schoot de lunch er half bij in en dat heb ik later moeten bezuren.

Ai Caro, dan baal je. Gelukkig mooi weer om te lopen :-)

Geplaatst

Precies!

Ben wel erg moe, merk dat P bezorgd om me is, die zei gister: veel mensen met een tweeling hebben hulp en jij doet het alleen, moeten we niet vragen of iemand een middagje in de week wil oppassen zodat jij iets voor jezelf kan doen? Wel lief van 'm maar zie ik niet echt zitten. Ik zou wel een week kunnen slapen maar het is nou eenmaal zo dat ik nu chronisch moe ben, het zij zo. Ik geniet ook van die apen dus tja...

Wil nu proberen eventjes te gaan liggen, net de oudste en haar vriendinnetje streng toegesproken dat ze vooral stil moeten spelen, maar hiernaast komen nog allerlei geluiden uit de kamer, mmm... Zal wel weer niet gaan lukken.

Geplaatst

Toch Caro....mijn moeder heeft een tijdje smiddags op de buurkindjes gepast. Jongste, baby, kwam dan bij ons na de lunch en de oudste twee haalde ze uit school. Hun moeder kon zo een aantal keer smiddags écht even een paar uurtjes slapen en was daardoor al heel snel minder moe. Het heeft geen maanden geduurd ofzo, was gewoon even een boost.

Geplaatst

Heb zojuist een groep aangemaakt om te wappen. Caro, heb jouw mobiel nummer niet en van nog n paar anderen. Maar als iemand hun de foto's dan via email of pb wil sturen? Wil nog niet dat t op fb komt voordat wij ze erop zetten. Komen waarschijnlijk ook in de krant omdat we de primeur hebben op deze lokatie te trouwen, lol.

caro, ai dat was balen. Wel wat extra beweging, maar als je al zo moe bent, natuurlijk niet. Wellicht toch iets om over na te denken, een paar uurtjes even voor jezelf. Snap natuurlijk wel dat je ook energie krijgt van je kleine rakkertjes, maar effe bijtanken is ook wel fijn. En wat henne al schreef, het hoeft ja geen maanden te duren.

Geplaatst

Tool een hele fijne dag gewenst morgen!!! Net het uitgebreide weerbericht gehoord en opzich lijkt het om een regengebied te gaan met daarna en ervoor nog droge perioden!

Anyway...geniet, geniet, geniet! Dit ga je maar 1 keer samen beleven!

Geplaatst

oh en caro...die vermoeidheid van je zie ik ook echt terug bij mijn zussen. Het is gewoon echt pittig allemaal. Zij hebben ook af en toe periodes dat ze er helemaal doorheen zitten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden