Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

nou zeg net een heel verhaal getypt en foetsie!!

Sen wat een akelige klachten heb je, moet ook erg vermoeiend zijn en dan met de kleine man erbij, Caro jij klachten die er op lijken? wat is dat toch, je had het laatst wel over een nieuw matras aanschaffen is wie weet helpt dat ook wel.Sen onze echo is overigens 23 november.

Es, wat fijn dat je verlof begonnen is en dat je ook nee kunt zeggen, hoe lastig het ook is...wel moeilijk met je zus hoor maar moet zeggen dat het ook heel wat is,, zelf 7 kinderen en dan nog oppassen jeetje!!! petje af voor haar.Wellicht lukt het je nu ook wel om nee te zeggen omdat je richting de uitgerekende datum gaat?wel meer vrouwne trekken zich dan wat meer terug, dat zgn cocoonen. In ieder geval kun je lekker je rust gaan nemen, samen met G min of meer nu zijn tentamens achter de rug zijn, wanner krijgt hij zijn resultaten te horen? en gaat hij als hij klaar is op zoek naar een andere baan of kan hij bij zijn huidige werkgever een stap maken?

Henne even pas op de plaats dus, en dat to do lijstje haha M zei me destijds hoe kan het toch dat iedere keer als er een ding weggestreept wordt de lijst toch steeds langer wordt....tsja, met de tijd komen er gewoon meer dingen bij haha.Ik sliep ook met een kussen onder mijn buik, dat scheelde echt heel veel.

Simba, volgende maand de cryp tp, gaat dat in eigen cyclus? spannend hoor, of ben je er niet zo mee bezig?

Syl, lukt het nog allemaal een beetje?

Ceeke, moeilijk die uitgerekende datum van Feline*, ook die datum blijft je altijd bij....deze week naar Gent toe he? heel veel succes, ik ben zeer benieuwd wat hun visie zal zijn en met welke opties zij nog gaan komen.

Ivfsh hoe reageerde E op jullie thuiskomst?

hier gelukkig een goede nacht gehad, I heeft niet meer overgegeven maar helaas nog wel erg dunne luiers (waterig) net toen ze in bed lag, toen bleef haar slaapzak gelukkig schoon, maar vanmorgen om 6.30 was alles weer vies....verschoond, net voor het slapen gaan weer...ben benieuwd hoe lang het nog zal duren. Ze drinkt gelukkig erg goed maar heeft geen eetlust, vanmoirgen met veel moeite een sneetje brood op. Gisteren een snee brood en een banaantje pfffarm ding ze ik ook echt afgevallen.

de kwaaltjes zijn er volop, misselijk, lage rugpijn, en mijn hormonen nemen weer een loopje met me, geheugen lijkt nu al äangetast" M lachte zich ziek toen ik maar bleef zeggen dat M de paneermeel mee naar boven moest nemen voor haar billen, uhhhh panneermeel , ja, weet je dat zeker? zucht jaaaaaaaaaaaa neem nu maar mee....deed hij maar wist wel beter...Verder moe en erg gevoelige borsten.

Vanaf woensdag weer doneren voor MvM.

tevens net een ticker aangemaakt, hoe pril het ook is, de ticker zorgt er niet voor dat het wel of niet goed blijft gaan en als het mis gaat dan doet het niet meer pijn en ik moet er in geloven...toch?

sjonge 2013 werd al een spannend jaar omdat M dan volledig voor zichzelf gaat werken maar nu helemaal!!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ohh Es, ik vergeet jou helemaal te feliciteren met je nieuwe nichtje!!! inderdaad een flinke meid zo te lezen haha.

En Wen, nog bedankt voor het lieve kaartje!! ook namens M.

Geplaatst

Babeth ik ben oud en heb een tweeling... dat is het probleem denk ik. Matras is nog prima al gaan we dat wel vervangen maar heeft er niks mee te maken. Het is gewoon de trap duizend keer per dag op en neer, baby in en uit bed, in en uit de box, op en van het speelkleed etc... En dat maal twee...

Geplaatst
Babeth ik ben oud en heb een tweeling..

Kom zo oud ben je niet ;-) maar kan me voorstellen dat je continu bezig bent ben vooral het steeds optillen en trap op.

Geplaatst

Volgende maand inderdaad waarschijnlijk de cryo. Het gaat in eigen cyclus. Ik merk wel dat nu het dichterbij komt ik er wel meer mee bezig ben. Maar dat komt ook zeker door de succesvolle poging van Babeth.

Ik vind het idee van eigen poging wel heel eng. Heb nog nooit met ovulatietesten gewerkt. 1x, zo'n twee dagen test, en toen heb ik nooit een echt positieve test gehad. Was er zo 1 met streepjes. Dat is dus het enige dat ik dus wel zeker weet. Ik ga voor digitale testen.

En week of twee had ik iemand aan de telefoon van de afdeling Gyn. Toevallig een van de secretaresses waar ik een leuk contact mee had. Dus ik heb haar snel even kunnen vragen hoe het met de wachtlijst stond van het VUmc. En dat was nog goed. Stond nog steeds ingeplanned voor december.

Dus nog even geduld......

Geplaatst

Simba absoluut die digitale testen nemen anders word je gek :-) Verder moest ik in Vb testen met de tweede ochtendurine, maar op de dagen dat ik zelf mijn eisprong vermoedde deed ik óók de eerste ochtendurine. Heb zowel meegemaakt dat eerste positief was en tweede niet meer, als eerste nog niet en tweede wel. Het is een beeje zenuwslopend, maar dat weegt zó op tegen helemaal geen hormonen. Het voorbeeld van Babeth geeft wel weer veel hoop denk ik, spannend!

Geplaatst

Simba, ik deed wel die met streepjes maar die moet je ook langer gebruiken.ik geloof dat als je op cd 14 je eisprong hebt dat je dan start op cd 10 /11. Bij mij werkt het wel al was ik er eerst behoorlijk nerveus door maar dat komt ( blijkt achteraf) dat mijn eerste fase lang is, eisprong rond cd 20.

Nu ben ik de pineut betreft ziek zijn, jeetje!

Geplaatst

Meiden, heb de hele dag gewerkt en nu zit ik in eindhoven in het pieter va de hoogebandstadion.

Waterpolo kijken.

Had vanmiddag weer rudolp van Veen als klant aan de bali. leuk over eten en afvallen gepraat.

Hij had het over de voedingzandloper. is een boek. die raadde hij me aan om te lezen. verder niet veel te vertellen.

Fijne avond en dikke knuffel.

Geplaatst

Grappig vandaag nog een tijd naar Rudolph van Veen zitten kijken op 24 Kitchen! Aardige man volgens mij.

Jeetje Babeth lees ineens bewust dat het met de jongens alweer 2 jaar en ruim 8 maanden geleden is... Het viel me ineens op dat de foto weg is. Wat is die tijd snel gegaan! En nu weer zwanger en al een mooie dochter. Had je toen ook niet aan durven denken... Fijn hoor!

Geplaatst

Simba ik zweer ook bij de digitale ovu testen. Dat geklooi met die streepjes en de onzekerheid van is het nu wel of niet is zeer zeker niet aan mij besteed. Ze zijn wel poepie duurder, maar scheelt een hoop spanning.

Babeth mooie ticker!!!!! Beterschap!!! Ik wil het wel van je overnemen hoor, heb een weekje vrij ;))

Fren welkom back!!!!

Hier al paar dagen jongetje wat rond 5 uur klaar wakker is en ik dus ook. En als hij dan nog eens een beetje gezellig is, maar nee. Jammeren en aan je broek hangen en vooral niet meer slapen terwijl hij toch eigenlijk nog niet uitgeslapen is....... Zo heb ik in ieder geval een lange vakantie zal ik maar denken. Gister van chagrijn hem gewoon terug in zijn bed gedaan na een poosje en gelukkig sliep hij toen nog een tijd. Waarschijnlijk werkt het dadelijk ook zo.. Ik ben normaal een ochtendmens, maar op deze manier kan ik hem best wel heel liefdevol achter het bekende behangetje plakken.......... Hebben nog genoeg rollen op zolder liggen ;))

Geplaatst

Kalimera dames,

simba, zou zeker de digitale testen gebruiken. Bij sen.si.test zijn ze in de aanbieding vaak. Check maar eens.

fren, welkom terug!

san,ja op deze manier heb je idd lang van je vakantie. Probeer m nog maar effe in bedje te leggen.

babeth, beterschap!

hier gisteren n gezellige toneelavond gehad. Echt lachen. Was een klucht, de tante van Charlie, naar het spel 'Cha.rlie's au.nt.', echt leuk, en dan ook nog in ons dialect, gewoon super. En dus ook besloten om maar eensvaker naar t theater te gaan.

zo, moet effe stoppen. Effe kleine pitstop en de katten voeren.

Geplaatst

Gelukkig heeft Ruben nog even 2 uurtjes geslapen die is nu net weer begonnen met zingen in zijn bed. Jammer alleen dat ik dan niet zo lekker meer slaap ach kan niet alles hebben.

Tool fijn dat je een leuke avond hebt gehad, jullie konden wel even wat leuke afleiding gebruiken.

Geplaatst

Zo meisjes, we zijn er weer. De eerste was zit in de machine en heb even tijd voor een kop koffie en jullie! Fiene heeft geslapen tot 10.15 uur, een unicum, maar ze was ook bijna 12 uur wakker zonder slapen. Ons kleine eigenwijze en vooral nieuwsgierige meisje neemt de rust niet om te slapen, er is oom zoveel te zien in een vliegtuig, haha! Drie kwartier voor de landing gaf ze ineens op en viel ze letterlijk in slaap alsof iemand haar buiten westen sloeg, zo van het ene op het andere moment...

En... Niet wakker geworden vannacht, dus ik denk echt da het nachtbraken van de afgelopen weken kwam omdat ze bij ons op de kamer lag. En nu kruipt ze weer vol enthousiasme door de kamer, ieder speeltje dat ze twee weken gemist heeft met evenveel blijdschap begroetend :-) en het corrigeren begint nu ook, heb haar in 5 minuten al zeker 10 keer uit een hoek gehaald waar ze niet mag komen...

De vakantie was heerlijk, de eerste paar agen erg veel regen, maar daarna rond de 30 graden en zon. We moesten wel wennen aan het ritme van fiene, maar ach, dat maakt niet uit.

ik heb nog niet echt bijgelegen, ga zo de tikker van babeth even bekijken. En Esther, doe rustig aan meid! Je moet echt uitrusten voor de bevalling, daarna lukt het niet meer ;-)

henne, al 27 weken? Wow, wat gaat het snel! Hoewel voor jouw gevoel waarschijnlijk niet snel genoeg.

ik ga even verder lezen, en de eerste lading was ophangen :-(

Geplaatst

Sanne heeft ook heel kort zo'n periode gehad.

Ik heb haar elke keer alleen even uit bed gehaald om te vertellen dat het nog midden in de nacht was en ze nog echt moest gaan slapen. En als ze dan daarna weer wakker werd, of niet ging slapen hebben we even de strenge papa en mama gespeeld, en met duidelijke stem verteld dat ze toch echt moet slapne. Dan gaat ze direct weer zitten in bed en haar speen zoeken. Het heeft een paar dagen geduurd, maar nu slaapt ze weer door.

En als ze dus even te vroeg wakker is kunnen we haar meestal weer direct in bed leggen.

Hoeveel ovulatie testen gebruik(t)en jullie over het algemeen?

Geplaatst
Grappig vandaag nog een tijd naar Rudolph van Veen zitten kijken op 24 Kitchen! Aardige vent lijkt mij

Klopt caro, erg aardig, heel professioneel ook. Is een van m'n auteurs en een van de aardigste en meest betrouwbare als het om deadlines aankomt ;-)

Geplaatst

En tijdens onze volgende meeting gaat hij ons een workshop geven? ;-)

Simba heb je een regelmatige cyclus? Ik kreeg altijd rond dag tien een echo en dan begon ik ook met testen. Je test een/twee dagen voor je ovulatie met testen dus als ik een korte cyclus had, was ik met drie dagen klaar ( vaak dan wel vijf of zes testen hoor, voor de zekerheid ahem). Maar met een eisprong op dag 17 moest ik dan nog een week... Omdat ik er nooit vanuit ging dat het de eerste keer raak was, kocht ik zo'n pak van 20 stuks. Daar deed ik ongeveer drie cryo rondes mee.

Geplaatst

Huh Fren? Had ik dat niet op FB geschreven? Of toch hier? Nou ja maakt niet uit.

Fiene haar bedje naar beneden gedaan... gaat ze al staan? We kunnen Bram nu eventjes op de bank tegen de rugleuning zetten, op zijn teentjes staand, voordat hij inzakt. En lachen dat ie dan doet! Kaat zakt meteen door...

Geplaatst

Caro, ze staat nog niet, maar zit wel telkens op haar knietjes en begint zich op te trekken. Als ze op haar handen en knietjes zit, komt ze met haar hoofd boven de rand uit en dat vind ik een enge gedachte. Straks kukelt ze eruit...

Geplaatst

Ja, ik heb over het algemeen een redelijk regelmatige cyclus. Al moet ik zeggen dat ik het nietin de gaten houdt momenteel.

Wat dus ook wel eens de zenuwen kan geven... ;-)

Maar is zo'n pak van sensitest niet erg veel? Dat zijn er 20!

ppfftt... lastig hoor, is voor mij echt een on-ontgonnen gebied.... Alsof ik voor het eerst met IVF begin ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden