Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wen wat een mooie foto in het uitgerekend topic!

Krijg net app van schoonzus: is het behangen klaar, stuur je een foto?! Euh...nee het is nog lang niet klaar haha. En schoonvader had bij haar naar mij gevraagd, kennelijk geeft J niet genoeg info *grijns*. Ze zijn er zo mee bezig, we lief hoor. Gisteren vroeg J naar de Koreaanse naam, maar ze zijn er nog niet uit, ze willen eerst bedenken of er niet een nog mooiere optie is.

Tool het is 11/11 toch? Nog leuke dingen in het verschiet?

Fren door de was heen?

Sandra vijf uur is idd wel erg vroeg! Heef R misschien trek, dat hij na een ontbijtje weer zou gaan slapen? Of spelen in bedje? Als hij wakker wordt een speeltje geven en kijken of hij dan stil wordt/blijft?

Babeth hoe is het? Jij nu ziek maar I wel opgeknapt?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren, grappig dat Rudolph een van jullie auteurs is. Ik heb hem regelmatig in de winkel op zaterdag. Ken jij het boek de voedsel(voeding)zandloper? Die raadde hij me aan om te lezen.

Het is een aardige man.

Verder vandaag even naar almere geweest en bij mijn broer. Ze hebben een nieuw hondje. Wat een schatje.

Geplaatst

He henne, neus, niet echt. We zijn wel carnavalsvierders, maar de 11e vd 11e vieren we niet echt. Ben wel een paar jaar geleden in maa.stri.cht gegaan, maar dat was toch niet je van het. Te druk en teveel studenten die denken dat ze carnaval kunnen vieren. En eerst moet Sinterklaas en Kerstmis nog komen. Daarna ga ik t carnavalesk hier versieren :-).

Geplaatst

Henne, zo blijft het wel spannend met de koreaanse naam. Hoewel ik mij kan voorstellen dat je inmiddels het wel zou willen weten. Ik vind het wel heel bijzonder dat het binnen de koreaanse traditie zo gaat. Leuk!

Wat betreft de buikfoto: M. wilde perse mee op de foto. Er zijn ook foto''s gemaakt dat ik zijn buikje moest knuffelen, want hij riep dan: ik heb ook een baby in de buik. Hij is er maar wat trots op dat hij grote broer gaat worden.

Babeth, hoe is het met je? beterschap!

Tool, carnaval wat leuk! Ik heb het nog nooit in het zuiden gevierd, maar staat nog steeds op mijn to do lijstje. (hou er wel van om af en toe lekker los te gaan...haha)

Fren, hoe was het daar? Heb je nog leuke tips? Wij gaan namelijk volgende week die kant op.

Syl, hoe is het met spuiten. Binnenkort de eerste FM?

Ik kijk ook wel eens naar 24 kookprogramma's. Rudolph heeft inderdaad soms lekkere recepten.

Morgen heb ik een afspraak bij het u.v.w. Bij een of andere verzekeringarts. Ik werk namelijk al sinds mijn zwangerschap maar 6 uurtjes per dag (en dat is net aan vol te houden). Nu dus een oproep gekregen om bij de arts te komen. Gezien de verhalen hier, zie ik er best tegen op. Ben benieuwd.

Verder nu vakantie! De komende drie weken lekker vrij.

Volgende week gaan wij er nog even lekker 12 dagen tussen uit. Wij gaan dan mijn verjaardag (40 alweer....aaaarghhh) en ons 12,5 jarig huwelijk in het zonnetje (althans daar hoop ik dan op) vieren. Fijn vooruitzicht!

Geplaatst

Simba, mijn ivf-arts gaf me het advies niet met ochtend urine te testen maar de 2e ronde. En het liefst 2x per dag: ochtend en daarna nog een keer avond, uurtje of 19. Het lh-hormoon komt in stootjes vrij en blijft niet continue op één level. Door zo te testen voorkom je dat de piek mist! Heel veel succes:)

Meiden, hier vanochtend wakker met rugpijn... Vreemde is dat ik de rest van de dag nergens last van heb gehad. Behalve dan van een pijnlijke kaak;) Zelfs manlief opperde of het 'iets' kon zijn. Nu dag 7 na eisprong, wie zal het zeggen?! Verder spannend, als dinsdag naar prof De Sutter in Gent. Dossier ligt gekopieerd klaar...

En Wen, ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd heel prettige UWV artsen heb gesproken die juist erg meelevend waren, ook al was ik al vroeg uit de running met alle zwangerschappen. Dus het kan ook zo maar meevallen;)

meiden, nu tasje pakken want morgen na werk door naar Antwerpen om te logeren bij broer en zus zodat we dinsdag niet midden in de nacht op pad hoeven! Morgen weer werk en eind middag nog even met mijn moeder naar het kerkhof om bloemen te leggen bij het kindermonument, het is morgen 27 jaar geleden dat mijn broertje Pim* levenloos werd geboren.

Fijne avond dames!

Liefs,

Geplaatst

Ceeke, sterkte morgen! Ookal is het al een langere tijd geleden, dat maakt het verdriet er niet minder om!

Heel veel succes in Gent!!!. Is dit de eerste afspraak bij de S.utter? Het is echt een enorm fijne en warme vrouw. Je bent bij haar echt in goede handen. Zij is bereid om mee te denken en staat ook open voor eigen ideeen en voorstellen.

Bedankt voor je info mbt de arts! Geeft toch een iets geruster gevoel.

Geplaatst

Wen, u.w.v en ar.b.o zijn bij mij met de zwangerschappen/miskramen altijd erg meewerkend en meelevend geweest. Geen zorgen over maken, gewoon vertellen hoe het zit.

Geplaatst

Hoi meiden,

hier ook even en teken van leven van mij....

Wen wat een mooie foto, ben heerlijk om er even tussenuit te gaan, mooie mijlpalen! Waar gaan jullie naartoe? En M ik vind het zo'n geweldig kereltje!ik heb ook alleen maar goede ervaringen met het UWV hoor, don't sorry.

Henne inderdaad een erg mooie en bijzondere traditie, lijkt me ook erg spannend, maar zo te kezen gaan ze zeer zorgvuldig te werk. Kreeg jij dit weekend geen logeetjes of s dat volgend weekend?

Fren zo te lezen hebben jullie een lekkere vakantie gehad ondanks het rondspoken van F. Moet je morgen gelijk weer aan de slag?

san hoe gaat het er het tuinhuis? Helemaal af inmiddels?

Es, hoe gaat het bij jou?

caro, het is inderdaad al weer een hele tijd geleden maar gek genoeg voelt dat nog steeds niet zo, komt eh omdat ik een grote periode kwijt ben. Wat betreft de foto's die nu weg zijn, komt omdat ik voor dit wondertje ook en ticker wilde alleen dat kom niet omdat ik voor de andere 2 tickets een foto had gebruikt, het was dus of nu geen ticker, wat niet goed voelde of een foto weg wat ik ook weer niet " eerlijk" vond, dus dan maar allebei, pfffff heb er gewoon om zitten janken hoezo hormonen?

maar met de aanpassingen ook het gevoel van wat een groot geluk weer en meteen het gevoel van wat is het toch allemaal oneerlijk verdeeld!.....

Ceeke, heel veel succes in Gent!! En sterkte morgen, mooi gebaar om de bloemen te gaan leggen, jij hebt dit overlijden uiteraard heel bewust meegemaakt destijds, heftig!

hier gaat het echt niet, jeetje wat ben ik een partij ziek geweest, heb nu nog geen energie, slaap veel maar gelukkig is er en kopje kippensoep met 2 beschuitjes in gebleven, vannacht gaf ik zelfs nog water over, leek of mijn maag binnenste buiten werd gekeerd zeg.

Gelukkig is I enorm opgeknapt, ze heeft vandaag totaal geen poepbroeken gehad maar eet weer wat meer slaapt veel.ze heeft wel een smallere toet gekregen.

Ik lig nog in bed want kracht heb ik niet. Morgen meld ik me ook echt ziek.

wat denken julle, zou een flinke buikgriep invloed kunnen hebben op de prille zwangerschap? Pfff mijn verstand zegt van niet maar ja....ik heb gelukkig geen koorts of verhoging gehad.

Geplaatst

Babeth wat naar, ik denk niet dat het invloed heeft, maar bel anders het ziekenhuis even ter geruststelling. Beterschap!!

Wat betreft de ko.reaanse naam, ik denk niet dat huidige Koreaanse ouders de naam laten kiezen door hun (schoon)ouders hoor, net zomin als Hollandse ouders nog standaard vernoemen, maar wij weten er gewoon te weinig van om het zelf te doen. Het gaat om klanken en betekenissen, je kunt (schijnt het) niet zomaar even iets kiezen uit een lijstje. Mijn vriendin die geadopteerd is, heeft haar kinderen ook ko.reaanse namen gegeven en die heeft dat wel gedaan, ook niks mis mee. Ik vind het ergens nog wel mooi dat mijn schoonouders er op deze manier bij betrokken zijn, ze zitten al zover weg. En ach, het is een tweede naam hè, en als ik het echt erg lelijk vind, dan ga ik dat ook wel zeggen.

Oke, klaar voor Bert en Henrieke in de theekopjes....

Geplaatst

Babeth, ik kan mij jouw bezorgdheid mbt een prille zwangerschap en griep best voorstellen, maar ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. De kleine uk zit warm en veilig in je baarmoeder. Toen ik binnen de eerste 12 weken van mijn zwangerschap zat, was ik ook enkele dagen niet lekker. Ik heb mij toen suf gegoogled op dit onderwerp omdat ik mij toen ook wel even onzeker voelde. Ik heb echt nergens kunnen vinden dat het nadelig kan zijn voor een prille zwangerschap.

Hele veel beterschap!

Wij gaan trouwens 12 dagen naar G.ra.n Cana.aria. Wij hadden in het begin van het jaar voorgenomen om ons huwelijk en mijn verjaardag te gaan vieren in C.uba of J.amaica. Echter, de aanstaande verbouwing valt duurder uit als gepland, dus die verre reis was geen optie meer. Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat ik het momenteel niet ziet zitten om 10 uur in een vliegtuig te gaan zitten.

De vakantieplannen waren dus alweer in de koelkast gezet, totdat mijn schoonmoeder besloot om al haar kinderen een extraatje te geven. Hierdoor alsnog een last minute kunnen boeken om elders ons 12,5 jarig huwelijk te vieren.

Nou is het wel handig om wat achtergrond info te geven: Wij zijn ooit op het strand in Venezuela getrouwd en hadden elkaar toen beloofd om elke 5 jaardat wij getrouws zijn en andere bijzondere lustrum binnen ons huwelijk te vieren in het buitenland. Vandaar onze motivatie om lekker even weg te gaan.

Geplaatst

Henne, ik blijf het mooi en bijzonder vinden dat jouw schoonouders op die manier betrokken zijn bij jullie kindje.

En best logisch dat je er iets van zegt als de naam niet bevalt. Hij moet het tenslotte wel zijn hele leven meenemen.

Wij hebben M vernoemd naar mijn vader, die overleden is. Althans zijn tweede naam. Die staat alleen bij officiele documenten vermeld.

Nog bedankt voor je gerusttellende info betreffende het u.vw. Ik heb een kopie gemaakt van al mijn bloeduitslagen, enkele mails van Pf en mijn medicijnlijstje ligt ook klaar. Jullie horen het morgen wel.

Geplaatst

Wen, succes met het UWV gesprek!

En wat leuk dat jullie iedere 5 jaar jullie trouwdag op deze manier vieren!

es, je verlof is ingegaan. Heb je het al rustig aangedaan? Hoe ging t gisteren bij de grote zwee.dse winkel?

we hebben t er vandaag weer even over gehad. A. ziet er eigenlijk heel erg tegenop as t weer misgaat. Het diepe gat waarin ik dan weer val. We kijken in t nieuwe jaar verder hoe we ertegenaan kijken. Pffff, vind t maar moeilijk allemaal. Alsof ik weer terug bij af ben....en daar baal ik toch wel van. Ik dacht dat ik verder was, maar heb de spreekwoordelijke een stap vooruit, twee stappen achteruit gedaan merk ik nu. Wist ook wel dat t een traject van pieken en dalen zou worden en eigenlijk verbaasd het me niet zoveel, m'n terugval, omdat ik in redelijk korte tijd zo'n stappen vooruit had gemaakt, dat zou me ook wel een keer moeten inhalen.

en nu ik dit zo schrijf, bedenk ik me dat ik niet zo streng moet zijn voor mezelf. Toch nog steeds een verbeterpunt waaraan ik 'moet' werken.

fijne avond allemaal.

gaan naar bed, want A. Heeft morgen dagdienst bij t nieuwe werk en moet om half 7 beginnen. Betekent voor mij om half 6 de wekker en opstaan, pffff

x

tool

Geplaatst

Wen, wij zijn het hele eiland overgecrossed op de dagen dat het weer minder was. Huur vooral een autootje, want het is prachtig. Aan welke kant zitten jullie?

wij hebben fiene in haar tweede naam (Janthe) ook vernoemd naar mijn overleden schoonvader, vind ik toch wel mooi. En achteraf bleek dat mijn overgrootmoeder ook Josefiene/Fien heette...

Geplaatst

Wen wat geweldig dat jullie nu toch lekker op vakantie kunnen gaan, heerlijk!

Tool wat blijft het moeilijk! Een knuffel voor jou lieverd!

Henne ik zal morgen in ieder geval even contact opnemen met de h.a. Ivm situatie van I,hij wilde na te weekend een terugkoppeling.darmen rommelen als een gek maar baarmoeder voelt te als voor ik ziek werd gelukkig.

toch mooi die gedachte met het kiezen van de naam.

bij ons was Nick naar mijn vader vernoemd (Nico) en Imke heeft als doopnamen die van mijn moeder, schoonmoeder en oma.

Geplaatst

----Breek in

Babeth, wat geweldig dat je weer zwanger bent:clap2:!! Ik heb je ook al op je profielpagina gefeliciteerd maar wil je hier ook nog even feliciteren. Wat een geluk!

Geniet ervan...9 maanden lang :positive energie:!!

liefs, Mees

----------------------breek uit!

Geplaatst

Kalimera!

A. stuurde met net een sms dat daar ook niet veel te doen is, dus dat zal ook niet lang duren dT hij daar kan werken...zucht.

geloof dat ik niet echt iets positiefs te vertellen heb de laatste tijd.

Geplaatst

Gmrrbl, Tool, dat is balen. Geen fijn vooruitzicht. Ik was wel even geraakt van wat A had gezegd over de angst voor het gat waarin je mogelijk weer valt. J heeft precies dezelfde 'angst' gehad. Trek ik het wel als het mislukt en nog erger, als het weer een miskraam wordt... Als je kijkt hoe vreselijk de eerste zwangerschapsweken hier waren, denk ik dat die angst best reëel is geweest. Aan de andere kant, we wisten beiden dat ik (en hij) er hoe dan ook telkens weer bovenop kwamen en dat heeft wel de doorslag gegeven. Plus de gedachte: in welk gat vallen we als we nu stoppen? Want dat is natuurlijk ook nog een onbekende weg... Och meiske, wat moeilijk allemaal :-(

Babeth even aan de ha vragen idd. Misschien is het verstandig iets van ORS te nemen om te voorkomen dat je 'ondervoed' raakt. Ik weet niet hoe snel dat gaat, maar als ik bedenk hoe snel ik al ketonen in mijn urine had toen ik moeilijk kon eten en drinken door de misselijkheid... Hoop dat je je gewoon snel beter voelt.

Wen, wat bijzondere vakantie zal dat worden, met zoveel te vieren!

Geplaatst

Ik had nog bericht van de cz gekregen ivm medische indicatie voor het gebruik van d.h.e.a. Helaas afgekeurd,omdat het in verband is gebracht met een IVF behandeling en ik er al drie vergoed heb gekregen.

Geplaatst

Tool, balen dat ze het in verband hebben gebracht met de ivf. En dat A op het andere werk ook weinig te doen heeft.

Hier erg druk. Zieken, dus datn weet je hoe het gaat. Ik ben aan het aftellen nog 16 dagen dan gaat het gebeuren. Ik blijf mezelf heel stoer vinden dat ik dit ga ondernemen.

A. denkt dat ik 1 december gewoon mee kan spelen met de muziek of in ieder geval langs de kant kan staan. Ik denk dat ik nog lekker in mijn bedje blijf.

Hij heeft het erg druk met al die sinterklaas dingen. 17 nov. in amstelveen, 18 november in het centrum van A'dam inclusief kanonschot.24 nov in A'dam Noord. 25 nov A'dam zuid. 30 november ook nog in Amsterdam ergens en 1 december in de rijnstraat Amsterdam. Dus we zien elkaar niet zoveel in het weekend.

Ik ga van de week in de avond rustig aan doen. morgen nog ff naar A;dam in de avond en dan is het wel ff rustig. Want de kerstkaarten moeten ook nog gemaakt worden. Heb ideeen genoeg. Enkelt ze moeten nog uitgewerkt worden.

Dikke knuffel voor iedereen..

Geplaatst

Ruby, het begint mij al te duizelen als ik lees wat je allemaal in de planning hebt. Af en toe ook je rust pakken, hoor.

Tool, balen van de d.hea en van het werk van A.

zit nu in de wachtkamer bij de verzekeringarts. Tot later.

Geplaatst

Ruby ik denk dat je bed dan ook een stuk aantrekkelijker is, maar wie weet valt het mee... Wisselt ook erg per persoon. Collega van me liet sochtends verstandskies trekken en zat aansluitend gewoon op kantoor :-/

Pfff, meiden, net gehoord dat mijn oudste neefje asp.erg.er heeft....valt een hoop op z'n plek maar het is wel heftig hoor.

Wen succes zo!

Geplaatst

Henne, ja dat is schrikken. Bij de man van mijn fitness.baas hebben ze dat ook onlangs geconstateerd en ze heeft er nooit iets van gemerkt. Hij is 46. Ze zijn er achter gekomen omdat hij niet n de gaten had dat hij iets verkeerds deed toen hij met een ander gezoend had en inging op haar sms- jes.

je kunt er wel beter vroeg bij zijn. Bij hun dochter van 5 zijn ok al tekenen te zien. Dus ze zit ook nog in de rats of hun zoontje van 2 het niet ook nog kan krijgen. Heel zwaar voor haar. Lijkt soms alsof ze drie kinderen heeft ipv twee.

wen, succes ermee!

Geplaatst

Ruby, drukke weken voor A. Lekker genieten van de momenten dat jullie elkaar wel zien ;-). Je bent nog steeds stoer en dat blijf je ook!

veel succes en plezier met het maken van de kerstkaarten!

gisteren trouwens een lekkere spaghetti-ovenschotel gemaakt. Min of meer eigen receptje. Voor twee personen dan. Gehakt bakken in een pan. Paprika's klein snijden (we hadden er drie), 3 grote trostomaten in stukjes snijden, een kwart bakje champignons in stukjes gesneden, blikje tomatenpuree (een iets groter blikje, krijg J bij de li.dl per 4) en dan alles goed door elkaar roeren en warm maken. Naar eigen smaak wat oregano erbij en wat zout en peper.

intussen ook al e spaghetti koken en een ovenschaal invetten. Over voorverwarmen op 180 graden.

alles in de ovenschaal doen (of zoveel er in kan, de rest doe je in een andere schaal voor evt. De dag erna) en dan nog wat geraspte kaas erover (had nu pastakaas eruit, maar parmezaanse is ook wel lekker volgens mij). Dan 20-30 minuten in de oven en smullen maar....wel even laten afkoelen, want het is heet als het eruit komt, dus niet je tong verbranden!

Geplaatst

Ja het is allemaal nog heel onduidelijk wat de gevolgen zijn en hoe ernstig het is, maar hij is acht dus hopelijk kan er veel ellende voorkomen worden door er nu mee om te leren gaan. Zowel voor hem als zijn omgeving zal het nog een lange weg worden denk ik.

Zo maar eens piepers jassen, de normale dingen doen....vanavond de beruchte zuurkool ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden