Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hmmm hier ook geen goed nieuws. Telling was maar honderduizend terwijl de norm 1 milj. is. Nu heb ik wel 2 eicellen maar toch. Zo jammer bij het zaadonderzoek dus 1,2 miljoen. Nou ja toch altijd meer kansen als normaal. Vanavond ook nog even aan de bak. Trrost mezelf wel met een wijntje, ontspant de baarmoeder ook ;-)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Maar dus geen IUI Syl? Raar dat ze dat niet gewoon alsnog doorzetten. Dan heb je in ieder geval meer kans dan spontaan toch?

Heb wel de iui gehad Kaartje, zelfs toen de telling 0.0 was brengen ze in het alsnog in. Net wat Tool zegt er hoeft maar 1 topper bij te zitten!

Geplaatst

Hee syl, jammer dat de uitslag van het zaad tegenviel... Echt jammer! Maar, ik hoop op een paar sterke vechtertjes!! Meis: ik duim hier voor je!!

Geplaatst

Nou meiden...veel bij te lezen van dit weekend! Jullie zijn druk geweest hier!

Wat een bagger berichten zeg! Babeth dit is zo enorm niet wat je wilt horen/zien vandaag! Bah wat een ellende! En dan ook nog een week in de spanning moeten zitten nu! Meid hoe ga jij die tijd doorkomen?

Hoe is je man eronder? Wat een onzekerheid en een spanning! Ik wilde dat we wat voor jullie konden doen!

En syl jij ook al niet hele positieve berichten! Hoe kan het toch dat die zaadkwaliteit zo fluctueert bij J? Heb je nu het gevoel dat dit een voor spek en bonen ronde is?

Geniet van je wijntje en een dikke knuffel voor jou!

Ivfsh ik ga even kijken of het de 29e kan. Ik vind het lastig om nu dingen te plannen. Het gaat ietsiepietsie minder hier. Ik heb de afgelopen nachten zo goed als niet geslapen, ben elk uur wakker en slaap vanaf vier uur niet meer. Ik kan gewoon niet meer op mijn heupen liggen...tsja en dan wordt slapen lastig. Gisteren de kerk uitgegaan omdat ik helemaal niet fit was, denk door slaaptekort. Gistermiddag geprobeerd wat slaap in te halen maar niet gelukt. Vanmorgen wel naar mijn ouders geweest, met alle zussen boerenkool ingemaakt maar vervolgens nu de hele middag harde buiken. Kortom...ik wil niet klagen maar het wordt ietsiepietsie pittiger zeg maar. Ik wil het wel heel erg graag hoor...begrijp me niet verkeerd! Maar of het verstandig is dat weet ik niet zo goed...

Geplaatst

Es, lastig hè dat slecht kunnen slapen. Probeer overdag je rust te pakken. Hoeft niet perse door te slapen maar bijv even lekker liggen en niksen.

BAbeth, wat een naar bericht :-( en nu een week wachten. Jeetje wat zal dat een lange week worden. Sterkte meis, knuffel

Syl, zwemmers vielen dus tegen. Hè shit! Maar je weet maar nooit hè. Duim voor jullie!

Geplaatst

Getsie syl, niet wat je wilde horen! Ik blijf duimen hoor, wie weet!

essie, de befaamde laatste lootjes... Probeer nu echt rustiger aan te doen, nee is ook een antwoord op al die leuke dingen die voorbij komen! Is voor je meisje echt het beste!

ik net -voor werk, niet vrijwillig :happy: - de Margriet winterfair afgestruind... Pff, wat heb ik toch een hekel aan fat soort evenementen, al die slenterende mensen die dan plots stil gaan staan, niks voor mij!

ivf, leuk, zin in woensdag! Mental note: we moeten deze keer niet vergeten foto's van de dames te maken!

Geplaatst

Sen ik probeer er maar een beetje om te lachen! Ik ben al met al zo fluitend deze zwangerschap doorgekomen...dit mag dan in mijn ogen geen naam hebben. Ik moet idd alleen een manier vinden om het hanteerbaar te houden. Overdag slapen wil ik eigenlijk niet want ik ben bang dat ik dan s'nachts nog slechter slaap ofzo.

Gerard appt net...heeft drie cijfers terug van de vier tentamens van de afgelopen week...alle drie niet gehaald!!! Nu weet ik wel...er zijn ergere dingen maar dit zijn tentamens die hij al voor de derde x ofzo overdoet. Wat moet die jongen in de lieve vrede doen om ze wel te halen??? Ik vind het zo sneu voor hem...hij doet stikkens z'n best en toch lukt het hem niet.

Geplaatst

Nou zeg, dit is niet de goed-nieuws-dag waar we op hoopten :-( Balen Syl, maar wie weet. Bij J wisselde het ook enorm, maar in de praktijk nooit genoeg voor Iui en voor icsi maakt het weinig meer uit. Niets veranderlijker dan zaad helaas....

Esther wat rot dat je niet kunt slapen, dat breekt je zo op. Kun je met kussens in je rug/hoger hoofdend niet op je rug liggen? Evt nog een kussentje onder je knieën? Wat zegt de vk ervan? Hoort er zeker bij hè....laatste loodjes....

Geplaatst

es, balen dat G. drie tentamens niet heeft gehaald. Kan hij niet aan de docent vragen wat hij dan het beste kan doen, of waar hij op kan letten? zijn er wel mensen die dit tentamen dan wel halen? anders is het gewoon een heel moeilijk tentamen of ze leggen de lat gewoon veels te hoog! dat G. zijn uiterste best doet, weten we allemaal. Is misschien een mondeling examen geen optie? of zijn het open vragen?

echt balen!!

En ik vermoed dat jij echt aan de laatste loodjes bent begonnen. probeer daar waar mogelijk je rust te nemen, al is het maar eventjes rustig liggen op de bank. geen zorgen maken over s nachts slecht slapen als je overdag een slaapje neemt. Je lichaam weet wel wanneer het rust nodig heeft en geeft dit ook aan (harde buiken).

Dus ik ga tegen je zeggen, met een wijzend vingertje: rustig aan dame!!!!

Geplaatst
Sen ik probeer er maar een beetje om te lachen! Ik ben al met al zo fluitend deze zwangerschap doorgekomen...dit mag dan in mijn ogen geen naam hebben. Ik moet idd alleen een manier vinden om het hanteerbaar te houden. Overdag slapen wil ik eigenlijk niet want ik ben bang dat ik dan s'nachts nog slechter slaap ofzo.

Gerard appt net...heeft drie cijfers terug van de vier tentamens van de afgelopen week...alle drie niet gehaald!!! Nu weet ik wel...er zijn ergere dingen maar dit zijn tentamens die hij al voor de derde x ofzo overdoet. Wat moet die jongen in de lieve vrede doen om ze wel te halen??? Ik vind het zo sneu voor hem...hij doet stikkens z'n best en toch lukt het hem niet.

Es om welke vakken gaat het? En haalt hij ze net niet of dik niet? Mijn broer is bijna niet afgestudeerd vanwege één vak wat hij jaar niet haalde, mijn schoonzusje is letterlijk blijven hangen op statistiek. Komt vaak voor dat er net een onderdeel is dat je minder ligt. Heeft hij al eens met de docent(en) gepraat over de resultaten, wat doet hij 'fout'? Is er niet iemand die hem helpen?

Geplaatst

Henne hij haalt ze kantjeboord niet. Haalt er vijven voor. Ik zal hem eens vragen om welke vakken het gaat. Volgens mij bestuurskunde en recht...dat soort vakken.

Hij moet er idd maar eens met docenten over gaan praten. Heeft al weleens met zijn tutor gesproken over zijn manier van leren maar er is weinig ruimte om met docenten te praten hierover. Hij kijkt wel altijd zijn tentamens in. Ik moet er niet aan denken dat hij op deze tentamens gaat sjeezen hoor! Hij doet zo zijn best!

Op de rug liggen vannacht geprobeerd...krijg het dan alleen zo benauwd! Maar dat zit misschien tussen de oren.

Misschien ook wat meer aan de rem trekken. Deze week ook alweer van alles en nogwat: morgen van elf tot vier oppassen op de kinderen van mijn zusje, woensdag naar apeldoorn s'morgens met zus, donderdag komen er vriendinnen koffie drinken, vrijdag lunchen met een vriendin, zaterdag fonduen bij mijn zusje...

Misschien een te drukke agenda?

Geplaatst
Op de rug liggen vannacht geprobeerd...krijg het dan alleen zo benauwd! Maar dat zit misschien tussen de oren. Misschien ook wat meer aan de rem trekken. Deze week ook alweer van alles en nogwat: morgen van elf tot vier oppassen op de kinderen van mijn zusje, woensdag naar apeldoorn s'morgens met zus, donderdag komen er vriendinnen koffie drinken, vrijdag lunchen met een vriendin, zaterdag fonduen bij mijn zusje...

Misschien een te drukke agenda?

MISSCHIEN een drukke agenda?? Es', in m'n verlof rommelde ik wat in huis, deed eens een boodschapje, en verder niks! Je doet echt nog veel te veel!!

Geplaatst

es, jeetje, misschien een te drukke agenda. hoe krijg je het allemaal nog geregeld????? ik word er al moe van en dan ben ik nog niet eens zwanger...pfff...echt een stapje terug nemen hoor!

Geplaatst

Jeetje Esther wat doe je nog veel! Te veel zou ik zeggen.

Ik krijg het sinds een paar dagen ook benauwd als ik op m'n rug lig, erg naar. Kussens in m'n rug helpt een beetje en ik kreeg van iemand de tip om een klein kussentje onder je rechterbil te leggen, dat ontlast kennelijk ook. Nog niet geprobeerd.

Denk dat G zeker moet proberen met de docenten te praten. Ik ben ooit voor Spaans mondeling gezakt terwijl ik echt dacht dat het prima ging. Bleek dat we (het was is duo's) prima aan het praten waren, maar dat er gekeken werd naar bepaalde standaard uitdrukkingen die je in bepaalde situaties zou moeten gebruiken. Tja.... Keer daarop al die dingen uit ons kop geleerd en gebruikt en royaal geslaagd. Soms weet je gewoon niet hoe er beoordeeld wordt. Oh en mijn broer, dat ene vak....de docent gaf op een gegeven moment toe dat hij de herren moeilijker maakte :-/ C heeft zich toen opnieuw voor het vak ingeschreven en een 'eerste' tentamen gedaan, ook geslaagd.

Geplaatst

Gerard net even opgepept...lekker voor hem gekookt en samen gerelativeerd. Weet je...er zijn echt op dit moment belangrijkere dingen...wij krijgen een kindje, oma is niet meer aanspreekbaar en volgens artsen is het nog een kwestie van een paar dagen. Hoe interessant zijn dan een paar onvoldoendes (terwijl ik me echt wel realiseer dat het rot en beroerd is!!!). Gerard heeft zijn docenten al gemaild en zal met ze om de tafel. Beroerde is alleen dat de volgende hertentamens de eerste en tweede week van januari zijn...als ik op tijd ga bevallen of iets over loop dan heeft hij weinig tijd om te leren.

We zien het wel!!!

Wb mijn 'agenda' voor deze week...heb Gerard net moeten beloven om volgende week minder te gaan doen. Voor mijn gevoel ben ik al enorm aan het minderen met maar 1 ding per dag maar gezien jullie reacties is het nog teveel :)!!! Komt helemaal goed meiden! Ik ga luisteren!

Geplaatst

Hihi goed zo Es!

Syl ik heb voordat we aan de eerste ICSI begonnen nog een IUI poging gedaan, dwz die ging niet door omdat het zaad te slecht was. Ik had zelf twee mooie follikels maar helaas de gyn zei dat de zaadcellen te weinig waren, een paar honderdduizend... Dus ben verbaasd dat jij zegt dat ze sowieso insemineren? Hier dus niet.

Ik hoop voor je dat je toch enorm geluk hebt, heb je wel verdiend!!

Geplaatst

Caro zelfs bij 0,0 hebben ze nog geïnsinueerd. Er hoeft maar 1 snelle erbij te zitten. Raar dat ze het dan maar hebben weggegooid! Ondanks een domper blijven het toch 100,000 kansen denk ik dan maar.

Kijk naar Esther en kaartje, ook al is dat mis gegaan, kansen zijn er hoe gering ook.

Esther ik duim voor een goede nachtrust voor je.

Fren , Sen en Miki, ik wil nog steeds een keer op bezoek komen maar plannen is moeilijk bij mij, spontaan beter maar dat werkt niet voor jullie. En ik kom even niet op de nickname van J. die gaat verhuizen.

Dublin

Geplaatst

Bij ons is er niet geïnsemineerd toen ze alleen dood zaad vonden (daar zit over het algemeen geen snelle bij ;-)) Maar de keer met weinig wel hoor, je weet het nooit!

Syl mocht je ergens spontaan heenrijden, app me even....wie weet kan ik spontaan mee als ik zelf niet rij :-) al hebben het kamer en de to do lijst hier nu eerlijk gezegd wel prioriteit. Hoop zooooo dat het behang morgen wél goed gaat.

Es, één ding per dag is niet veel, maar het zijn best inspannende dingen als ik zo lees (oppassen, de stad in). Veel buiten de deur ook. Gewoon proberen ook rustdagen in te plannen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden