Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

dames hoe denken jullie over het volgende? Mijn man kan het niet eens zijn met mijn gedachte;

ik heb niet zoveel vertrouwen in mijn cryos, en de reden is dat deze de beste was op dag 3 na punctie,op het moment van foto maken 5 cellig en bezig met doordelen....de Est was dus of minder ver of minder "mooi".deze heeft het niet gered en daarom heb ik ook weinig / geen vertrouwen in de 3 cryos. Ben ik nu echt negatief of realistisch?

Lieve Babeth, ik snap ook heel goed dat je het vertrouwen kwijt bent. Maar ze vriezen ze niet voor niets in toch? En wat al eerder is gezegt, het is een kans.

Door al dit verdriet is het logisch dat het vertrouwen weg is, je kijkt nu anders naar alle dingen.

En je bent een dappere meid, ik heb bewondering voor je. Hou je haaks lieverd. xxx

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

babeth, wat verdrietig.

Ongezien ben je moeder van veel engeltjes.

Er gleed een traan over mijn gezicht toen ik je bericht las.

En ik moet toegeven, ook een soort van glimlach, toen ik aan lars en nick en dit wondertje daar ergens samen dacht. In mijn gedachtes zijn het twee grote broers aan het worden. (mag ik dit zo zeggen?)

Veel sterkte.

Geplaatst

Babeth meid wat spookt er veel door je hoofd heen momenteel hé? Wat is er veel om verdriet over te hebben, om over na te denken. Er is al veel gezegd, ook over je cryo's. Ik hoef hier niets meer aan toe te voegen. Ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen. Je bent zo'n mooi sprankelend mens, ik hoop echt dat jullie samen in staat zijn om dit ook weer een plek te kunnen geven, verder te kunnen. En ergens weet ik diep van binnen dat jullie dit kunnen samen, dat hebben jullie al bewezen.

Sterke vrouw, een hele dikke knuffel van mij! En al ben je sterk, gun jezelf ook zwak te mogen zijn, juist nu!

Update van mijn kant...groeiecho was goed. Meisje blijft mooi in de curve meegroeien, zij het dus nog steeds onderaan. Verder is me veel duidelijk geworden over het rhesus c verhaal. Komt erop neer dat er w.s. wat mis is gegaan omdat ik de eerste bloedonderzoeken in het zh heb gehad en later pas bij de vk terecht ben gekomen en er daardoor bij in ben geschoten.

Als ik antistoffen aan zou maken (wat ik dus niet eerder weet dan dinsdag) en het kindje zou hierop reageren dan zou dat op de echo te zien moeten zijn. Als ze een laag hb zou hebben dan zou er een soort vochtrandje langs haar lichaam te zien moeten zijn (waar de gyn in het zh ook op controleert). Dit is nu absoluut niet het geval. Er was niks verontrustends te zien, ook niet op eerdere echo's. Dit was dan absoluut gesignaleerd. Voor nu betekent het dus dat, mocht ik antistoffen aanmaken, ons kindje hier geen hinder van heeft. Mocht volgende week blijken dat ik ze daadwerkelijk aanmaak dan zal ik overgaan naar de gyn en dan zal mijn zwangerschap verder klinisch begeleid gaan worden.

Mocht het zo zijn dat ze vandaag ontdekt zouden hebben dat ons kindje echt een te laag hb zou hebben dan zouden we naar leiden toe moeten voor een transfusie in de baarmoeder. Echter het is de vraag of dat met deze termijn nog zou gebeuren...eerder zou te verwachten zijn geweest dat ze me ingeleid zouden hebben.

Nou ja, dat is dus niet aan de orde! Ik ben echt wel gerustgesteld.

Auto is gerepareerd...accu was defect! Ik ben met mijn ouders meegegaan nadat ik van de vk vandaan kwam, heb daar gegeten. Ben even met mijn moeder naar de stad geweest en mijn oudste zus vroeg of ik kwam bloemschikken vanmiddag. Dus dat heb ik vervolgens vanmiddag gedaan. Heerlijk ontspannen dagje gehad verder!

Nu vannacht lekker slapen en kijken wat de dag van morgen brengt!

Overigens ligt hier een mooi pak sneeuw! Het gaat vannacht ook flink koud worden schijnt!

Geplaatst

Es, ff kort. Ik maakte antistoffen aan. Eerst 1 en toen een meer risicovolle 2e, daarom eerder ingeleid. Dat van die echo's klopt. Maar bij ons waren dat wel elke keer van die uitgebreide echo's zoals met de 20e weken. Dan checkte e niet alleen vocht om hoofd en hart, maar ook de bloeddoorstroming in het hoofd. Maar zelfs met antistoffen was alles goed gegaan bij ons. Wel moest er een spoedbedje beschikbaar zijn, mocht er een bloedtransfusie nodig zijn na geboorte. In Leiden doen ze transfusie in de buik, maar dat is alleen als het nog te klein is om te halen. Mocht er dinsdag iets uitkomen, dan direct om een GUO/GEO echo vragen!

Maar antistoffen heb je niet zomaar. Ik heb een bloedtransfusie ooit gehad en daardoor al antistoffen voor de zwangerschap. Kwam naar boven bij standaard check's bij ivf intake. Sommige vrouwen krijgen het als ze bij de bevalling bloed contact krijgen met de baby, iets met resusfactor.

Enfin toch een lang verhaal, maar bevestigend dat het vast goed zit hoor! Als je vragen hebt, je weet me te vinden.

Knuffel (eentje extra voor Babeth)

Geplaatst

Esther dat is echt een geruststelling en opluchting! En vervolgens ook een gezellig ontspannen dag gehad, lekker hoor.

Hier hoop dat Koek weer aan het draaien is, voel hem opeens weer meer richting m'n zij schoppen. Dinsdag echo dus ben benieuwd.

Tool heb je deelnemers of valt het tegen?

San, R koorstvrij gebleven?

Caro is Bram stil?

Babeth ik las op fb dat I de waterpokken heeft? Ook dat nog :-( ....sterkte voor je hummeltje!

Geplaatst

Miki dank je wel voor je meedenken!

Dus mijn verhaal klopt wel zo'n beetje? Ik heb het dus wel redelijk begrepen denk ik. Goeie tip om, mocht er wat uitkomen volgende week, om een guo echo te vragen!

Ik heb ip geen voorgeschiedenis waarbij er aanleiding is om te denken dat ik echt antistoffen aan zou maken. Ik verwacht ook niet dat dit eruit komt.

Je hoort van me als ik vragen heb! Thanks!

Geplaatst

I wish Henne... Hij is er al 3x uit geweest, met grote zus een stukje The Voice gekeken, ok daar word je niet echt rustig van ;-) en net beneden 'afgetankt' zoals P dat noemt met nog een halve fles. Hij ligt er nu weer 5 minuten in maar huilt, nou jammert eigenlijk nog steeds... Niet echt over de zeik ofzo maar slapen ho maar...

Geplaatst

Ah gossie, zo sneu ook voor hemzelf...

Antistoffen is een breed begrip hè meiden. Tegen rode hond moet je ze juist hebben als zwangere bijvoorbeeld. Antistoffen betekent simpelweg dat je in aanraking bent geweest met 'iets' waar je op reageert. Een ziekteverwekker, vreemd bloed... En als je zwanger bent, kan je (voor of tijdens de bevallig) in aanraking komen met het bloed van je kindje, vreemd bloed dus. In geval van de rhesus factor bestaat er een positieve en negatieve variant, verschillen moeder en kind dan kán moeder antistoffen aanmaken tegen het bloed van het kind. En dat kan gevolgen hebben.

Maar gelukkig is er op de echo's helemaal geen aanleiding om dat te denken, dus we duimen dat alles dinsdag idd oké blijkt en je nog even echt nabezorgd kunt genieten Es! En volgens mij ben je nu ook prima bijgepraat door de vk en heb je zelf een goed beeld, dat lijkt me al een zorg minder op zich.

Paar oefeningen doen en dan naar bed. Truste lieve meiden!

Geplaatst

Hee lieve meiden!

lieve babeth, ik snap je gedachtengang, maar wil je toch ook nog even de andere kant laten horen. Onze lieve e is gegroeid uit een cryo, deze cryo was van de ICSI waarvan ik van de verse tp m'n tweede miskraam had. Daarna nog een cryo tp gehad: niet zwanger. En toen de laatste cryo was ons kleine meisje. Maar zoals ik al zei, ik kan me je gevoel zo goed voorstellen, maar ik denk en hoop dat het niet de juiste gedachtengang is. Nu moet je eerst weer door de nare tijd een van de miskraam, dat is moeilijk en verdrietig. Ik geef je een dikke dikke knuffel meis, heb veel aan je gedacht!

esther: fijn dat bij jullie alles goed is! Nog maar even en jullie meisje is er!

hier alles goed, wel gaar na deze eerste werkweek.hele leuke week gehad op mijn werk, echt heel blij om 'mijn' team te leren kennen: kundige en enthousiaste groep en hele fijne sfeer. Wel intensief natuurlijk, maar dat hoort erbij. E was wel flink ziek deze week, dus dat was echt zielig boze had fikse oorontsteking, hoge koorts, dichte ogen van alle prut, neus helemaal dicht. Echt een klein zielig guppie. Gelukkig zat er vandaag weer leven in en werd er weer wat gespeeld, gekletst en gelukkig weer wat gegeten.

Knuffel voor allemaal en de dikste voor babeth!

x

Geplaatst

Hoi meiden,

es en Ursela wat een lieve woorden! Es we komen hier inderdaad wel doorheen hoor samen, met z 'n 3en, bij M maakt het ook weer veel los maar maakt zich vooral zorgen om mij, de schat. Ik had er er vanmiddag met een vriendin nog over, wel wee soort van planning aan het maken maar ik wil het nog helemaal niet kwijt!

ursela inderdaad, onze jongens hebben er eentje bij om over te waken...moet zeggen dat ik woensdagavond na het bericht ze in de slaapkamer ( waar 2 mooie foto's hangen) ik ze vroeg of ze op dit "kleintje" willen passen.

gek genoeg slaap ik wel maar droom vreemd, ik kwam vanacht bij een vk, was erg druk,allemaal bekenden in de wachtkamer en ik lag uiteindelijkerg ongelukkig in de stoel omdat ik allemaal stukjes glas in mijn mond had: bij het breken van een ampul (water om de menopur te mengen ) kwamen er stukjes in mijn mond ...echt stomme droom.

Mijn gevoel tav de cryos is lastig moet ik zeggen maar ik weet dat het ook wel goed kan gaan en dat het zomaar anders kan gaan, wie weet is mijn gevoel over een tijdje wel Anders.

es, ik ben blij te horen dat alles er goed uitziet!nog even en het is dinsdag.fijn dat je uiteindelijk nog z o'n fijne dag hebt gehad

henne ik moest erg lachen om je omgekeerde J, echt iets voor jou, straks met het geboortekaartje ales dubbel laten checken he! ;-)

I heeft inderdaad de waterpokken, ze zitten echt overal! Tot op heden is ze wat hangerig en heeft wat verhoging, daarom er met een paracetamol in bed gelegd.

fren, M heeft ook een slee Gekocht vandaag, maar de sneeuw hier is nu alleen maar drap, jammer!maar er komt vast nog wel mee nieuw toch?

sen, fijn dat je weer wat opgeknapt bent, erg he zo ziek zijn?

lieve allemaal, zondag een bijzondere dag:

branden jullie ook een kaarsje?

http://www.wereldlichtjesdag.nl

Geplaatst

He, zowel bij de eerste als bij de laatste les hadden we resp. 4 en 3 deelnemers. Toch wel lekker, maar ik merk dat ik door mijn gewichtstoename toch ook flink aan het inboeten ben op conditie. Dus ik zal toch maar langzaam weer aan de afvallerij gaan denken. Maar niet met alleen maar de her.bali.fe shakes.

Es, ook voor jou een opluchtend bericht! Heel fijn! En gelukkig viel t met de auto ook mee.

Henne, weltrusten. Blij dat de oefeningen je wat helpen om te kunnen slapen.

Geplaatst

Babeth je gevoel tov cryo is begrijpelijk. Maar aan de buitenkant is niet te zien of een embryootje "goed" is. Wie weet wat er niet klopte aan deze verlorgen zw?? Hopelijk denk je er over een tijdje idd ander over. Knuffel meis..

Henne weer avonturen dus. Hopelijk kun je lekker slapen.

ivfsh fijn dat het zo goed bevalt op je werk!!

Hier R dus niet koortsvrij gebleven. Iets voor 17 uur werd ik op mijn werk gebeld. Hij had 40 graadjes dus of we hem op wilde komen halen. Gelukkig was P al onderweg. Heb toch niet meer zo lekker gewerkt, denkt toch vaak aan de kleine man dan. Als dit het weekend niet verbeterd gaan we maandag maar even een afspraak bij de ha maken. Voor nu ga ik lekker slapen.

Es fijn dat je goed gerust gesteld bent. R zat ook aan de onderkant van de groeicurve. Weet je wat er zo fijn aan was?? Dat hij echt een klein babytje was en lekker lang "baby" is geweest. Als je een groot kindje op de wereld zet dan is het echte "baby" er al zo snel af vind ik. Dus dat is echt een voordeel!!!!

Truste allemaal!!

Geplaatst

@Meiske, zondag zullen wij een kaarsje branden. Voor al die kindjes die nu stralen daar hoog boven in de lucht. P.s. beterschap voor I

@EDR, fijn om te lezen dat er geen reden lijkt te zijn voor zorgen. Ik ben het met Witje eens, het is zo slecht nog niet om een kleintje te krijgen. A het moet eruit en dan is klein net iets fijner dan groot (ik zeg iets, want dan nog is het veelste groot voor zo'n kleine opening) en B je hebt lekker lang een baby meisje. Dat hebben wij van ons gelders welvaren meidje niet kunnen zeggen. En als laatste laat zij lekker uniek zijn binnen jullie familie, als de rest altijd maar 8 ponds kindjes krijgen dan hebben jullie er eentje die niet 13 in een dozijn is ;-)

@Caro en Fren, allebei kindjes die hun slaapritme behoorlijk verstoord hebben. Heel herkenbaar, dat begon bij die van ons ook rond de 9 maanden. Brullen en helemaal overstuur zijn 's nachts, terwijl ze al die tijd goed sliep. Zou een beruchte sprong zijn, die lang kan aanhouden. Helaas ook dat is onze ervaring, maar vindt het voor haar vervelender. Houdt vol.

@Witje, beterschap met R!

@Sen, beterschap voor jou!

Deze dagen voelen hier heel dubbel, drie jaar terug werd ik op 10-12-09 geopereerd aan ernstige endometriose. Twee jaar terug zat ook ik midden in de "miskraam". Op 10-12-10 moest ik de formulieren invullen voor de anesthesist en zaten we te wachten totdat mijn lichaam het door had. Had het niet door en heb toen op 14-12-10 een curettage gehad. Terwijl vorig jaar ik op 8-12-11 ben ingeleid en onze kleine meid op 09-12-11 is geboren. Binnen een tijdbestek van een week zijn alle belangrijke medische dingen voor onze kinderwens in 3 jaar tijd geweest. Kortom verdriet en geluk liggen heel dicht bij elkaar. Ik ga ervan uit dat ons sterretje erbij was toen onze kleine meid werd geboren, zeker omdat zij de cryo was van de poging van ons sterretje.

Maar goed, we gaan ons opmaken voor het feest van onze kleine meid, pfffff wat vliegt zo'n jaar!

Geplaatst

Dublin alle beladen momenten in 1 week!!!!! Veel plezier met de voorbereidingen voor het grote feest!!!! Is een bijzonder momentje vond ik, 1 jaar worden.

R heeft het niet breed. Is maar 1 keer wakker geweest en na wat mamageknuffel weer gaan slapen tot half 7. Hij ligt er net weer in om te slapen. Zo sneu voor het manneke. Lijkt wel of er weer wat op doorbreken staat in zijn mond. Steeds hele hand!! erin aan de linkerkant en het kwijl loopt soms met straaltjes uit zijn mond.

Geplaatst

Meld me even snel, gaan zo naar mijn ouders voor Sint. Redelijke nacht gehad gelukkig.

Fijne zaterdag allemaal en een dikke sterkte knuffel voor degenen die het nodig hebben!

Geplaatst

Babeth, ik vind dromen altijd erg interessant, dus ben net eens gaan zoeken:

Grbroken glas: Staatvoor iets waarvan je dacht dat het heel lang mee zou gaan, maar dat verassend snel voorbij is.

Ik vond het erg frappant....

Geplaatst

Kalimera!

ruby, gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een mooie dag van! X

Susan, Ooh, R. Nu toch ziek. Zou het door de tandjes komen of echt verkoudheid/griep? Hoop dat hij zich gauw weer beter voelt! Knuffel van mij

Geplaatst

Ging iets mis.

Dublin, een beladen weekje staat jullie te wachten, maar het begin is al goed met de verjaardag van jullie meisje. Alvast gefeliciteerd en een dikke knuffel voor de rest van de week.

henne, veel plezier! Heb je nog iets aan de J gedaan?

Ivfsh, Ooh, dat moet niet leuk zijn geweest zo'n ziek meisje...

We gaan vandaag de kaarten versturen met ook meteen n kerstgroet erbij. Verder wat aankloemelen in huis en morgen naar Leuven voor de kwartaal.

fijne dag allemaal, knuffel en tot later!

Geplaatst

Zo zeg meiden, dat was een rustig dagje hier :-)

Wij hebben een leuke middag gehad, ook leuke cadeautjes gekregen. Koekie heeft zich braaf even laten zien en voelen. Bewegende buik vond mijn broertje heel bijzonder, neefje van vier schrok zich wild toen zijn handje een schop kreeg maar m'n buik kreeg toch een kusje. Nu goed moe, rest vd avond lekker op de bank en op tijd naar bed.

Sen nog niet opgeknapt las ik, balen zeg.

Ruby hier ook nog een keer gefeliciteerd!

Wen, zitten is bij mij juist de pest voor m'n stuitje/bekken, dus zittend werk zeker niet bagataliseren hoor.

Ivfsh super dat je nieuwe baan goed bevalt. En beterschap voor jullie meiske!

Geplaatst

Hi lieve meiden,

Time flies... Volg jullie wel hoor maar kom niet zo tot mailen! Vandaag een rustige dag hier:)

@tool, hoop dat jullie snel een nieuwe ketel hebben! Niets zo vervelend als ik de kou zitten deze periode van het jaar.

@es, laatste loodjes. Volgens mij wel drukke:) balen van accu maar wel fijn dat de auto het nu weer doet. Je weet maar nooit;))

@babeth, denk veel aan jullie... Alles 'rustig' nu nog? Woensdag naar doc toch? We spreken elkaar!

@wen, fijn dat je arbo arts met je meedenkt en zich realiseert hoe kostbaar deze zwangerschap is. Trek op tijd aan de bel als ook 5 uur teveel blijkt. Nu zijn jij en die kleine even het belangrijkste, toch?!

@ruby, ook hier nog gefeliciteerd! En een fijne dag morgen!

en toen was ik het kwijt...

Effe ego. Erg druk hier. Op het werk met fusie perikelen, naast OR werk beginnen nu ook de werkgroepen voor overgang van het primaire systeem. Leuk maar veel! Verder zijn we het eiceldonatie traject aan het opstarten. Erg spannend maar zo bijzonder! En tot slot vier ik morgen kg familie m'n verjaardag. Vandaag Indische rijsttafel gemaakt met m'n jongste zusje en taarten gebakken. Voor het eerst in jaren heb ik een beetje zin in een klein feestje cq gewoon lekker mer de familie bij elkaar te zijn. Een verademing na de afgelopen jaren! Op de een of andere manier sta ik er wat relaxter in deze maand...

Nu lekker haard aan en op de bank. Een fijne avond gewenst meiden! Dikke X voor allen!

Geplaatst

Ceeke, das mooi om te lezen!! Houden dat gevoel! Benieuwd hoe t ecd gaat lopen! Balen van de perikelen op je werk.

ben je morgen jarig? Alvast gefeliciteerd!

henne, na een leuke middag nu lekker rusten!

ruby, heb je een leuke verjaardag? Morgen je feestje, veel plezier!

Geplaatst

Hi die Tool, ik ben maandag jarig maar vier het morgen! Maandag gewoon aan werk... Met nog meer overleggen! Komt goed en ik vind het leuk;) X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden