Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Es, valt eigenlijk wel mee...twee menstruaties zeg maar...of eentje...hihih.

Heino...heb ik goeie herinneringen aan. Wij gingen daar vroeger altijd op vakantie. Wij zaten dan in de woning van vrienden (met ons 8-en) en zij kwamen dan in de zomer bij ons thuis. Waren altijd leuke vakanties, uitstapjes naar Zwo.lle en Kamp.en. Echt leuke herinneringen...

Geplaatst

Hey meiden,

Babeth, moet steeds aan je denken meis...

Caro, J valt bijna altijd huilend in slaap. Je ziet heb gewoon vechten tegen de slaap. Als hij krijst, probeer ik hem ook te kalmeren anders gaat hij helemaal over de rooie en slaapt hij zeker niet. Maar meestal is het jengelen wat hij doet. Ik probeer ook zoveel mogelijk dingen in vaste volgorde te doen maar soms is dat wel lastig. Vooral met voeden op verzoek. Hij ligt nu in z'n bedje te slapen maar soms slaapt hij overdag in de box. Zou dat erg zijn, ene keer bedje andere keer box?

De bekkenbodemfysio (idd P.elvica Wen) heeft naar m'n houding gekeken. Die was scheef. En verder inwendig onderzoek gehad ivm de bekkenbodemspier. Daar zit bijna geen kracht meer in. Maar ze had te weinig tijd dus ik moest vandaag terugkomen maar ben ziek.

Ik ben gisteravond nl vreselijk ziek geworden. Heb uren op de wc gezeten en erboven gehangen. Nu overal pijn. Ik denk buikgriep. Heb ook met m'n joggingpak en hete kruik ruim 3 uur liggen klappertanden in m'n bed voordat ik het warm kreeg. Het was echt erg. Nu een enge maag, rommelende darmen, hoofdpijn en overal spierpijn. Geen koorts, althans 37,3 is geen koorts toch?

Geplaatst

Nee 37,3 is lichte verhoging. Wat vervelend, ik las het al op FB! Beterschap!

Ik weet niet of dat slapen in de box erg is, weet dat veel mensen het doen als ze heel klein zijn maar vanaf wanneer ze er aan zouden kunnen wennen? Ik weet ook niet of dat de reden is dat J veel huilt, als je dat bedoelt? Hier hebben ze nooit in de box geslapen maar alleen in hun bedjes.

Waren we maar babyfluisteraars he, dan wisten we wat ze soms zo dwars zit...

Geplaatst
Es, valt eigenlijk wel mee...twee menstruaties zeg maar...of eentje...hihih.

Heino...heb ik goeie herinneringen aan. Wij gingen daar vroeger altijd op vakantie. Wij zaten dan in de woning van vrienden (met ons 8-en) en zij kwamen dan in de zomer bij ons thuis. Waren altijd leuke vakanties, uitstapjes naar Zwo.lle en Kamp.en. Echt leuke herinneringen...

Grappig! Kampen daar heb ik altijd gewoond en zwolle daar werk/winkel etc ik. Omgeving van Heino is ook wel mooi he?

Oke, 2 menstruaties...dat valt opzich nog mee! Maar goed hoor dat je direct actie onderneemt! Ik ben benieuwd!

Geplaatst
Hey meiden,

Babeth, moet steeds aan je denken meis...

Caro, J valt bijna altijd huilend in slaap. Je ziet heb gewoon vechten tegen de slaap. Als hij krijst, probeer ik hem ook te kalmeren anders gaat hij helemaal over de rooie en slaapt hij zeker niet. Maar meestal is het jengelen wat hij doet. Ik probeer ook zoveel mogelijk dingen in vaste volgorde te doen maar soms is dat wel lastig. Vooral met voeden op verzoek. Hij ligt nu in z'n bedje te slapen maar soms slaapt hij overdag in de box. Zou dat erg zijn, ene keer bedje andere keer box?

De bekkenbodemfysio (idd P.elvica Wen) heeft naar m'n houding gekeken. Die was scheef. En verder inwendig onderzoek gehad ivm de bekkenbodemspier. Daar zit bijna geen kracht meer in. Maar ze had te weinig tijd dus ik moest vandaag terugkomen maar ben ziek.

Ik ben gisteravond nl vreselijk ziek geworden. Heb uren op de wc gezeten en erboven gehangen. Nu overal pijn. Ik denk buikgriep. Heb ook met m'n joggingpak en hete kruik ruim 3 uur liggen klappertanden in m'n bed voordat ik het warm kreeg. Het was echt erg. Nu een enge maag, rommelende darmen, hoofdpijn en overal spierpijn. Geen koorts, althans 37,3 is geen koorts toch?

Hé Sen wat vervelend dat je zo belabberd bent! Dat kun je er nu, naast alle andere klachten, eigenlijk echt niet bij hebben hé? Het heerst wel enorm geloof ik, tenminste hier zijn er heel veel mensen ziek.

37,3 is idd geen koorts hoor. Wij zien het op het werk zelfs niet als verhoging eigenlijk.

Geplaatst

Lieve Babeth,

Wat een vreselijk bericht...Ik had zó gehoopt dat je, na de goede echo van vorige keer, nu bevestiging zou krijgen en dat de zorgen dan wat zouden zakken maar helaas...Huil het er maar uit, meis, heeeeeel veel sterkte!

Geplaatst

Sen, las het op fb, balen dat je je zo voelt en dat de vervolgafspraak bij de fysio nu niet is kunnen doorgaan. Kun je nu eigenlijk niet gebruiken (wanneer wel eigenlijk?). Beterschap meid!! Hoop dat het snel voorbij is!!!

Heb trouwens net de huurovereenkomst/offerte op de post gedaan voor een nieuwe ketel. Gisteren de afspraak met die meneer gehad en wat denk je? Meneer is weg en prompt slaat ie weer uit. heeft het vanaf zondag eigenlijk gewoon gedaan...zucht...dus het wordt echt tijd dat er een nieuwe komt. Hopelijk nog voor de feestdagen. Hij zou het in elk geval proberen om ons snel in te plannen als hij de papieren binnen heeft.

Geplaatst
Waren we maar babyfluisteraars he, dan wisten we wat ze soms zo dwars zit...

Mijn schoonzus wilde mijn neefje al 'verhuren'. Mijn nichtje had blijkbaar laatst een gigantische woede-aanval (tantrum) en toen zei hij tegen haar (op z'n engels natuurlijk, want ze wonen in engeland): maak je maar geen zorgen mam, ik regel het wel.

En warempel, niet vlak daarna zit ze al giegelend op de vloer.

hihihi

Geplaatst

Ik leg Bram ook wel eens bij N in bed als ie huilt... maar ja, die moet zelf ook slapen dus als het te laat is is dat geen optie.

Is altijd wel schattig hoe ze hem toespreekt:"Bram, als je nou lief gaat slapen gaan we morgen weer samen spelen" Of: 'Brammie, het is nu bijna nacht en de dag is om te spelen en te kletsen, de nacht is om te slapen!"

Hihi, het heeft wel eens gewerkt maar denk dat dat meer toeval was...

Geplaatst

Mijn nichtje was ook stil te krijgen door haar broertje hoor, soms werkt dat kennelijk beter. Ik herinner me echter ook nog wel een ochtend dat zij liep te roepen 'oepen, oepen, D oepen' (ze wilde de deur open en uit bed), waarop D uit de andere kamer nogal geïrriteerd riep 'ik moet niet poepen'. Het werkt dus niet altijd :-D

Pfff, nog steeds een baaldag. Esther je heb helemaal gelijk, zodra je er een lint van maakt slaap je helemaal niet meer. De ellende is alleen dat ik na een slechte nacht ook een hele dag kwijt ben. Rustig aan betekent dan letterlijk bijna niks. En ik ben juist zo blij dat ik als ik 'goed' slaap tenminste weer wat dingetjes kan doen. Maar goed, het hoort erbij dus accepteren en hopen dat het vannacht weer beter is.

Caro ja, ik echt zo'n hekel aan sneeuw. Ben al niet dol op winter vanwege donker en koud, maar als je van dat droge vriesweer hebt met een zonnetje vind ik het nog wel mooi en lekker. Maar sneeuw...het is even mooi hoor, maar ik vind rijden door sneeuw vreselijk, om over krabben nog maar niet te spreken, gladheid vind ik eng ook om te lopen, na een dag is het vieze prut..... Schaatsen vind ik op zich nog wel leuk, maar ik krijg het altijd heel snel vreselijk koud. Dus nee, niet aan mij besteed. En nu nog eens extra eng met dikke buik, ben best bang dat het echt glad wordt en dat ik dan val.

Sen, helemaal ziek, bah meid wat naar! Kon je er echt nog wel bij hebben hè.

San, beterschap voor R!

Tool, jij hebt tot nu toe toch geen last van endo? Goed dat je afspraak hebt gemaakt, pijn die er eers niet was moet nagekeken worden!

Babeth, ik noem je als laatste maar jullie zijn telkens in m'n gedachten... Weet niet wat nog meer te zeggen dan wat er gisteren al gezegd is...

Geplaatst

he henne. ik weet ook niet of t endo is. heb in 2009 die kijkoperatie gehad en toen bleek dat mijn buikstreek vol zat met zware verklevingen, veroorzaakt door de niet goed uitgevoerde blindedarmontsteking van 20 jaar geleden nu. deze hebben ze toen bij de tweede operatie verwijderd en de rest is bekend. maar heb deze pijn niet eerder gehad idd. alleen maar vlak voor mijn nadere ongi. niet ongeveer al vanaf de tweede week vlak voor en dan na de eisprong...

Geplaatst

Als het echt glad is lekker binnen blijven en als je er echt uit moet van die snowboots aan met ruwe zool en stapje-voor-stapje... Toen ik hoogzwanger was begin dit jaar was er bijna de Elfstedentocht geweest hè dus dat was ook feest buiten... Ik moest toen nog wel mee naar school af en toe dus schuifelend als een vrouw van tachtig...

Geplaatst

Weet ik mpnog Caro....hoop dat de winterse laatste loodjes 9als jij en Fren hebben gehad me bespaard blijven :-)

Tool, duimen dat er niet weer verklevingen zitten, dat zo echt zwaar K zijn.

Geplaatst

meiden ik ben me een beetje druk aan het maken om dat rhesus c negatief verhaal en die antistoffen.

Mijn moeder sprak mijn oom (die is huisarts) en die had zoiets van wat belachelijk dat dit zo loopt in deze fase van de zwangerschap. Ik ben wat meer gaan lezen en voor zover ik het begrijp kan het dus zo zijn dat, mocht ik antistoffen aanmaken, ons meisje een te laag hb zal hebben met als gevolg groeiachterstand en in het ergste geval overlijden in de baarmoeder.

Ik krijg hier wel de kriebels van hoor...meer omdat ze aan de kleine kant is. Bah, nu zit ik echt niet rustig totdat ik de uitslag heb!

Geplaatst

Hè bah Esther, dat is niet geruststellend zo. En zo frustrerend dat het niet had gehoeven, echt door een slordigheid. Je kunt nu niks doen dan afwachten, maar kan me goed voorstellen dat je niet rustig zit. Wanneer verwacht je de uitslag? Hoe is G eronder?

Geplaatst

W.s. is er helemaal niks aan de hand hoor, de kans is groter dat ik geen antistoffen aanmaak dan wel. Maar ergens zit er een angeltje dat zegt...wat als? En het feit dat ons meisje klein is volgens de echo's maakt dat ik me gewoon een beetje zorgen maak nu.

En idd dit is gewoon een rare slordigheid, had helemaal niet gehoeven zo! De uitslag zal w.s. een week op zich laten wachten, die verwacht ik niet eerder dan dinsdag/woensdag. Morgen gaat mijn moeder mee naar de vk, ik krijg dan ook weer een groeiecho dus we zullen zien hoe het ervoor staat. Wie weet heeft ze een spurt gemaakt?

Gerard is er vrij nuchter onder hoor. Maar misschien maak ik me ook gewoon te druk. Ik heb ook echt mijn dag niet, ben erg moe en jankerig.

Geplaatst

Tool, ik heb verklevingen juist door de endometriose. Dus zal het goed na laten kijken.

Hier ontzettend moe. Lag beneden al in de stoel te slapen. Ga dus nu naar bed.

Weltrusten allemaal.

Geplaatst

Nuchter gezien is de kans klein, maar het is gewoon weer iets dat die sluipende onzekerheden en angsten voedt. Fijn dat je moeder morgen meegaat, kan er evt nog extra spoed achter de uitslagen worden gezet? En er zijn ook idd genoeg kleine kindjes hè, dat hoeft niks te betekenen. Hoop dat je vannacht wat slaapt. Merk zelf ook weer dat slaapgebrek je nuchterheid flink onder druk zet.

Geplaatst

Jeetje Es wat een domper zo op het laatst van je zw. Het is de bedoeling dat je die juist zo ontspannen mogelijk doorbrengt. Hopelijk snel duidelijkheid voor jullie.

Wat slordig zeg..

Ruby lekker slapen!!

Henne hopelijk ook een betere nacht dan afgelopen nacht.

Tool hopelijk wat minder pijn..

Babeth je wandeld steeds door mijn hoofd. Wat moeten jullie je ellendig voelen zeg. Ben je nog gaan werken?? heb je het vol gehouden??

Hier net lekker warm geworden onder de douche, wat had ik het koud zeg. R ligt er al vanaf 18 uur in, is wel onrustig en had bijna 40 koorts. Hopelijk morgen wat beter.

P is ook nog op het werk dus het is een beetje saai hier in huis.

Geplaatst

Zo... net de tweede wieg verkocht! Moest wel met de Kangoo naar de binnenstad want hij paste niet in hun auto... Ben wel blij dat ie nu weg is, had 'm heus wel verkocht maar scheelt weer ruimte in de garage...

En...tadadada!! Toen ik thuis kwam huilde Bram nog eventjes in bed maar nu: stil! Nog voor half 9! Ook wel eens lekker...

Geplaatst
Nuchter gezien is de kans klein, maar het is gewoon weer iets dat die sluipende onzekerheden en angsten voedt. Fijn dat je moeder morgen meegaat, kan er evt nog extra spoed achter de uitslagen worden gezet? En er zijn ook idd genoeg kleine kindjes hè, dat hoeft niks te betekenen. Hoop dat je vannacht wat slaapt. Merk zelf ook weer dat slaapgebrek je nuchterheid flink onder druk zet.

Ja dat is het idd...de angst dat er op het laatst nog iets mis zal gaan. Ik vraag me weleens af hoe ik dat ga doen als dit meisje er straks is...moet er niet aan denken dat ik zo'n overbezorgde moeder wordt met maar 1 kind en die dat kind overal voor wil beschermen. Zie je voor me wat voor soort persoon ik bedoel?

Er stond op het labformulier met roze geaccentueerd dat ik al 37 + 4 dgn zwanger ben. Dat was het enige wat ze kon doen voor me.

Ik weet verstandelijk ook wel dat er genoeg kleine kindjes zijn...enige punt is dat er bij gerard én bij mij in de familie eigenlijk nooit kleine kindjes worden geboren! Het zijn over het algemeen allemaal boven de 8 pond kindjes.

Als ik het morgen weer zie is het vast goed! Ik ga zo lekker heet douchen en dan duik ik lekker mijn bed in. Morgenochtend komen mijn ouders me halen, mijn moeder wil graag mee naar de vk en ze geven zulk slecht weer op, gerard kan niet mee en die had liever niet dat ik zelf zou rijden. Nadien ga ik mee naar mijn ouders, lekker afleiding. Ik wil mijn opa en oma nog een keertje bezoeken voordat ik ga bevallen en we gaan de laatste hand aan de doopjurk leggen.

Zaterdagochtend heeft gerard een fotocursus, ik ga lekker in huis klungelen en s'middags gaan we met ons hele gezin gourmetten.

Meiden slaap lekker als jullie eraan toe zijn! En tot morgen! En voor degenen die de weg op moeten...voorzichtig aan doen hoor!

Geplaatst

Truste! Laat je morgen maar lekker even vertroetelen ook door je ouders.

Ruby ook weltrusten, hoe is het met de pijn?

Ga zo ook naar bed, ben moe genoeg om te slapen dus daar zal het niet aan liggen ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden