Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De tijd gaat snel Caro. En tuurlijk laat ik het weten als de Libelle uit komt.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jippie dat ze al in bed liggen, maar balen van je kies! Sterkte! Mss toch maar effe bellen morgen?

henne, fijn dat alles goed was!

Geplaatst

Guusje is het inderdaad alweer zo lang geleden??

rot dat je nu achteraf wellicht anders had besloten maar als je gevoel op dat moment zo was dan was dat denk ik de enige optie voor jou op dat moment.

Iets symbolisch lijkt me eg mooi..en wat? Als je het nog niet weet dan kom je het nog wel tegen, op een onverwacht moment.

Ik moet zeggen Guusje dat ik hier zelf ook van sta te kijken dat ik het zo nog kan doen. Toen het in sept. 2010 mis ging wilde ik ook gelijk gaan menstrueren, dat gebeurde ook na enkele dagen maar nu, ik weet niet, ik denk dat het komt omdat ik me nog zwanger voel maar ook erg opzie tegen het afkomen, en dan niet zozeer het lichamelijke , maar vooral wat het emotioneel met me doet. Destijds beleefde ik door de weeën volledig de bevalling van de jongens en daarbij kwam er weer zo'n gigantisch verdriet , paniek en angst om de hoek kijken...

ik heb nu wel voor de zekerheid medicatie gevraagd en ook gekregen. De grootste kans dat alles afkomt is bij een natuurlijk verloop maar omdat wel het advies was om het niet alleen te ondergaan en ik er I. Niet bij wil hebben gaan we het waarschijnlijk nog steeds zelf bepalen....met ik er natuurlijk wel op reageren,..mocht het de eerste keer niet gaan dan kan ik het 24 uur later nogmaals proberen.

es, wat bij nou rommelt het ook he? Spannend!!

henne niet gek die tranen, de berichten raken ook zo enorm, maar ik moet zeggen dat ik bewondering heb voor hoe dames het hier verwoord hebben, ik man er gewoon de woorden niet voor vinden!

Rubster, ik as dat jij kets moois gaat dien met de echo, fijn meid!

Ik vind het jammer dat ik van dit wondertje geen duidelijke echo heb maar wel een foto als 5/6 cellig embryo en daar ben ik erg blij mee!

Wen, fijn dat het met de verbouwing voorspoedig gaat maar nog best veel werk nu nietwaar? Pas je goed op jezelf !?

Syl, hoe gaat het met jou meis??

I is gelukkig aan de beterende hand, voor het slapen gaan eindelijk gen verhoging meer, 37.3.

laatste maanden kon ik haar juist wakker in bed leggen en zonder problemen ging ze slapen maar de laatste dagen was het weer zoals toen ze een maand of 4/5 was...in slaap vallen liggend op haar buik tegen mijn borst.moet zeggen dat ik het nu ook wel erg fijn vind.

Geplaatst

Hey meiden,

Afgelopen nacht gelukkig een rustige nacht gehad. J is maar 2 keer wakker geweest. Wat een luxe! Maar vanavond wilde hij niet slapen. Uiteindelijk sliep hij pas om 21 uur. Ik heb gegoogled op dat hysterisch huilen en maaien in z'n slaap en dat is dus nachtangst. Niet te verwarren met nachtmerries. Heeft te maken met de rijping van de hersenen. Sommige kindjes hebben dat weleens, gaat vanzelf over.

Vorig jaar om deze tijd zat ik in de tweede Wachtweek. En nu zijn we alweer een jaar verder en hebben we gewoon een prachtigmooi en lief jongetje. Kan het soms nog steeds niet bevatten. Wat een groot geluk. En wat gun ik dit jullie allemaal!

Es, zal niet lang meer duren bij jou zo te horen. Spannend!

Babeth, knuffel en beterschap voor I

Guusje, knuffel voor jou.

Ruby en Caro, sterkte met de kiespijn. Hier soms ook nog last van dat diepe gat dat pad is gevuld

Henne, alles gelukkig weer goed bij de controle

Wen, succes nog met de verbouwing.

Alle zieken en zieke kindjes beterschap

Geplaatst

goedemorgen!!!

Hier weer eens vroeg wakker, jammer ben nogal moe en appelig van de verkoudheid dus die werkt ook niet mee. nou ja vandaag en moergen nog vrij.

oh even een jongetje uit zijn bedje halen die wakker is.....

Geplaatst

Jeetje wat een vroege vogels!! San,,is R altijd zo vroeg wakker?? Ik vind 6,30 voor I al vroeg ;-)beterschap!

es, hoe gaat het met jou? Jij kan ook niet meer goed slapen he?

Geplaatst

nee ik ben echt niet fit. Gister voelde ik me stuk beter. Ons jongetje is altijd vroeg wakker, vandaag ietsje eerder. Zijn neusje zit helemaal dicht. De AB neemt hij zonder problemen in, maar de neusdruppeld zijn een ander verhaal. Eerst moet het neusje goed gereinigt worden dus aan de slag met een neuspompje. Werkt ideaal, wat een dikke groene bagger komt eruit zeg, alleen is Ruben er minder van gecharmeerd, gek he?? Hij heeft een kleintje ontbijtkoek gegeten en slokje gedronken en is nu netna een hoest en huilconcert weer naar zijn bedje. Slapen is tochaltijd het beste medicijn naast mama-liefde.

Nu zit ik nog megawakker met wattenhoofd aan de koffie te bedenken hoe ik me vandaag een beetje nuttig kan maken.

Rommelt het nog steeds bij je Es?????

Geplaatst

Babeth heb je al enige tekene dat het af gaat komen?? Mijn mk kwam onverwacht en ik wis niet dathet fout ging tot ik de uitslagen van de bloedtesten terug kreeg. Was ook nog zo onervaren en bleu. Dat zou nu wel anders zijn denk ik.

Lijkt me zo zwaar om dit wat jullie nu hebben mee te maken. Zeker omdat je al het nodige hebt meegemaakt.

Ik heb de laatste tijd mijn cyclus niet bijgehouden. Heb al paar keer laatste dagen wat bloed gehad bij afvegen een enkele keer. Ondanks dat de kans er volgens de uroloog er amper is ga ik tochmalen, zou het misschien??? Mega ongi gevoel dus verstandelijk weet ik genoeg, na het hele icsi circus is het nooit meer helemaal normaal geweest de cyclus. Soms denk ik wel eens om me te laten steriliseren, maar dat is zeker geen 100% kans. P zegt dat het nietnodig is en wie weet gaat de onzekerheid er ook wel niet van weg. Zo op sommige maanden ben ik er veelmee bezig, meestal gelukkig niet zo. Misschien dat de angst om ons leven weer om te moeten gooien ditmet me doet?

Geplaatst

Kalimera,

gisteravond de bongi gearriveerd die in m'n slaap begonnen is, toen ik op de bank lag. Pijnlijk, en maar twee paracetamolletjes genomen voor t slapen. Lang geduurd voordat ik in slaap viel.

sen, fijn dat jullie een redelijke machthebber gehad! Hoe gaat ie verder met jou? Wanneer kon je nu terecht voor de fysio?

san, rot dat jij je nu ok steeds slechter gaat voelen. Ik herken het, je gevoel, zou het mss toch? Ik heb al aan de pil gedacht. Heb gelukkig niet zoveel last van de pil, dus voor mij zou t een optie kunnen zijn als we idd besluiten om ermee te stoppen en om niet iedere maand die hoop te hebben.

denk wel dat we gaan stoppen (schrijft ze nu heel stoer, ahum). Want zoals ik laatst al eens schreef, hoe vaak moet je wel al niet sex hebben om zwanger te raken zonder dat je precies weet wanneer je ei is en als je t wel weet, is het nog niet voldoende, want dan word je toch weer ongesteld. Die loterij hoeft voor mij niet meer.

en ook wat jij zei Ruby, past tong wel in ons leven, hoe hard het ook klinkt.

Lijkt misschien of ik redelijk snel van de ene naar de andere 'beslissing' ga, maar ik denk hier dagelijks over en we praten er ook over, maar ja, A. weer R ook en waarschijnlijk zal ik dan toch degene zijn die de beslissing neemt.

Zo, dat waslijn filosofisch uurtje weer.

es, nog gerommeld vannacht bij jou?

caro, weer lekker geslapen, voor zover je niet eerder uit bed hoeven te komen voor de kat?

testr, hoe is het met Binkie? Al verdere onderzoeken gehad?

guus, alweer een jaar geleden, jeetje, tijd gaat echt snel. Bij mij voelde de curretage uiteindelijk wel goed. Ik wilde weer verder en had al eerder in gedachte afscheid genomen van ons wondertje, ondanks dat we pas redelijk laat wisten da het fout zat. Benieuwd naar her artikel. Mijn moeder bewaart m voor me.

dames, ik meld me weer eventjes af.

liefs,

tool

Geplaatst
Guusje is het inderdaad alweer zo lang geleden??

rot dat je nu achteraf wellicht anders had besloten maar als je gevoel op dat moment zo was dan was dat denk ik de enige optie voor jou op dat moment.

Iets symbolisch lijkt me eg mooi..en wat? Als je het nog niet weet dan kom je het nog wel tegen, op een onverwacht moment.

Ik moet zeggen Guusje dat ik hier zelf ook van sta te kijken dat ik het zo nog kan doen. Toen het in sept. 2010 mis ging wilde ik ook gelijk gaan menstrueren, dat gebeurde ook na enkele dagen maar nu, ik weet niet, ik denk dat het komt omdat ik me nog zwanger voel maar ook erg opzie tegen het afkomen, en dan niet zozeer het lichamelijke , maar vooral wat het emotioneel met me doet. Destijds beleefde ik door de weeën volledig de bevalling van de jongens en daarbij kwam er weer zo'n gigantisch verdriet , paniek en angst om de hoek kijken...

ik heb nu wel voor de zekerheid medicatie gevraagd en ook gekregen. De grootste kans dat alles afkomt is bij een natuurlijk verloop maar omdat wel het advies was om het niet alleen te ondergaan en ik er I. Niet bij wil hebben gaan we het waarschijnlijk nog steeds zelf bepalen....met ik er natuurlijk wel op reageren,..mocht het de eerste keer niet gaan dan kan ik het 24 uur later nogmaals proberen.

Babeth, heb je Cytotec gekregen? Ik heb dit meerdere keren moeten gebruiken, maar bij mij werkte het niet heel goed. Ik moest het eerst 2 uur voor de curettage gebruiken, maar had er geen last van gekregen. Wel bleeb mijn baarmoedermond open te gaan.

En na de "natuurlijke" miskraam heb ik het nog 2x moeten gegruiken om dat ik niet schoon was, maar toen ook geen tot weinig klachten. Ze waarschuwde me voor hevige krampen, maar dat bleef uit. Ze vertelde ook dat niet iedereen er goed op reageert. Ik hoop, hoe rot het ook klinkt, dat de natuur z´n werk gaat doen.

Sterkte lieve Babeth.

Geplaatst

Goeiemorgen,

Er is hier zoveel meer gaande, zoveel echt verdriet en letterlijk en figuurlijke pijn dat ik bijna niet durf te klagen over mijn kiespijn... Maar ik heb uiteindelijk gister 4 paracetamols op en heb slecht geslapen. Dacht vanmorgen vroeg ik ga de tandarts bellen maar nu lijkt het iets beter te gaan. Wil wel corsodyl halen om te spoelen... Ben verder ook verkouden dus voel me net zo appelig als San...

Babies wel braaf, Kaat was vanmorgen vroeg wakker toen P (om 5 uur) naar beneden ging voor de kat maar die is weer in slaap gevallen en ze werden beiden wakker om 8 uur, keurig dus. Als ik die tijden van I en vooral R zie... geloof ik dat we niet mogen klagen hier!

Geplaatst

Caro lekker dat de babies weer goed geslapen hebben. Ach ik ben er aan gewent dat hij zo vroeg wakker is, meestal uur of zes. Wat dan wel weer lekker is dat hij dan om een uur of negen weer gaat slapen en ik op mijn gemakje kan gaan douchen en mijn handen vrij heb. Hij heeft zijn middagslaap nu ook nog hard nodig dus ik heb overdag twee keer twee uur mijn handen vrij!

Fijn dat het met je kies wat beter lijkt te gaan, bij twijfel gewoon bellen hoor. Je zit niet te wachten op pijn met de feestdagen!!!

Hier dus net lekker gedouched en nu met een bak koffie naar de zolder. Eens even in de dozen gluren wat we nog nodig hebben voor de kerst aan servies en of we genoeg hebben. Anders even bij schoonmoeders bietsen.

Tot later!!!!

Geplaatst

Goedemorgen,

Zou ik gisteravond de kerstboom neergezet hebben. Dit is niet gelukt. A vroeg of ik mee wilde strooien. Dat heb ik dus gedaan. Vanaf 19.15 tot 23.00 uur. Daarna lekker mijn warme (elektrisch dekentje) bedje in. Heb nu alleen altijd last van koude voeten. Dat is zo balen.

Vanavond herkansing voor de kerstboom.

San, ik zat ook al naar het plaatje van de ticker te kijken, heel mooi en veel beter dan die van de week ervoor.

Caro, corsodil en ik zijn vriendjes. 2x per dag spoelen. Ik vind het niet lekker, maar werkt wel. Gisteren appel gegeten en mijn bovenkaak is dus wel super gevoelig nog. Ja, ik weet het ben ongeduldig. Kreeg wel ff de rekening. Even opsturen naar de verzekering.

Verder doe ik rustig aan op mijn werk. Last van hoofdpijn, maar een pilletje en het is een stuk minder.

Dikke knuffel voor iedereen!!!

Geplaatst

Ik zie geen ticker van Henne, of in een ander topic?

Vond net een zakje Bocasan en heb daarmee gespoeld dus nu weer meer pijn. Maar neem aan dat dat van het spoelen komt en wel weer wegtrekt zo.

Ruby heb je geen bedsokken? Die heb ik wel eens voor Kerst gekregen van mijn moeder maar gebruik ze zelden want juist altijd warme voeten in bed. Heb ze toen gebruikt als sloffen...

Geplaatst

Even m'n ticker voor Caro ;-)

En verder veel beterschap, sterkte en liefs voor iedereen.

Hier erg 'zwanger' aan het zijn. Gisteren veel harde buiken en vanochtend de hele ochtend geslapen, kennelijk hard nodig. Nu heen en weer geslingerd tussen behoefte om niks te doen en drang om in het kamertje aan de slag te gaan. Heb erg het gevoel dat we de veertig weken niet gaan halen en we op moeten schieten. Lastig...

Geplaatst

idd Caro die ticker heb ik in een ander topic gespot ;)))

Ik hou mijn sokken altijd aan in bed, als ik dan opgewarmde voeten heb dan trek ik ze met mijn tene weer uit.

Morgen met R naar de kapper en volgende week ik zelf. Even netjes voor de kerst.

Wat een rommel is het hier op zolder zeg, twee keer verhuisd in anderhalf jaar en dan nog (of juist) zoveel rommel hebben die bijna nooit gebruikt wordt.

Het was koud op de fiets, maar weinig wind dus wel gezond weer. Jammer dat het na vandaag weer warmer wordt, dan ook weer meer kans op regen...

Geplaatst

Caro, ik heb geen bedsokken. En sokken in bed vind ik niet lekker. Heb van A voor mijn verjaardag een luxe onderdeken gekregen, met apart voetendeel. Maar ben er nog niet helemaal uit. Denk toch dat ik voorlopig mijn grote fatboy kruik maar in bed leg. zo lekker...

En ik ben niet lekker, zo heb ik het koud en zo loopt het zweet van mijn rug. En geen koorts. Dus ik snap het niet. Kan ook bijwerking zijn van de lucrin injectie.

Henne, wat moeilijk dat je zelf het gevoel hebt dat je de 40 weken niet gaat halen. En ja moeilijk je wil zoveel, maar het kan niet. Hou je haaks meis en luister naar je lichaam.

Overigens de pijnstiller voor mijn hoofdpijn heeft niet geholpen helaas!!!

Geplaatst

Ja het is niet zo slim om eerst tot 26 weken niks te durven en willen en dan met 32 weken opeens de bibbers te krijgen. Geeft je zoveel tijd en gelegenheid om alles in orde te maken ;-) Zeker als je zo lekker veel energie hebt.

Vandaag ook opeens het gevoel dat ik weet waarom ik over de naam twijfel. Er is een andere naam die ik hem graag zou geven, maar die is echt onmogelijk bij de achternaam. Vanavond eens met J bespreken of drie namen een optie is, want als tweede naam zou het dan wel kunnen....niet direct voor de achternaam.

Ruby rot dat de pijnstilling niet werkt. En je dan ook zo rillerig voelen...brrr.. Ik neem trouwens elke avond een kruik mee naar bed voor m'n voeten. Die schop ik er dan uit als ik ga slapen. Oh en die tas met badges ligt als het goed is vanaf vandaag bij mijn zus in Soest! Ik was het straal vergeten, maar zal je zo even haar gegevens mailen als je dan in de buurt bent kun je ze ophalen.

Caro als je pijn blijft houden zou ik wel voor het weekend nog even bellen voor advies, even vragen of dit 'normaal' is.

Sen vandaag naar het L.umc, ben echt heel erg benieuwd!

Babeth, ik weet eerlijk gezegd niet meer wat ik moet zeggen. Vind het zo triest en oneerlijk en tegelijk komt alles van twee jaar geleden weer boven waardoor ik helemaal geen goede woorden kan vinden. Ik weet maar al te goed dat je hier zelf, samen, doorheen moet en dat niets of niemand je er echt bij kan helpen. Knuf!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden