Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vraagje: hoe voelt een toeschietreflex? Al paar keer hele gemene steek gehad aan zijkant van m'n borst, soort elektrisch/ik verrek iets gevoel... Vroeg me vanavond opeens af of het dat kon zijn.

Fren fijn dat de crisis bezworen is. Is gewoon ook geen leuke thuiskomst.

Meiden, allemaal nog een fijne avond en hoop op betere nachtrusten voor de meesten ;-) oa voor mezelf....

Geplaatst

@Henne, een toeschietreflex is volgens mij alleen mogelijk als je borstvoeding geeft. Dat is namelijk dat de melk vrijkomt. Heeft niets te maken met steken of ander soortige krampen.

Onderstaand stukje van de site van b.abybytes geknipt:

"De toeschietreflex combineert de melkproductie en het melktoevoersysteem om de melk snel en vrijelijk uit de borsten te laten stromen.

1. De toeschietreflex begint wanneer de baby aan zenuwuiteinden in de tepel zuigt en het tepelhof wordt gestimuleerd.
  2. Een signaal wordt via de zenuwen naar de hypothalamus in de hersenen gestuurd.
  3. De hypothalamus stuurt een signaal naar de hypofyse, waardoor twee hormonen, prolactine en oxytocine, vrijkomen.
  4. Prolactine zorgt voor de melkaanmaak en oxytocine zorgt ervoor dat spiercellen in de borst samentrekken, waardoor de melk beter gaat stromen.
  5. De melk zit nu klaar in de borst, onder het tepelhof, en de baby kan drinken."

Geplaatst

Ik had het ook tijdens de zwangerschap Henne. Soort van voorbereiding voelde het. Geen beugel bh's meer dragen bij voorkeur. Ook al wil je nu wel steun met deze cupmaat..

Geplaatst

Ja kan volgens mij idd ook tijdens de zwangerschap. Zelf niet gehad maar een vriendin wel. Het kan ook wat gaan lekken. Maar kan ook gewoon het groeien zijn vd borsten of een melkkliertje

Kan niet slapen, lig te malen. Ben bezorgd over m'n kater I.ggy. Hij is de afgelopen 3 mnd hartstikke aangekomen en wil alleen maar eten. Normaal doet hij dat elke winter wel, zich volvreten, maar nu valt het erg op. Heb ook lintwormstukjes gevonden waar hij lag dus direct kuurtje gegeven. Maar dacht dat ze daar juist mager van werden? Verder is hij helemaal normaal. Wel minder aktief dan in voorjaar/zomer, geen uitstapjes van een paar dagen enzo. Wat denk jij Kaartje, zal ik hem laten checken bij de DA? Zijn er andere punten waarop ik moet letten? Laatste tijd allemaal mensen in m'n omgeving met zieke katten en slechte afloop. Vanmiddag weer eentje. Dus beetje paranoïde van geworden :-(

Geplaatst

Kaartje, lastig te zeggen over zijn drinkgedrag. Heb er 5 rondlopen en meestal drinken ze uit een grote gieter die naast de achterdeur staat. Die vullen we steeds met water. Daar drinken ze liever uit dan uit de bak binnen.

Geplaatst

kalispera/kalimera!

wat een rust hier!

Kaartje, laatste werkdag! en morgen vertrekken. Veel plezier!

Sen, wat vervelend, hoop dat de da je kan helpen en dat het niets ernstigs is!

Fren, hoe is het met F? ietsje beter? en met V? Fijn dat alles uitgesproken en opgeklaard is!

Ruby, lekker kerstdiner gehad? Wat goed zeg, dat de ha je niet meer herkende!!! Zoiets doet een mens zeker goed om te horen! En bijna prediabeet, netjes!

Henne, fijn dat ze naar julllie komen voor de kerstlunch! Scheelt jou weer pijn!

Caro, hoe is het met je tandpijn? Al minder geworden?

Babeth, hoe istie? Had je vandaag controle? heftig hoe het zo gelopen is! sterkte en een knuffel!

Syl, alles goed bij jullie?

Es, hoe gaat ie met J.edidjah? en heb je al ietsje kunnen slapen? Hoe is het met G?

Guusje, voor jullie nu ook een gevoelige tijd. jaar geleden zoveel gebeurd. knuffel voor jou!

Laika, hoe is het met de verhuizing?

ivfsh, is E. weer beter? En wat een rotsituatie wat er speelt bij jullie op het werk. Dat zal zeker een klap voor velen zijn geweest. sterkte!

Gisteren een beginnend gesprek gehad met A. over hoe nu verder. Hij had al wel gemerkt dat ik een kort lontje had en zei al steeds waarom ik toch zo deed. Voor mij natuurlijk duidelijk, maar voor hem dus niet.

Hij wilde het weer uitstellen met erover praten tot na de feestdagen, maar ik had zoiets van, waarom niet nu? wat is er mis met nu?

Hij gaat dus als het lukt mee naar de gyn op 11 januari en dan bespreken we ook met de gyn hier wat de mogelijkheden zijn. Dus waarschijnlijk laat ik nog eens alles meten, amh, dhea, de hele reutemeut en ik ben nu ook aan het bijhouden wanneer ik wat voel. dus misschien laat ik het op een kijkoperatie aankomen. als ik idd verklevingen heb, dan zien we wel weer verder.

DD gaat m waarschijnlijk niet meer worden. Dat wil A. niet meer. maar goed, hier zijn we nog niet definitief over uit. Heb wel laten vallen dat de enige logische conclusie eigenlijk is dat we er dan maar mee moeten stoppen en dat ik zelfs aan de pil wil gaan om maar niet steeds die hoop en dan wanhoop te hebben.

Geplaatst

Pfff Tool, heftig hoor. Waarom wil À niet meer naar DD? Wel goed dat hij meegaat naar de gyn in januari, het moet toch een besluit van jullie beiden worden. En was ecd voor jullie nog een optie? Of is dat definitief van de baan?

Babeth, ik hoop toch zo dat de controle goed was en alles mooi schoon is.

Fren wat zei de kinderarts van F? Slaat de medicatie al aan bij Vin?

Ik ben ontzettend moe en slaperig. Kennelijk hoort dat er nu weer bij. Wilde vanochtend naar de markt, maar ben na ontbijt en douchen weer in slaap gevallen en zit nu heel erg te twijfelen wat te doen. Zou volgens mij zo weer kunnen slapen, maar beetje activiteit is misschien ook wel goed.

Esther heb jij inmiddels al wat slaap kunnen pakken? Lukt het om een ritme te vinden?

Geplaatst

nou, over ecd zijn we nog niet helemaal uit. Het is inderdaad een optie en we hebben iemand die het voor ons wil doen. Alleen heeft A. er volgens mij meer moeite mee dat het dan niet van ons is. ik zie het echter helemaal niet zo. het groeit in mijn buik en ik zie het echt als ons kindje.

En ik denk dat hij DD niet meer wil, voornamelijk vanwege de kosten. en de teleurstelling als het niet zou lukken.maar die hebben we nu ook iedere maand. Misschien de ene maand iets minder dan de andere maand, maar ze is er wel.

als jij wilt slapen, moet je dat gewoon doen. lastig lijkt me dat als je vanalles wilt doen, maar er gewoon niet de energie voor hebt. Alhoewel, klinkt me ook wel bekend in de oren enerzijds. Heb het ja zelf ook meegemaakt. Sta ik 's ochtends op met allerlei ideetjes van dit en dat wil ik vandaag doen, en wat komt er van terecht??? een klein gedeelte.

Zal ik je een schop onder je kont geven? Oh nee, je hebt last van je bil/rug. Een figuurlijke schop onder de kont dan...

Geplaatst

Haha Tool, lekker ben jij....Ik krijg de hele dag al schoppen joh ;-) J vroeg zich vanochtend af of iemand de boel daarbinnen aan het verbouwen was. Vind het nog steeds gemeen dat hij bij de high tea zo rustig was.

Het blijft zo ontzettend lastig hè, om een beslissing te nemen die goed voelt. Verstand en gevoel gaan hierin vaak niet samen. Hoe vaak ik niet gedacht heb 'kon ik maar even in een glazen bol kijken', 'kon iemand me maar zeggen en ik moest doen'. Maar niemand kan dat, je kunt het zelf vaak niet eens. En idd, je bent er nu misschien nog we meer mee bezig dan tijdens een poging. Dan kun je in ieder geval nog iets uit handen geven, nu ben je ook zelf aan het plannen etc. Het zijn niet alleen de twee wachtweken, het is bijna de hele maand dat je ermee bezig bent. Dus in die zin...

Geplaatst

Jeetje Esther, ik maak nietsvermoedend een 'kertskaart' open, sta ik opeens met kippenvel en tranen in m'n ogen met jullie geboortekaartje in m'n hand. Mooi en ontroerend, zoveel liefde en dankbaarheid.

Geplaatst

Hier een bericht uit de ziekenboeg... Vin heeft nog veel pijn aan z'n hoofd, medicijnen slaan nog niet aan, maar hij verwachtte ook een soort wonderpil die direct na inname de klachten als sneeuw voor de zon zou laten verdwijnen...

Met fiene net terug van de ka: ben er 1,5 uur geweest, maar lang verhaal kort: het hoesten is een virussen dat over niet gaan, blijven puffen als we denken dat ze benauwd is.

Het eczeem moet zd uiteindelijk overheen groeien, maar moeten echt met hormoonzalf aan de gang. Ik gaf aan dat ik daar huiverig voor ben, maar de ka zei dat ik haar meer 'kwaad' zou doen als ik t niet zou gebruiken. Dus we moeten alle rode plekken 2x p dag met hormoonzalf insmeren en de rest van haar lijfje met een soort vaselinezalf. Niet meer met olie, want dat droogt juist uit en max 2x per week onder de douche of in bad. Verder is t motto: vet, vetter, vetst, dus dat doen we dan maar. Over 2 wk terugkomen.

Oh, ze is nu 78 cm en 8,6 kilo. Lang en dun want voor lengte boven de bovenste lijn, qua gewicht tegen de onderste aan. Nou ja, ze ziet er prima uit.

Geplaatst

Hoi meiden,

tool wat goed dat jullie toch al goed gesproken hebben, en ik denk dat het een goede zet is om alles met de gym te bespreken en waarden te laten bepalen.lijkt me wel moeilijk aks jij naar ecd neigt en A niet, maar goed, wellicht, ben jij net als de meeste dames hier,veel verder in het proces als de mannen.

ik hoop dat je na dit goede gesprek wat ruimte en lucht krijgt, een knuffel van mij!

Henne, luister naar je lichaam, nu de rust nemen en morgen verder kijken, je hebt toch al zoveel geregeld en gedaan!?

Fren, succes vandaag bij de k.a.! Ik hoop dat alles Goed te behandelen is en dat F snek zal opknappen!

gaat het met V ook al beter?

Sen, sterkte met je ka, getsie wat rit toch altijd weer he, niet teveel doemdenken!!

Gisteren toch vreemd met M: hij had voor het eerst weer acupunctuur gehad om het zaad dus op en beter niveau te krijgen en wat denk je, gisteravond ineens out of blue verhoging: 38,9!! Direct 2 para's erin en daardoor site het weer naar normaal. Vanmorgen ook een normale temp....zou dit een reactie op de acupunctuur kunnen zijn? Maandag weer een afspraak dus dan ook aankaarten.

straks naar de gyn , vandaag een mooi zwaar verzilverd doosje besteld voor onze uk

Geplaatst

Ohhhh bij ons iis de post al geweest :( ik ben zooooo benieuwd!!

fren wat rot dat je nu iets hebt gekregen waar je toch niet helemaal achter staat...ik kan het me wel voorstellen hoor.misschien het even aankijken en wie weet hebben hier dames nog tips?

ook beterschap voor Vin!

Geplaatst

Babeth wat een mooi doosje???? ga je daar het vruchtje in bewaren? Zo mooi hoe sommige het herdenken/herineren, triest van de aanleiding natuurlijk.

Ik heb dat zelf niet met iets tastbaars, zit alleen in mijn hart.

Ik hoop dat je straks helemaal schoon bent..... Sterkte bij de gyn

Sen wat rot van je kat zeg..

Tool moeilijk als je (nog) niet op 1 lijn zit. Het is en blijft moeilijk, knuffel meis..

Henne lekker naar je lichaam luisteren. Je hebt na de geboorte al vaak genoeg slaaptekort, zeker in het begin. Neem het er echt nog van. Desnoods een klein ommetje maken voor een frisse neus en wat beweging en verder lekker samen met je jongentje op de bank!!

Fren rot he een virus, daar is echt niks aan te doen dan alleen uitzieken en symptoombestrijding. Hopelijk heeft ze het nu toch snel overwonnen, dit is zo sneu. Het arme meisje, vooral met die exzeem. Moeilijk als je moet kiezen tussen 2 kwade, maar als de zalf het minst slecht van de 2 is.

Hier doet de auto nogal moeilijk met starten grrrrrr, 8 jan gaat ie naar de garage, moet ie nog even volhouden tot die tijd. Straks op de fiets in de stromende regen naar het werk. Hebben met de cliënten kerstdiner in het Grand Café. Heb het helpen organiseren dus straks nog even de puntjes op de i en dan lekker genieten met zijn allen!!

R moest daarnet huilen toen ik hem achterliet op kdv, zo sneu. Vond het stiekum ook wel leuk natuurlijk dat ie graag bij me wil zijn. weet ook dat het over is zodra ik weer helemaal weg ben, maar geeft toch altijd zo'n zwaar gevoel in mijn buik van.

Geplaatst

Fren, V die een wonderpil verwacht.. hihi....

Fientje aan de hormoonzalf, ik hoop dat ze er snel en goed op reageert, en inderdaad lekker vet houden. Ik heb ook vette zalf voor Sanne, die heeft ook licht exceem in haar knieholte.

Babeth wat een mooi doosje!!!! Echt heel mooi..Laat je het vruchtje nou nog onderzoeken?

Henne, ik heb nooit een toeschietreflex gevoeld. Wel af en toe wat steekjes. Ik heb altijd gedacht dat er dan een soort cyste misschien scheurde ofzo..

Hier weer bij de gyn geweest. Alles ziet er nu weer normaal uit. Gelukkig maar, ik zag mijn geest al dwalen..

BMS is nu 7 mm. Gaat dus ook goed....

Maandag weer terug.. Is wel jammer dat ik dan vrij ben.. moet ik alsnog naar mijn werk :-)

Geplaatst

Oh Simba spannend!!! Ziet er dus weer mooi uit. Dat is balen hoor dat je toch nog naar je werk moet op je vrije dag, maar wel voor een heel goed doel!!!!!!!

Oh ja dat toeschietreflex. Zal hem vast wel gehad hebben, maar kan het met niet herrineren hoe dat voelde. Ik kolfde natuurlijk, dus wie weet heb ik het dan minder goed gevoelt door die melkmachine ;)

Geplaatst

Babeth, Succes straks bij de gyn!

Wat een mooi doosje voor jullie vruchtje!

Henne, ik sluit mij aan bij San. Je krijgt straks nog genoeg slaapgebrek, dus pak nu je rust zolang het nog kan.

Simba, wat fijn dat alles er weer normaal uit zag. Spannend!

San, werk ze!

mbt de toeschietreflex: ik kan mij ook niet meer herinneren of ik dat voelde of niet. Ik weet wel dat ik moeite had om een toeschietreflex te krijgen toen ik weer eenmaal aan het werk was. Wij hadden geen speciale kolfruimte op werk en moest dit dan vaak in de kleedkamer doen, waar mijn collega's zich tegelijkertijd stonden om te kleden. Erg bevoordelijk voor de ontspanning en de toeschietreflex......not! Ik heb toen een lange tijd een speciale neusspray gebruikt, die de toeschietreflex opwekte.

Thuis had ik geen problemen met de toeschietreflex, maar of ik die nou ook voelde? Ik weet het echt niet meer.

Ik had vandaag een onverwachts gesprek met een moeder van een jongetje uit M zijn klas. Wij stonden te wachten dat de school uitging. Vaak staan de moeders dan met elkaar over onbenullige dingen te praten om de tijd door te komen.

Vandaag vroeg een van de moeders wanneer ik was uitgerekend. Wij raakten aan de praat over zwanger zijn. Zij maakte een opmerking, die ik erg herkende! Een opmerking waaruit ik kon opmerken dat zij besefte dat kinderen krijgen helaas niet vanzelfsprekend was. Ik raakte getriggerd door haar opmerking en vroeg wat verder, waarbij ik beaamde dat mama mogen zijn inderdaad allesbehalve vanzelfsprekend was. Uiteindelijk bleken zij ook in de medische molen te zitten.

Zij was net als wij, direct zwanger geraakt na de eerste icsi behandeling van haar zoontje (die dus bij M in de klas zit). Inmiddels waren ze alweer jaren bezig voor een tweede kindje. Ook zij liepen inmiddels in belgie.

Net als bij ons, liep het voor hun ook niet meer zo voorspoedig. Zij vertelde dat vorige week de vijfde icsipoging mislukt was en dat zij zich nu weer geestelijk aan het voorbereiden was op een zesde poging.

Ik vond het heel apart om nietsvermoedend op het schoolplein zo'n paralellverhaal tegen te komen, waarbij gevoelens en onzekerheid zo overeen kwamen. Nu weet ik wel dat helaas veel mensen zijn aangewezen op de medische molen, maar zo even "en plesant"op het schoolplein had ik toch even niet verwacht.

Uiteindelijk waren wij (door het geklets) zo'n beetje de laatste mama's die naar binnen gingen om onze icsiwonders op te halen.

Geplaatst

Ben toch even naar de markt gegaan.....tjeeeeeee wat is het koud!!! Het miezert hier ook nog dus ik kwam door en door koud thuis, brrr. Inmiddels met dekentje en kruikje op bank, even warm worden voor ik verder reageer....

Geplaatst

Ik mag straks op het schoolplein kerstliederen zingen in de miezerregen... zometeen hebben de kinderen kerstdiner in de klas, vanmiddag mini appelflapjes gemaakt met de oudste en haar vriendin en na afloop met zijn allen naar het plein, jeeh! Hoop dat het droog wordt!

Geplaatst

ik las het, vreselijk!

Wen, wat apart! zo zie je maar weer eens dat de wereld toch wel klein is.

henne, alweer een beetje opgewarmd?

Caro, succes met in de miezerregen zingen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden