Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Henne, was gisteren nog niet klaar met reageren, drukte met kerst. Maar de strekking blijft wel: alle nare dingen vanuit het verleden (bbz, ma, vmk) zijn mooie sterretjes aan de hemel. En mijn beleving is dat die op hun eigen bijzondere manier een bijdrage leveren/gaan leveren in het leven van jullie zoon. Moeder natuur heeft "ons" vrouwen voorzien van een kracht die vrijkomt bij de bevalling die niet te vergelijken is met eerdere ervaringen in je leven. Probeer het echt op je af te laten komen, want niemand kan voorspellen hoe jouw bevalling zal gaan verlopen. Zolang jullie samen ervoor gaan dan ben je al een hele stap verder. En helaas iedere zwangere vrouw heeft waardeloze nachten in de laatste weken voor de bevalling, dat is volgens mij echt om ervoor te zorgen dat je toe bent aan de bevalling. Leg de druk niet te hoog met "moeten" slapen/rusten. Zo gauw je ergens "moeten" voor gaat zetten zal het 9 van de 10 keer tegenvallen.

Alle bovenstaande adviezen nemen je zorgen niet weg, troost je dat was bij mij net zo min. Eerst een gezond kind in je armen hebben en dan zie je wel verder. Guess what, die zorgen daar zit je de rest van je leven aan vast ;-)

@Fren, hoop zo voor je dat het met jullie kleine meid beter gaat!

Hier al dagen een snotverkouden meisje, maandag nog bij de HA geweest i.v.m. het piepen van haar. Bezoekje was lonend, want daarna begon ze zich weer iets beter te voelen. Helaas ben ikzelf nu ook snotverkouden, dus voor het 5e jaar op rij niet fit tijdens de kerst. Ga er aan wennen.

Iedereen nog fijne feestdagen!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Iederren die ziek is beterschap. heb zelf wel verhoging maar ga toch naar de winterefteling.

Henne moeilijk om je gerust te stellen.

Fren, hoe gaat het met vin en f.

Gisteravond leker gegeten bij mijn broer. vandaag efteling en dan nog lekker vrij tot zaterdag. dan mag ik weer

werken.

Dikke knuffel van ons.

Geplaatst

Och Fren, ik heb met je te doen, en met F natuurlijk! En dan hoef je toch geen sorry te zeggen!?

ik hoop echt dat een opname niet hoeft maar dit klinkt ook niet best zo....sterkte lieverd!

Geplaatst

Jeetje is er niemand meer geweest??

fren, ook hier sterkte voor jullie, je hart breekt vast maar ik denk dat jullie geen keuze meer hadden wel?

ik hoop dat F snel aansterkt/opknapt en dat jullie ook op krachten kunnen komen...

Ik zag de sonde, heftig om te zien! Was je erbij toen ze het inbrachten? Pfff ik zit hier het met rillingen hoe moet het wel niet voor jullie zijn!

es, wat een geweldig schattig plaatje van J. Op fb! Zo mooi, snoepig haha.

Hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Oh Henne wat je schreef over onzekerheden en angsten is zoooo herkenbaar!!! Niemand kan deze wegnemen, maar bespreekbaar maken is heel belangrijk. Je vragen voor de gyn opschrijven, maar dat deed je vast al.

Het is ook wat Dublin zegt, na de geboorte zijn de onzekerheden en angsten niet weg. Die worden vervangen door weer anderen. Dat is volkomen normaal, maar is niet echt prettig!! Kom op meis. Je bent volkomen normaal met vele schommelingen, net als alle (bijna) moeders!!

Es, wat zwaar!! Doe waar jij je goed bij voelt. Spanning is een echte killer bij bv, net als moeheid en te weinig drinken zelf!!! Als je besluit door te zetten zul je met een fles water en je meisje in je bed moeten duiken voor een paar dagen. G in de buurt om iedereen uit jullie buurt te houden en alles voor jou te doen wat nodig is ;)) Anders is het overstappen op kv en rust in jullie dagritme zien te vinden!! Succes.

Fren F inmiddels in het zh. Zo sneu voor het meisje, maar ze is in goede handen. Hopelijk kunnen jij en V om de beurt ook even bijtanken en weer fitter worden voor jullie meisje weer thuiskomt!!

Hier geweldige kerst gehad, ondanks het gemis van mama. Ze was er op haar eigen manier toch bij!! Nu wel moe na een aantal drukke dagen. Morgen weer werken en R naar de opvang.

Hopelijk slapen we allemaal lekker vanacht!! Welterusten allemaal!!

Geplaatst

Bv blijft steken op 40 cc per keer kolven. Als ik j aanleg heeft ze ernaast nog 40 cc flesvoeding nodig. Voel dat ik dit niet ga redden en ben er zo verdrietig om. En daarnaast ook nog buikgriep. Ren me suf naar het toilet (diarree) en kotsmisselijk. Heb het idee dat ik het zo wel helemaal op mijn buik kan schrijven.

Ben nu twee dagen alleen thuis. G moet werken

Geplaatst

Ohhh Es, ook nog buikgriep en alleen thuis!? Kun je geen hulp krijgen? Ik zou willen dat ik bij zou kunnen springen.meisje dit gaat zo toch niet? Nu moet je eigenlijk helemaal erg goed drinken viir de productie maar dit brengt zo toch veel te veel druk? Lieverd éénding: Je bent echt geen minder goede moeder of wat voor moeder dan ook als het niet lukt he! Je hebt het onwijs geprobeerd , houd dat goed voor ogen! Ik vind je ontzettend krachtig en mocht je ermee stoppen dan is dat heel erg begrijpelijk!! Maar als je het trekt om 50/50 te doen dan is dat ook super maar moet je wel aankunnen. En straks wordt de verhouding mogelijk kv 70/30 bv..I ging snel in haar cc's omhoog.voor nu veel beterschap en ik hoop dat de bv zal verbeteren!

Geplaatst

Oh Esther wat ontzettend rot voor je. Juist dat ene wat je zo graag wilde :-( maar wat niet gaat, gaat niet lieverd. zeker niet als jij ook mog ziek bent! Is er niet iemand die kan komen helpen, want nu twee dagen alleen lijkt me echt teveel van het goede? Sterkte lieve meis.

San, fijn dat je zo genoten hebt, ben ik echt blij om. En jullie hebben allemaal helemaal gelijk, moet het bespreekbaar maken maar vind dat heel moeilijk. Tijdens een controle voelt het vaak ook weer beter, pas als ik dan buiten sta denk ik 'ja maar', 'wat als' etc. Ga vrijdag mijn best doen.

Fren, ben je inmiddels thuis? Hoop dat jij rust kunt pakken nu en dat F snel opknapt met de sonde. Misschien voor haar ook wel even zo rustig om die fles niet geforceerd te krijgen.

Geplaatst

San, fijn dat je toch fijne dagen gehad hebt, en morgen ineens weer alles gewoon...

ik moet volgende week donderdag pas beginnen ,maar moet er nu nog niet aan denken, ben moe!

simba, hoe gaat het bij jullie? Heb je nog last van migraine? En met Sanne?

Geplaatst

Ik ben inderdaad net thuis. Sonde is ingebracht zinder dat ik erbij was. Wilde het niet zien, maar vin zei dat ze t super gedaan heeft. Probleem is nu dat ze niet wil slapen smste vin net. Hoop dat hij wel wát kan slapen. Ik duik er in ieder geval zo in.

Geplaatst

oh Es jij hebt ook altijd voor iedereen tijd als die hulp nodig hebben? Er is toch zeker wel iemand die kan ondersteunen???? Sterkte meis, meer dan je best kan je niet doen en iedereen weet dat je meer dan je bst doet. Sterkte nu G 2 dagen niet thuis is... beterschap vor jou.

Fren fijn dat het inbrengen van de sonde goed is gegaan. Hopelijk gaat ze zo toch nog wat slapen!, Trusten.

Oh batterij ipad is bijna leeg.

Tot morgen!!

Geplaatst

Dacht net naar bed te gaan, hoorde Bram een paar keer beetje huilen/kreunen dacht ga toch maar even kijken: mannetje gloeide helemaal! temperatuur gemeten, ja hoor: 39.4! Slaapzak en broek uit en een flesje sap gehaald. Gelukkig had hij zin om te drinken (moest meteen aan Fiene denken natuurlijk) en zijn beentjes gloeiden niet meer zo. Maar nog steeds 39.3... Dunnere slaapzak aan gedaan en zijn broek uitgelaten en weer in bed, hij is stil, hopelijk morgen beter.

En ik zei laatst nog ergens: ze hoesten en rochelen wel maar geen koorts. P ligt bijna de hele dag al in bed die heeft het juist koud en ligt toch te zweten dus wie weet heeft ie dat virus wel te pakken?

Geplaatst

Ach arme Brammetje! Zo ineens.....geef jij dan ook paracetamol? Ik durf I niet met koorts te gaan latenslapen tenzij ze een zetpil heeft gehad.wat dat aangaat ben ik misschien wel een muts.

p ook al ziek, om mij heen hoor ik Alleen maar dat de ene na de Andere volwassene ziek wordt en met name buikgriep.bij mij begon met met koorts/ verhoging) rillen en toen de rest. Blehhh maar echt maar 1 dag.

wat ontzettend lief van N die kaart!

Geplaatst

Ik zag al dat jij zo'n beetje de enige was die nog online is...

Ik ben juist een muts met paracetamol, heb toch wel eens verteld dat de oudste daardoor een koortsstuip heeft gehad toen ze 15 maanden was? Die had koorts, zetpil gegeven en toen die was uitgewerkt is de koorts razendsnel tot ruim boven 40 graden gestegen want toen de ambulancebroeders er waren en we haar al een tijdje hadden uitgekleed en gekoeld had ze nog 40 graden...

Dus die heb ik nooit meer wat gegeven tot ze 5 jaar oud was want dan is het gevaar geweken zeggen ze... Wil helemaal niet zeggen dat deze twee daar ook gevoelig voor zijn maar dat was zo'n beetje het meest angstige moment in mijn leven, hoe ik haar aantrof en dat heeft er diep ingehakt...

Hoe is het met jou??

Geplaatst

Ja lief he van die kaart. Ik liet de foto van Fiene zien met dat slangetje en die walletjes onder haar ogen en ze vond het zo zielig dat ze zei ik ga een beterschapskaart maken. Gaat morgen op de bus richting Amsterdam...

Oh, nu krijgt Kaatje weer een hoestbui... benieuwd of zij ook volgt morgen, hoop het niet!

Geplaatst

Hou het in de gaten caroline. Het rsvirus heerst vreselijk in bergen en omstreken. Bij s.terre was het binnen 1 dag omgeslagen van verkoudheid naar opname :(

De hele afdeling ligt hier vol met rskindjes.

Ik hoop natuurlijk dat het een gewoon hoestje is maar hou het in de gaten!

Geplaatst

Oh echt? Goed dat je het zegt. Overigens hoest hij al weken en Kaat ook, iets minder lang maar toch. Hij had het overigens al op 30 november toen waren we op het consultatiebureau en de arts heeft naar zijn longen geluisterd en zei dat het in zijn luchtpijp zat... dus geen zorgen maken. Maar ja...

Waar moet ik nog meer op letten?

Ze gaan niet naar de opvang dus niet aangestoken door een ander kind, maar papa is wel ziek maar dat zal iets anders zijn?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden