Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Lieve meisjes!

een heel gelukkig nieuwjaar en alle goeds voor jullie allemaal!!! Er is al veel geschreven: daar sluit ik me helemaal bij aan!

Wij hebben een erg leuke avond gehad met vrienden, wonen in Utr aande werf. Leuke plek om feestje te vieren. Nu ben ik al een tijdje arjon lief, maar wel een beetje dwingend wakker te maken. Wil namelijk E op gaan halen! Ze is bij A's ouders, dus hij vond mijn plan dat ik haar alleen op ga halen hij lekker in bed blijven liggen, geen goed plan. Ik ga dus nog n poging wagen hem op te laten staan :-)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meiden,

een heel heel heel gelukkig nieuwjaar! Dat alle goeds jullie mag overkomen!

hier erg rustig gevierd met z'n tweetjes en de katten. De natuurlijk wel op een gegeven moment erg vanher vuurwerk schrokken, m'n de kater die dus onder de bank ging zitten. Verder gaat t ook steeds beter met door t kattenluikje gaan.

dadelijk nog naar mijn ouders en de moederlands A. En dan weer naar huis. Geen alcohol gedronken deze jaarwisseling terwijl ik wel ji.llz in huis had gehaald. Ach ja. Komt nog wel n keer.

fijne dag allemaal en tot laters!

xx

tool

Geplaatst

Lieve allemaal...

Hier spuit elf...

Laat voor jullie allemaal de beste dag van 2012, de slechtste dag voor 2013 zijn!! Ik ben blij dat ik jullie heb leren kennen. Jullie zijn stuk voor stuk kanjers!

Sanne heeft heerlijk door al het vuurwerk heengeslapen.. Ongelofelijk!!

JW had vanochtend dienst, dus ik mocht even uitslapen.

Nu liggen zij weer even in bed...

Henne, ik weet niet wat er met mijn cyclus is, maar ik begin het vermoeden te krijgen dat mijn cyclus net als toen bij Babeth, een beetje blijft hangen na het stoppen met de bv.

Es, wat een super berichtje!! Het is je gewoon gelukt!! De aanhouder wint.... in deze!!

Geplaatst

Zo mijn dienst zit er weer op, valt altijd tegen met nieuwjaarsdag. Heb eigenlijk altijd een vroege dienst. De administratie daar bijgewerkt, mis nog 2 rekeningen die geregeld gaan worden dus ons boekjaar van de woningen is al weer gedaan gelukkig.

Was wel gezellig werken hoor, mensen zijn ook blij dat het allemaal weer voorbij is en het "normale" leven weer begint.

Schoonouders zouden op bezoek komen vanmiddag, maar die kregen onverwachts bezoek dus lekker rustig hier in huis. R ligt nog te slapen en P is net ook al weer op de bank in slaap gevallen. Erg gezellig. Degene die gewerkt heeft is nog wakker zeg maar. Alhoewel wakker...... ben blij als het bedtijd is vanavond. We eten pannekoeken vanavond en ik heb net besloten dat het P zijn taak is voor vandaag ;) alleen weet hij het nog niet hihi.

Es je bent super!!!! De aanhouder wint, ga je de domperidon nog afbouwen??

F weer helemaal opgeknapt alleen nog vergemest worden hihi. Lekker fren dat je morgen en overmorgen even tijd voor jezelf hebt!!

Simba hangende cyclus dus misschien. Ik ben er zo helemaal uit. Lijkt wel of ik dat soort dingen geblokt heb in mijn hoofd en er niks meer van wil weten. Hopelijk mogen jullie je cryootjes snel thuis verwelkomen!!

Henne en Tool ook lekker rustig avondje gehad. Lekker he.

Ivfsh weer lekker gefeest. Was jullie meisje logeren???

Geplaatst

oh San petje af dat je ben wezen werken hoor! dit is mijn laatste vrije week meiden! dan begint het "normale" leven weer. Maandag de 7e is mijn eerste werkdag. Ik ga op ma/di en do werken. Heb een contract van 32uur/week maar heb nog zoveel verlofuren dat ik voorlopig nog wel 1 dag in de week kan opnemen en er is natuurlijk nieuw saldo bijgekomen voor 2013. Daarna kan ik nog ouderschapsverlof opnemen dus voorloooooopig blijft het bij die 3 dagen. Ik zie er wel een beetje tegenop om J achter te laten. Gelukkig wel bij z'n pappa anders had ik denk ik niet meer gaan werken, als dat financieel had gekund natuurlijk. Ik weet dat H goed voor hem zorgt maar toch hè.. zou hij dit wel zus doen en dat wel zo doen. Waarschijnlijk hang ik binnen no-time al aan de telefoon om te checken of alles nog goed gaat thuis.

Es, wilde ook nog even zeggen dat ik heb echt SUPERgoed van je vindt dat je zo hebt doorgezet! trots op jou!

Alle zieke kindjes weer aan de beterende hand gelukkig. Die arme F. heeft wel een rare eerste kerst gehad zeg. En gewoon blijven lachen op de foto,bikkeltje!

Simba, komt dat door de BV dat je cyclus zo in de war is? ik ben nog steeds niet ongesteld geweest maar ik slik nu ook een éénfasepil. Wilde er eerst niet aan, vond het zò tegen mn gevoel ingaan. Jarenlang zwanger willen worden en dan anticonceptie gaan gebruiken... maar goed nagedacht en ook al acht ik de kans op spontane zwangerschap klein, toch maar ermee begonnen want stel dàt het toch zou gebeuren dan zou mn lichaam het nu gewoon even niet aankunnen ik ben een lichamelijk wrak bij wijze van spreken. Maar het gaat stukje bij beetje beter hoor. Maar het is allemaal heel erg dubbel

Geplaatst

Tijdens de borstvoeding had ik redelijk snel een normale cyclus, maar na het stoppen is ie een beeetje van de rel geraakt lijkt wel.

Donderdag weer naar de gyn, en dan zien we wel weer..

Geplaatst

Pfff meiden, die rothormonen :-(( Vandaag weer om niks ontploft, vervolgens moet ik dan janken en J krijgt het maar allemaal over zich heen, echt niet leuk.

Geplaatst

Tot nu toe viel het wel mee, hoop dat het weer beter gaat als alle 'babydingen' klaar en geregeld zijn. Die 36 weken zitten me echt in m'n nek te hijgen... Ikzelf, m'n broertje, twee neefjes, allemaal vier weken eerder en dat is over een WEEK. Wil nu dus teveel in weinig tijd, terwijl ik eigenlijk ook gewoon met boek of filmpje op de bank wil liggen.

Meiden, sorry dat ik zo over mezelf en zwanger bezig ben :-( lees en leef met iedereen mee, maar reageren gaat moeizaam, zo in mezelf gericht. En ook wel heel blij dat ik hier m'n ei even kan en herkenning vind. Zus en moeder herkennen dit namelijk helemaal niet. Hun reacties en advies zijn bedoeld en ongetwijfeld waar, maar ik heb er nu geen snars aan. Knuf!

Geplaatst

Henne, vroeggeboorte is naar mijn weten echt niet erfelijk. Zolang jouw placenta zijn werk doet en koekie het naar zijn zin heeft, komt ie echt niet te vroeg. Ter vergelijk: eerste zoontje van m'n broer was 4 weken te vroeg, neefje 2 was een week te laat. Zegt dus echt niks!

Geplaatst

En daarbij, je hebt een bedje voor koekie, een lieve papa en mama en luiers. Meer heeft hij echt niet nodig. Gordijnen kunnen ook later opgehangen worden. Probeer niet zo streng voor jezelf te zijn, hoe moeilijk ook!

knuffel meid!

Geplaatst

Henne wat moeilijk als je jezelf zo in de weg loopt hé! En ook nog het gevoel hebt J tot last te zijn! Hoe ervaart hij dit zelf? Ik weet dat ik ook onuitstaanbaar kon zijn maar dat G mij altijd met een hele grote korrel zout nam. Ik had vaak een schuldgevoel naar hem toe maar hij moest er vaak maar om lachen, om die buien!!!

Maar goed...feit is dat jij er een rotgevoel over hebt hé? Ik had ook een aantal dingen nog niet af/geregeld en dat zat me ook op de nek maar nu J. er is interesseert het me geen lor meer dat dat schilderijtje niet aan de muur hangt of dat ik eigenlijk nog wat moltons moet hebben. Snappie? Komt echt goed hoor!!!

Hier helemaal afgedraaid. Vanmorgen om 11 uur in de auto gestapt en nu net thuis. J. heeft het super gedaan vandaag, de hele dag in mijn armen (of die van een ander) liggen slapen. Mama deed het wat minder. Ik ben afgedraaid! Duidelijk nog teveel zo'n dag. Eerst naar ouders geweest waar broers en zussen en neefjes en nichtjes waren, toen om half drie naar het verzorgingshuis waar mijn grootouders wonen geweest en de hele familie een hand gegeven (zo leuk om J te kunnen laten zien!!!) en daarna doorgereden naar lelystad naar gerards familie.

Ik zit trouwens een beetje met een paar 'dilemma's':

J. slaapt tussen ons in in bed omdat ze niet in haar wieg wil slapen. Dit is al vanaf dag twee zo. Nu durf ik niet zo goed door te pakken en haar te laten huilen in haar bed. Door die vervelende start (eerste paar dagen enorm veel gekrijst omdat ze honger had en wij radeloos niet meer wisten wat we ermee moesten) heb ik een soort angst ontwikkeld voor huilen van haar. Ik word daar echt rot van!

Maar zo doorgaan is ook niet handig, ze moet tenslotte een x weer in haar wieg liggen?! Wat zou ik hiermee moeten? Plus dat ik dus dagen met haar op schoot zit en nergens toe kom, ook niet handig.

Daarbij valt ze heel slecht in slaap snachts, ik ben dus begonnen met mijn pink in haar mond te stoppen met als gevolg dat ze snachts dus alleen maar in slaap valt tussen ons in met mijn pink in haar mond...handig hé? Heb ik goed voor elkaar of niet...grrrrr!

Tips?

Geplaatst

Essie, koop een speen!! Er zijn speciale spenen te koop voor baby's die bv krijgen. Das tip 1.

wbt het slapen: daar moet je doorheen en beter eerder dan later. Huilen is niet erg, als ze gaat krijsen is het niet leuk, maar baby's moeten leren om te gaan slapen. Het beste is om haar wakker in haar bedje te leggen. Als ze gaat huilen, ga je haar troosten, maar laat haar liggen. Dat moet je waarschijnlijk de eerste keren eindeloos vaak herhalen, maar zo leert ze wel dat je er bent als ze verdrietig is, maar ook dat ze niet met alles haar zin krijgt ;-) tussen jullie in slapen wordt volgens mij sowieso afgeraden.

Heb je een box en een voedingskussen? Doe dan om het kussen een sloop van hè wiegje en leg haar zo in de box. Ze zakt dan een beetje in het kussen weg, wat een erg geborgen gevoel geeft. Ook dat moet je opbouwen.

lastig hè, al die onzekerheden? Maar je doet het super hoor!

Geplaatst

Zie boven, gewoon doen.

Fiene heeft hem alleen gebruikt om in te slapen en spuugde hem dan uit. Daarna heeft ze een paar maanden geduimd en nu doet ze geen van beiden meer.

Geplaatst
Essie, koop een speen!! Er zijn speciale spenen te koop voor baby's die bv krijgen. Das tip 1.

wbt het slapen: daar moet je doorheen en beter eerder dan later. Huilen is niet erg, als ze gaat krijsen is het niet leuk, maar baby's moeten leren om te gaan slapen. Het beste is om haar wakker in haar bedje te leggen. Als ze gaat huilen, ga je haar troosten, maar laat haar liggen. Dat moet je waarschijnlijk de eerste keren eindeloos vaak herhalen, maar zo leert ze wel dat je er bent als ze verdrietig is, maar ook dat ze niet met alles haar zin krijgt ;-) tussen jullie in slapen wordt volgens mij sowieso afgeraden.

Heb je een box en een voedingskussen? Doe dan om het kussen een sloop van hè wiegje en leg haar zo in de box. Ze zakt dan een beetje in het kussen weg, wat een erg geborgen gevoel geeft. Ook dat moet je opbouwen.

lastig hè, al die onzekerheden? Maar je doet het super hoor!

We reageerden tegelijk!

Ok, speen is dus niet verkeerd? Lees zulke verschillende dingen hierover!

Ze ligt tussen ons in op het voedingskussen, dat is ze dus gewend. is het een idee om haar in te bakeren en dan in haar wieg te leggen? Zou dat beter zijn?

Misschien moet ik gewoon s'avonds naast haar gaan liggen (zij in de wieg, ik in bed) zodat ik haar elke keer kan troosten. Maar hoe doe ik dat dan? Als ze huilt dan is ze eigenlijk alleen maar te troosten door haar op te pakken! Kun je haar dat nu al leren? Is ze daar niet te klein voor?

Ik heb een box, zal ik haar overdag in de box op het voedingskussen neerleggen?

Ik ben idd enorm onzeker! Herken mezelf zo niet hierin!

Geplaatst

Inderdaad lekker op het kussen in de box leggen,nzeker als ze dat al gewend is.

mijn vlos die de nazorg deed zei direct nadat ik in de eerste week ook een aantal nachten met m'n pink in F haar mondje had gezeten dat we haar lekker de speen moesten geven. Let wel, toen gaf ik ook nog bv.

inbakeren deed ik inderdaad ook al heel snel, gewoon het een hydrofiel die ik in een driehoek vouwde, een punt onder haar zij, andere punt erover heen. Hielp fiene heel goed. Anders kun je de puckababy proberen, hebben wij drie maanden gebruikt, super ding. Een soort puntzak waarin ze wel vrij kan bewegen, maar zichzelf niet wakker kan meppen.

Geplaatst

ok! Ga morgen direct achter een goede speen aan! Ik heb er nu eentje uitgekookt die ik had gekregen in een pakket. Dat ga ik vannacht proberen.

En ga morgen overdag proberen of ze in de box op het voedingskussen wil. Ik heb er twee, eentje boven en eentje beneden dus dat kan mooi.

En dan vanaf morgennacht proberen of ze in haar wieg wil? brrrr....kan er nu al tegenop zien!

Gek is dat hoe je een bepaalde stress level kunt bereiken bij huilen hoor!

Geplaatst

Onthou dat je het super doet, maar jullie moeten elkaar ook gewoon goed leren kennen. Het is echt aftasten die eerste weken. Ik heb je ook een fotootje van fiene geappt toen ze ingebakerd was.

Geplaatst

Even kort: Es, de lactatiekundige en de experts van Borstvoeding.com raden (zeker in het begin) een speen echt af ivm tepel/speen verwarring.

Ook inbakeren geeft men over aan dat je hongersignalen kan missen daardoor (die heel belangrijk zijn als je niet in een schema kunstvoeding aanbiedt, maar vraag en aanbod gestuurd met de borst voedt).

Wil je niet in verwarring brengen en realiseer me dat je op deze manier afgedraaid raakt, maar misschien iets om wel in je overwegingen mee te nemen.

Hier een handige link: http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al-even-bezig/fopspeen.html

Tegen mij werd gezegd, zuigbehoefte is honger. Geen pink maar borst erin, pas dan is het echt vraag en aanbod. Heel intensief, maar op een gegeven moment wordt het minder zwaar.

Vind het echt al geweldig hoe je het zo allemaal doet en combineert met zo'n druk bestaan!

Geplaatst

Hee Esther, lastig he.... de laatste zin van Fren wilde ik ook tegen je zeggen: volg je gevoel: jij voelt denk ik heel goed aan wat je meisje wil. Voor ons was het zo dat we op een gegeven moment ook een speen aan E hebben gegeven, ze had een enorme zuigbehoefte! Ik heb dat na een week of 4 of 5 gedaan en we waren blij dat we het hebben gedaan. Daarvoor zat ik ook heel vaak met mn pink in haar mond. Mijn borstvoeding liep goed, had juist vaak teveel, dus bleef ook genoeg aanbod houden toen E de speen had. Ook E had veel baat bij inbakeren (puckababy), ze sloeg zichzelf vaak wakker. Ze heeft de eerste maanden altijd dicht bij me in de buurt geslapen. overdag en 's avonds sliep ze in de box en daarna in de kinderwagen in de woonkamer of de gang. Werkte perfect voor ons. Ik wilde haar gewoon graag dicht bij me hebben en E sliep perfect. 's nachts sliep ze over het algemeen altijd in haar eigen wiegje, maar wel direct naast mij. Mocht ik ooit nog eens een baby krijgen, dan schaf ik meteen zo'n aanschuifbedje aan. Lijkt me ideaal: ligt je kindje wel direct naast je, kun je makkelijk voeden, maar ligt ze ook veilig. E sliep dus direct naast me en toevallig ook op de dezelfde hoogte. Deed ons allebei goed :-).

Het door laten huilen hebben wij pas later gedaan, maar dat is ook puur gevoelsmatig. E huilde niet veel met slapen, dus het eerst half jaar ging dat heel goed, daarna werd het moeilijker en toen zijn we wel met stapjes van 5 minuten laten huilen begonnen.

Kijk echt naar wat goed werkt voor jou! Ik vond het destijds heel fijn om ervaringen van anderen te horen, maar heb wel mijn eigen plan getrokken, haha!

Geplaatst

*** breek even in..

sorry zag wat staan over een speen en borstvoeding, onze kleine meid heeft ook bv gehad, het starten van de bv was moeizaam en ook ik heb me hevig verzet tegen een speen, maar het feit bleef dat ze er wel mee in slaap kwam. Als ze wakker was hebben we haar de speen niet gegeven, dan was zuigbehoefte honger, maar juist het stukje tussen bv en slapen was een probleem. Ze was duidelijk klaar met drinken en moe maar ging niet slapen. de borst pakte ze niet maar een speen en pink wel, het werkte als het laatste stapje naar de slaap toe. Als ze sliep viel hij uit en hielde we hem uit.

probeer structuur aan te brengen in de da, wakker worden voeden even spelen en slapen of juist andersom, maar dan weet ze waar ze aan toe is en krijgen de kleimntjes rust. Verwennen kan je haar echt nog niet, dat komt pas na een maand of 6. Wil je jezelf een beetje vrijheid geven, gebruik een draagdoek, ideaal, kindje bij je lekker slapend en jij een beetje vrijheid, rustgevend voor beide en dat is voor jou, de kleine, de borstvoeding en de omgeving beter.

Tot 5,5 maand bv gegeven (daarna was het voor mij op, combi voeden op verzoek en werken vond ik heel zwaar) ze heeft nu nog de speen om inslaap te komen, maar dat vind ik niet zo'n probleem, hij ligt in bed en daar blijft hij.

Volg je gevoel wat de meiden hier zeggen en kijk naar je meisje, zelf voel je het beste aan wat goed is voor haar.

De speentjes van difrax zijn heel fijn (de combi speen) speciaal voor bv kindjes en die zat bij mij in de blije doos.

succes.

... breek weer uit***

Geplaatst

Henne geeft niks dat je in je eigen wereldje zit. Je bent hoogzwanger ;) en aan het coconnen. Het komt echt wel goed in de praktijk straks, maar je hormoontjes zijn je nu even de baas. Die laatste weekjes komen jullie echt wel door samen. Zwangere vrouwen hebben altijd gelijk dat weet J vast al wel nu..... X

Es alles is al gezegt. Vooral je eigen gevoel volgen. Dat is nog altijd het beste. Wij hebben R ook de speen gegeven, daar viel hij van in slaap. Nog steeds en verder krijgt hij deze niet. Sommige kindjes hebben nu eenmaal een grote zuigbehoefte en dat is echt niet altijd honger!! Wat het slapen en huilen betreft. Het is heel normaal dat een kindje een paar minuutjes huilt voor het in slaap valt. Troosen maar niet oppakken is echt het beste op termijn, maar nogmaals. Jullie moeten doen waar jullie je goed bij voelen. Je kan haar overdag ook al eens in haar wiegje laten slapen. Vaste volgorde van dingen is belangrijk zijn wij door schade en schande wijs door geworden. Je doet het echt super meis en die onzekerheden zijn heel normaal!! Hoord bij het moederschap.

Hier niet zo'n rustige avond gehad helaas. Schoonouders zijn vanavond geweest, wel heel gezellig hoor. R wilde niet slapen en is uiteindelijk om 22 uur naar bed gebracht onder veel protest, maar is nu toch stil en slaapt!! Zo zelf mijn mandje ook maar in, ben een beetje afgedraaid en morgen nog een dienstje van 15 tot 21 uur en donderdag lekker vrij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden