Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lastig Es, die verschillende adviezen! Bij de oudste kreeg ik ook te horen tepel/speenverwarring: eerste 6 weken, geen speen bij borstvoeding dus ik heb ook 6 weken zowat met mijn pink in haar mondje gelegen tot ze sliep, maar niet tussen ons in maar de wieg stond tegen mijn kant van het bed aan. Kan dat niet bij jullie? Misschien heb ik dat gemist maar dan ben je al een stap verder en ligt ze tenminste in haar eigen bedje.

Kaat krijgt nu ook een speen alleen om in te slapen en die speen blijft ook in haar bedje liggen, Bram wil hem helaas niet, was het maar waar denk ik wel eens...

Bij mij zei de kraamhulp dat men tegenwoordig zegt dat de speen makkelijker af te leren is dan de duim.

Sterkte meid!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hier ook in het begin een speen geprobeerd maar die wilde J niet. Ben ik achteraf blij om want hoorde over die verwarring en sommige kindjes gaan snachts huilen als hun speen uitvalt en dan zou je dus iedere keer eruit moeten om in te pluggen. Ik kreeg ook allerlei tegenstrijdige adviezen: zuigen = honger, zuigen = niet altijd honger, zuigen kan ook kramp zijn, dus om zichzelf te kalmeren enz enz. Verder ligt J ook nog steeds met z'n wiegje (mini ledikantje) naast mijn kant van het bed. Overdag doet hij zijn slaapjes in zijn eigen kamertje, die trouwens ook nog niet helemaal af is Henne :-) althans wat de decoratie betreft dan. Ik wil nog wat leuks om aan de muur te hangen maar zie nou niks waarvan ik denk wat leuk, of het kost belachelijk veel dat ik denk laat maar.

Geplaatst

Oh ja Henne hier ook nog niks anders aan de muur dan een tekening van de oudste en nog steeds haar prinsessengordijnen! Gelukkig kan ik daar niet zo mee zitten...

Meiden ik ga slapen, welterusten!!

Geplaatst

Oja we hebben zaterdag bij X.enos van die gekleurde letters gekocht dus z'n naam komt iig aan de muur.

Ga ook slapen, truste!

Geplaatst

en het mooie is: al die verschillende meningen en verschillende aanpakken ---> Samen met veel liefde is het resultaat hetzelfde: super leuke kids waar het goed mee gaat!!!

Geplaatst

En Es hoe ga je het proberen???

Vind het ook wel heel grappig idd zoveel moeders, zoveel verschillende tips. Bij ons werd ook verteld dat huilen niet altijd honger betekend en als je dan te vaak aanlegt ze daar juist weer krampjes door krijgen. Het is gewoon een weg zoeken tussen alle tips en adviezen in het grote mensen bos hihi.

Hier hangt in de babykamer eh dreumeskamer ook nog steeds niks aan de muur. Het staat er wel tegenaan :) als de kleine er eenmaal is dan zijn dit soort dingen helemaal niet meer belangrijk.

Hier al 3x naar de wc moeten rennen. Darmen zijn beetje onrustig.. Hopelijk is leeg leeg, wnat het fijne virus heeft hier rondgezworven in Zeeuws Vlaanderen..

Geplaatst

Hihi, laat hier nu juist wél wat aan de muur hangen LOL! Het is echt zo goed als af, ik heb alleen nog geen dekentjes voor het ledikantje ;-) en ik wil nog wat prutsen met stof, kussenovertrekje e.d. maar dat is echt niet essentieel nee. Ga vandaag mailen over het kaartje, onze wensen doorgeven. Adreslijst is ook bijna compleet. Het valt op zich best wel mee. Alleen als ik zo moe ben, zie ik dat niet.

Esther speen/borstvoeding kan ik weinig over zeggen. Maar als je fles en borst combineert waarom mag een speen dan niet? Omdat ze dan zuigen zonder te eten? Volgens mij is het punt met (borst)voeding ook een beetje dat standpunten continue veranderen. Vraag maar eens aan je zussen of moeder.... Is overigens niet alleen met voeding, weet nog da mijn schoonzusje bij de derde opeens bij het verschonen de beentjes niet meer aan de enkeltjes omhoog mocht tillen, want dat was slecht voor de heupjes. Vandaar dat we allemaal zo lomp lopen in Nederland ;-) Ik zou dus ook zeggen: doe wat goed voelt, maar wel binnen redelijkheid (even huilen hoort er denk ik bij, maar ik weet ook niet hoe ik dat ga doen binnenkort).

Simba wel balen van je cyclus hoor. Dat dat dan weer zo van de leg is hè. En normaalgesproken zou dat misschien nog niet heel erg zijn, maar net als je dan zit te wachten op een cryo...bleeegh.

Oooh dat geheugen....ben het nu alweer kwijt. Fren nog vrij vandaag toch? En San werken. Sen volgende week weer, dat zal wennen zijn. Maar J is in goede handen, mannen onder elkaar ;-) Babeth hoe is het met jou? Ga je ook alweer aan de slag of neem je nog wat rust?

Hier is het rustig, J weer aan de slag, alles weer 'normaal'. Moet dat wel weer even wennen aan alleen zijn, maar is voor mij nu ook wel goed denk ik. Weinig prikkels en gewoon m'n knullige gang gaan in m'n eigen tempo.

Geplaatst

Zalig fren!! Geniet ervan!

Vandaag mijn reguliere vrije dag, mijn moeder is jarig, dus ik ga met E naar Limburg.

Henne: jij even lekker rustig aan doen!!

Geplaatst

meiden,

Na 1,5 week weer aan het werk. Jaar afsluiten en vanavond op de weegschaal. Zal tegenvallen. Maar we gaan er weer tegen aan dit jaar.

Hebben voor onszelf gezegd dat dit jaar het huis afgemaakt gaat worden. Badkamer de laatste dingen doen en dan de keuken.

Werk ze voor degene die moeten werken en degene die vrij zijn. Lekker genieten allemaal.

Geplaatst

Ivfsh veel plezier bij je moeder!! Gefeliciteerd.

Fren nog even lekker slapen, lijkt me heerlijk! Geniet ervan.

Henne je gaat het nog missen je dagen alleen. Straks snak je naar een paar uurtjes en dan bedoel ik niet als die kleine ligt te slapen, maar echt even het huis een (half) dagje voor jezelf. Dus alles is af?? Op gordijnen die in bestelling zijn na en wat dekentjes die je in 5 minuutjes gekocht hebt op internet. Geen stress meer hoor!! Vervelend he als je jezelf niet herkend hierin. Lekker op je gemakje aantutten in huis op je eigen tempootje. Alles mag (helaas kan het niet) en niks moet!!

Hier net een ***vervelend jongetje in zijn bedje gezwierd. Huilen, drammen, bijten, slaan enz al sind hij uit bed was om half 8. Gelijk even wat boodschapjes op de fiets gedaan, toen was hij even rustig en vrolijk en bij thuiskomst gelijk weer bal. Dus wat drinken en hoppa naar bed. Leuk al die feestdagen met een ander ritme enz. moeders mag het weer rechtbreien want vaders is weer werken.... Straks mag hij lekker spelen op de opvang en heb ik nog een anderhalf uur rust voor ik weer aan de slag mag. Morgen de kerstboom ed weer opruimen. Ben het weer beu en zo blij dat het weer voorbij is, vond het gezellig hoor, maar heb er nu genoeg van. Al die feestjes en vrolijk zijn enzo, de maand december duurt daardoor net iets te lang in mijn ogen. En natuurlijk alle aangegeten kilootjes er weer af zien te krijgen. Heb hele dagen lopen snaaien en dat liet de weegschaal ook wel zien ;( heb ik weer wat te doen zeg maar

Geplaatst

Ja, van mij mag het na Oud en nieuw wel lente zijn... of sneeuw en ijs, das ook leuk...

Over kilo's zullen we het hier maar helemaal niet hebben, ik was zo mooi slank na de bevalling maar zit nu elke avond moe op de bank en wil dan alleen maar (vr)eten... Pfff...

Henne ik ben heel benieuwd of jij straks net als Es advies gaat vragen aan ons...

Es hoe is de nacht gegaan?

Geplaatst

Hetkenbaar Caro... Ik durf niet op de weegschaal, heb ook te veel gesnaaid de afgelopen maanden maar: goede voornemen is echt weer verstandig en gezond eten.

Enne, wat is dat toch meiden: lig lekker in bed, maar in m'n achterhoofd wordt de to do lijst met d'r minuut langer. Ga er dus maar uit om in ieder geval de kerstboom de deur uit te gooien. Geloof niet dat mannen snel last van deze onrust hebben rn zich rustig nog eens omdraaien...

Geplaatst

Es, lees deze pagina eens. http://www.opvoedmagazine.nl/artikelen/rust-en-regelmaat

Dit is wat ze ons ook aangeraden hebben bij het CB en we hebben er heel veel aan gehad.

Er wordt in de eerste weken inderdaad een speen afgeraden. Zuigen op een speen is voldoen aan de zuigeboefte, en dus zal een kleintje minder snel aangeven dat ze honger hebben. Ze zuigen ergens aan tenslotte.

Zeker met nog beginnende bv is dat niet heel slim. Zelfde voor inbakeren, dan kan een kleintje niet met de handjes bij de mond komen, en dat is vaak een van de eerste signalen dat ze honger krijgen.

Ga anders lekker naar het inloopspreekuur van het CB, dan kun je haar laten wegen, en meteen al je vragen stellen. Wij kregen bij ons CB heel bruikbare tips (helaas niet overal zo)

Henne, ik kan alleen maar aansluiten bij de rest.... Het kamertje hoeft echt niet helemaal klaar te zijn.... Koekie kan slapen, krijgt liefde en drinken....Dat is het belangrijkste. Ook Sanne haar kamer is nog steeds niet helemaal klaar, al denk ik dat ie niet verder gaat komen dan dat hij nu is. Ik wilde eigenlijk een mooi gedicht op d muur, maar daar is het nooit meer van gekomen.

Voor de rest, allemaal een dikke knuffel....

Geplaatst

Fren dat is mij weer heel herkenbaar. Mijn handen jeuken ook om de boom vandaag nog op te ruimen naar zolder. Maar vind dat ik met 1 wasje draaien al genoeg gedaan heb voor ik moet gaan werken straks. Ruben slaapt altijd op zijn buik en drinkt goed. Hij plast dus alleen naar voren en dat heeft tot gevolg dat zijn pyama en slaapzak elke dag nat zijn van zijn plas. Maatje grote luier en van voren wat hoger dichtmaken heeft niet altijd het goede resultaat dus was me suf, nou ja de wasmachine. Wat ben ik momenteel blij met mijn droger Henne!!!!!!!!!!! (even plagen)

Wel op je gemakje doen hoor vandaag en zeker ook met een leuk boek op de bank en kopje thee erbij. Is ook ontspannen.

Geplaatst

Hier eentje die zijn kussen ruikt en slaapt, jaloersmakend!! En dat rusteloze is voor mij weer herkenbaar... slaap vaak vrij snel maar heel kort overdag en dan lukt een tweede keer in slaap vallen nooit omdat ik ga bedenken wat ik allemaal moet doen...

Geplaatst

Heb haar vannacht een speentje gegeven. Ze heeft heerlijk geslapen. Kwam om tien uur, half twee en zes uur. Dat is toch oké? Moeilijk hoor. Als ze wakker werd dan had ze de speen niet meer in. Ik ga het even aanzien. Ook met de productie.

Nu samen onderweg naar condoleren van man van collega. 23 jaar, in september vervroegd getrouwd omdat ze hem sinds de zomer op hebben gegeven. Leverca met uitzaaingen. Tweede kerstdag overleden. Collega is 21.

Geplaatst

Ik heb eigen merk van de AH. Als die op zijn wil ik eens overgaan op Hu.ggies. Pampers vind ik zo snel naar urine ruiken.

Simba heb de site ook nog even gelezen van je link. Die adviezen hebben wij ook gehad en ze werken echt super!! Vooral dat kindjes te lang opgehouden worden en daardoor oververmoeid in bed worden gelegt waardoor ze dus niet goed uitrusten is heel herkenbaar. Wij hebben ook in die periode gezeten en R slaapt over het algemeen heel goed, ook overal. Waar wij komen gaat zijn campingbedje en slaapzak en slaapknuffeltjes mee en als hij moe is gaat hij slapen.

Es deze methode is echt een aanrader. Vaak denken mensen bij rust en regelmaat elke dag op zelfde tijdstip alles hetzelfde, maar er wordt mee bedoeld dat de volgorde van de dag voorspelbaar is voor je kleintje. Geeft veel rust en tijd voor jezelf!!!

Geplaatst

Ik heb hem ook pas gevonden nadat we dit allemaal zo deden, maar heb hem wel opgeslagen. Ook over het eten en drinken van dreumes en peuter staan hele nuttige tips...

Geplaatst

Een van mij beste vriendinnen zei tegen mij: je kunt ze zo jong nog niet VERwennen, maar wel GEwennen.... Vond ik een mooie uitspraak en het artikel van Simba sluit daar ook goed bij aan.

Ben toch wel benieuwd hoe wij dat gaan bolwerken straks :-) En ik kom hier vast ook om advies vragen....welke droger het beste is enzo ;-)

Fren balen dat je niet echt meer geslapen hebt. Mannen zullen dat idd minder hebben. Ik vroeg gisteren aan J wat zijn plannen waren voor die dag 'niks'. Oh....daar zit ik dan met m'n to do lijst :-D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden