Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ooohhh Simba, ik hoop echt dat jouw cyclus snel weer ok is zodat ook jij je cryo mag gaan ophalen! Als je daar eenmaal je zinnen op hebt gezet is het zó balen als het niet door kan gaan! Hier redelijk gestressd vanwege dat vocht in de baarmoeder. Het hoort er niet en waarom het er soms zit is ook niet bekend maar het had zomaar niet door kunnen gaan;)

Tool, we hebben er twee in de vriezer maar gaan voor één. Op advies van arts. Het schijnt dat je meer kans hebt op een zw met eventueel 2x één cryo terug dan met beide in één keer terug. Daarnaast heb ik ook nog m'n eigen ei dus een beetje risico vermijden! Eigenlijk nog niet na gezicht, iemand ervaring mee??

kaartje, ook weer erg druk zo! Maar wel lekker aftellen richting vakantie;)

Lief dat jullie zo meeduimen... Hoewel we niet zo'n goede ervaringen hebben met cryo's, gaan we er wel volledig voor. Pregnyl gespoten, omega 3, vitamine D, fraxiparine spuiten en prednisolon slikken. Ppffff een hele zwik zo dus we hopen vurig dat er tenminste één goed ontdooit!

Slaap lekker midden en tot snel!

liefs,

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou nog niks hoor, in Noorwegen. Haar vriendin is naar huis gegaan en is stand by als ze toch gaat bevallen vannacht dus die zal niet erg diep slapen denk ik... Ik hoop nu dat ze lekker kan slapen en morgen een baby!

Meiden de oudste is weer thuis van haar logeerpartij bij oma en ze ligt in ons bed dus ik ga lekker naast haar liggen!

Welterusten!

Geplaatst

Henne het is gelukt!! Pffff echt niets hoor om zonder te zitten, slaat nergens op natuurlijk maar je bent er zo aan gewend!het wordt waarschijnlijk ook een ex-lease, is die van mij ook.natuurlijk het geneuzel over het budget, willen zo min mogelijk spaargeld erin steken omdat het natuurlijk al spannend genoeg is.tot op heden neigen we toch nog naar een benzine, het omslagpunt ligt vrij hoog en de gedachte is nu voor een benzine te gaan, kijken hoe ales zich ontwikkelt en om dan eventueel tzt de aanstaande auto naar mij door te schuiven en de mijne weer in te ruilen ...voor mij is een diesel sowieso niet interessant.,

kaartje jeetje wat komt die afwezigheid van je collega nu slecht uitvaar zo lezn heb je het goed geregeld o

zo.ik moest net even goed lezen...jouw Leesvoer had betrekking op je opleiding maar ik moest eerst denken aan het Leesvoer van Tool ;-)

Tool heerlijk toch dat jullie zo genieten, mag het! En dat stel je eens voor...volgens mij krijg je dat echt niet zomaar uit je systeem maar zo te lezen voert het niet de boventoon.

Geplaatst

Kaartje het is nu dus redelijk opgelost. Wel meer nachten en je administratie moment kwijt. Hopelijk knapt ze snel weer op. Is voor alle partijen fijner.

Caro wat gezellig, samen met je dochter wat quality time na een logeerpartijtje. Echt spannend voor je vriendin!!

Babeth fijn dat het goed gaat. Dat je voor je gevoel het goed hebt kunnen afsluiten is al heel belangrijk. Bijzonder hoe jullie dat gedaan hebben. Las of fb dat M zijn laptop voor I ter beschikking moest stellen omdat je ipad het niet meer doet??? Nu al verslaafd?? hihi

Hier gezellige relaxte avond gehad en nu is het bedtijd voor deze dame. Drukke dag met een afsluiting van bepaalde tijd. De eerste stap is genomen, doet goed voor het verwerkingsproces moet ik zeggen. Afsluiten is ook loslaten en vooruit kijken.

Hier trouwens ook al 2 maanden een cyclus die van slag is, hangt het in de lucht of zo???? Ik heb ook tussentijdse bloedingen gehad en veel buikpijn.

Trusten meiden!!

Geplaatst

[quote=Ceeke;5989

Tool, we hebben er twee in de vriezer maar gaan voor één. Op advies van arts. Het schijnt dat je meer kans hebt op een zw met eventueel 2x één cryo terug dan met beide in één keer terug. Daarnaast heb ik ook nog m'n eigen ei dus een beetje risico vermijden! Eigenlijk nog niet na gezicht, iemand ervaring mee??

liefs,

Ceeke toen wij voor een cryotp gingen in 2010 was het advies van Brussel om de " gouden eieren" te verdelen....juist omdat de omstandigheden van de baarmoeder ook optimaal moeten zijn...

Geplaatst

Nou ze slaapt gelukkig hoor! Quality time hebben we maar een klein beetje gehad want ze was te druk met haar vriendin de hele dag/avond! Maar wel flink geknuffeld toen ze naar bed ging natuurlijk...

Over cycli gesproken: ik kijk net in mijn agenda en had vandaag ongesteld moeten zijn... zou ik ook al van slag zijn? En nee zwanger kan ik niet zijn want hier zijn we een beetje te moe momenteel voor de activiteiten van mr Grey en Tooltje... Ik bedoel natuurlijk A en Tooltje haha!!

Geplaatst

Kaartje het ging redelijk met de katten met O&N. Ik heb ze smiddags al allemaal naar de slaapkamer boven gebracht zodat ze daar een beetje konden schuilen onder het bed en in de kast want ik was bang dat ze anders uit de voordeur zouden ontsnappen als die open zou gaan. Er waren er 3 onder het bed gaan liggen, 1 in de kast en I.ggy gewoon op het bed want dat is de minst bange.

Ik ga inderdaad maandag weer aan het werk. Ik heb er wel zin in maar aan de andere kant zie ik er tegenop om de hele dag van huis te zijn en J niet in mn buurt te hebben. Hij gaat niet naar de opvang, hij blijft thuis in zijn eigen omgeving bij H. Eens kijken hoelang het duurt voordat ik ga bellen :-)

Geplaatst

Fijn sen dat hij lekker thuis blijft. Al moet ik zeggen dat I het erg leuk vind op het kdv, is maar voor 1 dagje maar toch. Ik heb echt lang op mijn werkdagen 1x naar huis gebeld en ook naar het kdv. Als I ziek is en niet aar de opvang gaat blijf ik thuis als ze echt flink ziek is en anders past mijn schoonmoeder die ene dag ook op.maar dan bel ik ook hoor.

Geplaatst

Vind hem nu te klein voor een kdv en goedkoop is het ook niet. Hoe zit dat eigenlijk met thuisblijven als je kind ziek is? Zijn daar speciale regelingen voor?

Kindje van vriendin (14 weken) heeft trouwens ook het RS virus dat arme ding. Ze heeft ook in het Zh gelegen maar is nu weer thuis.

Geplaatst

Oh Sen wat sneu voor die kleine van je vriendin, hopelijk snel weer opgeknapt.

Als R ziek is dan ruil ik mijn dienst, gaat hij naar mijn schoonmoeder of P blijft thuis. Gelukkig is R niet vaak ziek.

Sen geeft niks als je belt toch, je bent zijn moeder en hij is nog klein. Even wat anders doen dan zorgen thuis, lekker hoor. Je gaat 3 dagen werken toch??? En opvang duur, tja thuisblijven is vaak duurder. R vind het kdv ook leuk. Wordt zelfs enthousiast als ik zeg dat ie naar school gaat en draaft zijn eigen tasje heel trots. Doen waar je je prettig bij voelt en als dat thuis bij G is dan is dat ook het beste voor jullie.

R heeft heerlijk geslapen tot kwart over 7!!!!! Die was natuurlijk uitgeteld door een drukke dag gisteren.

Geplaatst

Hier te kort en niet zo goed geslapen. Vijf uurtjes maar door patienten. Verder hoofd met snot, dus zo'n zeurende wel/niet hoofdpijn. Heel irritant. Straks babyshower van mijn zusje. Voor ik daar heen ga dus maar dubbele paracetamol en als ik vanavond weer thuis ben denk ik vroeg mijn bed in. Balen.

Wel gisteravond nog even een goede deal gescoord via Marktplaats. Zo voor een prikkie een aerosleep matrasbeschermer ophalen op route richting huis.

Geplaatst

Pfff hier ook weinig geslapen, bij elkaar misschien een uurtje of 5 a 6. J was steeds onrustig.

Kaartje jij ook brak, wel babyshower vanmiddag .. Leuk!

San, thuisblijven is in sommige gevallen duurder maar wij hebben het zo opgelost dat H zijn klussen doet op de dagen dat ik thuis ben, 's-avonds en/of in het weekend. Hij is zzp'er en kan zelf z'n werktijden bepalen

Geplaatst

Gezellige drukte hier nog gisteravond :-)

Kaartje las je wel op dat jij er n niet aan onderdoor gaat? Als jij ook overspannen wordt ben je nog verder van huis! Extra nachtdiensten en de administratie 'tussendoor' of savonds.... Kan niemand je met dat kaatste helpen? Ik zou het met liefde doen, maar zit toch net te ver weg daarvoor. In ieder geval wel vanmiddag een leuke middag, stomen, neus spoelen (écht zo'n neusgietertje is een uitkomst!!), paracetamol en je niet te druk maken ;-)

Sen ook weinig geslapen, misschien vandaag overdag een dutje?

Opvang hebben we hier nog niet geregeld, ik heb toch nog geen werk. J wil wel een dag in de week thuis zijn, maar hij is ook met een nieuw project bezig wat misschien veel tijd gaat opslokken dus of dat gaat lukken.... We wilden twee dagen kdv doen en dan hij één en ik twee dagen thuis. Maar als ik voor mezelf ga werken dan is het ook maar zien hoe dat gaat lopen en wat nodig is. Lijkt me wel prettig om dan minimaal een dag opvang te hebben zodat ik écht kan werken. Maar dan moeten de kosten idd niet te hoog worden in vergelijking met wat ik verdien.

San, fijn dat R lekker geslapen heeft. Vandaag fijn spelen bij opa :-) de kleine boef.

Ik heb redelijk geslapen, maar ben wel weer wat meer verkouden...word daar zo gaar van, is nu al zes weken ofzo! Elke keer minder, meer, minder, meer, maar weg is het nooit. Gelukkig geen koorts ofzo en als ik zie hoe als die kleine hummels kwakkelen....ach, dan pak ik nog maar een zakdoekje extra. Ga even een wasje erin stoppen (dekentjes, joehoe) en dan nog een uurtje lekker liggen.

Caro al nieuws uit Noorwegen? Spannend is dat toch, ik weet nog dat ik zat te wachten op een sms van Sandra destijds :-)

Geplaatst

Sen zo hebben jullie het mooi opgelost, steken jullie mooi geld mee in je zak voor leuke dingen voor jullie mooie boef, wat een gave mooie foto op fb!!!!

Henne balen weer verkouden, bleh. Lekker je wasje draaien en rustig aan, whats new?? "onze" kleertjes zijn wel schoon gewassen, maar denk dat je ze beter nog wel met je eigen wasmiddel kan wassen. Denk dat ik wel wasverzachter gebruikt heb voor het in de doos ging. Dus nog meer werk ;)

Kaartje een babyshower van je zusje, leuk. Jammer dat je niet veel hebt kunnen slapen, hopelijk zakt je hoofdpijn en let ook op jezelf meisje!

Wij zijn van plan om straks naar de binnen speeltuin Ball.orig te gaan. Kan R lekker spelen en wij koffie drinken. Foto's zullen volgen op FB.

Geplaatst

In R'daal San? Of zit er bij jullie ook eentje?

Nog geen baby in Noorwegen! Ze heeft geen beste nacht gehad omdat de baby om 3 uur gymnastiekoefeningen ging doen in haar buik en dat was pijnlijk. Ik denk dat ze ook meer voelt omdat er nog zo weinig vruchtwater is? Nu heeft ze weer een tablet gekregen en om 1 uur weer als er niks gebeurt.

Hier een goeie nacht gehad, kat pas om 10 voor half 7 en kids geslapen tot kwart over 9. En Kaat eeb stuk beter: 37.0! Hoop dat het dus een eendagskoorts was!

Geplaatst

San ik mik alles gewoon nog een keer in de machine :-)

Caro dat scheelt een hoop denk ik, een goede nacht!

Ceeke, jij vroeg nog van 1 of 2 tp. Dat blijft elke keer moeilijk hè. Mijn acupuncturist adviseerde altijd twee. Hij had ook onderzoeken waaruit bleek dat de kans op zwangerschap met twee groter is. Maar ja wat wil je, 1x zeg 25% kans of twee keer 20%? Je gevoel gaat meestal toch voor twee kleinere kansen. Kijk, als je er kansrekening op gaat loslaten kun je een hele rationele beslissing nemen, maar het ís helaas geen kansberekening, er speelt zo vreselijk veel mee. En juist als de omstandigheden niet elke maand even mooi zijn, is het misschien idd slimmer je kansen te spreiden. Als de cryo's van gelijke kwaliteit zijn, moet je ze misschien niet beiden in hetzelfde 'milieu' opmaken, als je snapt wat ik bedoel.

Wij hebben zelf altijd gekozen voor twee, maar ik ben alle keren zwanger geweest van eentje....hoe dat geweest zou zijn als die twee apart waren teruggeplaatst...je komt er nooit achter.

Geplaatst

Caro een koortsvrij jaar verder zo helemaal top zijn! In sGravenzande zijn we geweest, zijn nu bijmijn vader.

Hij vond het helemaal geweldig, wist niet waar hij het eerst moest kijken. Heeft ruim een uur flink gespeeld, gerend en gesprongen. Papa en mama ook hihi. Leuke en mooie foto's er aan over gehouden. Als ik P achter de laptop vandaan krijg kan ik ze er op zetten.

Het jongetje ligt helemaal uitgeteld in zijn bedje te dromen van ballenbad en springkussens. Vanavond heeft mijn vader een verassing als eten, ben benieuwd.

Geplaatst

San wat een leuke foto's! Is dat daar bij de intratuin? Ik was gisteren bij de megastores en daar heb je ook zoiets en in wateringen schijnt ook een leuke te zitten.

Spannend Caro voor je vriendin! Hoe is het met K?

J keert zich steeds op z'n buik in bed maar kan nog niet terug. Vind dat wel een beetje eng eigenlijk

Geplaatst

Oh Sen het bekende draaien maar nog niet terug draaien. Hij draaid zijn hoofdje toch wel opzij en blijft niet op zijn gezichtje liggen?? Hopelijk heeft hij het terugdraaien ook snel onder de knie. Scheelt weer onrust. Vond dat ook altijd eng.

Ja was daarnaast intra.tuin. Was echt leuk. Ook vast iets voor J als ie wat ouder is!! Trouwens leuk voor alle kindjes.

Geplaatst

ja hij draait zijn hoofdje wel opzij maar kan dus nog niet terugdraaien. Ik leg hem steeds op zn rug maar dan draait hij gelijk weer om

Geplaatst

haha ik ken het. Toen ik het zat was om dat steeds te doen, moest hij het toch zelf gaan proberen. Strak instoppen in bed voorkomt in ieder geval draaien zeggen ze en nu niet meer die bakerdoeken gebruiken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden