Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gggrrrrrr hier nu al helderrood bloed... Gisteren nog Pregnyl gezet voor de ondersteuning. Dag 6 na eisprong, dag 3 na terugplaatsing... wordt hier zo moedeloos van. Prof in Gent al gemaild voor wijze raad. Ik ben uitgedacht;-(

Geplaatst

Jeetje Ceeke, dat is wel heel erg vlot....

Getver getver getver!!!!!!

Ik heb vanochtend gebeld, de 26ste nieuwe intake.....

Geplaatst

Ceeke dat meen je toch niet???

Stand van zaken hier: het zit niet meer potdicht, maar meer dan een cm ontsluiting kon ze er ook niet van maken. Niet genoeg om vliezen te breken, wel geprobeerd te strippen. Kwam wat bloed mee, wat zij wel positief vond, teken dat er beweging in zit. Maar ik moet maar nergens op rekenen, kan het alleen meevallen. Als het niet spontaan op gang komt, woensdagochtend om 8 uur melden. Ze kijken dan nogmaals of ze misschien vliezen kunnen breken, anders moeten we aan de gang met pilletjes ed. Dus duim maar voor me dat er iets meer gebeurt de komende uren/dagen meiden, pffff.

Keel voelt beetje rauw, maar verder was dat echt appeltje eitje gelukkig. Trouwens, het strippen viel me ook wel mee. Toch erg goed getraind in ontspannen en doorademen ;-) Heb nu wel bloedverlies, wat raar zeg na al die maanden, beetje in de gaten houden als het veel wordt en helderrood dan weer bellen. Wordt vervolgd......weet alleen nog niet wanneer hihi.

Geplaatst

Oh Ceeke wat erg!!! Betekend dat nu dat je echt ongesteld gaat worden? Dat is toch bizar snel? Verwacht je vandaag reactie terug van de prof? Joh wat vind ik dit verdrietig voor jullie!

En hoe is het met jou simba? Fijn dat jullie redelijk vlot weer voor de intake mogen. Ben benieuwd hoe snel jullie dan weer mogen starten.

Henne fijn dat het meeviel met die cyste! Oh meid wat spannend vandaag zeg! Mijn zusje is ook een x gestript en die had ook nauwelijks ontsluiting maar na het strippen kwam het wel op gang. Zou wat zijn zeg als koekie vandaag komt! Weet j al meer van die persoon waar hij die afspraak mee had? Niks aan dat die onzekerheid net deze week is! Sterkte!

San fijn dat jullie mannetje zo goed in zijn vel zit! GEnieten meid!

Hier een zieke G. Gisteren de halve dag naast J haar bed gezeten. Ze huilde veel en ik wilde G lekker laten slapen dus ik heb me met een stoel en een boek naast haar geinstalleerd. Heb denk ik een x of vijf een half uur naast haar gezeten. Het is zo'n tante cato!!! Ze heeft het allemaal zo goed in de gaten!

Gisteravond om acht uur was ik het zat. G. was erg moe en J had nog zo weinig geslapen dus ik dacht ze gaan maar lekker samen onder de douche en dan op tijd slapen. Wij om half negen allemaal geinstalleerd maar denk je dat deze dame wilde slapen? Ho maar! Het was denk ik te vroeg! Uiteindelijk tot 1 uur met een mopperend meisje op de buik gelegen. Toen weer een dikke fles en toen is ze gaan slapen tot zes uur. Om half acht moest ik eruit want we moesten om 9 uur op het bureau zijn. Ze heeft de eerste prikjes gehad! Sneu! Ze was gewoon echt verontwaardigd en boos (en heeeeeel erg verdrietig daarna).

Op het bureau zagen ze ook dat ze enorm beweeglijk is en heel erg bij en pienter reageert. Moest er maar rekening mee houden dat ze nooit een goede slaapster gaat worden en straks overal erg vroeg mee zal zijn (kruipen etc). Ze adviseerden me wel om haar echt in te gaan bakeren ipv de puckababy te gebruiken. Ik wil eigenlijk zien dat ik de paco doeken op de kop kan tikken! Iemand nog een idee?

G. is vandaag ook nog thuis, die ligt te slapen en J ligt nu in de kinderwagen. Ben benieuwd of ze vandaag ook knock out is van die prikken!

Geplaatst

Oh en miki ik ben acuut gestopt vorige week met de domperidon en ik slikte de maximale dosering (4 x 20 mg). Op het werk geven we dit ook vaak aan patienten post ok. Ip hoef je dit niet af te bouwen volgens mij maar in mijn situatie is dat natuurlijk anders omdat ik echt ga stoppen. Ik heb formulieren gehad van de lactatiekundige met hoe af te bouwen maar die zijn zaterdag met het oud papier mee gegaan :(!!!

Ik zou als ik jou was toch echt even overleggen hierover want ik kan me herinneren dat het afbouwen met bv wel geleidelijk moest!

Geplaatst

Es het is hier nu echt genieten idd. Hebben wat in te halen zeg maar. Hij is nu ook zo lekker knuffelig en dat zijn we van hem helemaal niet gewent. Is ie nooit geweest dus het is dubbel in halen hier.

Wat vervelend zeg dat het slapen gister weer een drama was. Wel heftig dat het CB zegt dat het waarschijnlijk nooit een goede slaper zal worden. Beetje voorbarig lijkt me. Ze heeft ook nogal wat meegemaakt in korte tijd en ze heeft laten zien dat ze het wel kan. Heb vertrouwen dat je eigen gevoel nog steeds het beste is voor jullie meisje en probeer daar naar te handelen!! Dat ze een groot gedeelte van de nacht al goed slaapt is tcoh al een enorme verbetering tov wat het was nietwaar??

Beterschap aan G!! Hopelijk lukt het met het inbakeren. Het is wel zo dat ze na een korte tijd zich dan enorm kunnen gaan verzetten tegen het bakeren, dan is het juist belangrijk door te zetten hoe moeilijk dat ook is. Kun je wel een deskundige inschakelen om het goed van te leren? Echt inbakeren is een hele kunst en als het niet goed gebeurt werkt het alleen maar tegen.

succes!!

Geplaatst

Ceeke huh? Kan dat wel 3 dagen na de TP/ Kan toch nog geen menstruatie zijn? Maar innestelingsbloed is niet helderrood of wel? Vreemd hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

Hé Henne dat van 14 februari en die vierling is een grapje he, je hoeft echt niet zo lang te wachten hoor! :-)

Hier twee moeie aapjes in bed gelegd om 11 uur... daar gaat het nieuwe ritme van maar 1 x slapen... Maar ze waren meteen in slaap dus kennelijk hadden ze het nodig... We zien het verder wel vandaag.

Geplaatst
Hé Henne dat van 14 februari en die vierling is een grapje he, je hoeft echt niet zo lang te wachten hoor! :-).

Komt ze nu mee ;-) Maar ik hoop zelf toch echt wel dat áls het niet spontaan voor woensdag gebeurt, het in ieder geval niet langer dan een dag duurt. Maar dat is eigenlijk alleen 'mogelijk' als ze dan woensdagochtend wel de vliezen kunnen breken en dan heb ik net iets meer ontsluiting nodig.

Esther beterschap voor G. Jammer dat het dan net weer even minder gaat met J en slapen, met ups en downs....

Caro lastig zo'n overgangsperiode. Weet nog wel dat ik wel met oppassen eens kindjes had die eeeeeecht niet meer smiddags wilden slapen hoor. En dan vervolgens op de bank knock out gaan :-) Soms hebben ze het dan toch net nog even nodig, of twee keer dan in jouw geval.

San, fijn dat R weer zo gezellig is. Wel moeilijk, dat opruimen. Zo definitief :-(

Ceeke al reactie van de prof?

Oh de afspraak van J ging niet door omdat die persoon vanochtend nog druk was met andere deal die eigenlijk vrijdag al afgerond had moeten zijn. Opluchting. Ze hebben nu vanmiddag overleg, maar doet J wel vanuit huis via Skype. Wilde niet eind vd middag nog zo ver weg zitten, je weet het nu nooit. Haha voor hem is dat inleiden eigenlijk wel makkelijk, goed te plannen ;-)

Geplaatst

Ceeke, wat vreemd vroeg! Klote.

Es, ze doet het verder goed dus. En ja die prikken, zooo sneu! Thanks voor advies, al een lactatiekundige gecheckt, idd afbouwen als je niet wilt stoppen.

Henne, er is beweging. Koekie kiekeboe!

Geplaatst

Volgens mij kun je rustig dagen rondlopen met 1cm ontsluiting hoor Mik, dus ik reken nergens op. Als ik er vanuit ga dat het woensdagochtend nog steeds 1 is, kan het alleen maar meevallen.

Geplaatst

Goeie instelling en hebben jullie je druk gemaakt om niks gister, zul je altijd zien!

Ik ben wel heel benieuwd nu! Probeer me te herinneren bij hoeveel cm ze de vliezen braken bij mij, wat is het minimum?

Geplaatst

Twee cm Caro. Je zou zeggen dat die er woensdag dan wel moeten zijn, maar dat is dus helemaal niet vanzelfsprekend helaas. Strippen lees je ook hele verschillende dingen over. De een krijgt er direct weeen van en bij de ander doet het niks. Nou dat eerst is in ieder geval niet zo, dat weten we dan alvast ;-)

Geplaatst

Henne 'rustig' afwachten dus, maar het eind is vast wel in zicht. Hij zal er toch niet nog eens 40 weken in blijven zitten??? hihi

Hier R net weggebracht naar de opvang en boodschapjes gedaan. Lekker door de sneeuw gefietst, nou ja sneeuwvlokjes, zoveel is het niet. Nu dus nergens zin in. Het is hier een ontzettende puinhoop en had van alles in mijn hoofd om te doen. Dus lekker op de bank met 1 van de 100 seizoenen van csi die P gedownload heeft languit hangen. Zal wel zien waar ik zin in heb om te doen vanmiddag verder. Even een poosje niks doen en dan aan de slag.

Wil eigenlijk de foto's maken voor de verkoop, ook al is het definitief, het staat nu ook alleen maar stof te vangen op zolder. Wie weet kan er iemand anders heel blij van worden??

Geplaatst

Henne, wat fijn dat het eind in zicht is! Wie weet gaat het strippen bij koekie wel goed werken, even afwachten dus.

(toen ik gestript werd zei de vk dat ik de komende 24 uur maar niets moets verwachten omdat alles nog potdicht zat. Tijdens het avondeten begon het echter te rommelen en uren later dik in de weeen)

Het kan dus alle kanten nog op. Spannend!!!! Dat wordt extra veel spieken hier! (hopelijk slaat het forum niet op tilt door alle Koekie fans!)

Simba. Ik had nog geen gelegenheid gehad om te reageren op jullie mislukte cryo. jeetje, meis. Wat ontzettend balen! (understatement). Ik had je graag heel wat anders toegewenst. Knuffel X

Ceeke, nu al helderrood bloedverlies? Dat is wel heel erg snel. Heb je daar al eerder last van gehad? Ik ben benieuwd wat de prof hierop gaat zeggen.

Geplaatst
eindelijk even tijd om te spieken, henne, eind is in zicht, fijn hoor!!

En geluk bij een ongeluk dat J nu meekon, of niet?

J is niet mee geweest hoor, is naar z'n 'gewone' detacheringsklus gegaan om wat uurtjes te draaien. Ondanks m'n zenuwen verwachtte ik toch niet echt iets dramatisch ;-) en om nou samen anderhalf uur voor niks in het ziekenhuis te zitten... Het is uurtje factuurtje voor hem, dus laat hem die uren maar draaien nu het nog kan.

Geplaatst

Oja, ik las nog op afspreken.nl en hier dat de datum voor de date: 27 april is geworden.

De kans is zeer groot dat ik er dan niet bij ben. ik ben de 7e april uitgerekend. Als het net zo'n langslaper als M wordt dan mag ik blij zijn dat ik pas rond de 27e ben bevallen.

Mocht deze zich toch eerder gaan aandienen, dan bekijk ik tegen die tijd wel even hoe ik mij voel om mischien even (gebracht doort manlief) toch gedag te komen zeggen. En anders komen wij sowieso met de bbq, hoor.

Geplaatst

Ceeke, ik dacht ook gelijk aan innesteling. Is toch veel te vroeg voor menstruatie?!?! Anyway balen! Hoop dat het vals alarm is meid

Henne, ik was smiddags nog bij de VK toen zat alles nog potdicht, strippen was niet mogelijk. Maar 's-avonds begonnen de weeën. Alleen die ontsluiting vorderde voor geen (centi)meter: bleef uuuuren op 2 cm hangen. Hopelijk gaat het bij jou allemaal wat sneller.

Geplaatst
Volgens mij kun je rustig dagen rondlopen met 1cm ontsluiting hoor Mik, dus ik reken nergens op. Als ik er vanuit ga dat het woensdagochtend nog steeds 1 is, kan het alleen maar meevallen.

Ik heb zeker twee weken rondgelopen met 2 cm. Maar er gebeurde niks. Volgens de verloskundige komt dat wel vaker voor, dat er al een klein beetje ontsluiting is.... Strippen hielp bij mij ook niet, maar ik hoor ook weleens positieve verhalen :-) Ik ben maar gewoon begonnen met keihard duimen, daarvan is de effectiviteit nou ook niet bepaald bewezen, maar dan heb je toch het gevoel dat je iets doet :-)))

Geplaatst

Nog geen antwoord van prof, een bestuurder die me aan m'n hoofd loopt te zeuren vanwege reactie OR in het kader van de fusie, deadline van a.s. vrijdag die ik moet halen maar waarvoor ik nog veel te veel moet doen... Ik kan wel gillen dames!! Innestelling hoop ik nog een beetje op maar met helder rood??! Ik weet het niet... Heb nu naar algemeen emailadres gemaild in Gent maar heb ook het directe e-mailadres van prof. Wat denken jullie? Maar gewoon recht door zee en haar direct mailen? Ik wil gewoon een antwoord! Liefs nu maar in elk geval vandaag...

@Wen, de reden van de Pregnyl na positieve ovulatietest en een week daarna is juist om bloedverlies zo snel in mijn cyclus te voorkomen. Heeft de afgelopen twee maanden gewerkt maar nu dus schijnbaar niet meer...

Geplaatst
Nog geen antwoord van prof, een bestuurder die me aan m'n hoofd loopt te zeuren vanwege reactie OR in het kader van de fusie, deadline van a.s. vrijdag die ik moet halen maar waarvoor ik nog veel te veel moet doen... Ik kan wel gillen dames!! Innestelling hoop ik nog een beetje op maar met helder rood??! Ik weet het niet... Heb nu naar algemeen emailadres gemaild in Gent maar heb ook het directe e-mailadres van prof. Wat denken jullie? Maar gewoon recht door zee en haar direct mailen? Ik wil gewoon een antwoord! Liefs nu maar in elk geval vandaag...

Gewoon direct mailen! En ook bellen! Ik hoor zo vaak dat innesteling ook helder rood kan zijn. Volgens mij is het wel héél erg vroeg voor menstruatie!

Geplaatst

Mailen Ceeke! Innesteling kan volgens mij wel helder rood zijn hoor, zeker als het zo 'snel' na een evt nesteling is. Is het nog veel, neemt het toe? Pfff, zenuwslopend.

Grappig al die verschillende ervaringen met ontsluiting en strippen. Vooralsnog rustig hier qua krampen oid, wel weer wat bloedverlies maar het zegt allemaal zo weinig hè. Mijn echtgenoot net in de bocht: ik zeg, woensdagochtend melden, kijkt die knakker even in z'n agenda of hij kán...halllooooo....?!? Toch is het een lievie hoor ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden