Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes


Sab

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

  • Henne

    3759

  • Tool

    2772

  • Sylvino

    2275

  • elinorac

    2259

Top Posters in dit Topic

Th geslapen van 20.30 tot 3.30 em toen tot 7. Ondanks dat ik vandaag erg brak en naar. Zo naar cb.

 

Es' sterkte bij de tandarts! Top van J

Mik niet leuk alleen. Merkte dat Th pappa ook miste laatste dagen dus Bink zal zeker wat merken.

Ceeke knuffel! Wat een situatie zeg :-(

Dublin hoe is het vandaag?

Caro gefeliciteerd met N! Wat een nare reactie op het prikken, echt sneu

San, zou je die kleine verhuizer niet gelijk een dweil erbij geven? ;-)

Babeth hoe is het met I?

Ruby ik zal m'n moeder nog even vragen voor wol, wij hadden altijd veel van dat soort dingen maar ze is de laatste jaren aan het opruimen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Es wat fijn weer een goede nacht!! Alles goed gegaan bij de tandarts??

 

Henne ondanks "maar" 2x eruit toch brak. Ben benieuwd hoe die weer is gegroeid!!

 

Caro straks aan de taart??? Vind die van de H.ema ook altijd zo lekker.

 

Fren de kleine F weer gespookt, balen zeg. Wel fijn dat V nog op was toen. Kan hij F de schult niet van geven toch?? hihihi Dus jij nog even lekker kunnen slapen?

 

Hier net naar de bakker gewandeld en daarna naar de speeltuin geweest. R was het er niet mee eens dat we weer naar huis gingen.... nu weer lekker vervelend nu we thuis zijn. De hoek is nu weer in gebruik :((

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henne je had het over onze verhuisman gelijk een dweil mee te geven toch? Nou daar had hij geen zin in. Hij is momenteel met koken bezig ;)

 

[ATTACH=CONFIG]5180[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5181[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5182[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk ventje San :-) ook al is hij soms dan vervelend.

 

Hier is de kogel door de kerk en ga ik de bv afbouwen. Na de goede nacht had ik wel weer een twijfels en ook toen Th weer 350gr bleek te zijn gegroeid in een week voelde ik me even enorm schuldig, maar het gaat zo gewoon niet. Ik heb het gevoel dat hij me letterlijk opeet, los nog van de pijn. Met de prednisolon ben ik ook vatbaarder voor spruw, dus de kans dat het terugkomt is ook nog eens groot. Alles bij elkaar heb ik ook kolven en dat in fles geven geschrapt. Het afbouwen gaat met één voeding per 3/4 dagen of zelfs een week. En als ik ergens halverwege op een punt kom dat ik geen pijn meer heb en me qua energie goed voel, dan kan ik dat ook prima een tijd aanhouden. Ik hoef niet perse binnen drie weken helemaal van de bv af, misschien blijf ik nog wel een tijd de ochtend- en avondvoeding geven als het goed gaat. We beginnen gewoon met één fles en bekijken het per stap opnieuw.

 

Daarnaast ga ik veel meer op schema voeden. Th heeft met zijn gewicht en groeicurve aan zes voedingen makkelijk genoeg. Ik pak hem vaak met drie uur ertussen als hij veel aan het huilen is, maar heb gemerkt dat hij dan niet perse honger heeft. Na het voeden huilt hij weer/nog steeds en met een pink of wat spelen is hij dan wél stil. De verpleegkundige en ik vermoeden zelfs dat hij hierdoor teveel drinkt en daardoor weer meer krampjes krijgt. Hij heeft vaak ook dunne, groenige luiers wat ik ook tegenkwam als een teken van teveel drinken. Ja, dat kan dus ook, zelfs met bv. We gaan nu dus zes voedingen geven op min of meer vaste tijden met evt een nachtvoeding als hij daarom vraagt. Kijken of iedereen dan wat lekkerder in z'n vel komt te zitten.

 

Al met al ben ik enorm opgelucht. Daar nog wel een traantje gelaten, als je mannetje zo goed groeit van je voeding is het best moeilijk te stoppen, maar hij heeft ervan geprofiteerd zullen we maar zeggen ;-) En de vp gaf ook aan: hij heeft toch echt het allermeeste aan een uitgeruste, positieve en vrolijke moeder. Ben heel benieuwd hoe het de komende dagen zal gaan! Zowel qua voeden/tijden/slapen als qua huilen en krampjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hij is echt een heerlijk ventje en een beetje pit mag er ook wel inzitten hoor. Alleen denk ik er op de "vervelende" momentjes echt wel eens anders over hihi.

 

Fijn dat Th het zo goed doet zeg!!!!! Nu dus beetje afbouwen beginnen. Wie weet sta je zelf verbaast straks als het met een voeding minder en wat meer op schema hoe goed het gaat met jullie alledrie. Hij heeft idd meer aan een uitgeruste en vrolijke moeder, maar snap ook dat afscheid nemen van iets wat je graag verder zelf had willen blijven doen (voeden) ook al is het met kleine stapjes moeilijk is. Geef je verdriet daarover maar de ruimte en geniet van de momenten dat het je wel lukt en J zal trots de fles geven hoor. Die zal het heerlijk vinden om dat van je over te kunnen nemen zodat jij wat meer rust kan pakken. XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

he henne, verstandig, maar moeilijk besluit hoor! Stom he, dat we ons daar zo schuldig over voelen, terwijl het feitelijk voor alle partijen het beste is. Ik heb ook tranen met tuiten gehuild toen ik overwoog te stoppen, maar voelde me zoveel beter daarna. En inderdaad, super voordeel; jullie kunnen de zorg voor Th dan samen oppakken. Zou zeker de late voeding aan J geven, dan kun je tussen van 9 tot een uur of 4-5, als je 7 uur aan een kunt maken voel je je een ander mens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Advies is om niet meteen de laatste voeding te vervangen omdat ik maar één borst per keer geef. Stel hij maakt een nacht van zeven uur, plus drie/vier uur tot de volgende, dat staat één kant na tien/elf uur dan wel op knappen. Of je moet daar dan toch weer de spanning af kolven ed. Maar eens kijken hoe het loopt met stuwing enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fren hoe was jouw vakantie eigenlijk? Nog weinig over gelezen?

 

Henne de kogel is door de kerk? Dubbel gevoel zal dit geven? Maar fijn dat je een keuze hebt gemaakt die nu goed voelt. Proberen wat rust in de tent te krijgen en dan mn voor jouzelf! Ik merkte ook dat ik veel meer rust had toen ik wat meer op tijd/schema kon gaan voeden. Gaf zoveel meer duidelijkheid voor mezelf!

Ik hoop ook echt dat jij op deze manier wat rust kunt pakken.

 

Witje wat hebben jullie toch een komiekje!!! Moet altijd zo grinniken om zijn foto's en filmpjes! Leuk hoor!

 

Hier wederom een hele goede dag! Vannacht dus geslapen van 24.00 tot 8.00. Tussendoor een x of drie de speen gegeven. Om 8.oo heb ik haar maar wakker gemaakt :)!!!

Vanmorgen heeft mijn moeder opgepast toen ik naar de tandarts moest. Dit ging prima al lag ze wel te gillen toen ik thuis kwam. Even uit bed gehaal, getroost en er vlot weer in gelegd. Ze doet het fantastisch! Ze ligt nu bv al te slapen vanaf 15.15!!! Ongelooflijk toch? In tussen tijd drie x de speen gegeven maar ze valt dan zo weer in slaap. Echt we weten niet wat ons overkomt!

Wat nou precies maakt dat het nu zo goed gaat??? Inbakeren? drie minuten regel? Ouder dan drie maand? Meer moe maken tussen de slaapjes door (doe allemaal spelletjes met haar)? Ik weet het niet maar het is helemaal super! Zo fijn om dit nu zo te hebben! We weten dus dat ze het gewoon echt kan!

Vanmorgen tandarts viel reuze mee. Wortelkanaalbehandleing zonder verdoving gedaan, dat was wel pittig. Maar de verstandskies moest er in elk geval onder verdoving uit en om nou met een volledig verdoofde mond te zitten dat leek me ook geen pretje. Tnt met paracetamol weinig napijn dus fijn zo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Es en/of Henne ik heb nog steeds 2 poedertorentjes die ik zo op kan sturen als jullie ze kunnen gebruiken hoor. Ze staan hier maar in de kast niets te doen......

 

Es fijn dat het "goede" door lijkt te zetten!! Maakt niet uit wat het is waardoor het komt. Waarschijnlijk combi van alles??? Tandarts ook goed verlopen gelukkig. Hopelijk ben je daar nu voor heeeeeeeeel lang van af!!

 

Caro las op fb dat je een drukke, gezellige dag gehad.. Fijn!!

 

Fren ik hoop dat F zich vanacht weer wat "beter" gedraagt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

Caro, gefeliciteerd met de verjaardag van N! Wat akelig zeg haar reactie bij de enting, deed me denken aan een vriendin van me die echt van kinds af aan panisch is voor prikken, alleen al bij de gedachte viel zij als kind al flauw...ben ik nooit vergeten, toen ik hoorde dat ze zwanger was vroeg ik haar op een bepaald moment of ze dan nie op zag tegen de bevalling, nou nee hoor, maar wel tegen het bloedprikken....tsja

 

Rubster, ik zal ook eens informeren voor wol, mogelijk heeft mijn moeder nog liggen.

 

Sen, wat is er bij de oogarts uit gekomen?zijn je overige klachten wat minder geworden na je bezoek aandeel osteopaat?

 

Testr, balen dat het weer minder ging met B, zeker als je er alleen voor staat . Pittig hoor!fijn dat je bezoek krijgt, leuke afleiding en wat extra handen ;) ik had er geen idee van dat reflux bij deze leeftijd ook nog kan een rol kan spelen, dach echt dat dat iets was tot en maand of 3/4

 

Tool wat was jij al vroeg aan het werk! Fijn dat je zo flexibel kunt werken maar wat een tijd zeg...

Ik las geloof ik iets over het laten testen van je schildklierwaarden? Groot gelijk dat je dat gaat doen, wie weet.

 

Henne, fijn dat je een besluit hebt kunnen nemen, al was het moeilijk, maar in mijn ogen is dit toch een mooie middenweg? De combi met kv, jij meer rust, energie, geen pijn ( als het Goed is) en Th die toch nog met regelmaat jouw bv binnen krijgt en dan de extra bijzondere momenten en wie weet blijft het een combinatie?!

Hoe gaat het met Th zijn voorkeurshouding? Kort na het bezoek aan de osteopaat dacht je toch dat het misschien toeval was maar gaat het nog steeds Goed?

 

Es, als het goed is ben jij van je tandartsperikelen af, wat ongelofelijk stoer dat trekken zonder verdoving! Maar wAt een verandering met J! Ongelofelijk zeg, wat ben ik blij voor jullie!! Zoals ik het lees een totaal ander kindje, wat heerlijk.

 

Kaartje wat fijn die tips van je moeder, zo bijzonder om te lezen hoe het z'n vruchten afwerpt, zo snel.

 

Dublin, ik las straks jouw bericht over de positieve test....ben je nog wat wijzer geworden van de verpleegkundige good moet je inderdaad afwachten? Wat zo het geweldig zijn als het toch goed zit! Succes en sterkte, killing zo....

 

Ivfsh, hoe gast het met E? Arm ding , zoveel afgevallen.....gaat het wel weer wat beter inmiddels? Zijn jullie eigenlijk ook nog steeds bezig met de adoptie vanuit China?

 

hier gaat het met I gelukkig best goed, ze eet en drinkt, speelt en slaapt goed maar hoest nog wel,vooral als ze in bed ligt.had wel gelezen het matras aan een zijde wat omhoog te leggen maar dat brengt niets aangezien ze in alle richtingen in bed ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Esther wat fijn zeg :-) Ik heb gelijk ook de tips van Kaartjes moeder in praktijk gebracht. Probeer rondom de voeding meer met Th te spelen, hem meer moe te maken. Hem even op zijn buik leggen, wat met een rammelaar spelen, een liedje zingen.... En verder heb ik ipv drie minuten een kwartier ingesteld, meestal valt hij namelijk binnen die periode wel in slaap.

 

Nu eind vd dag is het weer voornamelijk huilen, maar een baby mág natuurlijk ook een periode per dag huilen, dat hoort ook bij zijn verwerking en ontwikkeling. Heb inmiddels een boekje met 'opvoedtips' voor hooggevoelige kinderen en daar staat bijvoorbeeld in hoe belangrijk structuur is, maar ook dat huilen ontlading is die ze nodig hebben om stress kwijt te raken en dat laten huilen dus soms niet slecht maar zelfs nodig is. Nu denk ik niet dat Th echt hoogsensitief is, maar dat soort dingen gelden denk ik voor elk kind. Zeker met alle prikkels die ze tegenwoordig krijgen. Ik probeer nu ook echt de soorten huilen te onderscheiden, wat jij ook zegt Esther, is het mekkeren of echt ontroostbaar. Ja het is wat hoor, met de nageboorte zou eigenlijk een gebruiksaanwijzing mee moeten komen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Es en/of Henne ik heb nog steeds 2 poedertorentjes die ik zo op kan sturen als jullie ze kunnen gebruiken hoor. Ze staan hier maar in de kast niets te doen......

 

Nou graag San, die gaan we zeker gebruiken vanaf nu. Vond ik altijd zo handig met oppassen, zo'n torentje, water vast in de flesjes, kon ik het snachts en sochtends zo mengen, opwarmen, klaar. Zal nog best wennen zijn, maar de eerste weken is het allemaal overdag. De late en vroege voeding gaan er als laatste af (of helemaal niet).

 

 

Meiden, ik hoop op rustige nachten voor iedereen, met en zonder kids. En morgen lekker zon, dat zou nou fijn zijn :-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee meiden!

 

ceeke, wat een verhaal zeg! Pech met je oren, ik hoop dat het snel beter zal worden zonder al te gekke ingrepen. In de tussentijd wel nog even genieten van het heerlijke weer!!! Het verhaal van je zusje vind ik wel verdrietig te lezen... Jullie hadden zulke mooie stappen gezet en dat staat nu stil. Sterkte ceeke!

 

dublin: heb jij al meer nieuws? Wat vervelend dat je twee verschillende uitslagen kreeg en dat je er geen positief over hebt. Had het je zo gegund!!

 

henne: heel goed dat je je eigen keuze hebt gemaakt. Goed dat je je eigen weg volgt in het moederschap!

 

esther: wat heerlijk om jouw goede berichten te lezen!!! Echt heel erg fijn. Ik denk dat alles nu mooi samen komt voor jullie mooie J!

 

sandra: die lieve kleine man van jou is een sterk jochie! Sterk karakter, mooi mannetje en lekker wijs! Kan me wel voorstellen dat het soms pittig is. Maar wat is het een lekker ventje!

 

Wen: hoe is het met je? Wat een prachtfotos op fb!

 

Babeth: heerlijk dat het beter gaat met I, hopelijk gaat de hoest ook snel weg. Vond die foto op fb waar ze haar vriendje een kus ging geven met haar speen in haar mond zooooo lief!

 

Caroline: gefeliciteerd met N! Hoop dat je een hele leuke dag hebt gehad!

 

Tooltje: jij vroege vroege vogel!! Pfff: bikkel!

 

hier alles goed, gelukkig is E weer opgekrabbeld door de antibioticum. Woensdag naar cb geweest en ze is welgeteld 200 gram aangekomen in 3 maanden... Die lijn gaat is omlaag tov de curve :-(. Dinsdag heb ik een uitgebreide afspraak om eea eens goed door te spreken. Ik maak me niet echt zorgen hoor, maar ze moet nu wel beter blijven. Het is een verschil van dag en nacht. Nu is ze weer zo levendig, vrolijk en leergierig.

 

En we hebben nieuws over de adoptieprocedure! Over anderhalve week hebben we het eerste gesprek met de raad van de kinderbescherming!! Heel spannend. Dan in april nog twee gesprekken en dan afwachten of we toestemming krijgen om te adopteren. Deze week ook Health check gehad en die heb ik inmiddels op zak. Stap voor stap komen we dichterbij.

 

X voor allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ivfsh, wat een goed nieuws zeg!!!!goh wat fijn en bijzonder! Kan het nu ineens snel aan of...?

Toevallig was het kindje van mijn nichtje in een alf jaar niets aangekomen, cb wilde hem doorsturen naar een diëtiste maar nadat hij ook zoveel ziek is geweest ( 3x longontsteking, aantal keren oorontsteking etc. ) had mijn nichtje zoiets van wacht maar....

Ik hoop dat nu fit blijft hoor

 

Die foto ,ja schattig he, met hem speelde ze voor het eerst, het is ook echt zo'n leuk ventje!

 

Wen, hoe gaat het met jou!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net teruggelezen maar weinig blijven hangen. Sorry, mijn hoofd zit nog erg vol....

Had vanochtend echt een rotgevoel en daar ook mee naar mijn werk gegaan. Gelukkig op mijn werk zo onwijs druk dat dit voor voldoende afleiding zorgt. Helaas nog veel bloedverlies vandaag. Dus wij gaan ervan uit dat het een heel heel korte zwangerschap was en nu weer is geeindigd. Zeker weten doen we nog niet, als ik gestopt ben met vloeien testen we weer. Had wel naar de HA gekund voor HCG, maar dat moet ik een aantal keer om daar uberhaupt iets uit op te maken en ben van mening dat als het mis is een urinetest na een aantal dagen ook voldoende verteld. Dus vooralsnog gaan wij ervan uit dat het klaar is en mocht het anders uitwijzen dan is dat een wonder.

Voor nu dankjewel alvast voor jullie lieve woorden!

 

P.s. voor de mama's een hele rustige nacht gewenst. Hoop dat wij dit ook hebben, aangezien de kleine meid nog steeds SNOTverkouden is. En helaas ook erg sociaal, want ook wij hebben weer klachten... WAAR IS DE ZON!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee babeth, wij wachten inderdaad ook even rustig af met E. Vind het wel balen dat ze überhaupt nog steeds zo slecht eet 's avonds. Ik heb het idee dat als ze eens wat beter eet, dat daarmee haar weerstand ook omhoog zal gaan. Cb adviseerde sowieso vitamine supplement, dus daar zijn we meteen mee gestart.

 

Het gaat nu inderdaad even heel snel met de gesprekken. Kreeg gister een telefoontje en over bijna twee weken al afspraak. De eerste afspraak is bij ons thuis. E moet ook thuis zijn. Eerste gesprek is dus om een beeld te krijgen van ons als gezin. Wanneer we daadwerkelijk kunnen adopteren is nog de vraag. Denk dat dat nog 1 tot 2 jaar zal duren. Nog braaf geduld hebben dus: ze mag van ons komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden