Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Volgens mij ligt koekie ook niet klemvast, maar weet het niet zeker. Wij hadden dus geen kurk, was niet volledig ingedaald. Dan staat de kraan echt goed open. Dus henne als koekie niet volledig is ingedaald hoef je niet te twijfelen over gebroken vliezen, dat weet je echt wel. Uitzonderingen daar gelaten.

Geplaatst

Volgens mij 1-2 en daar na 3-4.

Ben benieuwd. Het oefenen ging prima, ze kijkt haar ogen uit. De uitdaging is bij de babies wel weg, ze Us verreweg de oudste nl. Zal de eerste keren wel kapot zijn, haha!

Geplaatst

Henne inleiden is niet stressvol maar vooral saaaai. Omdat je ligt te wachten tot er wat gebeurt en dat kan best lang duren, zoals bij mij, heb toen nog met Syl zitten sms'en weet je misschien nog, dat ik dacht dat het die dag niet meer ging gebeuren. Maar als ze eenmaal besluiten de vliezen te breken dan gaat het snel! Dus zou me daar geen zorgen om maken.

Geplaatst

Koek ligt vast in t bekken hoor, omdopen tot kurkje dus maar? ;-)

Kaartje het zal idd sneetje of prikje zijn. Amandel ziet gelig dus zit waarschijnlijk pus (yuuuegh) o

f talg in (ook lekker). Verdoven gaat denk ik met zo'n spray net als bij de scopie. Ja leuk is anders maar een drama is het ook niet.

Lig in bed, ga proberen te slapen. Truste allemaal!

Geplaatst

Caro, bij mij stopte juist alles na het breken van de vliezen! Na 1.5 uur wachten een minimale dosis opwekker gekregen en in een uur van 4 naar 9 cm

vruchtwater kwam met vlagen...i. Fungeerde ook als kurk ;-)

ik dacht al Henne is nog laat op!? Truste

Geplaatst

Bbq mag wat ons betreft ook weer hier hoor. Zoals we het vorige keer hebben gedaan hadden wij niet veel werk aan voorbereiden en opruimen.

Henne, alvast datumprikker voor bbqdatum? Als het bij ons is wel weer oneven week ivm werk M.

Geplaatst

Bink slaapt al van 1 tot nu!!! Op zijn buik!!!! En mama haar borsten knallen weer uit 't bloesie!!! Pomperidom :-)

Die buik vind ie zo heerlijk. Das echt voor het eerst. Zelf niet heel ontspannen slapen zo, maar hij gelukkig wel! Gister laat nog weer 40,2, maar hopelijk helpt dit lange slapen met een pil het de baas worden.

Nu ik na kolven nog weer ff zzzzz...

Geplaatst

Goedemorgen meiden

Ik heb jullie raad nodig! Wakker met keelpijn... Beetje verkouden maar niet erg. En ineens ploppen de verhalen van henne, testr en wen door m'n hoofd! Ca 4 dagen na eisprong nu met gister die morula terug. Ik slik al 10mg prednison. Wat zouden jullie doen? Ophogen naar 15mg?? Niet eerder opgemerkt maar vind het wel typisch! En aan de andere kant zijn er op kantoor zoveel mensen ziek dat dit daar ook bij past. Pfffff dag 1 na tp en nu al in de stress....

Ik lees jullie heeeeeel graag!

Liefs,

Geplaatst

Ow meid bah :( Ik ben niet zo op de hoogte qua prednison ophogen, wat het effect is. Ben jij in contact met dr Pf? Hij kan dit wel het beste aangeven. Of zeker ook Henne! Mijn gevoel zegt ophogen aan de hand van haar ervaring en verhalen. Je wilt dat je immuunsysteem nu zo rustig mogelijk is.

Enneh, ik ben zo lang ziek omdat ik er een holte ontsteking bij kreeg is me nu duidelijk. Gisteravond in ene kies/zenuwpijn. Ik heb ook een scheef neusschotje door dat ongeluk en lees dat je er daardoor vatbaarder voor bent. Dus dat hoeft jou niet te gebeuren hoor!

Ik duim!

Geplaatst
Goedemorgen meiden

Ik heb jullie raad nodig! Wakker met keelpijn... Beetje verkouden maar niet erg. En ineens ploppen de verhalen van henne, testr en wen door m'n hoofd! Ca 4 dagen na eisprong nu met gister die morula terug. Ik slik al 10mg prednison. Wat zouden jullie doen? Ophogen naar 15mg?? Niet eerder opgemerkt maar vind het wel typisch! En aan de andere kant zijn er op kantoor zoveel mensen ziek dat dit daar ook bij past. Pfffff dag 1 na tp en nu al in de stress....

Ik lees jullie heeeeeel graag!

Liefs,

Balen Ceeke, ik kwam even kijken of er nieuws was over Henne en zie je bericht nu! Ik had van de week precies hetzelfde probleem en heb het er even met Henne over gehad. Eigenlijk zei zij vooral Pf. bellen/mailen en bij twijfel prednisolon starten (in jouw geval ophogen dus). Ik heb het heel even aangekeken en heb - ook op advies van Henne - een dubbele dosis Omega 3 genomen en de volgende dag was het over. Ik wist ook vrijwel zeker dat het verkoudheid was, omdat mijn zoontje ook verkouden was. Maar als je twijfelt zou ik gewoon 5 mg ophogen en Pf. bellen/mailen, dat geeft misschien rust en je kan het toch ook weer wat afbouwen? Balen, veel sterkte. Ik heb wel een paracetamol genomen omdat mijn temperatuur wat verhoogd was, dat leek me ook niet geweldig voor de embryo's. Sterkte! En even wachten tot Henne wakker is dus ;-)

Geplaatst

Goeiemorgen, daar ben ik...met Koekie nog vrolijk in m'n buik.

Ceeke, lastig. Ik kreeg bij dertig graden rillingen en griepachtige verschijnselen, de tp daarvoor twee dagen later een heftige allergieaanval. Wen kreeg last van haar keel terwijl ze op een zonvakantie was. Dat zijn overduidelijk afstotingsreacties. Op dit moment heerst er natuurlijk van alles, dus je kunt prima 'gewoon' verkouden zijn. En in theorie is het nog net (een dag?) te vroeg voor innestelen, dus ook in die zin... Ik was zelf heel er van 'het zekere voor het onzekere' en bij dus uiteindelijk van 10 op 20mg uitgekomen puur op basis van 'klinische symptomen' als grieperig e.d. Wel in overleg met Pf, maar de tweede ophoging had ik zelf al gedaan voor hij reageerde. Het is wat Floor zegt, als jij een onbehaaglijk gevoel erbij hebt: ophogen. Je kunt altijd weer terug naar 10 als Pf aangeeft dat een normale verkoudheid geen reden voor ophogen is. Hem wel even mailen dus.

En idd evt de omega omhoog. Dat verhoogt de tolerantie. VitC is Pf op tegen, dat activeert het Immuunsysteem actief. Je mag wel zink nemen om het indirect te ondersteunen.

Meiden wat betreft inleiden en stress. Het gaat niet om stress in de zin van zenuwen oid, maar puur om fysieke stress. Als je je teen stoot heb je fysieke stress, als je je been breekt wat meer etc. En een inleiding 'forceert' eigenlijk de bevalling, wat in mijn ogen meer fysieke stress oplevert dan wanneer het spontaan begint. En hoe meer fysieke stress, hoe groter de kans dat mijn bijnier dat niet aankan als gevolg van de prednisolon. Aan de andere kant krijg ik waarschijnlijk sowieso een stressschema (=extra prednisolon) dus dan maakt het ook niet zoveel meer uit behalve dat ik dan waarschijnlijk langer in het ziekenhuis lig.

Caro, ik had vroeger vaak een koortslip voor in ongesteld werd, ik hoopt dus eigenlijk dat het een 'teken' was dat de bevalling eraan zit te komen, maar tot nu toe....noppes. Die amandel is denk ik gevolg van prednisolon, of meer van het feit dat die mijn weerstand onderdrukt. Heb weken geleden twee dagen keelpijn gehad en daarna is dit gekomen. Maar mooier word ik er zo niet op nee haha.

Hoe heeft iedereen geslapen vannacht?

Tool weer helemaal opgeknapt en in carnavalsstemming? Ruby een outfit gevonden? En Babeth voor I? Hihi, de eigenwijs zeg.

Ik ga 27 april even vastleggen. Een uitnodiging voor de bbq wacht ik nog heel even mee. Praktijk leert dat we zo lang van tevoren vooral veel vraagtekens invullen :-)

Geplaatst

Ceeke, ik heb er zelf gen ervaring mee maar denk toch ook dat ik extra zou nemen! Die 5 mg, voor de zekerheid en sil Naar pf. Erachteraan dat je dat hebt gedaan en vragen wat de vervolgstappen zijn. Wellicht denk ik er te makkelijk over maar dat komt omdat mijn nichtje van begin af aan haar zwangerschap aan en hogere doses zat en op het laatst 35 mg.

Wat klote zeg!

Geplaatst

Ooohhhhh wat zijn jullie toch lieverds om zo vroeg te reageren!! Heb een pilletje extra genomen en vanavond 2x omega 3 erin. Momenteel heb ik geen contact met doc Pf. Slik en spuit nu eea op advies van prof in Gent;) Maar met jullie wijze raad kom ik een heel eind!

Henne, overgeven aan een situatie is soms gewoon lastig omdat je zo graag anders wilt. Dat hoef ik je niet verder uit te leggen helaas! Links om of rechts om... Komende week hebben jullie Koekie in jullie handen. Hij neemt het er nu nog even van... En misschien een eigenwijs kereltje??! Van wie zou ie dat hebben?!

Miki, fijn dat B een goede nacht heeft gemaakt. Dat moet voor jullie allen erg fijn zijn! Nog geslapen na kolven? Hoop t!

Floortje, ook voor jou spannende dagen zo...

lieve meiden, wij lopen even naar de bakker. Prachtig wit hier met aanvriezende mist! Dan naar België om de door prof voorgeschreven gel te halen (als vervanging voor utrogestan omdat ik daar niet meer tegen kan... Prof wist te vertellen dat de samenstelling verandert is en dat het dus heel goed mogelijk is dat ik niet tegen de nieuwe versie kan, helaas is de crinone gel in nl niet te krijgen) en verder rustig aan!

Iedereen een fijne dag gewenst en tot lees.

liefs,

Geplaatst
Henne, overgeven aan een situatie is soms gewoon lastig omdat je zo graag anders wilt. Dat hoef ik je niet verder uit te leggen helaas! Links om of rechts om... Komende week hebben jullie Koekie in jullie handen. Hij neemt het er nu nog even van... En misschien een eigenwijs kereltje??! Van wie zou ie dat hebben?!

Euh...nou....ik lig hier in een scheur. Laten we zeggen: dubbel erfelijk belast. En ik kan echt in alle eerlijkheid zeggen dat J eigenwijzer is dan ik, dus dan weten jullie genoeg LOL. Trouwens, is het eigenwijs om te wachten tot je moeder geen koortslip meer heeft en geen cyste in haar keel? Misschien is het wel gewoon een enorme controle freak waaaahhahahaa

Geplaatst

Nou... nog niet bijgelezen..... maar net toen ik dacht...... het moet wel raak zijn, want Jeetje wat ik ben ik emotioneel.....

Ben ik ongi geworden ben ik bang.....

Geplaatst
Lijkt me voor een innesteling rijkelijk laat, en het was echt roze.....

Mij is verteld dat je tot 16 weken een innestelingsbloeding kan krijgen. Ik hou nog even hoop voor je. Dikke kus.

Geplaatst

Ceeke knuffel!

Simba, roze en niet rood? Kan nog dan he? Is het ook iets eerder dan verwacht? Ow meid, we duimen.

Hier lekker bij de kapper, invl kleurtje. Verwend worden zo aan toe. Ben ook afgevallen zeg afgelopen ziekte weken. Nu op oude gewicht, maar volume echt slanker lijkt het.

Henne, of beter gezegd: eigenwijs koekie... Wees braaf en dien je aan!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden