Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Ook ik meld mij weer even, er is zoveel gebeurd hier en ook in mijn leven, lees af en toe wel bij, maar kan het niet bijhouden

Henne nogmaals gefeliciteerd, wat een mooi mannetje, en wat een dagen voor je, fijn dat je goeie kraamhulp hebt!

Syl en Ceeke @#$% wat balen, denk aan jullie,

Hier is het net een beetje aan het wennen dat ik op eens een duobaan constructie heb, nauwelijks echt gewend, en het is allemaal best spannend. Ook leuke kans, maar ik moest wel slikken even, wat een grote organisatie... sta va volgende week ook wat uurtjes voor de klas, voor vakken waar ik niet zo 1 2 3 aan had gedacht, maar wel spannend en leuk. En ik ga stagebegeleiding doen, voor een groep van 15 meiden, lft rond de 17, ik heb ze van de week voor t eerst gezien, en ik moet zeggen, dat vond ik dus hartstikke leuk. Ik denk echt dat het iets kan brengen, maar het kost wel flink wat energie. Morgen weer in oude job 2 dagen, ook dat is even wennen...

Verder dus een beetje op huizenjacht, en tweedehands autootjes, over 2 maanden uit ons huis als het goed is, half maart wordt bekend of t definitief is ( qua financiering). Spannende tijden dus en er gebeurt een hoop.

Ik wil nog wel even zeggen dat ik jullie allemaal top moeders vind, al die zieke kindjes, wakkere kindjes en kindjes met tandjes...top hoor hoe er mee om gegaan wordt, respect!

Guusje, fijn dat het beter gaat met je, en nu lekker een weekje alleen ; -0 bloemetjes buiten!

Kus voor iedereen xxx

Geplaatst

Niet zo veel...gewoon een rustig dagje thuis.. Sanne ging om 16.00 pas in de kleren. Daarna boodschappen gedaan...Nu ligt ze alweer even in bed..

Geplaatst

Hier schoonouders op verjaarsbezoek, ipv gisteren... dus hele dag druk geweest. Was wel gezellig maar vermoeiend, eind dit jaar allebei 80 dus dat ga je wel merken... lopen ons het vuur uit de sloffen en oma zit op de bank, mmm... Ik zei al tegen P, wie weet hoe lang ze nog kunnen komen en ze genieten zo van de kleinkinderen dus ach... Wel kapot nu, lekker op de bank, gelukkig vonden K en B het ook vermoeiend want die sliepen snel.

Guusje je klinkt goed, fijn!!

Geplaatst

hallo hier ben ik ook weer even. Heb vanmorgen bijgelezen, het enige wat me bij is gebleven dat fren bestolen is, echt ships zeg, wat een gedoe!!!!!

Henne ik heb ruim drie maanden gedacht waar ben ik aan begonnen en vroeg me af waarom ik zo graag een kindje wilde, vond het niet leuk en daar voelde ik me dan weer schuldig over. Had ik eindelijk waar ik zo naar verlangd had, vroeg ik me ook af of ik het wel aan zou kunnen ed. Daar heb ik de nodige gesprekken met de huisarts over gehad en die zei me ook dat de roze wolk niet bestaat. Je leven is ineens 180 graden gedraaid en het heeft tijd nodig om er aan te wennen. Maak je onzekerheden bespreekbaar, dat scheelt al de helft en onthoud de wijze woorden van de moeder van Es en ons allemaal. Wat willen jullie zelf??? Handel daarna en zoek je eigen tempo in alles. Als jij je nog niet opgewassen voelt tegen veel bezoek, dan lekker niet, jammer voor het kraambezoek, maar heel belangrijk voor jezelf. Lekker je eigen tempootje volgen en al die onzekerheden die je voelt maken je juist tot een goede mama. Over een tijdje glimlach je om deze tijd en kan je je leven zonder T niet eens meer voorstellen!!

Hier gaat het wel hoor. R lijkt niet veel last hebben van zijn oortjes, nu wel spuitluiers van de AB en die lucht........... hmmmmm lekker hihi.

Gister mega migraine aanval na een enorm drukke dag en slechte nacht dus een immigran erin en lekker eten bij vrienden. R was heerlijk vrolijk en heeft prima geslapen tot we naar huis gingen. Vandaag een rustige dienst gehad tot 13 uur, even met mijn mannen boodschapjes gedaan en toen kwamen schoonzus en neefje en die bleven lekker mee eten. Druk maar lekker weekend achter de rug. Jammer dat ik zelf ook zo verkouden ben, maar hier iedereen om ons heen dus ik voel me niet eenzaam ;)

Morgen een dagje vrij dus heerlijk rustig aan rommelen met mijn ventje en dan dinsdag een late dienst.

Groeten!!!

Geplaatst

eef hele veranderingen dus, maar een uitdaging ga jij volgens mij niet uit de weg. Succes en hopelijk gaat de verkoop door en ga je je draai vinden in al het nieuws op je pad. Hopelijk snel een goede leuke auto vinden en een leuk huisje. Succes knuffelsmurfje!!!!

Guusje een weekje lekker alleen aanrommelen, heerlijk kan dat zijn. Heb je zelf ook vrij??? Fijn dat je weer wat opgekrabbeld bent.

Geplaatst

Henne, het is in het begin echt heel pittig allemaal! Ik herken alles wat hier geschreven wordt wat dat betreft en Jim werd ook nog eens opeens heel pittig na een week... Ik heb de eerste acht maanden als superzwaar ervaren. Daarna werd het steeds leuker en makkelijker en nu is het een heerlijk kind dat echt perfect slaapt, goed eet, en noem het maar op. Maar ik heb momenten gehad dat ik dacht dat het nooit meer goed zou komen. Ook het gevoel van verantwoordelijkheid kwam bij mij heel hard aan, veel meer dan ik had gedacht. Weet je, het komt allemaal goed maar het is gewoon geen kattepis, een kind krijgen :).

Fren, wat een k-zooi! Was je in O? Ik ben ook weleens bijna gerold in dat winkelcentrum. Die nasleep is ook zo erg, gelukkig hebben ze de daders wel gepakt.

Eef, ik wist van je verhuisplannen maar ik heb geloof ik wel het een en ander gemist! Waar gaan jullie naartoe? Wel spannend en druk allemaal, zo met die nieuwe duo baan erbij.

Jim heeft vandaag in het Vondelpark met een klein hondje gespeeld, ze vonden elkaar helemaal het einde.. Jim gooide een stokje en de hond haalde het weer op. Vrij logisch maar ik heb mijn kleine jongen nog nooit zo verbaasd zien kijken. Hij is alweer 16 maanden!

Geplaatst

Nu net even bijgelezen en ik hoop dat ik alles nog een beetje op een rijtje hebt.

Ceeke en Syl, sterkte! Wat ontzettend k****.

Babeth, jij dus morgen weer bellen hoe de deling verder is gegaan. Spannend! Wanneer zou je dan eventueel een terugplaatsing hebben?

San, beterschap met R!

Tolltje, lekker genoten van Doe maar? Ik zag althans een liedje voorbij komen op de WA.

Henne, Wat fijn dat het goed gaat met T. Hij is al aardig aan het bijkomen mbt zijn gewicht. Wat betreft je eigen gezondheid en kraamvisite, kan ik mij alleen maar aansluiten bij de wijze woorden van san.

En ook hier is jouw verhaal erg herkenbaar. Het is in het begin gewoon zwaar en dan ga je je twijfels krijgen. Komt echt goed, hoor! Het wordt steeds makkelijker. en nog veel leuker!

Ik moet heel eerlijk bekennen dat is nu al soms een beetje tegen de eerste zware periode kan opzien. De gebroken nachten, het ritme vinden etc.

Fren, wat een verhaal met dat zakkenrollen! Bah en dan dat geregel en gedoe met al je pasjes. Daar ben je nog weken mee zoet. Gelukkig hebben jullie wel F haar verjaardag kunnen vieren.

Eef, wat een veranderingen heb je voor de boeg! Dat wordt dus een komende drukke periode. Gelukkig wel allemaal positief nieuws!

Guusje, fijn om te lezen dat het goed gaat!!!!

Ego: vandaag hebben wij onze kat moeten begraven. Niet leuk!!. Wij hadden 3 katten, waarvan er 1 suikerziekte had, hierdoor spoten wij 2 keer daags insuline. De insuline kat was een aantal dagen geleden naar buiten gegaan en helaas niet meer teruggekomen. Dat was niets voor onze kat, want het is namelijk geen echte buitenkat. Vaak een frisse neus in de tuin en dan weer snel naar binnen. Wij maakten ons dus al behoorlijke zorgen en vreesde het ergste. Ook op ons roepen, zoeken en lekkere hapjes kwam hij niet tevoorschijn.

Vanmorgen vroeg stond hij echter onverwachts voor de deur. Hij was echter meer dood als levend. Hij zwalkte helemaal op zijn pootjes en had een hele aparte lucht om zich heen. Onze andere katten roken de zijn lucht en renden echt keihard weg. Heel apart.

Wij dus de kat op een dekentje gelegd en hij maakte een raar geluid. Hierop besloten om naar de dierenarts te gaan, maar wij waren nog niet aangekleed. (en om nou in je badjas en evakostuum in de auto te stappen) Dus snel naar boven om aan te kleden en toen wij beneden kwamen was hij al helaas overleden.

M dus heel verdrietig. Tja, probeer het maar eens uit te leggen aan een vierjarige.

Wij hebben dus maar besloten om de kat in de tuin te begraven (tja, ik weet dat het officieel niet mag...)

Samen met M een gat gemaakt en de kat er voorzichtig in gelegd. Kaarsje er op en gedag gezegd. Wij hebben verder aan M uitgelegd dat de kat vannacht een sterretje gaat worden zodat die weer samen met onze hond (die vorig jaar februari was overleden) kan gaan spelen.

Nu maar even kijken, hoe hij dit verder gaat verwerken.

Ik troost mij dan zelf maar weer met de gedachte dat de kat in ieder geval nog een goed leven heeft gehad. (hij was namelijk ooit als zwaar verwaarloosde kat gevonden en toen hadden wij hem geadopteerd)

Geplaatst
Wat verdrietig Wen, misschien enig troost dat hij naar huis is gekomen omdat hij zich daar het meest geborgen voelde.

Dank je wel! Daar heb je gelijk in! Wij zijn in ieder geval dankbaar dat hij is gestorven is in een vertrouwde veilige omgeving ipv ergens buiten op straat.

Geplaatst

Vorige week was gevraagd om buikfoto's. (de foto's van M zijn kamer volgen nog)

Dit zijn de meest recente:

[ATTACH=CONFIG]5134[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5135[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5136[/ATTACH]

33 weken zwanger

Geplaatst

@Wen, sterkte met het verlies. Maar idd mooi dat ie thuis is gekomen.

@Ceeke en Syl, voor jullie ook veel sterkte om weer met de teleurstelling om te gaan.

@Meiske74, ik duim hier zo hard voor je dat jij wel een goede race gaat lopen! Dus morgen goed nieuws!

Hier vandaag weer in L'dorp geweest voor de 1e FM na 6 dagen stimuleren, had er al geen goed gevoel over. Voel namelijk vrij weinig bij mijn eierstokken, terwijl er toch een dosis meno in gaat. Heb ook sterke twijfels of het verstandig was om gelijk weer te gaan stimuleren na 10 dagen rust (lees instorten hormonen poging 1 ICSI brusje), maar dat is achteraf gel.l. Tijdens de 1e stimulatieronde had ik 7 follikels verdeeld over 2 eierstokken, plus een cyste. Nu nog maar 2 aan de rechterkant (kleintjes) en mijn cyste en de linkerkant helemaal niet kunnen vinden (ook niet hoopvol). Mijn bms was ook nog niet optimaal, nog aan de dunne kant. Dus op een tweesprong, gelijk stoppen met de poging of toch nog een paar dagen doorgaan en dan beslissen. Advies gyn was nog 4 dagen doorgaan om het toch een kans te geven en dan te beslissen.

Ik heb mij er eigenlijk al bij neergelegd dat dit wederom een gestrande poging wordt. Dus heerlijk meer dan 4 weken spuiten en waarschijnlijk geen punctie. Tenzij er een wonder gebeurd.... Donderdag horen we meer.

Wil niet zeggen dat het geen geslaagd weekend was hoor. Hier 2 nichtjes (19 en 14) van C vanaf vrijdag te logeren gehad. Die hebben genoten van C. Gisteren een dagje Burgers Zoo gedaan, hier om de hoek, en dat was erg leuk. Zeker omdat C nu steeds meer beesten herkend, van alle boekjes lezen en beestjes van de Duplo. Dus de pandabeer (standbeeld), de zebra's, de apen, de giraffe en al die grote vissen vond ze super! En zelf door de Bush heen lopen was ook heel leuk. Vandaag de meiden weer thuis gebracht en een rondje schoonfamilie gedaan, dus de verwachting is dat er vannacht wel gespookt zal worden (al die indrukken). Morgenochtend naar CB voor de prikken van 14 maanden. Ben benieuwd...

Voor de rest wel teruggelezen, maar weer een hoop vergeten. Dus meiden een dikke knuffel.

Geplaatst

Mijn oogjes beginnen zwaar te worden dus ik ga maar eens proberen of ik kan slapen.

Fijne avond / nacht en slaap lekker allemaal. Tot morgen.

Geplaatst

Dublin, wat balen dat het nu zo loopt. Hebben ze er nog een verklaring voor waarom er nu maar 2 follikels groeien en waar de cyste gebleven is? Ik kan mij voorstellen dat je deze poging wilt afbreken. Zeker als je stimulatie beter zou kunnen.

Jeetje, niet leuk dat dit zo loopt. Sterkte.

Geplaatst

@Wen, die cyste kunnen ze wel vinden, zit pontificaal op mijn rechtereierstok. Is namelijk 2,5 cm. Mijn linkereierstok is bijna niet te vinden, i.v.m. verklevingen van de endo lag ie al niet op de juiste plek. En nu na de zwangerschap is ie helemaal moeilijk te vinden.

En ja heb er nu wel een beetje tabak van, vind het echt niet erg om te spuiten maar dan wel voor een doel en dat voelt nu deels doelloos. Maar goed, weer loslaten en open naar donderdag gaan..

Geplaatst

Sen, wat ontzettend verdrietig van jullie Poes, ik kan me voorstellen dat jullie " blij" zijn dat ie niet op straat gestorven is. Mooi dat ie in de tuin begraven is, ik wist niet dat dat niet mocht!?

En wat heb je een prachtig mooie buik!!

Guusje fijn om te lezen dat het goed met je gaat n dat je zoveel fijne reacties hebt gekregen.

Eef, spannend nu zo mbt de financiële goedkeuring van de kopers , en dan jullie eigen ontwikkelingen. Maar de gnomen stappen zijn goed he, volgens mij ben je er erg blij me, fijn! Succes met de speurtocht naar 2 auto's, ik vond een al meer als genoeg ;-)

Hebben jullie al iets op het oog?

Dublin, wat ontzettend balen zeg, zo'n 'Instorting' is dat verder niet van invloed op de kwaliteit ?

Jij klinkt er wel rustig onder maar toch.

hier weer een fijne dag gehad, bij een oude vriend van M op bezoek geweest, hebben en zoontje van 2,5 en ze hebben erg lief en lang gespeeld, te schattig gewoon!bij het weggaan echte kussen over en weer en knuffelen.

Wen, morgen kan ik bellen met DD, rond 11.00,indien er nog 1 goede is dan morgenmiddag de tp, als er meerdere goede zijn dan een tp op woensdag.

maar wie weet geen enkele doordeling....ik houd alle opties open!

Geplaatst
@Wen, die cyste kunnen ze wel vinden, zit pontificaal op mijn rechtereierstok. Is namelijk 2,5 cm. Mijn linkereierstok is bijna niet te vinden, i.v.m. verklevingen van de endo lag ie al niet op de juiste plek. En nu na de zwangerschap is ie helemaal moeilijk te vinden.

En ja heb er nu wel een beetje tabak van, vind het echt niet erg om te spuiten maar dan wel voor een doel en dat voelt nu deels doelloos. Maar goed, weer loslaten en open naar donderdag gaan..

Oeps, dan had ik het verkeerd gelezen. Ik dacht nl dat je cyste spontaan was verdwenen, maar je eierstok blijkt dus bijna onvindbaar te zijn. Dan zullen de echo's ook best gevoelig / pijnlijk zijn als ze op zoek zijn naar de eierstok. Althans, dat kan ik mij zo voorstellen.

Is het voor de artsen aan te geven hoe een eventuele volgende poging zal lopen mbt de stimulatie? Nou weet ik wel dat dit iedere maand kan wisselen, maar mogelijk hebben ze daar nog een medisch advies over.

Hopelijk zijn er donderdag toch nog wat follikels bij gekomen, die nu bijvoorbeeld nog niet goed zichtbaar waren. Succes!

Geplaatst

Ik ga mij nu toch echt loswurmen achter de laptop en mijn bedje opzoeken. Morgen weer een drukke dag met bekkentherapie en daarna osteo.

Geplaatst

wen wat een buik, mooi hoor!! Lekker geslapen? Vrij en toch druk.

Jeetje Dublin, het mag ook echt niet goed gaan geloof ik. Hopelijk stellen je eierstokken je donderdag voor een verrassing.

Babeth spannend hoor vandaag. Duim duim.

Geplaatst

Babeth, toi toi toi..

Dublin, balen zeg :(

Wen, mooie buik!

Henne hoe was deze nacht?

Hier weer een korte na 2 wat langere. Vorige week weer begonnen met reflux medicatie. Merkte dat hij meer zuur had en ook meer huilende spuugde. Slaapt nu wel langere gelukkig. Hij eet ook zoveel nu! Kan het bijna niet bijbenen. Komt oo lekker aan zo.

Witje hoe is met jouw smurf?

Eef, hoop veranderingen toch! Spannende tijden hoor, succes.

Geplaatst

dus je melkproductie kan het niet bijhouden momenteel? Even een groeispurt dus! Hoe is het met je hand?? Veel lat van?

Hier goede nacht gehad, oor heeft veel gelekt vanacht. Vanmorgen had ie duidelijk veel pijn dus paracetamol gegeven en hij heeft een hele tijd bij me gehangen. Heerlijk, alleen jammer van de oorzaak. Het is nooit een schootkind geweest. Dus nu weer aan de puffers, oordruppels, AB kuur, paracetamol en veel knuffels van papa afgelopen weekend en nu weer van mij.

Net even onze benzine van gister bataald, heel vaag hij gaf aan onvoldoende saldo daar tot twee keer toe terwijl het dubbele van het bedrag op de rekening stond. Net maar even contant betaald. R ligt nu weer uitgeteld te slapen. Kan ik hier de boel weer opruimen, die papa van R is daar niet zo goed in, maar heeft wel lekker veel tijd met ons manneke doorgebracht, toch veeeeeeeeeeeel belangrijker.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden