Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Tool,

Wat een moedig besluit zeg. Zo gehoopt dat je dit besluit niet had hoeven nemen maar ik begrijp het wel heel goed. Heel veel sterkte met het verwerken van deze beslissing, xx

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tool wat klinkt dat bizar...zeven jaar. Zo lang hé? Ik hoop en bid dat er hele mooie dingen voor jullie in het verschiet liggen. Dingen waar jullie oprecht blij en gelukkig van worden, wat het dan ook zal zijn! Ik heb de hele avond al dat liedje in mijn hoofd van Ramses Shaffy...

Lieve meid...ook jij gaat er komen, hoe en wat dan ook!

Henne wat een lief en betekenisvol kaartje! Dank je wel! Hoe was jullie dag?

Wen vergeten te reageren op jouw buikfoto's...ik vind ze prachtig!!! Mooie vrouw, mooi zwanger! Geniet ervan!!!

Wij gaan het vast fijn hebben. Ik vind het wel heel spannend hoor...ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan met slapen etc. Ik merk dat ik nog zo'n hoge stresslevel heb wb haar huilen! Ik kan heel weinig hebben of ik schiet direct in de stress!!!

Geplaatst

Es, heel veel plezier! Zo te horen vinden jullie steeds meer samen de balans. Hoop dat J. de komende dagen ook zo lekker blijft slapen.

Henne, benieuwd naar je kaartje. Zit nog op het werk. Niet om te werken, maar aangezien oud-collegaatje gezellig thee kwam drinken. Ze is net weg. Nu even wat admin verzamelen om maar weer even mee naar huis te nemen voor als ik morgen nog wat inspiratie heb. Zo thuis dus kijken of ik ook post heb :-)

Geplaatst

Tool, wat een stap voor jullie, knuffel. Zo vreemd om het nu te lezen, ik lees het toch met een rouwgevoel, heel raar, opluchting voor jou dat de stress rond de kinderwens niet meer hoeft, verdrietig omdat het voor jullie niet zo mag zijn. Een stom waarom dat toch nooit beantwoord zal worden.

Babeth, voor jou zo dat andere nieuws, hier loopt het ook altijd door elkaar en langs elkaar, maar gelukkig ook met elkaar! FIjn nieuws voor jou, heel veel succes!

Henne, wat een bijzonder en mooi geboortekaartje, superleuk, ook wel gewaagde kleurencombinatie, zie je niet zoveel, leuk!

Voor degene die het wilden weten, we gaan zoeken voorlopig: huurhuis in Haarlem, langere termijn koophuis regio Utrecht ( omg Driebergen-Rijssenburg/Zeist) en heel misschien toch afzakken naar Breda, maar dat is wel heel veel weg van alles...dus liever regio Utrecht...

Iedereen slaap lekker voor straks

Ps Wen wat een mooie buik!

Geplaatst

Lieve Lieve tooltje,

wat een beslissing meid.... Ik ben verdrietig dit te lezen. Jullie hebben er goed over nagedacht en je hebt hier eerder gevraagd: 'wanneer weet je dat je moet stoppen?'. Blijkbaar nu, want ondanks de verdrietige keuze die je hebt moeten nemen, klink je heel zeker. Meid, wat had ik het dolgraag anders gezien voor jou en je lieve stoere man. Neem je tijd en neem je rust en kom hier van je af schrijven als je het nodig hebt. Een dikke, warme knuffel voor jou.

Babeth: voor jullie heel ander nieuws, wat kunnen er toch tegengestelde berichten en daarmee samenhangend tegenstelde emoties hand in hand gaan op dit topic. Fijn nieuws voor jullie! Ik hoop dat ze nog heel mooi verder delen en dat het tot een goede tp komt!

meisjes, ik ga slapen, reageer later uitgebreider!

x

Geplaatst

Eef, ik stem voor omgeving Utrecht. Gezellig :-)

Henne, bedankt voor het schattige kaartje!

Wen, mooie buik heb je. Door zielige bericht over de poes helemaal vergeten te vermelden. Ook inderdaad erg slim zo met je haar :-)

Geplaatst

Eef, ik stem ook voor omgeving utrecht. Al woon ik aan de andere kant van utrecht..

Wen mooie buik heb je hoor. En zo mooi dat de poes toch thuis is gekomen, dat jullie niet hoeven denken wat er met dat beestje is gebeurd.

Ceeke fijne vakantie.

Es veel plezier in katwijk. DAt J zich daar maar erg prettig mag voelen

Henne erg leuk vrolijk kaartje. En zag dat aapje erg leuk.

Hier is de verkoudheid uitgebroken. Veel spierpijnen. Maar heb geen idee waarvan. Doe geen gekke dingen. Behalve fietsen. Wel 2 zere armen. Ik slaap met mijn armen tegen mijn borst aan en daar kunnen mijn elleboog spieren blijkbaar niet tegen. Maar ja, wat doe je eraan als je het in je slaap doet?

dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

Kalimera!

hoe is iedereen de na het doorgekomen? Wij niet echt denderend. A. was nog opgeladen door zijn werk. Ik heb hem gisterenochtend gebracht en tegen tien uur kreeg ik een telefoontje dat hij alweer thuis was. Een megastoring. Zou rond 13 uur weer gebeld worden om weer te komen werken. Rond twee uur A. Weer afgezet. Er moest nog veel gedaan worden en uiteindelijk kon ik hem pas weer om 23 uur ophalen. We zijn meteen naar bed gegaan, maar hij was dus nog zo opgeladen at hij nog heel lang wakker heeft gelegen. En ik ben ook regelmatig wakker geworden, door hem, door de katten, door mijn dromen, door wat er gisteren gebeurd is. En nu kapot. Tranen zitten toch hoger dan ik dacht. Dan lees ik jullie lieve reacties en de reacties van andere lieve meiden van het forum hier en dan zitten ze toch heel hoog, die tranen. Niet gedacht. Maar zoals mijn oudste zus al zei, laat die tranen maar komen. Ze moeten eruit. En ondanks dat het een moeilijk besluit is, kan het ons ook weer vooruit helpen. Al zie ik nu nog niet hoe. Nu is het echt definitief.

Tot laters!

Geplaatst

Lieve tool, laat de tranen de vrije loop. Het is o zo moeilijk. Maar realiseer je dat ook deze beslissing weer positeve dingen met zich mee brengt. Misschien heel materialistisch, maar wie zou er op de kleine passen als jullie carnaval willen vieren? Er valt een hoop over te zeggen.

Dikke knuffel voor jou. En wil je kletsen bellen/mailen maar, geen enkel probleem.

Geplaatst

Ach lieve Tool, zo'n moeilijk en moedig besluit. Ook bij mij kwam juist na het besluit zo veel verdriet omhoog. Laat het inderdaad maar komen. Het is niet niks waar je nu afscheid van neemt. En natuurlijk zijn er ook positieve kanten aan een leven zonder kinderen en later zul je die hoop ik ook ervaren. Maar het is niet waarvoor je wilde kiezen dus nu is er vooral verdriet. Sterkte.

Geplaatst

Tool, je bent een sterke vrouw, juis omdat je je moeilijke momenten durft te benoemen en tonen. Laat die tranen komen, ze zijn zo terecht en zo nodig.

Es, fijn dat het lekker loopt. Kan me goed voorstellen dat je zenuwen nog wel op de top gespannen zijn hoor.

Gisteren zelf een moment dat ik besloot: zo ga ik dit niet doen. Van tevoren had ik daar natuurlijk al best een 'mening' over, maar merkte dat ik me die eerste dagen toch mee liet slepen door onzekerheid, verschillende adviezen etc. Met als resultaat dat ik me fysiek steeds beroerder ging voelen en mentaal dus ook. Heb eigen plan getrokken en zowel kraam als vk vonden dat vanochtend heel goed. Evt nog overleg met lactatiekundige als ik twijfel of het lukt zo toch niet. Verder recept voor andere ijzer van vk gekregen, kijken of dat iets beter werkt met m'n darmen. En kraam gaat twee extra halve dagen aanvragen zodat ik tot het weekend hulp heb. Al met al opgelucht hier, vooral ook dat ik m'n eigen keuzes weer maak.

Geplaatst

WAt goed henne, kiezen voor je eigen plan. Met hulp van vk en kraam. en natuurlijk J.

ik heb echt respect voor alle moeders hier hoor. en ja ik denk dat ikook rete onzeker zal zijn.

Kan nu wel veel vertellen over baby's e.d. Mede dankzij jullie. En kan dan ook soms wel eens iemand helpen daarmee.

Ben zo blij met jullie.

dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

Henne, goed zo! Je eigen plan trekken en je eigen gevoel volgen. Iedereen wil je nAtuurlijk raad en advies geven, maar soms ku je zelf daar alleen maar meer van in de war raken, zeker in deze zo onzekere nieuwe situatie. Komt helemaal goed.

Geplaatst

Ik volg ook zoveel mogelijk m'n eigen gevoel maar laat me soms wel aan het twijfelen brengen door allerlei tegenstrijdige adviezen. Zo word mij bijv heel vaak gevraagd of J al doorslaapt en als ik daar dan nee op antwoord dan krijg ik te horen dat dat door de borstvoeding komt en dat die van hen al met zoveel weken doorsliep, dat ik beter kan overgaan op kunstvoeding, dat ik Johannes broodpitmeel of rijstebloem door z'n melk moet doen want dan slaapt hij zo door. Alsof het abnormaal is dat een baby nog niet doorslaapt bij 5 maanden?!

Geplaatst

Sen, idd gewoon zoveel mogelijk je eigen plan trekken en gevoel volgen. Ieder kind is anders en ontwikkelt zich anders. S moge krijgen al heel vroeg tandjes, of slapen al heel snel door, andere kindjes doen er gewoon iets langer over. Zolang ze maar gelukkig zijn, denk ik dan maar.

komt ook helemaal goed met jullie stoere vent!

Geplaatst

Goed zo Henne! Het zijn ook rare dagen, die eerste dagen, niets lijkt op wat je ooit eerder hebt meegemaakt in je leven!

Sen er stond geloof ik in de Ouders van nu een artikel over dat doorslapen en hoe irritant dat is dat iedereen dat vraagt, hoe goed bedoeld of oprecht geinteresseerd ook. En het is maar wat je doorslapen noemt, stond in dat artikel ook: 5 uur achter elkaar is al heel prima voor een baby toch? Zou je doorslapen kunnen noemen. Ach, het komt uiteindelijk allemaal goed en ze zijn allemaal anders...

Geplaatst

En die ijzer tabletten gaan idd de deur uit. Ben helemaal beroerd door darmen die van slag zijn. Probeer nog even ander soort, maar anders lekker zonder hoor. Komt het ook wel goed al duurt het misschien wat langer.

Geplaatst

@henne, hier toen ook ijzertabletten en effect diarree. Voelde mij daardoor steeds slapper worden, dus gestopt met de pillen. Heb toen f.loradix drank een paar weken genomen, plus ijzerrijk voedsel extra gegeten. Ging veel beter dan de pillen, duurt wat langer maar geen bijwerkingen. Succes!,

Geplaatst

He, ja misschien ís flo.ra.dix. Een optie? De vloeibare versie an. Hoop dat je er snel vanaf bent en je je weer beter voelt.

Geplaatst

Flora.dix heb ik tijdens zwangerschap geprobeerd, viel ook niet goed. Heb gentle iron in huis dat werkte wel, zit alleen veel minder in dan in ijzertabletten. Th.omas ook aan de krampjes, de darmen gaan lekker hier ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden