Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Ik ga op voor de 4e dag suikervrij. En merk dus echt al verschil. Ook al ietsie pietsie meer energie. Maar het volhouden. En de valkuilen. O zo moeilijk.

Maar wat loop ik te zeuren. Hier de moeders met de kindjes die het zo moeilijk hebben. Heb respect voor jullie allemaal.

Es, geen ontaarde moeder. Jij doet wat jou gevoel aangeeft. En ja dat is op dit moment opname. Neem je rust en elke dag iets leuks doen.

Misschien een ontspanningsmassage iets voor jou?

Syl, ik kom ook wel met een fles wijn hoor....

Hier schijnt het zonnetje en is het koud.

Dikke knuffel voor jullie allemaal..

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sen, even een knuffeltje voor jou. Snap volledig wat je bedoeld mbt het taboe. (ik weet niet meer of wij het er wel eens live over hadden gehad, maar er zijn nl wat overeenkomsten mbt onze moeders). Vandaar even laten weten dat ik aan je denk.

Geplaatst

Wen, hoe gaat het met jou? Las dat je op krukken moet gaan lopen? En dat M een voorstelling op school had?

Volgens mij ga jij nu aardig richting de meldingsplicht of niet?

Henne, Th. doet het nu goed op de fles? Of was het een foutje dat hij de hele fles leegdronk.

Sen, dikke knuffel voor jou. Is niet makkelijk wat je moeder betreft. De situatie van mijn moeder was heel anders. Is maandag al weer 9 jaar geleden. Tijd gaat zo hard.

Volgend weekend de klok een uur vooruit. Handig zo met pasen. Heb ik al eens eerder meegemaakt. Enkelt dat was in amsterdam toen de auto was weggesleept en wij midden in de nacht naar huis wilde. Was het opeens 4 uur???

Es, ik denk aan jullie gezinnetje. Is niet makkelijk.

Heb respect voor de moeders hier hoor. Weet niet of ik het beter zou kunnen.. Ben trots op jullie...

Dikke knuffel voor iedereen...

Geplaatst

Huisarts gebeld, uitslag is binnen maar assistente wilde nog niet geven. Moest huisarts eerst nog naar kijken, terwijl die aangaf dat hij niets met de uitslag zou doen. Pff tussen 14.00 en 16.00 uur terugbellen.

Geplaatst

Grrrrr Dublin, soms zou je die overijverige assistentes....heb ik ook wel eens gehad met uitslagen voor Pf. Doen zij niks mee, maar omdat het afweek moest de huisarts er eerst naar kijken. Ik ga er dan altijd gelijk weet niet wat van denken...

Wen krukken? Dat is minder. En dan is het ook zo dubbel lijkt me, je wilt nog even genieten van je ijsbeertje in je buik, maar aan de andere kant zou wat eerder bevallen nu ook wel prettig zijn misschien?

San, zo om en om werken is idd niets. Ik werk m'n partime uren liefst ook in aaneengesloten dagen. Vind het toch knap hoor, dienonregelmatige diensten in de zorg, ik zou er knetter van worden.

Ruby ben je ook al tarwevrij aan het proberen? Suikervrij vond ik zelf best snel wennen, maar ik eet wel honing en soms ook zoetstoffen, weet niet of jij dat ook doet/mag. J is vandaag jarig, zondag visite en ik heb een paar nieuwe bakrecepten met honing en spelt gevonden dus ga als ik puf heb wat experimenteren.

Wij hebben een goede nacht gehad. Heb Th zelf na 7,5 (!) uur gepakt omdat ik wakker werd. Hij sliep nog maar was bang dat hij anders zou komen als ik net weer sliep. Daarna was het krap drie uurtjes, maar oké... Samen pappa toegezongen en kadootjes gegeven. De foto is heel gaaf geworden! En toen rond half elf weer een fles die wéér helemaal leeg ging! Gezellig met z'n tweetjes naar de brievenbus gelopen en nu ligt hij te mekkeren want met mamma samen kroelen en wandelen was natuurlijk veel gezelliger dan alleen in dat bed liggen. Las gisteren op een site dat baby's van deze leeftijd rond een voeding ca drie kwartier wakker zijn...yeah right....

Geplaatst

Henne, ik mag wel honing hoor, maar met mate. En de vervanger is voor mij de stevia.

Gefeliciteerd met J. En top dat de foto mooi is geworden.

Tarwe gaan we pas eruit laten op het moment dat ik echt geen moeite meer heb met de suiker. Ik vind het erg moeilijk.

Heb wel een lekker recept suikervrij voor appeltaart. Met een bodem van noten. Staat op deze site www.voedzo.nl

Geplaatst

Henne, gefeliciteerd met J! En wat heerlijk dat Th het zo enorm goed doet met drinken en slapen. Wow!

Simba, een pak sap mag ook, hoor! Gewoon in een wijnglas gieten en meeproosten...hi,hi.

Dublin, grrr. Zo vermoeiend die assistentes. Ik herken dat idd ook mbt het bloedprikken voor Pf. Het is dat ik toen voor de balie stond omdat ik de uitslagen wilde meenemen en zij die niet wilde geven. Nadat ik haar had verteld dat ze dan maar even de huisarts zelf moest vragen omdat ik met hem de afspraak had, is het uiteindelijk goed gekomen.

Het blijft dus nog even ontzettend spannend voor je. Wat is je eigen gevoel erbij?

Mijn man gebruikte ook altijd honing in de koffie ipv suiker. Is toch een stuk gezonder als gewone suiker.

Ego, Hier is mij idd geadviseerd om de resterende weken toch te gaan lopen met een kruk voor de ondersteuning. Ik waggel teveel, ondanks de bekkenband en dat zorgt weer voor extra belasting op mijn bekken. Ik ga morgen even naar een thuiszorgwinkel. (moet ook nog klossen etc halen).

Ik moet nog maximaal 3,5 week, inclusief bijtelling. De gyn wil mij maximaal maar 1 week over tijd laten lopen, anders word ik ingeleidt. Ik ben nu ruim 37 weken (bijna 38 weken) zwanger. Het is nu wel zwaar aan het worden, maar kan nog zo genieten van de bewegingen in mn buik. Ach, de laatste loodjes wegen het zwaarst.

Ik had gisteren idd een voorstelling van M op school. Zo fantastisch! Je kleine mannetje die totaal niet verlegen oid op het podium staat te zingen en een versje zegt. Ik was zo enorm trots. Gelukkig had ik een pak zakdoeken bij mij en die heb ik hard nodig gehad. Lekkere emo muts....hij,hi.

Geplaatst

Henne, gefeliciteerd met J! fijn dat de foto zo mooi geworden is!

Dublin, grmbl....dan zou je die assistente toch door de foon kunnen trekken...hopelijk bellen ze snel terug en ben je uit die onzekerheid

Hier trouwens vanochtend bij de tandarts geweest. 6 mei laat ik twee verstandskiezen trekken. Eentje kom ik nu al nauwelijks goed bij met poetsen en begint ook al slechter te worden (lees, een beginnend gat aan de zijkant) en de ander (rechtsboven) blijft maar doorgroeien naar beneden, want rechtsonder heb ik geen verstandskies die m tegenhoud...dus die gaat er ook uit...

en vrijdag bellen voor de uitslag van het bloedonderzoek van de schildklier en insuline.

Geplaatst

Wen, balen dat je met krukken moet gaan lopen. Wel leuk dat M. het zo cool vond op het podium! en tja, dan horen daar tranen bij, hihihi.

Hoop dat de pijn niet erger wordt de laatste weken!

Geplaatst

Hmmm het slapen overdag is een stuk minder hoor. Net huilen huilen, traantjes in de ogen en zich helemaal verslikken. Zit nu met m, pink erbij ;-) en hopen dat hij na de volgende voeding dan toch gaat slapen. Hij is moe genoeg...

Geplaatst

Wen je hebt me idd het 1 en ander verteld over je moeder. Ik vind het maar raar dat in tijden als deze waarin zo'n beetje alles bespreekbaar is, dit onderwerp voor velen nog steeds taboe is.

Zag de foto's van M z'n voorstelling op FB. Wat een dapper mannetje! Helemaal geen plankenkoorts, goed hoor! Vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken. Heb je wel wat aan pelvica? Ik moet morgen weer naar de osteopaat

Dublin weet je al wat?

Geplaatst

Zo ritje ziekenhuis bloedprikken weer achter de rug. Ben terug gebeld en had een waarde van 79, 2 kan nog steeds maar ga er al die tijd al vanuit dat het mis is. Morgen eind van de dag bellen, maar ook nu geen cito dus zal wel maandag zijn.

Geplaatst

Es, ik hoop dat je even rust kunt vinden en dat je daarnaa weer wat kracht hebt.

Misschien iets voor jullie...http://www.steunpunthuilbabys.nl/

Begrip is vaak al heel fijn. En je leest en hoort toch ook heel vaak weer iets waarvan je hoopt dat t bij jullie kan helpen.

T aanbod blijft overeind hoor... Al zat ik te denken je weet natuurlijk helemaal niet wie ik ben, misschien ben ik wel een engerd! Maar ik kom zelf uit een klein gat waar een beetje omzien naar elkaar misschien iets gebruikelijker is dan bij jou... Dan kan het wel heel gek overkomen :-)

Anyhow... Geniet van de stilte en laat je zenuwen even tot rust komen.

Grtjes

Geplaatst

Oeh Dublin, op naar de 2e uitslag. Helaas heb je aan deze waarde nog niet veel, ja dat het raak is en hopelijk ook blijft!!!!!!!!! Pffff zenuwslopend weekend zal het gaan worden. Sterkte meis....

Hoe is het met de verkoudheden????

Noor je bent lief!!

Es beetje kunnen rusten vandaag?? Was je meisje blij je te zien?? Hoe is het met G??

Wen terecht trots op je manneke hoor!! Balen van je bekken, gelukkig hoef je niet zo lang meer. Nog heel even volhouden. doe je stiekum toch niet te veel?????

Hopelijk is iedereen met leuke dingen bezig??

Hier druk dagje achter de rug met van alles en nog wat. Powerpoint is af en ter inzage naar mijn collega dus hopelijk geen aanmerdingen :) en wat spulletjes alvast naar opa en oma gebracht. R gaat er morgen een nachtje slapen en breng hem morgenmiddag op de fiets. Hebben morgen een verjaardag en gaan eerst lekker uit eten bij de shoarma boer. Lekker een avondje eten zonder krijsend kind aan tafel. Mag ik zeggen dat ik daar even naar uit kijk?? volgende week ook zo'n avond, als hij bij schoonzus gaat slapen en wij op hotel ivm trouwdag.

Geplaatst

San nog bedankt voor de poedertorentjes!!! Ze zijn al in gebruik :-)

Esther heb je wat kunnen slapen? En vanmiddag iets voor jezelf gedaan?

Ik heb morgen een paar uurtjes vrij geclaimd, J is thuis dus hoop dat ik energie heb voor wat boodschapjes in m'n uppie.

Meiden ik gun iedereen een rustige nacht! Truste alvast xx

Geplaatst

Oh ja die poedertorentjes! Had er in mijn enthousiasme 6 gekocht, dacht ik moet toch een paar voedingen per kind bij me hebben, maar ik geloof 2x gebruikt... Toen we vorig jaar op vakantie gingen had ik voor onderweg kant en klare melk mee... Maar ik heb er al een bestemming voor bedacht: kralen en andere frutsels voor de oudste! Die is er vast blij mee, maar ik wacht nog even tot ze helemaal geen flessen meer krijgen...

Geplaatst

Ik vond die poedertorens niks, maar had een bakje van tupperware, met 3 vakken. Ideaal en een stuk kleiner om mee te nemen. Fiene heeft ruim 9 mnd voeding meegekregen naar de crèche, dus gebruikte hem heel erg vaak. Nu niet meer, alleen ochtend en Avondfles zijn nog met opvolgmelk. Verder niet meer gelukkig. Wel zo makkelijk!

Geplaatst

Hier weer zo'n discussie of iets nuttig is hihi. Waar ging de vorige over? Oh ja de voetenzak in maxi cosi. Echt grappig hoe verschillend gebruiksvoorwerpen gevonden en gebruikt worden.

Wij vonden het een uitkomst. Naar de opvang, naar oma, even naar de stad. Als we dagje ergens heen gingen. Ik vulde er 1 met poedermelk en 1 met pap. Hoefden we 's ochtends met onze duffe hoofd niet af te meten ;)) konden we de nutriton er ook al bij doen. Alles bij elkaar en hup zo klaar. Ik ben nogal van het vooruit werken en 's morgens gelijk op kunnen starten dus 's avonds stond alles op het aanrecht al klaar als we naar bed gingen.

Zo weer een half dagje werken. Het is koud buiten, het waait bah bah bah.

Hopelijk kunnen jullie allemaal binnen blijven vandaag!!!!

Geplaatst

Helaas san, moet er vandaag ook op uit...lesgeven vanavond...brrrr

dublin, hoop dat de waarde zich verdubbeld. Durf het niet te zeggen, maar die van mij was 95 en toen is het helaas toch misgegaan ;-(.hoop dat dit bij jullie niet zo gaat.

de pil is trouwensbinnen, maar we hebben afgesproken dat ik as in juli ermee begin.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden