Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@henne. Hier is nog een heel klein beetje oud bloed. Voor mijn gevoel was mijn hcg voor de bloeding hoog en is ie erg langzaam aan het dalen. Maar kan het mis hebben want ben echt zwaar verkouden, dus voel vrij belabberd. Wat betreft T die verpest je echt niet door je pink te geven of bij je in slaap te laten vallen. Geborgenheid, veiligheid en binding met jullie is op deze leeftijd echt het belangrijkste. Probeer te genieten, want echt het vliegt voorbij en dan is loslaten waar je steeds meer mee bezig moet zijn. Zelf doen is hier heel erg in, liefst de ritssluiting van de jas dichtdoen. Of de sluiting van het gespje van de kinderstoel, autostoeltje of kinderwagen.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou kan ik juist veel sneller typen dan schrijven...Gaat typen een beetje met tien vingers op een tablet of heb je dan een toetsenbord erbij nodig?

Mijn zusje vroeg naar jullie ervaringen mbt overstappen straks van bv naar kv. Bv gaat supergoed, maar vanaf juni gaat ze weer aan het werk en kolven tijdens werk is geen optie. Hebben jullie adviezen mbt omschakelen?

Geplaatst

He hallo allemaal!!

Heb net bijgelezen, maar ben het al weer beetje kwijt. Ga het proberen.

Henne over die pink en bij je in slaap laten vallen. Doe wat goed voelt!!!!! Iedereen kan nog zoveel zeggen en tips geven, jij kent jullie mannetje het beste, kies en doe waar jullie je goed bij voelen. Th heeft net aan de fles goed leren drinken, Knap hoor. Hier wilde R allen de bibi spenen en de difrax bleef hij uitspugen. Speentje sabbelen is ook iets om te leren en te vaak of te snel wisselen tussen de verschillende merken is ook verwarrend. Moeilijk altijd die dingen hoor.

Babeth weer aan de stimulatie al weer, jeetje. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Wat een lang haar heeft I al zeg!!! Leuke fot op fb weer van de paastak versieren.

Kaartje kan je geen advies geven wb tablet of smartfoon. succes met uitzoeken, er is ook zoveel keuze!

Hier was het idd lekker hoor eens tot 8 uur slapen. Waar raar wakker worden zonder R in huis, maar ook fijn. Wetend dat hij het goed had bij opa en oma. Wij hebben op het gemakje boodschapjes gedaan, kado gekocht voor hem, een garage en brandweerauto met geluid ;) en na de lunch weer opgehaald. Helaas had ik late dienst en morgen weer vroege dus heb hem niet veel gezien :( Gister wel lekker lang op de verjaardag blijven plakken. Waren pas om 2 uur thuis hihi normaal liggen we er rond een uur of 23 in als ik geen

ate dienst heb. Ga zo maar mijn bedje opzoeken, mijn wekkertje gaat weer over een paar uurtje en dan mag ik de mensen die ik net in bed heb geholpen er weer uithalen ;)

Geplaatst

"En als hij eraan gewend raakt om bij een van ons in slaap te vallen met een pink in z'n mond....waar eindigt dat dan? Is dat opeens over met drie maanden? Of zes maanden? Of acht? Of zitten we dan over anderhalf jaar ook nog zo? Ik vind dat vreselijk moeilijk."

Henne daar hoef je echt niet bang voor te zijn, het gaat uiteraard over. Ik heb bij de oudste elke nacht met mijn pink in haar mond gehangen tot ze in slaap viel (bedje stond tegen mijn bed aan) omdat ik geen speen mocht geven de eerste 6 weken van de kraamhulp. (En nog naar alles luisterde omdat het mijn eerste kind was en ik onzeker was). Na een aantal weken was dat wel over en ging ze steeds beter zelf in slaap vallen. En ze heeft, net als Bram, nooit een speen gehad (terwijl ik het bij Bram ook graag had gewild!). Dus doen wat nu goed gaat/voelt, alles verandert zo snel dus dit ook.

Veel te laat, ga tukje doen, welterusten!

Geplaatst

Kaartje J heeft een heel klein toetsenbord dat hij aan z'n telefoon kan hangen om mails ed te typen. Stopt hij zo in z'n tas. Zal hem eens vragen

Nu snel weer naar bed. Th heeft fles gehad maar boert niet, tja...

Geplaatst

Kruip maar weer lekke je beje in!!!!! Dat boeren he. Die van ons kon het ook wel een lang ophouden en wie weet hoeft Th helemaal niet te boeren?? Drinkt hij netjes zonder lucht happen??? Net als in het hele traject, Alles kan hihi

Hier weer paraat voor een werkdagje, korte dienst tot 13 uur dus wel lekker. Bagger gaslapen, flink verkouden, koortslip en bongie geen goede combie. Weer een lekker pak sneeuw en flinke wind. Ben zo blij dat ik de auto heb vandaag........ Oh wat verlangen we naar mooi weer, korte shirtjes en vooral zon!!!!! Volgens mij is die zelf op vakantie of zo..

Ruby is A weer aan het strooien??

Fijne dag allemaal, lekker binnen bij de kachel blijven als je niet weg moet!!!!!

Geplaatst

Hoi lieve allemaal,

CEeke goede reis naar huis! Fijn dat je aan t opknappen bent x

KAartje, ik heb een samsung tablet, met toetsenbord. Typ ook sneller dan ik schrijf, ik had eerst geen toetsenbord, maar 1 gekocht en vind t ideaal, ook adapterje voor usb stickje gekocht, en kan nu overal werken zonder gelijk een laptop mee te hoeven slepen, ideaal!

BAbeth, heel veel succes! Je bent weer in de race!

HIer vliegt de tijd! Over 3 weken verhuizen...Lesgeven gaat wat moeizaam, vreet energie en vorbereiding kost tijd, maar ik krijg wel meer lol in t werk, ook lleuke klussen naast les geven, dus al met al leuke combi.verder wel gesolliciteerd naar mooie baan voor 3 dagen in Utrecht, niets gehoord, de functie lijkt me erg leuk, maar ben bang dus dat ik 1 van de velen zal zijn....

Iedereen hier dikke knuffel xxx

Geplaatst

Oja, kaartje, vorige week abo verlengd en naar s3, ik heb het abo gepast aan belgedrag, dat is anders pp, maar bij provider wel inzichtelijk. Heel blij met s3, had zelfde probleem met s2, denk dat batterij ook aan eindje was,

Gaat alles goed bij kleintje zus?

Geplaatst

Kaartje, een blue tooth toetsenbord aldus J. Daar heb je dus ook kleintjes van die je makkelijk meeneemt.

Eef, verhuizen, nieuwe baan, dan zal de tijd idd wel vliegen. Zou leuk zijn als je in Utrecht kunt gaan werken!

Hier in afwachting van familie voor J zijn verjaardag. Heb hoofdpijn, keelpijn en oorpijn dus schiet niet echt op maar ach. Wel leuk om Koekie te kunnen showen natuurlijk.

Fijne zondag meiden

Geplaatst

Als je een samsung telefoon hebt, zou ik zeker ook gaan kijken voor een samsung tablet.

Ik heb de note, daar zit een pennetje bij, waarmee je ook op de tablet kunt schrijven. Hij heeft een goede handschriftherkenning. Ik heb het nog niet heel veel gebruikt.

Typen met 10 vingers werkt denk ik niet zo goedoop een tablet.

Henne, ik herken je dilemma. Ik heb ook heel sterk het idee gehad, verwennen kan dan wel niet, maar ergens aan wennen wel degelijk.

Geplaatst

Moet zo met de auto door een dikke laag sneeuw mijn ouders van het station halen, die vonden het een leuk idee om vandaag met de trein te komen omdat het gratis is met het boekenweekgeschenk. Pa gaat het Markiezenhof en de kerk bekijken en ma neem ik dan mee naar huis. Ik belde vanmorgen of ze wel kwamen: ja hoor, ligt geen vlokje sneeuw bij hun!

Geplaatst

Hier ligt ook niets. Gelukkig niet! Ik verlang zo naar een zonnetje, maar wie niet?

Ik ga zo naar een kinderverjaardag, maar ben ook snipverkouden. Hoofdpijn, keelpijn, misselijk. Ik hoop echt even dat ik de komende dagen nog niet hoeft te bevallen. Ik wil eerst weer even wat meer energie krijgen. Ik heb net toch maar even een pcm ingenomen in de hoop dat ik mij straks weer lekkerder gaat voelen.

Fijne dag allemaal.

tot laterssss....

Geplaatst

He bah Wen, zit je nu niet op te wachten. Sterkte!

Iedereen weer snottig he? Wij ook. Wat willen we ook met dit weer..

Eef, spannende stappen. Woei! Veel geluk en succes. :)

Babeth, gelukkig I geen koorts meer. Hetkenbaar dat het zo opvliegt en weer zakt.

Henne, fijn dat het mannetje zo goed gaat. Lastig alle keuzes he? Wij hebben bink nooit lang laten huilen. En er is nu nog best ruimte hem alsnog dingen aan te leren merken we. Voor de hechting en vertrouwen wilden in het begin nix anders. Dichtbij in box, op de borst, in drager, wipper of wandelwagen. Vonden wij ook wel zo gezellig! :)

Witje hoe was je presentatie? Fren, neus eraf gevroren?

Hier gaat lekker. Man terug. Bink sliep accuut weer door. Heeft in ene een ander slaapritme. Hij piept en draait zih dan om, een buikslaper geworden en slaapt weet langer! Wil ook meer eten overdag, dus denk echt dat ie honger had en daardoor zo vaak om mij vroeg. Letterlijk "mama" de hele dag. :) Verder wilde hij gisteravond geen borst, maar wel een fles. Begin van het einde en dat is ok zo. Dan geeft hij het aan!

Lieve Es, ik kreeg ook tranen van je wanhoops berichten. Zo frustrerend! En ook verdrietig. Ik hoop dat je rust hebt gevonden, iets. En dat de angel uit de situatie is. Dat er wellicht iets gevonden wordt, want dan kunnen jullie ook concreter iets doen. Je bent een supervrouw, een lieverd en doet zo je best. Dikke knuf voor jou en jullie!

En de rest hier. :) Bink vandaag 10 maanden!

Geplaatst

wow 10 maanden alweer die bink... gaat hard!

Henne, bij J duurde het in het begin soms wel een half uur voordat die boer kwam... vermoeiend, vooral snachts. Nu pak ik hem op en hups ik even een paar keer op en neer (dan moet hij lachen) en dan komen er meestal 3 boertjes :-)

hier weinig geslapen afgelopen nacht. J wil nu dus op zn buik liggen. Vind ik eng dus ik draaide hem steeds terug. Was hij het niet mee eens. Net weer 4 keer naar boven gelopen om hem terug te draaien. Wel goed voor de conditie.

Vandaag visite gehad van mijn neef, vrouw en kids. J weer flink verwend. Hoeft helemaal niet maar ze komen toch altijd weer met iets aan.

Vrijdag naar de osteopaat geweest en ben al de hele dag met vlagen misselijk. En wat zijn jullie vaak verkouden?! of lijkt dat zo omdat ik het zelden tot nooit ben? hooguit 1x per 2 jaar ofzo. Effe afkloppen nu...

Wen, beterschap dat kan je nu niet gebruiken je hebt alle energie nodig

nog even een vraagje: J is bij mij verzekerd voor de ziektekosten. Als er nu bij alternatieve zorg een max. van 250,- staat geldt dat dan voor ons beiden of per persoon? weet iemand dat? misschien even een mailtje tegenaan gooien

straks op tijd naar bed... moeeeeeeeeee Zzzz

Geplaatst

Eef, wat voor tablet heb jij precies en met wat voor toetsenbord? Daar kun je dus met 10 vingers gewoon mee typen? Maakt het toetsenbord veel geluid? Bezwaar van gewone laptop op de opleiding vind ik dat het dan zo'n herrie maakt met typen en zoveel ruimte inneemt daar en in mijn tas.

Spannend dat je sollicitatie hebt lopen. Utrecht zou wel lekker in de buurt zijn, dus hoop voor je dat het wat gaat worden.

Fren, ben je bevroren of valt het mee?

Geplaatst

Sen kan hij nog niet terugdraaien dat je het eng vindt? Dat instoppen van de slaapzak had je al geprobeerd of niet? Heb ik vast al verteld maar hebben we bij Bram wekenlang gedaan en dat werkte prima!

Geplaatst

Kaartje jij vroeg over het overstappen op kunstvoeding/fles. Mijn advies voor je zusje: neem de tijd en begin op tijd! Ten eerste moet je nichtje aan de fles wennen, ten tweede kost afbouwen sowieso minimaal drie dagen per stap (= een voeding aan de borst vervangen door fles). Als ze bijvoorbeeld de ochtend- en avondvoeding nog wel langer aan de borst wil houden, moet je zelfs een week voor elke stap uittrekken zodat de productie niet te hard terugloopt! En ik weet niet of je zusje nu op verzoek voedt, maar ik heb gemerkt dat het wel handig is voor het afbouwen als je min of meer op een vast aantal voedingen zit tegen die tijd. Stel je zit dan op vijf of zes voedingen en daarvan wil je er twee aan de borst houden, dan moet je drie à vier weken reken voor het afbouwen.

Wel erg zonde zeg, als voeden goed gaat dat je dan niet kunt kolven op werk.

En verder zijn er vast nog meer tips van meiden die langer dan ik bv hebben gegeven, maar dit is wat mij als eerste te beginnen schoot. Oh en begin ook met wennen aan de fles als de noodzaak er nog niet zo is. Bijvoorbeeld ook eerst met gekolfde melk eens een flesje proberen. Zonder druk is het zowel voor je zusje en als nichtje prettiger 'wennen'.

Hier moeilijke en emotionele dag, moet het allemaal even laten bezinken voor ik het onder woorden kan brengen. Veel gehuild en tranen zitten nog steeds hoog. Nu voeden, badderen en slapen. Truste lieve meiden.

Geplaatst

Hockey was echt stervenskoud! Die wind sneed echt overal doorheen. Heb bijna een half uur op staan warmen onder de douche.

sen, J is op jouw naam, maar de polisvoorwaarden gelden voor beiden, je hoeft niet te delen. Kinderen tot 18 zijn gratis verzekerd nl.

En inderdaad, waarom ben je bang als hij op z'n buik slaapt? Heb je een aerosleep? Dat scheelt al. En als hij inderdaad kan draaien, dan is er geen probleem, toch? Fiene is sinds een paar maanden ook een echte buikslaper, soms op haar knietjes, maar meestal helemaal plat. Maar ze dartelt het hele bed door.

wen, gaat snel nu!

ik had een appje van es; J deed het goed in het zh, maar vandaag weer veel huilen. Waarsch morgen naar huis, maar daar ziet ze erg tegenop.

en toen was ik het kwijt...

oja, henne: vergeet je niet vitamine à te geven nu je over gaat naar de fles? Hoeft geloof ik niet bij bv.

Geplaatst

Henne, was er iets bijzonders/specifieks vandaag? In dat geval heb ik het even gemist, sorry.

Bv bij mijn zusje gaat heel goed. Ze voedt op verzoek, maar volgens mij zit er wel een redelijk constant schema in. Ze heeft vertegenwoordigerswerk en reist de hele dag. Dan zou ze in de auto moeten gaan kolven of bij al haar klanten gaan vragen of er een ruimte beschikbaar is. Dat ziet ze dus niet zitten. We hebben ook al een paar dagen afgesproken dat ze met M. hierheen komt om vast te wennen. Alvast een keer om gewoon hier te slapen (en dan krijg ik verschoon en bed-opmaak-instructie en zo ;-) en de keer erna zodat ze kan wennen hier zonder mijn zusje (of eigenlijk dat mijn zusje kan wennen om haar ergens achter te laten haha). Dan gaat mijn zusje afspraak plannen bij kapper of zo en laat ze M. bij mij.

Geplaatst

thx Fren, weet ik dat ook weer :-)

Ik weet dat iedereen er een andere mening over heeft maar ze raden buikslapen niet voor niets af bij baby's dus vandaar. Hij heeft in zn gewone ledikantje een aerosleep maar niet in zn wiegje naast mn bed. Bovendien zegt zo'n aerosleep ook niet alles. Ze schijnen op hun buik in een erg diepe slaap te komen en dat kan gevaarlijk zijn. En tja ik ben nogal paranoide...

Geplaatst

kaartje misschien dat je deze site even kunt doorgeven aan je zusje borstvoeding.com daar staan héél veel handige tips op

Geplaatst

Bij heel kleine baby's inderdaad sen, maar J is toch ook al 7 mnd? Volgens mij is het zo dat dit gevaar geweken is zodra ze zichzelf om kunnen draaien. Schijnt ook een reflex te zijn om hè hoofdje automatisch naar de zijkant te draaien. Maar goed, wij zijn denk ik tegenpolen, ik maak me daar helemaal geen zorgen over... En dat geeft niks dat jij dat wel doet. Misschien zo'n zijslaapkussen kopen? Dan ligt hij vast en kan hij niet draaien.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden