Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

15 tot 20 minuutjes om de fles leeg te drinken is een goede indicatie dat het niet te snel of langzaam gaat. Moet eerlijk zeggen dat wij nooit naar de klok keken, maar goed naar R zelf kijken. Regeltjes en richtlijnen zijn leuk, maar elk kindje is uniek nietwaar?

Die standenspeen was voor ons wel iets wat we echt goed onder de knie moesten krijgen

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nu drinkt Bram zijn fles/beker binnen een paar minuten leeg! Maar ja, hij is al groot :-) P vraagt wel eens: En, heb je er weer van genoten? Slok slok weg!

Geplaatst

hey ben ik ook weer even.

ik lees allemaal dingen waar ik nog nooit van heb gehoord: 3 standenspeen????? hoe werkt dat? J krijg als ik aan het werk ben ook een flesje met gekolfde bv maar gewoon uit een klein a.ventflesje uit zo'n blije doos. Ik heb een tijdje geleden wel gezocht naar zo'n tommee flesje maar die kon ik hier nergens vinden. Niet bij K.ruidvat, E.tos enzo. Waar kan je die dan eigenlijk kopen, online?

Henne, ik heb J nooit JBPM gegeven maar mn vriendin heeft een dochtertje die 3 weken jonger is en zij gaf het eens omdat ze wilde dat ze ging doorslapen en toen kon dat kind een week niet poepen! en maar persen echt zooo zielig. Dus ik zei haar dat ze onmiddelijk met dat spul moest stoppen en hop het kwam weer op gang. Dus het kàn (ernstige) obstipatie veroorzaken.

ik ben gisteren weer bij de osteopaat geweest. Hij zei dat mn lever geirriteerd is en keihard moet werken dus die heeft hij behandeld. Hij heeft me geadviseerd om elke morgen een lauw glas water met 2 a 3 eetlepels citroensap te drinken en een supplement te nemen dat de lever reinigt. Heb vanmiddag gekeken bij k.ruidvat maar kon niets vinden. Zo maar eens googlen. Bij mn bloedonderzoeken was mn leverwaarde (alat) al ook een paar keer verhoogd. Niet alarmerend maar toch. En dat terwijl ik helemaal geen medicijnen gebruik en amper alcohol drink. Maar volgens de osteopaat kan het ook door stress komen. Dat kan dan wel kloppen, ben een zenuwenlijer :-( gelijk afspraak gemaakt voor J, hij gaat even naar hem kijken. Hij heeft altijd al veel overstrekt en slaapt ook overstrekt. Heb hem wel even gevraagd wat hij gaat doen en gezegd dat er niet wordt gekraakt en ook niet terug in de foetushouding wordt gelegd. Hij snapte direct wat ik bedoelde en heeft me verzekerd dat dat niet gaat gebeuren.

Geplaatst

Welkom Patrician!

Hier nog steeds de medela speen, maar met nutrilon melk wilde meneer laatst weer niet. Mama gaat stappen met meiden, eten en housen in andere stad. Zal mij benieuwen hoe dat gaat. Ergens denk ik dat ik zelf de prijs betalen ga in de nacht (inhalen).

Qua bed en aankleden, wij toch wel blij met die megaslaapzak, dik en warm en veel varieeropties qua warmte vanwege binnenzak. 2-in-1 en geen dekens nodig. Nu bink een buikslaper blijkt extra fijn. Las ergens anders dat knuffels uit bed worden gegooid. Bink heeft eigenlijk geen knuffels (in bed dan ). Vroeg me net af, misschien vermaakt ie zich dan wel beter als ie wakker is. Maar ja, niet natuurlijk als die weg kan raken..

Trusten, ik schuif bink er nog even in. Wegsluipen geblazen!

Geplaatst

Het is zes uur, J en Th slapen en ik ben klaarwakker. Wekenlang hoop je dat je snel de nacht door kunt slapen en als het dan gebeurt vertrouw je het niet :-/. Had J er om vier uur uitgejaagd om fles te maken maar toen hij bovenkwam sliep Th als een roosje. Dat krijg ik straks vast nog wel te horen *grijns*

Geplaatst

Testr welke slaapzak is dat? Ik denk voor Th ook over slaapzakje omdat hij met armen en deel bovenlijfje altijd boven dekens ligt

Geplaatst

Little company combisleeper!

Mogelijk dat Th daar nog net te klein voor is. Bink paste er past goed in met 7 mnd. Maar Th wat groter denk ik!

Geplaatst

Ja Henne, moeder zijn valt niet mee he?? ;)

Al die fijne fases waar je doorheen moet...... Maakte je bij voorbaat al een flesje klaar? Wij deden dat pas toen hij wakker werd, water is zo gekookt en gemengt en poedertje erbij en klaar. Hopelijk lig je nu toch weer even lekker te tukken, ik ben nu wel wakker voor jullie allemaal, moet zo gaan werken, lekker maar tot 13 uur en vanmiddag nog op visite.

Hier ligt R met wel 4 knuffels in zijn bedje. Hij gebruikt ze ook als kussentje. 2 grote knuffels en 2 kleintjes. Hij ligt er heerlijk mee te spelen als hij wakker wordt, hoeven wij er niet steeds uit, ja als hij ze er eens uitgooid wel. Gelukkig gebeurt dat maar zelden en dan meestal als hij er net in ligt.

Sen je hoeft niet ongezond te leven om ergens last van te hebben toch??? Een nerveus typje dus, was nog niet opgevallen ;) Je bent zoals je bent en dat is goed toch?? Hopelijk helpt die leverreiniging je toch een beetje meer rust te vinden voor je lijf, spanning en stress is zo doodvermoeiend..... Goed van je dat je bij de osteopaat hebt aangegeven wat je echt niet wil dat er bij J gebeurd, er zijn veel mensen die maar laten doen wat toch tegen hun gevoel ingaat. ik ben er zo eentje soms.. Top van je hoor.

Nou ga hier maar tanden poetsen en er vandoor.......

Geplaatst

Nog steeds wakker en net stiekem gevoeld of Th niet warm is :-@ erg he. Hoor hem af en toe wel pruttelen maar echt wakker worden nog niet. Laatste fles is van kwart voor negen, bizar toch! Geloof trouwens dat hij nu wel echt wakker wordt.

Geplaatst

Sen ik haal die flessen hier bij de B.aby en T.ienerstore, maar online hebben die ze weer niet. De mevrouw in de winkel vertelde me dat er hier veel vraag naar is....tja....pal naast een vinexwijk ;-) maar als J een Aventflesje pakt, waarom dan moeilijk doen voor duurdere tt?

Nou breekt m'n klomp....J roept net van boven of ik even fles bij kan maken, Th had 120 op en mekkerde nog om meer. Hij had wel weer wat gespuugd, maar dat lijkt vaak meer dan het is volgens mij. Hoor hem nu nog, kan toch niet nog meer geven??? Volgens mij is hij zelf ook geschrokken van het doorslapen haha.

San, wij hebben een kraan waar kokend water uit komt, dus doe altijd 3/4 Spa en 1/4 kokend water en flesje is dan idd echt zo klaar. Ik had J naar beneden gestuurd omdat ik dacht dat Th wakker aan het worden was, maar hij sliep toch door. Hihi, arme J.

Van de weeromstuit maar eruit gegaan en ontbeten, zou leuk zijn als we nu allemaal nog een paar uurtjes pakken.

oh ja, gisteravond kon ik hem zonder mekkeren rechtop houden! Lang leve de osteopathie

Sen, ik zal nog even kijken wat ik voor m'n lever had....help me onthouden

Geplaatst

Hoi meiden, gisteren heeft mijn nichtje voor het eerst hier even een paar uurtjes geslapen. Echt zo schattig. Ze slaapt echt super veel op een dag. Het is echt eten en dan weer slapen. Mijn zusje vertelde dat ze ook een periode wat slechter dronk en minder sliep. Cb gaf aan dat te weinig slapen vaak de oorzaak is. Als ze overdag weinig slapen raken ze oververmoeid. Dan in de nacht vaak wel lange ruk ter compensatie, maar overdag meer huilen en slechter eten. Zij doet dus op hun advies zo: een borst voeden, dan verschonen (wakker worden voor tweede borst), dan tweede borst. Bij slaapsignalen zoals in ogen wrijven, gapen of weer gaan sabbelen (lijkt dan dus weer op honger) naar bed. Standaard bedritueeltje met knuffelen, rustig in bed leggen (eerst in puckababy anders mept ze zichzelf wakker) over hoofdje wrijven tot ze rustig ligt en dan weg gaan zodat ze leert om zelf in slaap te vallen in bed. Ze gaat er dan alleen heen als ze overstuur wordt. Bij pruttelen wekker op vijf minuten en dan weer even kriebelen over hoofdje. Werkt bij haar echt super. Ze is inclusief voeding dan dus max een uur wakker en slaapt daarna weer uurtje of twee.

Geplaatst

Zo mijn bedje uit. Ben niet zo fit. Hoest enorm en snothoofd. Wil eigenlijk vandaag flink studeren. Donderdag t/m zaterdag weer opleiding. Dinsdag tweede blok rijles voor mijn E-rijbewijs en examen. Heb dus geen tijd om ziek te worden. Vandaag dus maar even geen yoga en niet paardrijden. Proberen met wat paracetamol te studeren en vanavond vroeg naar bed.

Geplaatst

Twee borsten met verschonen ertussen deed ik eerst ook, maar Th had al snel aan één borst genoeg. Nu doen we: fles, verschonen, beetje spelen/knuffelen, in box zelf spelen, bij eerste slaapsignalen in bed. Dat gaat best goed, Sims wat mekkeren, maar punt is dat hij dan niet tot volgende voeding slaapt. En als hij voor een voeding een uur ligt te krijsen, wordt hij idd te moe om goed te drinken en dan beland je in een vicieuze cirkel.

Vandaag puckababy eens proberen, kijken of hij dan wel langer slaapt.

Geplaatst

jup dat ritueeltje deden wij ook, alleen ging J dus gewoon niet slapen.. ja hazeslaapjes. Gelukkig gaat dat nu beter.

J heeft trouwens geen knuffel(s) in bed. Vanaf wanneer mag dat dan?

J is beetje verkouden: beetje roggelen en droog hoestje. Is de eerste keer dat hij dat heeft. Moet ik iets doen of even afwachten?

Geplaatst

Mijn lichaam vind dat we lang genoeg gewacht hebben..... vanavond de eerste deca erin jassen...

Gisteren bij opa kwamen we erachter dat Sanne geen Opa zegt, maar Ami. Tja......papa zegt ze ook consequent niet.... is Jaja, of Mama....

Meiden die lang bv hebben gegeven, hoe lang kwam er nog melk uit je borsten? Bij mij komt bij masseren nog steeds melk uit, of doorzichtige vloeistof, lijkt me niet kloppen, maar weet eigenlijk niet wat ik ermee moet..

Henne, fijn dat J goed doorgeslapen heeft, en nu ook goed dronk.

Sanne heeft ook een bed vol knuffels, 3 of 4 dezelfde, en regelmatig wordt er van beneden weer een nieuwe knuffel mee naar boven genomen. Meestal vis ik er 's nachts wat uit als het teveel wordt.

Geplaatst

Hoi hoi,

henne heerlijk dat Th zo Goed geslapen heeft! Mbt de voeding..ik stond iedere Keer zo van te kijken als I al weer behoefte had aan meer, ze ging zo hard, snel behoefte aan meer, potjes etc. Vaak ging dat ook gepaard met de zogenaamde sprongetjes alleen ontdekte ik dat laatste meestal te laat haha.

I heb ik al bij vroeg in een slaapzakje gedaan, ze was zo beweeglijk in bed, ik kocht ze van P.r.e.n.a.t.a.l. En h.e.m.a.

bij pr. Hadden ze het vanaf kleine maatjes.

Kaartje succes met de studie en inderdaad niet ziek worden!fijn dat M al even bij jullie geslapen heeft en zo bijzonder ook voor jullie, geniet manlief er ook van? Vast wel hè?

Ben je met je E rijbewijs bezig om met een trailer te mogen rijden?

caro, wat gaan B en K ineens hard, nog even en ze rennen lekker rond!

simba jij bent dus weer begonnen! Spannend, veel succes!

i verbasterd ook van alles, kan bijvoorbeeld wel mama en ma zeggen maar roept liever papa en opa, Senna noemt ze sessa, auto is ootooooo, en ze is Momenteel helemaal wild van vogels, als we buiten zijn rent ze er als een dolle " achteraan"

hier gaat het even niet lekker, gisteren enorm veel buikpijn gekregen, vandaag wat minder maar nog steeds duidelijk aanwezig , deze keer zo anders als vorige keer na de punctie sjonge!

gisteravond ook niet naar een verjaardag geweest, nu nog zoveel mogelijk rustig aan en straks naar mijn schoonouders toe, gaan gourmetten, niet heel veel zin in maar komt vooral door de pijn.

Geplaatst

Sen, I heeft al vanaf een week of 4 haar muziekschaapje in de hoek van haar bed, dat muziekje speelde ik tijdens de zwangerschap ook bij mijn buik af,met een maand of 7 kwam daar Pino bij en inmiddels ook Ior en een poes.maar ze heeft wel van begin af aan een tutdoekje aan haar speen, die is echt heilig.

als ze wakker wordt gaat ze er ook met haar knuffels spelen en als ze er echt uit wil dan mikt ze alles ( behalve Pino) aar bedje uit.

Geplaatst

Fiene heeft al vanaf het begin haar konijn, maar favoriet is nu een lapoenpopje, toevallig ook een konijn. Daarvan doet ze een poot in haar mond en valt in slaap. Gelukkig heb ik er 3, dus de konijnen gaan een x per week 'zwemmen' in de wasmachine. Anders worden ze echt te goor.

Net f weer in bed gemikt, zonde van t mooie weer! Maar doordat ze zo laat wakker werd verschuift alles 1,5 uur. Heb nu trouwens lactose vrije melk gevonden en daar heeft ze net zonder morren een fles van leeggedronken (in 3 minuten...).

Vin is plots de rest Vd dag weg; vriend van ons is piloot en hij mag een vlucht (twee eigenlijk, want retour) in de cockpit mee. Vanavond pas weer thuis. Rustig dagje dus verder, zo maar ff aan t werk eb daarna was vouwen en schoonmaken.' Heerlijke' zondag dus...

Babeth, balen dat je zo'n last hebt. Hou hè t wel in de gaten, je had niet extreem veel follikels, maar overstimulatie kan altijd. Geen koorts?

Henne, super filmpje van Th op fb! Heerlijk dat hij doorgeslapen heeft. Is ook niet niks voor t kereltje, van bv naar kv en dan nog een wijziging, waarsch moet hij gewoon wennen.

Geplaatst

Simba, je bent dus bongi geworden? Succes met de deca!

babeth, rustig aan meid!

kaartje, succes met studeren en wat fijn dat je nichtje zo lekker heeft geslapen.

hier verder niet veel te melden.

Geplaatst

Inderdaad Fren, geen extreem veel follikels maar dat schijnt inderdaad ook niet te hoeven, geen koorts en ook niet benauwd, verder zijn de pijnklachten al minder vergeleken met gisteren dus op de goede weg neem ik aan....

tool heb jij eigenlijk nog iets van / over je broer gehoord? Ik moet regelmatig aan je denken x

San, ik las laatst dat je vriendin weer zwanger is, pittig voor je x

Geplaatst

He Babeth, nope. Niets meer gehoord. Heb hem nog een verjaardagskaart gestuurd en zelfs daar heeft hij niet van laten weten dat hij hem gekregen had. Via m'n ouders weet ik dat ie m wel heeft gehad.

Iedere keer als ik langs hun appartement rij, heb ik zin om aan te bellen en haar eens flink de waarheid te zeggen, maar wat schiet ik ermee op? Ze heeft hem nu waar ze hem wilde hebben, helemaal voor zich zelf alleen.

doet me pijn, maar ik kan niet anders op dit moment

Geplaatst

Begrijpelijk Tool, ookal brengt het niets soms is het wel fijn om je hart te luchten maar kan me voorstellen dat dat ook verkeerd kan uitpakken ... Misschien anders een keer apart met je broer afspreken? Samen ? X

Geplaatst

Moeilijk hoor Tool, partners kunnen vaak veel verpesten binnen een familie. Is echt naar. Misschien idd eens alleen afspreken voor een lunch ofzo en duidelijk maken dat je niet in discussie wilt over eea maar gewoon gezellig tijd met je broer wilt hebben? Knuf!

Leuk die knuffels. Th heeft een berg van die dingen gekregen maar heef er nog geen interesse voor uiteraard. Ik 'knuffel' hem af en toe met zo'n zacht lappenpopje en dan moet hij wel lachen. Dat ligt ook in z'n bed nu, dus zal hij op een gegeven moment ook wel zelf gaan pakken.

Jeetje joh, het gaat hier vandaag echt goed. Th drinkt flessen van 150 bijna leeg, slaapt na drinken-spelen-box met een kleine tien minuutjes morren vanzelf in....weet niet wat me overkomt. Hij huilt dan na een tijdje slapen wel weer, maar slaapt ook zelf weer in zonder dat ik ga kijken. Misschien dat ik nog wel ga proberen of dat minder/beter wordt met de puckababy, maar voorlopig kijken we het zo even aan. Donderdag begonnen met andere voeding, vrijdag met de rust/regelmaat methode, vrijdagochtend osteopathie gehad.....alles bij elkaar hebben we opeens gewoon een heel ander kind.

En daardoor vandaag al gestreken, was gevouwen en opgehangen (bijna twee maanden en nog steeds geen droger ;-)), in de tuin gewerkt, stoofvlees gemaakt en een eindje gewandeld met drietjes. Ik lig nu op de bank en het is stil! Dit is zo zalig. Zal er nog maar niet aan wennen, maar dit soort dagen geven je wel je moed en energie weer terug.

Sen, wat betreft die supplementen, ik slikte hepa.norm voor mijn lever. Het heet nu anders zie ik, maar deze is het ( weet niet of dit de goedkoopste is):https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/product/18719/1007-Levercomplex-AOV-60-capsules

En mocht je toch TT flessen willen proberen, neem dan de 'gewone' easyvent oid en niet de anti colic plus want dat zijn rotdingen. Zit een soort extra ventiel in, maar dat is zo stuk. En die andere hebben ook zo'n 'ontluchtingssysteem' dus de plus heeft weinig meerwaarde.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden