Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

succes henne, met prikjes. Lijkt me erg moeilijk.

een koppel van de muziek heeft van de week een dochter gekregen. Wil een canvas gaan maken. Ze zijn dol op Winnie the Pooh en ik moet alleen nog de exacte geboortetijd hebben. Wie weet kan ik hun daarmee blij maken. Zodra het klaar is, laat ik het jullie wel zien.

Oor nog steeds pijn. Zo ff 2 paracetamol innemen. En aan het werk. Rustig aan doen. Ohw ja, gisteren ook overdatum gonal F weggedaan. Nu alleen nog utrogestan en Lucrin liggen en dan is het klaar.

morgen lekker rustig aan en in de avond naar mijn vriendin om te knutselen. Zal dus het canvas worden denk ik. Even langs de action een ander maatje canvas halen.

Wie weet vind ik dat wel zo leuk dat ik het vaker ga maken. voor kleine kindjes. BV een geboorte tegel op canvas.

Meiden, rustig aan allemaal. Denk aan jullie en dikke knuffel allemaal.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

succes henne! Als het even kan, zorg dan dat je Th niet op schoot hebt met de prikjes, dan ben jij nl niet de 'boosdoener', maar juist degene die hem kan troosten!

Geplaatst

Oh, prikjes, getsie. De tip van Fren lijkt me wel een goeie! Succes!

fren, lekker dat F. Heeft doorgeslapen, hihi.

Ruby, veel knutselplezier! Leuk idee! Ik heb destijds voor mijn eerste neefje een quilt gemaakt. Voor mijn eerste nichtje ben ik eraan begonnen, tenminste heb alle stukjes uitgesneden. Nu nog aan elkaar naaien en de quilt maken. Alleen, wanneer?? Hihi

Geplaatst

Henne Ruben spartelde ook zo met zijn armpjes soms. Bij ons werkte de tip om zijn armpjes langs zijn lijfje te houden en hem echt in een soort van kommetje te leggen. De maxi cosi houding zeg maar, maar dan in je armen. Niet te stijf vasthouden zodat hij het voelt als fixeren. Moeite waard van het proberen. Of even een hydrofiel om hem heen leggen dat zijn armpjes niet kunnen spartelen, werkte hier ook goed. Of als hij zo was hem even lekker laten uitleven en 5 minuutjes later de fles opnieuw de fles aanbieden. Als het een gevecht gaat worden, ben je hoe dan ook atlijd de verliezer. Het enige waar een kind echt macht over heeft is het tot zich nemen of weigeren van eten en dat hebben ze al heel snel door!!

Es wat adviseren ze op het cb over het afbouwen van inbakeren?? Misschien anders toch andere doeken?? Het moeten geen gevaarlijke situaties worden natuurlijk.

Ze hoeven ook het speentje nog niet in hun hand te kunnen houden om hem te pakken. Ze schuiven hem over het matrasje naar hun hoofdje toe en happen dan met de mond. Die kleintjes zijn zo vindingrijk, niet te geloven! Ze heeft de fles ook al eens vast gehouden toch?? Wie weet kan ze wel veel meer dan je denkt!! Moeilijk he, al die adviezen van veraf..... wat denk je wel niet? Snotneus jij weet het ook altijd beter hihi. Zou zo graag een oplossing voor jullie meisje willen hebben.

Hier dagje gewerkt, nieuwe opname en erg jong en stervende. Slik.... is toch anders als ze "ouder" zijn..... Het is weer heerlijk druk op de woningen. Weer eens een poosje buffelen, dan komt er vaak het meeste werk uit mijn handen vind ik, heerlijk!!

Geplaatst

San ik probeer idd zijn armpjes 'langszij' te houden. Knok er ook niet om hoor, geef nu gewoon vaak kleine beetjes. Heeft geen enkele zin om het op te dringen. Verpleegkundige cb had nav mijn mail overlegd met de arts daar en wat denk je: het lijkt toch wel sterk op reflux. GOH!??! Echt?? ;-) En toen ik optelde hoeveel hij huilt, schrok ze ook wel een beetje. We vallen ruim binnen de definitie huilbaby. Alleen al het feit dat iemand dus erkent dat het niet binnen het normale valt... Het los nog niks op, maar lucht wel op. De zanta.c net bij de apotheek opgehaald, vanavond mee beginnen, cb adviseerde om als we na weekend geen verbetering zien bij huisarts aan te dringen op spoedafspraak bij kinderarts.

Prikjes vond ik reuze meevallen. Hij lag idd op een kussen, we hoefden alleen zijn armpjes een beetje vast te houden. Th ging wel enorm krijsen en J was nogal verontwaardigd hihi, die vond die naalden enórm. Het was wel zielig hoor, maar voor hij helemaal was aangekleed was het alweer over. Hij lijkt er niet heel veel last van te hebben, was eerst wat onrustig maar ben lekker met hem en een flesje op de bank gaan zitten en hij heeft een uur lang afwisselend liggen suffen en tukken en daarna lekker in bedje geslapen.

Al met al gaan we met frisse moed het weekend in. Hoop zo dat die zan.tac wat doet.

Geplaatst

Hey meiden,

Vandaag moesten wij voor een controle echo naar Genk. Het bleek dat de eitjes bij Daphne nog niet groot genoeg waren (er was wel wat te zien, maar niet genoeg) en de hormonen waren nog wat te laag. Dus nu moet ze tot en met maandag 100IE Puregon spuiten en dan dinsdag ochtend weer terug... En dan hoop ik wel weer een stapje verder :D

Geplaatst

Henne Th heeft zijn eerste prikaanval doorstaan!!! Toppie.. Hopelijk doet de z.antac zijn werk en krijgen jullie een heel ander, minder huilend en altijd vrolijk jongetje!!! Idd fijn dat je erkenning hebt nu, dat doet zo veel voor je moedergevoel wat het (zoals zovaak) bij het rechte eind heeft.

Patrician spannend!! Hopelijk zijn er dinsdag mooie druiventrosjes te zien op de echo!!

Geplaatst

Patrician, succes voor jullie. Hopelijk gaan er een paar mooie eitjes groeien!

Babeth en simba, hoe is het met jullie?

Henne, de prikjes overleefd! Ik vind je wel stoer, hoor. Ik stond toen als een watje met tranen in mn ogen. En de afgelopen keer met de hielprik weer. Bah.

Hier is het nog steeds genieten! Ons meisje komt om de 2 a 3 uur, maar slaapt daarna spoedig weer door. Met M hadden wij meer slaapproblemen, dus dit is voor ons gevoel heel relax.

Wij hebben gisteren een fotoshoot gedaan, maar ons meiske had er niet heel veel zin in. Een regeldagje en krampjes. Tja, niet handig in combi met een fotoshoot. Gelukkig zijn er nog wel een paar mooie foto's geschoten.

Vandaag voor het eerst even naar buiten, naar de winkels geweest. Ik was daarna kapot, maar het was zo lekker om weer even buiten te zijn!

M wilde als grote broer de kinderwagen duwen, dus ik hem zelf amper achter de wagen kunnen lopen.

Daarnaast is het in mn rug geschoten toen ik stond schoon te maken, dus ik loop nu een beetje krom......niet echt een handige actie dus.

Verder begint de kraamvisite nu op gang te komen. Ook gezellig, maar aan het einde van de dag ben ik door alles best wel moe. Vandaar dat ik soms niet altijd even actief ben, hier.

Fijne avond verder allemaal.

En een speciale dikke knuffel voor Tool!

Oja, het is hier afgelopen week al aan de orde geweest, maar hoe kan ik nou weer een ticker aanmaken. Het lukt mij maar niet om die ook te plaatsten in mn handtekening.

Geplaatst
Patrician spannend. Succes en op naar een mooi resultaat! Heeft je vrouw veel last vd hormonen of valt t mee?

Het valt me redelijk mee... over het algemeen heeft ze weinig last. Maar als ze iets niet kan vinden ofzo... vanmiddag had ze bijvoorbeeld zin in chips maar dat hebben we niet in huis. Dus werd ze onredelijk toen ik thuiskwam...

Carpe Diem

Geplaatst

Ik mag al blij zijn als er 3 gaan groeien, denk niet dat ik dat erg zal voelen. Momenteel zijn het meer de prikplekjes geloof ik.

Vanavond een groot concert zingen, zal wat gaan worden.... eerst na het inzingen snel spuiten, en dan de rest van de avond knallen!!

Geplaatst

Ik heb J wel eens uit de auto gezet tijdens het prikken :-D

vannacht vijf uur en vanochtend kwart voor negen, hoe mooi is dat. Moet alleen nog leren om niet wakker te worden als J nachtdienst heeft. Meestal hoor ik Th toch eerder dan hij, tja...

Geplaatst

Wij hetzelfde schema henne :-)

Ik doe oordoppen in als vin nachtdienst heeft. Anders lig ik toch te luisteren. En hij hoort haar best, maar vindt t wel makkelijk als ik er dan uitga. Als hij weet dat ik doppen inheb is dat een extra zetje om er wel uit te gaan ...

Geplaatst

Dat denkt vin ook henne:-) ik heb gewoon doppen van het kruidvat, werkt prima.

Net haken gekocht voor op de keukenkasten... Pannen, schoonmaakmiddelen en andere keukenspullen zijn ineens heeeeel interessant...

wel superleuk, ze gaat nu zelf achter haar loopkar staan en loopt dan me een grijns van oor tot oor door het huis. Draaien kan ze nog niet, maar dan gaat ze gewoon aan de andere kant van de kar staan en loopt de andere kant weer op. Lekker efficiënt dus ;-)

Geplaatst

ja hier ook zo'n man die 'snachts de boel probeert te negeren en denkt dat doet mamma wel. Daar vallen hier geregeld harde woorden over! ik ben al zwaar oververmoeid en voel me sinds de afgelopen week nòg beroerder. Elke dag hoofdpijn en misselijk, heb totaal geen eetlust meer. Klinkt erg klagend maar het is zo. Ik ben op het punt gekomen dat is zò moe ben dat ik niet meer in slaap kan komen. Ik lig dus in bed maar slapen ho maar, het duurt minstens 1,5 uur voordat ik in slaap val en dan slaap ik hooguit 2 uur aan één stuk (als J voor die tijd niet wakker wordt) en dan ben ik weer 1 a 2 uur wakker. Ik weet even niet meer waar ik de energie vandaan moet halen om alles te doen...

gisteren naar de osteopaat geweest met J. Ik vond het best eng want hij legde hem neer en ging achter hem zitten en pakte zn nekje en ging druk uitoefenen. J vond het niet leuk want die ging huilen. Dus ik schoot gelijk in de stress en had hem het liefst weggetrokken maar ik dacht rustig blijven en niet stressen. Tussendoor heb ik hem wel even gepakt en getroost en toen lachte hij weer. Het was niet zo dat hij hysterisch werd ofzo maar hij vond het niet leuk. Nu was het eigenlijk ook zijn slaapjestijd en was hij moe dus dat werkt ook niet bevorderlijk natuurlijk. De osteopaat zegt dat zn nekje vast zit en dat dat door de geboorte komt (oa door vacuumverlossing). Dus hij heeft het een beetje los gemaakt voor zover mogelijk want J wilde niet echt meewerken. Hij zei ook dat J zn droge wangetjes en droog plekje in zn knieholte mogelijk exceem kan zijn. Vind ik wat overdreven. Over 2 weken weer terug. Gingen jullie kindjes ook huilen/protesteren bij de osteo?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden