Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nu niet meer. :) Maar wil vanavond naar ouders, ze leven zo mee. Kan ik niet meer uitstellen zonder glashard te liegen! En ik denk dat de oudjes zo'n test beter begrijpen dan plussen en strepen. Dus deze maar ff gehaald en gedaan.

Nu genoeg!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

haha die testen, je doet je naam eer aan!!!!

de maximale aanduiding die de digitale aangeeft is 3+, tis maar dat je het weet ;-)) groot gelijk dat je het gaat vertellen, veel plezier!!!!

Henne wat goed dat je bent geweest, het klinkt positief, of constructief zou ik zeggen. Ik ben erg benieuwd hoe je je over een paar weken zal voelen en wat de haptonoom betreft, ik heb er geen ervaring mee. Ben erg benieuwd of je het gaat doen en hoe dat zal zijn, succes meid!

Ruby,getver ik zou ook flink over de emmer zijn zeg (en dan nog die warmte erbij...) jeetje kunnen ze dat nu echt niet goed regelen?dat het telefoontje maar snel wat opheldering zal gaan brengen.

Geplaatst

Haha Mik, lekker bezig jij. Ach, wij worden er hier allemaal vrolijk van :-) Spannend om het te gaan vertellen vanavond.

Henne, snap je verhaal hoor. Hoop eigenlijk dat je het gaat doen. Al was het maar omdat ik nu zo nieuwsgierig ben geworden na het googlen. Misschien kan J thuis alvast beginnen met de therapie ;-)

Ruby, wat vreselijk slordig dat je nu nog niks weet. Je zou vorige keer toch eigenlijk al wat horen van de uroloog? Zou inderdaad ook een telefonisch consult aanvragen. Tot november wachten is wel heel lang.

Geplaatst

Maar Mik na een paar uur of misschien iets langer is de tekst weg he! Dus ook de foto's meenemen! Ik vond dat zo jammer, ik heb 'm bewaard met de Kruidvattesten maar slaat nergens op: is een leeg vakje...

Geplaatst

Hoi Henne,

Ik ben een passieve forummer (alleen lezen, wel heeel betrokken ;-) maar reageer toch even op je vraag over haptonomie. Ik heb er namelijk wel ervaring mee. Ik ben er terechtgekomen omdat ik iemand ben die teleurstellingen ‘te lijf’ gaat. Balen en verdrietig dat ik de mm in moet, maar kom maar op, ik ga ervoor. Totdat we na drie keer ivf nog steeds met lege handen stonden (staan, maar dit was bijna 2 jaar geleden). Mijn grootste schok was misschien ook wel: maar we hebben er toch alles aan gedaan?! Het toelaten van de teleurstelling en het verdriet vond ik heel moeilijk. Ondertussen verkrampte mijn lijf zich. Kreeg ik vage klachten. Haalde ik slecht adem, heel oppervlakkig. Ik voelde wel dat het verdriet er uit moest, maar ik vond het doodeng want het voelde als toegeven en dan zou het wel nooit meer goed komen. En ik kreeg het niet voor elkaar. Ik ging toen naar een ademtherapeut, maar ze heeft me eerst drie sessies laten huilen. Liggend op een matje, eerst helemaal ontspannen en met behulp van muziek en haar woorden en vragen kwamen de tranen vanzelf. Ik mocht de gedachten en gevoelens alleen maar laten komen, ze niet beoordelen en niet ‘doorvoelen’. Ik ben absoluut geen zweverig type, maar dit was zo goed voor mij! Na zo’n huilsessie inclusief snikkende uithalen die je thuis toch misschien maar inslikt voelde ik me zo schoon, helder en fris. Heb ik na een flinke huilbui thuis hoofdpijn en wil ik vooral slapen, na zo’n sessie voelde ik me als herboren. Ik denk dat het te maken heeft met gelijk goed willen aanpakken en verwerken van je verdriet. Als ik dan niet weet hoe dat moet begin ik er maar niet aan, zoiets.

Na deze sessies heb ik nog een aantal combinaties van ademtherapie en haptonomie gedaan. Ze zij tegen mij ook: ik ga niet praten met jou, je hoofd is wel op orde, je moet je lijf voelen. Het heeft mij opgeleverd dat ik zorgzamer voor mijn lijf ben. Raak je jezelf wel eens liefdevol aan? Klinkt misschien ook zweverig of raar, maar probeer het eens heel suf als je op het toilet zit of tijdens het douchen. Dat je echt met aandacht je lijf voelt, over je armen of benen aait. Het geeft een ontspanning en ‘vriendelijkheid’ (zo noemde ze dat) die ik heel erg nodig had. Mijn lichaam faalde en het vertrouwen was helemaal weg. Een aantal jaar geleden bleek ik een traag werkende schildklier (Hashimoto) en glutenintolerantie (Coeliakie) te hebben. Die schildklier is mij bijna fataal geworden en daarna de mislukte behandelingen… hoezo denken dat mijn lijf het wel kan, dat ik het wel kan vertrouwen? Ik ben geen expliciete fan van haptonomie en ik denk dat het er wel aan ligt of je een match met de persoon hebt. Maar ik herken in jouw beschrijving zaken van mijzelf en voor mij was juist voelen i.p.v. praten een uitkomst. Aan het einde van de serie zei de therapeut: je bent gewoon een persoon die, als je het verstandelijk kunt beredeneren het beste de dingen aan kunt gaan. Ik heb dus niet anders hoeven zijn dan wie ik ben, ik blijf een denker. Maar ik heb er wel wat bij gekregen: vriendschap met mijn lijf. Als ik me nu weer slecht zou gaan voelen zou ik zeker weer een aantal sessies boeken. Dan beschouw ik het maar gewoon als een luxe manier van ontspanning kopen ;-)

Ik hoop dat je, op wat voor manier dan ook, jezelf weer wat terugvindt. En dat je misschien een aantal brokjes van je verdriet en zorgen kunt bekijken en ergens neerleggen. Huilen om je verdriet van nu is genoeg. Je hoeft niet daarmee te accepteren wat je overkomt. Het is geen begin van afsluiten waar je nog niet aan toe bent. Begin ‘gewoon’ met toegeven hoeveel pijn het je doet. Hopelijk kun je dan wat ballast kwijt. Ik wens het je van harte toe.

Overigens, in principe ligt de ‘oorzaak’ van de niet vervulde kinderwens van ons bij mijn man. Hoewel onbehandelde hashimoto of coeliakie wel problemen met vruchtbaarheid kunnen geven, legt het ziekenhuis (UMCU) niet de link met mislukte ivf-behandelingen. Beiden zijn auto-immuunziekten. En ik heb nog nooit een positieve test in handen gehad. Ik denk dat je begrijpt dat ik jouw zoektocht rondom immuunstoornissen met veel betrokkenheid volg…! En natuurlijk het geweldige nieuws van Miki!

Lieve groet, Maartje

Geplaatst

Hee henne,

Ik las ok je verhaal over haptonomie, ik zie dat maartje al een ervaringsverhaal heeft opgeschreven. Een van ars beste vienden is fysiotherapeut en is bijna klaar met zijn opleiding haptonomie. Ik wist in het begin helemaal niet wat het inhoudt, maar nadat ik er meer over heb gelezen en gehoord geloof ik (nuchtere ik....) zeker dat het heel goed kan zijn. Denk sowieso dat de reguliere/westerse geneeskunde veel te weinig stil staat bij alle verbindingen in je lichaam. Haptonomie gaat er toch vanuit dat alles met elkaar in verband staat.

Ik hoop dat je er baat bij zult hebben! Mocht je meer informatie nodig hebben, dan kan ik altijd die vriend vragen wat goede bronnen zijn.

Maartje: ik zie dfat jullie ook al een hele weg behandeld hebben. Kom lekker wat vaker meekletsen hier: gezellig!

Groetjes,

IVFSH

Geplaatst

Miki flabbergasted! Wauw! Ik zou maar een vroege echo afdwingen haha.

Maartje dank je wel voor je verhaal. Herkenbaar. Ik rationaliseer alles dood zeggen mensen wel eens. Dat is overdreven, maar ik ben normaalgesproken wel echt een nuchtere denker, beslissingen neem ik niet op gevoel maar op basis van feiten. En de feiten van nu zijn zo verdrietig dat ik dat niet meer weg kan rationaliseren. En dan loop ik dus vast.

Ruby wat een drama en eigenlijk vind ik het gewoon onbeschoft om je daarvoor helemaal te laten komen. Alsof je niks anders te doen hebt zeg!

Hier problemen met niet startende auto, half uur op pechhulp wachten, toen deed ie het uiteraard meteen, vervolgens wel dik in de file... Ben net thuis en gaar... wat een dag zeg.

Geplaatst

Heb snel proberen bij te lezen na drukke (maar leuke hoor) werkdag, dus even snel reaktie:

Rubster, wat een rotsituatie! Hoop dat de ergste boosheid gezakt is, denk dat je reaktie wel aangeeft hoe waardeloos het voor je is, en hoe je verlangd naar een oplossing! Heb geen ervaring zelf met endo, maar herken zo je reaktie van het uitkijken naar een doktersbezoek, omdat je hoopt dat na lang wachten en pijnlijke onderzoeken nu dan duidelijkheid komt, en iemand je gaat helpen, en dat je dan weer een volgende afspraak krijgt! Sterkte en dikke knuffel van mij!!!

Henne, wat goed om te lezen dat je een fijn gesprek hebt gehad. Heel benieuwd naar je ervaringen mbt haptonomie, fijn dat maartje en ivfsh al reactie hebben gegeven, kan er eigenlijk niet zoveel aan toevoegen, behalve dan dat ik denk dat het een goeie suggestie is. Ook een hug voor jou, gezien al je lichamelijke ongemakken, en de ruimte die dit in beslag neemt, is het een heel goed voorstel, hoop dat het wat brengt!

Ivsh, ik zou het heeeel knap vinden als je tot tien kan tellen ; -)))) ga die zon wel jouw kant opsturen, want dan is het toch net wat beter te doen! Big hug, vind je tikker nog steeds prachtig!

Miki, wat een prachtige test! En wat een geweldig resultaat, wat een uitslag, dikke vette 2-3 weken, ben ook heel benieuwd naar HCG! Natte ogen hier ook, wat fijn toch altijd weer zulk goed nieuws, hoop dat je je goed voelt, en dat de zon, dat gouden randje van vandaag nog eens extra laat glanzen ; -))

Iedereen een knuffel hoor, ben druk met werk geweest, maar wel gezellig, betere dag dan gister. Niet te gauw de handdoek in de ring gooien, denk ik maar.....nog steeds geen bericht van werk manlief, wordt waarschijnlijk volgende week, vanavond lekker de stad nog in en genieten van ons mooie stadje,liefs!

Geplaatst

Jee Maartje, wat een verhaal, wat fijn dat je hier je ervaringen met ons deelt, hopelijk heeft Henne er wat aan!

Mik, ik zeg: GEFELICITEERD!!!!!! Oh ,heerlijk om dit te kunnen zeggen!

Ruby, wat shit zeg! kan me je frustratie goed voorstellen, wat een sukkels! Je vraagt je toch af hoe het dit weer kan he, alsof dan ineens vergeten wordt dat er met mensen en gevoelens wordt gewerkt....

Geen nieuws hier, lekker genoten van het zonnetje vandaag!

Geplaatst

Hoi Maartje,

Ik wilde even reageren op je bericht aan Henne mbt de haptonomie, bedankt daarvoor, nu heb ik er ook een beeld bij gekregen. Ik heb met bijna ingehouden adem je beicht gelezen, je hebt et zo moi verwoord en ik vind het zo bijzonder om te lezen wat het et je doet en wat een uitwerking het op je heeft gehad, super!!

Wie weet heb jij ook iets aan de ervaringen van Testr en Henne mbt de autoimuunziekte, wat is dit forum toch geweldig!!

Henne ik hoop dat jij er iets aan zult hebben!

Geplaatst

Rustig avondje hier... heb vandaag ook rustig aan gedaan, het leek wel of mijn medicijnen nu pas aansloegen: wat was ik moe vandaag, 2 keer geslapen, overdag! Dochter moest naar ballet, de moeder die normaal rijd reed niet, vriend kon haar niet op de fiets brengen en ik mocht van hem geen autorijden dus is ze niet gegaan. Nou vindt ze dat helemaal niet zo erg hoor, maar morgen wil ik toch wel naar de stad eigenlijk. Ik zie wel hoe ik me voel dan.

Nou, maar weer naar bed, tijdschriftje lezen, tot morgen, goeie nachtrust voor iedereen!

Geplaatst

oohh Caro de meds hakken er duidelijk in, ik hoop dat je wat kan slapen en dat je je morgen beter voelt!

vanavond zijn mijn schoonouders weer even geweest, gezellig, ook leuk om opa zo enthousiast de fles te zien geven en Imke die met grote ogen kijkt en zich wellicht afvraagt heee wie is dat toch??? ook lachte ze naar oma die ter plekke begon te smelten haha

Overigens voor onze draaitol maar een inbakerzak van puckababy aabgeschaft, ze ligt niet helemaal klem, kan haar armpjes nog wel wat bewegen maar ze kan de wave iig niet meer uitvoeren en in no-time is ze vertrokken.

ohhh dames ik be ech zo blij dat er weer goed nieuws bij deze meiden is!!!

Geplaatst

Caro rustig aan, maar dat doe je gelukkig!

Hier vroeg wakker, en onrustg. Buik minder? Minder misselijk (of helemaal niet meer)? Steepjes niet dunner? Kwam gister sneller dacht ik.

Ah... killing. Ik ben nu wel heel onzeker hoor.

Geplaatst

Ok, ben ook gezwicht voor Wordfeud. Username frennie32

Wie wil vriendjes worden??

Enne mik, niet blindstaren op streepjes... Makkelijker gezegd dan gedaan, weet ik, maar anders maak je jezelf écht gek...

Geplaatst

Miki je hebt ook te veel ervaring met positieve testen die uiteindelijk toch niets opleverden.... Probeer dat een beetje los te laten, je testte gistermiddag notabene 2-3 weken! En ja, zelfs met een hoog hcg kan het misgaan, dat weten we helaas ook. Maar het hoeft natuurlijk niet zo te gaan, het kan ook nu eens een keer wel goed gaan....probeer die gedachte maar vast te houden: het kan ook wel goed gaan... Sterkte!!!!

Ik ga zo kijken of mn auto start. En dan werken, bleeeghhh. Zo geen zin in. Als ik dichter bij mn gevoel moet komen: ik merk echt een fysieke afweer om te gaan werken ;-)

Fijne dag lieverds, geniet van de zon!

Geplaatst

Dank Henne, jij ook sterkte!

Die CB met + droogt helemaal - op. Gelukkig KV 2 voor 5 duidelijk. CB rottesten en deze echt stuk zegt man.

Voel iets beter, vandaag afleiding zoeken!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Nou zo goed is hij niet. Er zou vanmorgen een loodgieter komen voor de standleiding. Die komt waarschijnlijk niet. Had een nachtelijk klusje. Dus weer een vrije dag voor Jan met de korte achternaam genomen. Kunnen nu wel echt puinruimen. Dat is wat ik maar ga doen vandaag. En toch van het mooie weer genieten en met de breekhamer door de badkamer heen.

Druk zat. Maar wel rustig aan doen hoor.

Verder niet zoveel te melden. Ben weer eens boos. Was het 1 gezakt komt nu weer het andere. Gaat het nooit eens goed?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden