Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sab, de hoeveelheid is niet belangrijk, maar in je eigen cyclus is het er meestal eentje, soms twee maar het belangrijkste is de timing van tp, dat die wordt teruggeplaatst op de dag rekenend vanaf je eisprong. Als je cryo een 3daagse is wordt deze op dag 3 na je eisprong teruggeplaatst.

ohhh nu ik het schrijf wordt ik me toch onrustig, we hebben er nog 5....

Geplaatst
Wanneer deed jij het Babeth? Ik krijg nu wel al kriebels, maar oehlala. Eng!

haha net als met vroeg testen ook een "vroege" ticker, op de dag van de 2de positieve test.

ik denk niet dat je dat aan mij moet vragen ;-))

Geplaatst

volgens mij plaatsen ze bij ons 4 dagen na de positieve test terug, dus dat klopt dan wel :-)

Babeth, zou je alweer willen dan?!

Geplaatst

Zo eens! Hihi. Maar die ticker, heb ik zolang gewild. Soort mijlpaal voor mij. :) Maar nog tijd zat voor, i hope. Nu maar eens lekker naar buiten. Mooi / lief kaartje opsnorren voor een MMM vriendin, uitbehandeld, die ook in spanning zit nu.

Meissie, het meest spannende in deze fase is toch de test(en) en dadelijk de echo? De ticker is meer voor de "aankleding", tenminste zo ervaarde ik dat
Geplaatst

thanks Mik, dan weet ik weer waar ik niet op moet letten hahaha.

Baal nu al van die testen die eraan vooraf gaan, blegh.

Zit nog steeds binnen, té erg toch met dit weer??

Geplaatst

Zat een uur geleden te knikkebollen achter mijn scherm dus of te weinig geslapen vannacht, of toch een reactie op de medicijnen, net nog een half uur geslapen! Wat raar... Wil morgen met de auto naar de stad, papiervernietiger kopen want we waren zo lekker bezig met opruimen voor de verbouwing en al dat papier ligt maar te wachten... Alleen extra goed uitkijken in de parkeergarage maar :-(

Ik heb mijn ticker pas gemaakt na de eerste echo, chicken! Was wel een mooi moment.

Syl wat lekker om nu op/bij het strand te zijn, komt J morgen?

Geplaatst

Caroline, misschien nog maar even niet de auto in hoor! Het verkeer moet je scherp voor zijn, ik kan het zeggen. :)

Ik wacht ook met die ticker, ons gezamenlijke lijstje is al een hele stap en 2 strepen in mijn handtekening. Genoeg, nu naar buiten!

Geplaatst

Ja ik weet het Mik, moest laatst ook weer aan jouw verhaal denken... Maar ik mocht 3 dagen niet autorijden (bij Sandra werd dat helemaal niet verteld) en morgen is dag 4... Ga eerst kijken hoe ik me voel, maak je geen zorgen... Het is trouwens alleen naar de stad, niet op de snelweg he.

Geplaatst

Hee meiden!

Miki: ik zeg: prachtige Streep :-). Mooi meid!

Ruby: ik hoop dat het goed gaat in het ziekenhuis vandaag

Caroline: wij hebben een keer een vuurtje gestookt van veel papieren, was wel leuk: lekker met vuur spelen :-) scheelt ook weer geld voor de papiervernietiger. Als je gaat stoken: niet naast henne doen, die wordt daar niet blij van :-)

Mijn schoonouders zijn hier, blijven tot maandagavond. Ga ze nu mee op stap nemen. Hoe was het ook alweer Eef? Tot 10 tellen hè, haha.

Fijne dag allemaal, geniet van de zon. Drie keer raden wat voor weer het hier is: yep: miezer.....

X

Ivfsh

Geplaatst
volgens mij plaatsen ze bij ons 4 dagen na de positieve test terug, dus dat klopt dan wel :-)

Babeth, zou je alweer willen dan?!

voor nog een kindje zou ik zo willen gaan ja maar ik besef me maar al te goed wat een geluk we nu hebben en ik weet ook dat ik bij een volgende zwangerschap weer zoveel moet rusten, heb ik er uiteraard voor over maar met een kleine is datzeer moeilijk en de kans op....pfff moet er niet aan denken.

En dan ineens de gedachte, stel we gaan niet voor nog een kindje, dan zijn er 5 cryos!!! nog maar niet aan denken, eerst een paar maandjes gewoon alleen maar genieten en geen moeilijke overwegingen!!!!

Geplaatst

Hi meiden, wat zijn we heerlijk hyper met z;n allen door het goede nieuws van Miki.

Sab bij een cryo maakt het aantal eitjes niet uit. Je krijgt een echo rond dat 10/12 afhankelijk van de lengte van je cyclus. Dan kijken ze hoe groot je natuurlijke eitje is om een beetje te kunnen plannen. En dan idd met ovu testen aan de gang. Bij positieve test lab bellen, vier dagen later tp. Heerlijk relaxed. Willen jullie er deze maand voor gaan? Wij weten het nog niet. Als mijn cyclus rond de 30 dagen hangt, dan komt mn testdag half november uit en dat is precies rond dat het vorig jaar mis bleek te zijn. Weet niet of ik dat wel trek. En moet ook nog ergens een arts vinden die me wil begeleiden met die prednisolon, want dat gaan we nu zeker doen. Ik wil Miki achterna!

En ja, vanochtend dus de psycholoog. Was wel een leuk mens, heel praktisch. Moet (nou ja moet) idd een hulp in huis, verder alle houdbare dingen van de boodschappen eens per maand laten bezorgen. Minder werken hoeft op zich nog niet eens, het zit meer in de manier waarop ik werk: tandje lager is ook goed. In ieder geval eerst even kijken hoe het gaat als mn baas in januari weg is voor ik daar stappen onderneem. Verder wil ze graag dat ik een adhd test doe, denk zelf niet dat ik dat heb hoor. Misschien wel trekjes ervan. Maar zij gaf aan dat erg intelligente mensen het vaak netjes verbergen/compenseren, maar dan ondertussen wel doodmoe worden. En dan.....ja, toen kwam ie....er zit veel te veel verdriet en angst wat ik er niet uit laat komen. Ik blijf maar bezig als een duracel konijn om te voorkomen dat ik 'instort'. Ze heeft gevraagd of ik na wil denken over haptonomie, omdat ze denkt dat praten (alleen) dit niet op gaat lossen. Ik praat namelijk wel heel makkelijk, maar dan zijn wéér die hersens aan de gang en niet het gevoel. Iemand ervaring met haptonomie? Vind het zelf wel eng om zo op emoties te gaan zitten, maar dat is dus precies wel het probleem.... Moet het allemaal even laten bezinken. Ben daarna voor het eerst in vier weken gaan sporten, dat viel ook nog niet mee. Gelukkig ook niet tegen.

Ga nu even in de tuin zitten, straks nog naar acu. En moet die uurtjes werk nog inhalen maar dat doe ik denk ik volgende week als het toch weer prutweer wordt :-)

Geplaatst

Henne, wow klinkt goed die dame. Praktisch, maar ook met diepgang. Haptonomie ken ik veel mensen die daar erg lekker bij varen!

Ik herken ook dat ratio deel. Ik heb een zware korte coach therapie gehad, en daar kwam heel duidelijk uit dat ik mijn gevoel niet toeliet maar leefde zoals ik het mijzelf aan heb geleerd. Zoals ik dacht dat het hoort. In de onvervulde kinderwens situatie liep ik daarmee klem.

Al zeker prednison dus? Ik had een gesprek bij de huisarts aangevraagd samen met J en de uitslagen mee van Pfeiffer. Hij is echter wel een jonge arts en begrijpt het daarom wellicht beter.

Ik hoop dat de jouwe ook meegaand is. En anders wellicht die huisarts eens mailen, die samen met zijn vriend ook vader is geworden en hier rond hing?

En jaaa, ik wil ook dat jullie snel volgen! Allemaal!

Geplaatst

Miki, joepie! Gefeliciteerd!

Henne, goed gesprek dus. Heb even op google gekeken. Niet bekend met haptonomie. Lijkt soort knuffeltherapie? Hihi Zie zo gauw niet wat ze nou letterlijk doen. Contact en aanraking? Ben erg benieuwd.

Geplaatst

Ja haha Kaartje ik kom ook niet verder dan die aanraking en dan is mijn eerste reactie 'blijf van me af'. Terwijl ik toch ook naar osteo en acu ga, dus ik heb op zich geen probleem met fysiek contact. Heb ook een soort van 'moet ik daar dan verplicht zitten janken' gevoel. :-) Toch ben ik inmiddels wel zo ver om te zien dat alle praktische aanpassingen die ik altijd doe er alleen maar voor zorgen dat ik mezelf dingen ontzeg. Ik ga altijd snijden in activiteiten en ben nog niet eerder gaan kijken of ik me ook anders kan voelen ipv alleen maar wat meer ruimte maken om me hetzelfde te kunnen blijven voelen. Is dat nog te volgen?

Geplaatst

Meiden,

ben ik dan. Heb er weer bijna 3 uur overgedaan om heen en weer te gaan naar het VU. En wat hebben we gedaan? Bloedgeprikt. AMH gehalte wordt nu getest.

De uroloog had zijn werk niet gedaan!!!!! Op 7 oktober wordt alles besproken door het endometriose team en dan moet er misschien nog een MRI gemaakt worden.

We weten dus niet wat de uroloog met de plek wil in mijn blaas.

Ben echt rete boos!!! Heb ik hiervoor 3 uur van mijn werktijd verspilt.

Ik dus nu snel aan de slag.

Geplaatst

Potver Rubster, je kan ook nergens op vertrouwen! Wanneer kun je nu terugkomen of gaat het telefonisch? Dan in ieder geval even bellen van te voren, dubbelcheckt?

Frustrerend hoor, sjonge.

Geplaatst

Ik wordt na 7 oktober gebeld of er nog een mri gemaakt moet worden en 28 november heb ik een gewoon herhalingsconsult, maar ga net na 7 oktober ook een telefonisch consult met de uroloog aanvragen. Dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben.

Heb het bloedheet van opwinding. zo boos ben ik dus.

Geplaatst

Ok meiden, ik ben officially shocked:

[ATTACH=CONFIG]2374[/ATTACH]

Vanochtend was wel ook van Clearblue, maar dan met een + en weekindicatie, denk niet dat die waarden heel erg afwijken. Alleen nu met middagurine is het al dit!

Jeetje.

Ik voel me wel goed, lekker gelopen. Wel hee moe, misselijk en oei oei die borsten. Stiekem ben ik heel blij, wat het ook is er is zoveel gaande dat de kans dat we minimaal 1 babytje overhouden wel groter wordt!

Maar jee.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden