Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

meiden alles rustig hier hoor! Vannacht wel het eerste gedeelte lopen rommelen, veel buikpijn maar geen regelmaat ofzo. Om twee uur nog even lekker gedouched en tegen vier uur ben ik in slaap gevallen. Vanmorgen lekker uitgeslapen en om tien uur was de kraamverzorgster hier voor het huisbezoekje. Was leuk.

Gerard kwam om 13.00 thuis, die is nu lekker in de tuin bezig en ik ga zo zuigen en de ramen lappen. Straks samen nog even boodschappen doen en (ja, ja....) de vluchtkoffer klaarmaken.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

E, bijzondere definitie van rustig aan doen heb jij.....ramen laten, zuigen, boodschappen doen ;-)

ik weet he, nesteldrang hhaha fijn dat alles rustig is!! En nu as de kraamzorg gehad? Wat laat!

ohhh Fren dat is ook wat bij een volle vlucht niet mee kunnen?

Geplaatst

Ik dacht ook al bij het lezen can je bericht Es': das niet mijn definitie van rustig aandoen...

Is inderdaad een nadeel Babeth, maar hij vliegt wel voor 200 euro retour Dubai...

Geplaatst

Verwarming is voorlopig gemaakt. A. heeft m eens helemaal schoongemaakt en weer helemaal opnieuw gevuld. So far so good, wil t niet te hardop zeggen. Maar dat er een nieuwe moet komen is duidelijk.

Les, fijn dat t gezakt is. Lekker op jouw manier rustig aan doen. X

Geplaatst

Jeeee, alle meubels zitten in elkaar. Ben helemaal blij :-) en J helemaal stuk, die kan geen schroef meer zien. Wel van één laadje het frontje gekrast, dus helaas wel mee terug maar ach als dat alles is. Nu nog gordijnen, plankjes, accesoires... Als het klaar volgen foto's, niet eerder hoor!

Geplaatst

Leuk Henne! Ben zo benieuwd! Leuk hé als het allemaal wat meer af raakt.

Tool lekker weer warmpjes thuis! gedoe zeg met zo'n verwarming!

Hier totall loss op de bank. Ik geloof dat ik officieel nesteldrang heb...vanmiddag de ramen gelapt, auto gedaan aan de binnenkant, gezogen, ben de hele week al boodschappen aan het doen (kasten liggen nokvol).

En ik verlies trouwens bloederige afscheiding. Zou dit dan de slijmprop zijn?

Geplaatst

Geen idee, zou kunnen, Esther. Denk het eerlijk gezegd wel.

wanneer oet je naar de k, dan kuns je het vragen. Enne, denk wel zeker dat dit nesteldrang is... Nog een tip, zorg dat je de river vol hebt liggen met maaltijden, de eerste week kom je echt niet aan koken toe. Wij hebben de eerste twee weken uit de vriezer gegeten; zelfgemaakte stamppotjes, soepen, pasta, ideaal!

Geplaatst

De river??? De diepvries bedoel je denk ik?

Ik heb groente genoeg in de diepvries, heb aardappels gehaald, vlees genoeg in voorraad en de voorraad kast ligt nokvol. Is het niet meer zo dat de kraamzorg ervoor zorgt dat Gerard zo het eten aan kan zetten s'avonds? Twee weken uit de vriezer eten is toch niks aan?

Net mijn zusje aan de foon gehad, zij heeft nooit wat gemerkt van een slijmprop. Herkent het niet. Nou ja, opzich is het normaal dat het een beetje gaat rommelen toch? Nog maar drie weken en ik heb tnt nog helemaal niks geen last gehad of rommelingen ofzo.

Wel maf hoor...eigenlijk mag het nog wel heel eventjes duren...is dat gek? Ik geniet nog zo van het zwanger zijn...

Geplaatst

Es, ik heb even gegoogled, maar echt, bel anders met de vk of verloskamers.....

Verschillende aankondigingen

Spannend: het is nu bijna zover! Je hebt er negen maanden op moeten wachten, maar je baby gaat nu komen. Er zijn verschillende aankondigingen mogelijk en dit zal per persoon verschillen.

Eerste signalen (langer van te voren)

Een paar weken voor de bevalling kan je kindje al indalen in de bekken. Dit kan een drukkend gevoel geven op de vagina en soms zelfs een scherpe pijn uitstralen. Een prettige bijkomstigheid is dat je baarmoeder weer wat lager komt te liggen, zodat je weer wat beter kunt ademhalen.

Slijmerige afscheiding, vermengd met wat bloed (door de veranderingen aan de cervix (baarmoedermond).

Diarree: De productie van prostaglandines (stoffen die zorgen voor het samentrekken van de baarmoeder) kunnen ook diarree veroorzaken.

Het begint nu echt!

Breken van de vliezen

De weeën beginnen

Verlies van de slijmprop

Bij twijfels en niet zeker bent of de bevalling begonnen is, bel dan altijd naar je gynaecoloog of verloskundige. Zij kan je het beste advies geven.

Geplaatst

River is inderdaad diepvries, stom ding.

bij ons was de kraamzorg al rond 3 uur weg en ze zetten geen eten klaar. En wij kwamen echt niet aan koken toe... Bovendien is eten niet het eerste waar je aan denkt, ik vergat het ook heel vaak, gewoon geen tijd...

Geplaatst

Es', wat ik er inmiddels van meegekregen heb denk ik ook slijmprop. Anders vk even bellen? Of maandag. Spannend hoor. En kan me voorstellen dat het nog wel even mag, ik ben zelf nu opeens ook 'bang' dat hij eerder komt en ik niet genoeg 'genoten' heb van het zwanger zijn. Tot nu toe lukte dat me gewoon niet, pas de laatste weken en ja....dan wordt het kort dag :-D

En die vriezer vol is echt handig hoor! De eerste misselijke weken hier hebben we veel profijt gehad van mijn moeders soep, pastasaus, goulash, stoofvlees...je moet dan nog wel pasta, rijst, groente koken maar al het snij en sudderwerk is gedaan. Zelfs stamppot kun je helemaal af maken en invriezen. Ik ben nu bewust de vriezer 'leeg' aan het eten, dan gaan we nieuwe voorraad maken voor februari :-)

Tjeeee, ik ben zo blij. Sta alleen vreselijk in dubio welke kleur gordijnen ik nu wil....luxe probleem natuurlijk.

Wij gaan eten, tot later!

Geplaatst

Onze kraamhulp heeft nooit voor het avondeten gezorgd, niet dat ze dat niet wilde of deed maar dan vroeg ze M al rond 10.00 naar de plannen voor het avondeten..ehhhhhja dat zie ik straks wel ;-)

wij hadden inderdaad het eea in de vriezer maar M kookte ook zelf, vaak makkelijk: roerbakrijst+groenten en wat garnalen of kip

Geplaatst

Oh misschien moet ik dan toch maar wat eten in het voren gaan koken. Vind alleen ingevroren eten nooit zo lekker als vers...:) !!! Verwend nest hé!

Joh bellen heeft toch niet zoveel zin? Ik merk het vanzelf wel of er wat gaat gebeuren...als ik krampen/weeën krijg dan is het vroeg genoeg om te bellen. Misschien vanavond toch maar even de speciale molton op bed leggen en de vluchtkoffer echt inpakken. Ik ben vanmiddag nog op pad geweest voor nieuwe rubbers voor in de kruiken maar die heb ik niet gevonden. Maandag toch maar gewoon nieuwe kruiken kopen.

Ik vind het gewoon wel een grappig idee dat mijn lichaam zich echt aan het voorbereiden is. Dat het gewoon binnenkort allemaal echt gaat gebeuren. Zo maf en bijzonder!

Ik maak me verder niet druk hoor...het komt zoals het komt en ik voel haar vandaag heel veel dus dat is fijn. Ik ga lekker patat eten en ga heel erg zondigen...een kipkorn en een kaassoufle eten!

Grrrr....vanmiddag de ramen gelapt en nu hoost het hier!

Geplaatst

hihih es, dat is altijd, dat je iets gepoetst hebt en dan gebeurt er weer iets. net als met de auto wassen en dan gaat het regenen...

maarruh, het begint dus langzaam al dat er aankondigingen zijn van de komst van jullie meissie, mooi zeg!!! van de ene kant klink je heel ontspannen, van de andere kant ook weer gezond nerveus/gespannen. Komt helemaal goed meid!

henne, zeer benieuwd naar het resultaat van de kinderkamer!

hier gaan we ook zometeen eten. opgewarmde macaroni van gisteren. vind het de tweede keer altijd lekkerder smaken, hihihi.

goed, meiden ik ga afsluiten en meld me later of morgen weer!

x

Tooltje

Geplaatst

Fijne avond tool! Brrrr...hoezo lekkerder dan verse macaroni?

Ik geloof dat ik ook wel redelijk relax ben. Het moet er toch uit en ik kan me wel druk maken maar dat heeft geen zin! En zeer doet het toch maar er zijn miljoenen vrouwen die dit kunnen...dan kan ik het ook!

Geplaatst

Esther ontspannen os de beste manier om er doorheen te komen wordt mij nu geleerd. Dus kekker nuchter proberen te blijven, doe je goed :-)

Tool, jaaaa, opgewarmde kliekjes...lekker hè. Stamppot is ook zo lekker om op te bakken, komt er zo'n lekker korstje op :-) Heb boerenkool gekocht voor van de week, nu al zin in.

Es, groente is vers uiteraard het lekkerste maar bijvoorbeeld stoofvlees, of pastasaus oid proef ik zelf echt geen verschil hoor als het uit de diepvries komt. Ik vries ook wel gebraden gehaktballetjes in of kippenpoten en dan is het idd iets minder lekker, toch wat droger. Doe ik daarom vaak in iets van saus. Toen ik nog werkte, aten we op mijn werkdagen negen van de tien keer 'uit de diepries'. Of idd iets snel roerbakken, maar dan vind ik zelfgesneden groente ed weer veeeeel lekkerder dan van die zakken, dus dan heb je nog weinig tijd/energie-winst.

Geniet van je patatje!

Ik ga nog even wegdromen boven :-)))

Geplaatst

Inderdaad met weeën vroeg genoeg om te bellen maar ik bedoelde meer om even om die slijmerige, bloederige afscheiding voor te leggen.

Mij is verteld ( en ondervonden) dat als de weeën na een warme douche of bad doorzetten het serieus wordt...

pfff hier natte sneeuw, bah!!

Geplaatst

Tool, ik vind inderdaad de macaroni de volgende dag ook lekkerder, net uit de magn. Maar opgewarmd in de pan !

henne hoe is het geworden??

Sen hoe gaat het bij jou? Nog iets van je vader gehoord of nog niet? Merk je da het je wel wat lucht geeft of voel je je er zo rot onder dat dit ook niet werkt?

Geplaatst

Babeth het is leuk, maar nog maar het begin hoor. Ik denk dat ik nog wel aan het schuiven ga (nou ja, J dan). En dan de aankleding, dit is wel écht genieten maar merk ook dat er heel erg veel emoties bovenkomen.

Geplaatst

Es, het lijkt mij ook de slijmprop hoor, ookal weet ik dat uiteraard niet 100% zeker. Toen ik zwanger was van M, liep ik bijna 2 weken over tijd. De vk had mij gestript maar kondigde aan dat ik voorlopig nog niets moest verwachten omdat alles potdicht zat. Hierop had ik een etentje afgesproken met vrienden. Tijdens het eten kreeg ik langzaam een ongi gevoel. Later die avond kwam er slijmerig bloedverlies. Dat bleek bij mij achteraf dus de slijmprop zijn geweest. Die nacht begonnen de weeen.

Nou hoeft dat bij jou natuurlijk niet zo te zijn maar bel anders voor de zekerheid gewoon even naar de vk.

Maar je begrijpt nu wel dat de meldpicht sinds nu officieel is ingesteld! Haha.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden