Ga naar inhoud

Drama in familie, ik word gek en heb advies nodig.

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

En nu wat positiefs....wat spannend om morgen te weten te komen of het een jongen of meisje gaat worden.

Het is een aparte gewaarwording om het te horen en te weten :)

Gaan jullie het voor jezelf houden of delen met de familie?

Geplaatst

Hm.. moeilijke situatie....

Maar ik denk dat ik er toch iets anders in zou staan....

Het is ONS kind.... WIJ kiezen daarbij de namen. ALS we willen vernoemen dan prima, maar zo niet, dan pecht voor de ouders.

Ze leven al 40 jaar hier. Zijn niet echt geintegreerd begrijp ik. Das dan erg jammer voor hen. Maar hier is de cultuur wat vernoemen betreft anders.

En ik begrijp dat je vriend er eigenlijk hetzelfde in staat. Maar meer voor de lieve goede vrede wil gaan vernoemen.

Ik ben bang dat dat een verkeerde reden is om die tweede naam te kiezen.

Je schrijft zelf dat je de naam (dus de tweede naam van je kindje) eigenlijk niet mooi vind. Sorry.. maar dan wordt het dus niet die naam... (is mijn mening)

Daarbij... je schrijft, ze zijn al op leeftijd. Straks is je guppie geboren.... krijgt die tweede naam... Je schoonouders hebben niet het eeuwige leven. Maar vervolgens heeft je kind wel de rest van zijn leven die naam.

Wat het ziekenhuis betreft. HEEL duidelijk aangeven aan het personeel. Dan kan dat niet mis gaan. En misschien pas bellen als je wer thuis bent.

Ik heb namelijk het idee dat wat je ook kiest, het in hun ogen niet goed zal zijn en ze toch wel stennis zullen schoppen. Nou dan kies ik liever waar wij ons als ouders goed bij voelen!!

Heel veel sterke met je keuze....

Geplaatst

Chablis, als we morgen weten wat het wordt, als de beeb niet eigenwijs, hahaha! SCHREEUWEN WE HET VAN DE DAKEN!!! Hahahahaha, ja, we vertellen het aan iedereen!! Heb zin in morgen, ehm nog 18,5 uur!

Simba, ook bedankt voor jouw mening, pfffff, we hebben nog even om erover te beslissen. Maar ook jij hebt absoluut gelijk!! Pfffff.....

Geplaatst

Hahahahahah wij wisten na de vruchtwaterpunctie (ca. 16 wkn) al dat het een meisje zou worden, maar hebben het geheim gehouden.

Juist omdat we in het ICSI-traject al zoveel hadden gedeeld wilden we nog iets voor onszelf bewaren :)

@Simba

Zit zeer zeker wat in in wat je zegt.

Wat een dilemma zeg als je met dit soort dingen te maken hebt.

Gelukkig hadden wij daar niets mee van doen. Hoewel als het wel het geval zou zijn geweest we voor

de keus van Simba zouden gaan.

Geplaatst

Vol van de zenuwen vandaag naar de pretecho, ook omdat ik 18/4 zwanger ben, en nog niet de 20 wekenecho heb gehad. Het was zo'n leuk mens!!! We hebben 60 minuten lang deecho gehad. Ik moest echt huilen van geluk!!!!! Alles goed. Kindje ligt nu ineen stuit. Hoofdje rechts van mijn navel, beentjes omlaag, voetjes op mijn blaas te trappelen. IK MOET ZOVEEL PLASSEN!! hahahahahaha. Een mooi hartjegezie, 2 boezems, 2 kamers. Een maagje dat steeds voller werd van hetvruchtwater, en het blaasje ook. De nieren werken dus super!!!! 10 vingertjes,10 teenjtes, geen klomvoetjes, dijbeentje opgemeten en het buikje. Ons kindje kwam op 17 weken en 6 dagen. Dus 5 dagen kleiner. En dat is perfect, want dat is precies binnen de curve! Je mag 12 dagen verschil hebben, en geen baby is na1 7 weken hetzelfde qua lengte. De een heeft lange benen en een klein buikje, deander andersom. Het is ook een hele geruststellig dat we inderdaad mooieorganen zagen, het zat allemaal op de goede plek, en deed het prima!! Het gezichtje is ook heel gaaf, dus zoals het nu kon zien geen hazelip. Dus, wegaan nu redelijk gerust naar de 20 wekenecho over 2 weken. En dan????? Watwordt het?????????????

WE KRIJGEN EENZOON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

We zijn zoooooo gelukkig!! Er valtook een last van ons af! En qua namen: zoals ik al zei: de 2e naam vernoemd, de1e naam Europees. En onze wil/keuze is wet. Dus so be it! En we gaan het rustig mijn schoonouders vertellen, en het komt wel goed. Daar hou ik me aan vast. Ik lach nu de hele tijd afgewisseld met tranen in mijn ogen van geluk. Zo keihard geknokt en gevochten voor een heel mooi wondertje, en we hebben zoveel geluk,en zijn gezegend dat we zwanger mochten worden en zijn van een mooi kindje!!

Geplaatst

Gefeliciteerd hope met de mooie echo van jullie prachtige zoontje,en succes met het nieuws aan je schoonouders, houd vertrouwen dat het wel in orde komt, op welke manier dan ook....

Geplaatst

Lieve Hope,

Wat fijn, zo een goede echo!!! Gefeliciteerd!!! Een jongen, oh het is zo leuk!!

Een meisje waarschijnlijk ook maarik heb alleen ervaring met een knul.

Vreselijk dat drama in je familie, ik hoop maar dat het allemaal een beetje losloopt.

Maar eerst maar heerlijk genieten van dit goede bericht!

Liefs

noor

Geplaatst

Hope, gefeliciteerd! Een klein manneke, heerlijk! Nou, zoals je er nu tegenaan kijkt komt het vast wel goed :-). Lekker genieten hè en de stress los laten. Laat je schoonouders maar ff lekker sudderen.

groetjes, Y

Geplaatst

GEFELICITEERD, een zoontje!

En een hele mooie uitgebreide echo gehad blijkbaar. Leuk he! Geniet er maar van, en het komt wel in orde met je schoonouders.

Geplaatst

Echt SUPERBEDANKT voor jullie felicitaties! We leven nu echt op een blauwe wolk, hahaha! Gisteren mijn schoonouders telefonisch gesproken in Griekenland. We vertelde dat we een zoontje verwachten, ze waren zoooooo blij, dat mijn schoonvader niet eens aan de telefoon kon komen omdat hij te vol zat met emotie's van blijdschap. Pffff, hopen dat alles goed komt, in ieder geval wel met ons drietjes!

Geplaatst

Haha ik moet zo lachen om dit drama, heel herkenbaar, ook voor mij helaas, al die bemoeizucht om je heen.

Ik vraag me af eigenlijk of Griekse namen ook niet Europees zijn ;-) en ben zeer benieuwd naar die tweede naam nu. Ikzelf ga wel voor een zuid europese naam en dat alleen al om de rest van de familie hier aan te geven dat ons kind daar ook nog familie heeft.

Hoe heeft je zwager eigenlijk gereageerd dat jullie wel gaan vernoemen? Hij had inmiddels de toon gezet toch en alle balast op zich genomen. Ik heb daar altijd veel bewondering voor, voor mensen wie hun eigen weg gaan.

Anyway meid, veel geluk met jullie zoontje.

Geplaatst

Hi Moto,

Ja Grieks is ook Europees, haha. Maar het is een Armeens naam die wij moeten vernoemen. Ik ga niet de naam hier neerzetten omdat het de naam van mijn schoonvader is. Ik ben zelf anoniem hier, en wil de rest van mijn familie qua namen e.d al helemaal vh internet afhouden, you snap? Ik kan wel een pb tje sturen? Mijn zwager heeft niet gereageerd, nog niet. Hij is op vakantie, als het goed is belt hij vandaag. Mijn schoonzus heeft wel gereageerd. Afhankelijk vond ze het heel raar dat wij wel vernoemen, en kreeg de ene rare opmerking na de andere naar mijn hoofd. Maar ik prikte er door heen, en toen pas vertelde ze dat mijn zwager in het verleden, bijv met zijn huwelijk zo vreselijk gekwetst is door zijn ouders, dat hij absoluut niet wilde vernoemen. En eigenlijk alleen maar om die reden. Ik denk, dat als hun huwelijk anders was gelopen, dat ze wel hadden vernoemd...Pffff, dat familie gezeik, ben het goed zat!! Maar het is voor van zijn familie, en niet die van mij. Aan mijn kant zijn ze zo easy going... Ajaaaaaaa, komt goed.

Ben jij met een zuid Europees man samen? Ben jij zelf Nederlands? En welke kant van jou familie doet moeilijk?

Geplaatst

Van harte gefeliciteerd meid! En met je schoonouders gaat het vast goedkomen. Geniet van je zwangerschap!

Liefs

Geplaatst

gelukkig hebben jullie je keus gemaakt en of schoonouders of ouders dat nu leuk of niet leuk vinden (lees toch echt dat ze er allebei wel iets van vonden wat er wel of niet zou moeten gebeuren en voor beide geldt lijkt me dat ze zich moeten neerleggen bij jullie keuze. ook voor je ouders lijkt me als jullie de wens van je schoonouders wel zouden willen volgen voor de goede vrede). Wat ik zelf niet zo goed begrijp is waarom het zo erg zou zijn (je hebt het zelfs over sancties) als je schoonouders je zoon anders noemen. Mijn kinderen worden zelden bij hun naam genoemd.....(en dat is niet uniek kan ik erbij vertellen). Mijn dochter heet Amélie. Het was zon twee jaar ukkie en mn moeder zegt nu altijd Amy - ik vind dat een vreseljke en overigens heel andere (sorry als ik nu iemand voor het hoofd stoot) naam. Voor mij is het ook geen afkorting en al helemaal geen logische. Maar als zij er blij van wordt...ik laat het maar. Ik begrijp dat het bij jullie gevoeliger ligt en er meer speelt maar dat zou juist ook een reden kunnen zjin wat minder moeite te hebben met een roep of koosnaam die je schoonouders gebruiken. Je zoon zal echt in de dagelijkse omgeving, op school en de sportclubjes gewoon bij de roepnaam die jullie aangeven worden genoemd (tenzij hij dat zelf ooit anders zou willen maar dat is nog heeeeeeel ver weg}....Het niet te zwaar maken kan ook echt stress schelen, waarmee ik echt niet wil zeggen dat ik je zorgen helemaal neit begrijp.

(Char)lotte:-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden