Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij hebben het ook beide. Toen de jongens nog heeel klein waren konden ze er bij wijze van spreken in drijven zoals ze nu doen in het badje.

Toen ze groter werden heb ik de tummy vervloekt omdat ik het echt een gehannes vond én vooral heel moeilijk om de jongens er goed uit te halen.

Achteraf lag het omdat de standaard dan te hoog is (ik ben 178 dus niet klein) om de baby er zo uit te pakken dat het lekker voelt voor beide.

Bij de babymassage heb ik goed leren "emmeren" én we, zowel de jongens als ik vinden het fantastisch!!!!

Grootste tip: #Zet de tummy op de grond!!

#15cm water is voldoende anders hapt je bay water, dit is voor als de baby groot genoeg is zodat je hem los kunt laten.

#De baby met de rug naar je buik pakken tussen de beentjes of met de rug naar je buik en dan zo dat je je eigen handen in de knieholten hebt. Je kindje rustig laten zakken, zo kunnen ze ook onmogelijk gaan staan.

#je kan met een bekertje de haartjes uitspoelen.

#er uit halen: op een knie gaan leunen of krom staan. Als je rechtshandig bent een luierdoek uitgevouwen over je linkerschouder.

Je kindje ook met je linkerarm eruit halen, hand tussen de beentjes en zo de kleine tegen je onderarm laten rusten en eruit pakken.

Met je rechterhand de doek pakken en over je baby leggen, dan de baby overnemen in je rechtearm en ligt hij lekker warm als hij naar de kommode gedragen wordt en kun je hem aankijken ...het is een hele uitleg, zelf heb ik heeeel veeeel gehad aan deze tips!

Vooral met het eruit halen is het fijn als de tummy op de grond staat, zeker als je baby beweegelijk is.

#ook ideaal met een tweeling, ik heb meestal het kindje die even wachten moet of al klaar is op een speelkleed liggen. Zo kan ik ook bij hem want je kan de baby loslaten in de tummy

#er zijn ook grotere tummy´s te koop, die kun je schijnbaar gebruiken tot een jaar of 3

#wat ik ook fijn vind is dat ik minder met al die emmers water loop te sjouwen voor het bad te vullen en te legen.

#babymassage kan ik ook écht iedereen aanraden! Heeerlijk om je kleintjes zo te zien genieten!

#het badje heb ik wel op de standaard

Ik zou het dus zeker beide aanschaffen, veel badder en tummy plezier!!!!!

Leuke foto`s dames!!

Geplaatst

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik heb inmiddels een dubbelwandig badje van Hoppop gekocht, echt superleuk... (tummytub krijg ik te leen)

Nu nog even lekker doorbroeden tot het badderen kan beginnen! hihihi...

Liefs, Judith

Geplaatst

ik heb een badje en de kleine meid vind het helemaal geweldig, vooral nu ze wat groter is 7 maand

ze spettert en klaait alles eronder, ben na het baderen zelf klets nat

amy gaat vooral in bad om dus te spetteren en spelen

voor echt ff goed wassen neem ik haar met mij mee onder de douche

en in drukte leg ik haar met het aankleedkussen in de douchebak of in het bumbo stoeltje in de douche

blijf er natuurlijk wel bij

toen ze nog heel klein was werkte de wasbak ook prima voor snel ff wassen,baderen

• 5 maanden later...
Geplaatst

Heb dit topic weer eens naar boven gehaald... Ik heb inmiddels een zoontje van 10 weken en heb de tummytub in het begin vaan gebruikt tot hij er te groot voor werd. Nu gebruik ik heb badje vaak als ik alleen thuis ben en als papa er is gaat Linck mee onder de douche.

Dus toch goed dat ik de tub en het badje beiden heb aangeschaft, Lekker hoor dat badderen!! Ik ben benieuwd hoe hij het zal vinden als hij groter is en kan zitten...

Dat bumbo stoeltje lijkt mij ook erg handig!

Geplaatst

Hoi Judith,

Onze zoon is inmiddels 5 maanden en zit juist nu heel graag in de tummy tub!!

Hij kan er nl zelf heel goed (klem) in zitten en heeft z'n handen vrij om te spetteren!

Het badje gebruik ik straks wel weer als hij zelfstandig kan zitten. Onze oudste zoon (3jr) zit nu ook nog wel eens in t kleine badje (in t grote bad of onder de douche)

Ook is een badzitring voor in t grote bad ideaal. (weet niet of je een groot bad hebt?)

En mocht je de tummy tub niet meer gebruiken, kun je deze altijd als emmer om handwasjes in te doen. ;-)

Groetjes naomi

Geplaatst

Zjoediezzz,

Mijke gaat nog steeds in de tummy tub en ik blijf die nog wel even gebruiken, ze vindt het heerlijk.

(volgens mij zijn ze er niet snel te groot voor)

Ook gaat ze samen met ons in bad of onder de douche, dat vindt ze ook heel fijn.

Tot nu toe maakt het haar niks uit als het water maar lekker warm is. haha!

We willen zeker met haar blijven douchen, zodat ze de waterstralen blijft herkennen.

Geplaatst

Hoi Naomi,

Dat is idd lekker als hij er zo in kan zitten! Ga ik tzt ook eens proberen... De laatste keer dat ik Linck in de tummytub had ging hij de hele tijd "staan" en kwam hij boven het water uit!

Ik heb ook een groot bad en ik heb inmiddels ook zo'n zit ring/zitje gekregen met speeltjes er aan, maar dat duurt nog wel even voordat hij daar in kan.

Wish: Ik ga ff naar die site kijken! thnx..

Lfs, Judith

Geplaatst

Ow, ik lees daar dat dat gaan "staan" juist goed is voor de motorische ontwikkeling... hahaha! Toch nog maar eens gaan proberen dan.

Ook baker ik Linck sinds een week in voor het slapen, want hij slaat zichzelf wakker door zijn drukke bewegingen.... dus dat knusse is juist goed!

Ik ga hem morgen weer eens in de tub doen.

Ik gebruik hem trouwens ook om het badje te vullen en te legen en idd voor een handwasje. (heb een dubbelwandige van hoppop, blijft lekker lang warm!

xx

Geplaatst

Oh, dat is iets waar ik me echt zo ontzettend op verheug: m'n kleintje in de Tummy tub :-) grappig hè, iedereen heeft vast wel iets waar je je op verheugd met je kleine kindje. 1 van die dingen voor mij is dus lekker badderen in de Tummy tub.

Geplaatst

Dat had ik precies hetzelfde... vandaar dat ik dit topic toen heb geopend! Mijn conclusie was dat ik EN de tub, EN het badje wilde aanschaffen! Lekker hoor al dat gebadder... nu verheug ik me er op dat hij strakkies lekker rechtop kan zitten en zelf kan gaan spetteren!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden