Jump to content

Recommended Posts

Posted

hello ladies!

Ik loop een beetje te dubben wat ik nou zal aanschaffen voor ons wonderjongetje dat onderweg is: Een babybadje of een tummytub?

Het lijkt me dat je een tummytub korter kunt gebruiken en dat je baby langer in het badje kan... Wat kiezen jullie en met welke redenen?

Ben benieuwd en bedankt alvast!

Liefs, Judith

Posted

Hoi Judith,

Ik reageer niet zoveel in andere topics maar vond dit wel een leuke vraag... Een badje moet je sowieso hebben want daar kunnen ze veel langer in. Ik kreeg van mijn vriend met Kerst een tummytub (was in maart uitgerekend) en weet nog dat ik er zo blij mee was omdat hij 'm uit zichzelf had gekocht, we hadden het er helemaal niet over gehad. Als mijn dochter er 5 keer in is geweest is het veel... ze vond het helemaal niks!! Haha, maar het is wel een leuk ding en hij doet nu gewoon dienst als emmer... Ze zijn ook niet zo duur dus je kan allebei doen en het uitproberen? Sommige baby's vinden het heerlijk!

Succes!

Caroline

Posted

Kijk: daar heb ik wat aan!! Mijn buurvrouw is 1 mei bevallen en heeft een tummytub die ik wel van haar kan overnemen. Maar zij gebruikt hem voornamelijk als een soort veredelde waskom! (Dus om hem lekker te wassen op de commode.... Maar ik vind het juist zo leuk om lekker te badderen! Mee nemen onder de douche is ook helemaal goed, maar dan moet je wel met twee volwassenen thuis zijn om de natte baby aan te pakken. Wat ik alleen wel weer vind is dat je met zo'n badje toch wel een hoop water naar het kamertje moet brengen.

Ik denk toch dat ik neig naar een badje...

Gelukkig heb ik nog even de tijd om er over na te denken!

Thnx voor je reactie trwns...

Posted

Hoi Hoi

Ik heb ook beide aangeschaft.

Wat caroline zegt, het badje moet je zo en zo doen daar kunnen ze heel lang in.

ze kunnen er namelijk ook zelfstandig zittend in (ondertoezicht natuurlijk!!)(badje op de douchevloer)

Noa vond het heerlijk in de tummytub, ze kroop dan helemaal in de foetushouding, zo mooi.

Ze is er alleen niet zo gek lang in geweest een paar maanden maar en een beetje omgewisseld bad en dan andere keer tummytub.

Of als ik haar even snel in badje wilde doen.

Nu diend de tummytub als wasmand van de babykleertjes.

je kan hem byv ook heel goed gebruiken als vulemmer voor het badje

Liefs Claudia

Posted

Ik heb ze allebei, maar de tummy tub maar een keer gebruikt. Wat een onding.

sommige mensen zullen er heel handig mee zijn maar afgezien dat je het kindje op een vervelende manier moet vasthouden en je dus geen hand vrij hebt om m te wassen, kan ie maar kort in en zie ik er verder geen enkel voordeel tov het badje in.

Hij dient bij mij als wasmand hihi

Groetjes

noor

Posted

He, wij hadden ook beide. Tummytub wel te leen hoor.

Maar Levi heeft er de eerste weken veel ingezeten hij vond het heerlijk.

Ik vond het eerst niets maar als Levi het lekker vind maar doen dan he. Nu over op badje want meneer houdt van trappelen, liefste heel hard.

Haha en dat gaat het beste in het badje.

Posted

Hi,

Wij hadden tummytub gekregen van zorgverzekeraar, vond het drie keer niks. Wij doen Dodi gewoon in het grote bad (vaak samen met haar in bad), maar als je dat niet hebt zou ik gewoon babybadje kopen. Veel mensen zijn enthousiast over tummytub, maar ik vond hetniks.

Posted

Ja, die tummytub schijnt knusser te zijn he? Cool dat ie nu lekker ligt te trappelen in het ruime sop... Nog even en dan kan ik het ook allemaal aan den lijve ondervinden!

Ik kan niet wachten tot ik mijn jongen ook ECHT mag vasthouden! Ik ben af en toe nog steeds onzeker of het allemaal wel echt is en dat het geen geintje van mijn lichaam blijkt te zijn en dat het allemaal toch ineens niet waar is...

Echt te idioot eigenlijk met al die echo's en die dikker wordende buik, maar het wachten tekent je schijnbaar toch.

Posted

@ Pien: Van je zorgverzekeraar?? Dat is wel gul! Ik was al blij met het babyboek wat ik kreeg... hihihi!

Wij hebben ook een gewoon bad, maar dat lijkt mij zo reusachtig voor zo'n kleintje en dan moet ik op de grond gaan zitten als ik alleen thuis ben.

een andere vriendin van mij heeft gewoon een mooie emmer gekocht bij haar eerste, maar dat vind ik dan weer niets eigenlijk.

Posted

hoi hoi

wij hadden sowieso een badje aangeschaft en wilde er een tummy tub bij, mijn neefje en nichtje vonden het destijds zo lekker!

Maar ik heb de tummytub ook kado gekregen van VGZ, dus als je daar verzekerd bent hoef je ´m al niet te kopen.

groetjes

Babeth

Posted

leuke vraag.. wij hadden in het begin alleen een bad.. drama!!

toen hij voor 2 weken in het ziekenhuis kwam te liggen daar de tummy geprobeerd. en ja hoor hij werd er heel rustig in, geweldig. gelijk 1 aangeschaft (iemand hier in het dorp overgenomen)

Op den duur kon hij er zelfstandig in zitten, ook erg leuk.

hij zit nu vaak in bad en onder de douche hij is nu te klein voor de tummy, maar bij ons volgend wonder gaan we zeker de tummy weer proberen.

suc6 ermee!

liefs

Desiree

Posted

Ik dacht laat ik even wat fototjes plaatsen van Noa in de tummytub, en ohw wat was ze klein (2580 gr) !!!

(ik krijg die bygevoegde miniatuur niet weg grrrr)

[ATTACH=CONFIG]1722[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1723[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1724[/ATTACH]

Posted

Wij hebben beiden en ze geniet van alles evenveel. Ik gebruik het badje als standaard voor de tummytub en het badje vul en leeg ik met de tummytub. Hoe dan ook is het dus handig. Verder gaat ze ook regelmatig onder de douche en dat vindt ze helemaal heerlijk! Ik zou kiezen voor beiden!

[ATTACH=CONFIG]1721[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1718[/ATTACH]

Posted

Oh boogie wat een knetterschattige foto's van Evi!!

Gek genoeg raakte Dodi helemaal ik paniek in tummytub en is ze uberontspannen in het grote bad.

Zo zie je maar, ieder kind verschillend ;-)

Posted

Wij hadden alleen de Tummy Tub. Regelmatig gebruikt. Als je eenmaal weet hoe het moet, gaat dat best. Kraamhulp legde het ons uit, je hebt dan gewoon 1 hand vrij.

Verder ging ze gelijk al mee onder de douche of in het grote bad. En nu nog steeds. In het grote bad gaat nu veel makkelijker, ze kan zelf goed zitten.

Onder de douche gaan met haar deed ik trouwens ook wel alleen. Gewoon wippertje erbij, grote badhanddoek erin klaarleggen om haar in te doen als ze klaar is en dan zelf nog even afdouchen. Ging prima, alleen het in en uitstappen (wij douchen in bad), moet heel voorzichtig.

Veel plezier straks, het is allemaal zo leuk!!

Van ons ook nog wat TT foto's :)

[ATTACH=CONFIG]1725[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1726[/ATTACH]

Posted

Ik kocht een babybadje en kreeg er een tummytub bij! Ik dacht eerst dat we die nooit zouden gebruiken, maar de eerste maanden heeft Thomas eigenlijk alleen maar in de tummytub gezeten! Hij vond het heerlijk en wij vonden het praktischer: bad op de badstandaard, tummytub in het badje en je hebt geen kromme rug meer en kan de kleine lekker badderen in de tummytub. Nu is Thomas groter en zetten wij vaak het babybadje in het grote bad (in de badkamer dus), omdat wij dat net eventjes makkelijker vinden dan het hele bad vol water. Je kan de tummy inderdaad gebruiken als vuller voor het badje en later ook weer om het water eruit op te vangen (hoef je niet te sjouwen), maar ik vond het wel meevallen met het gesjouw. De tummytub is inderdaad wel makkelijker leeg te maken vond ik.

Bij komende baby gaan we ook beide weer proberen. Het is dus maar net wat je handig vind. Ik ben blij dat we ze allebei hadden.

Posted

Nou je hebt al flink wat reacties gekregen zeg.....

Wij hebben de tummytub ook van het VGZ gekregen dus die hoefden we niet te kopen. Babybadje had ik nog van mijn oudste zoon dus ook niet gekocht.

Ruben is eerst wel in de tummytub geweest maar niet zo vaak hoor. Daarna ging hij eigenlijk altijd mee met ons onder de douche.

Sinds kort gebruiken we het babybadje weer volop...Daar kan hij goed zelf in zitten, het grote bad moet ook meer water in hè. En voor die tijd dat ze erin zitten om gewassen te worden vind ik dat ook zonde van al dat water. Ow....zie nu net dat Esk dat ook al zei hahaha, nou Esk ik ben het dus helemaal met je eens!

Maar goed je hebt inderdaad nog even de tijd om erover na te denken, succes!

Posted

Badje! Heb ook de tummytub, maar kleine K.arlijn heeft er welgeteld 2 keer ingezeten, wilde er eigenlijk alleen maar in staan!

Bijgaand het fotootje van die ene keer dat ze er wel ontspannen in zat.

Wat betreft cadeautjes van de zorgverzekeraar: ONVZ was super gul, hebben een prachtige Lodger Wrapper Fleece gekregen in het roze! Helemaal super![ATTACH=CONFIG]1728[/ATTACH]

Succes met je uiteindelijke keuze!

groetjes,

Lot

Posted

Ja! wat fijn al die reacties, daar heb ik echt wat aan! Ik denk ook al dat ik weet wat ik ga doen: Ik ga voor beiden, dan hebben we ook nog een badkuip waar we ook in douchen... dus dan heb ik alles!! hihihi...

@ Claudiaatje en boogie: wat een plaatjes zeg! echt twee hele mooie meisjes...

@ Pien: gek is dat, iedereen reageert toch weer anders. Misschien door de manier van vasthouden? Daar moet ik denk ik wel even aan wennen met zo'n tummytub, want volgens mij moet je het bij het hoofdje/nekje vasthouden toch?

@ SJSL: Wat een goeie tip om een wippertje met een handdoek klaar te leggen, die ga ik zeker onthouden... Ik zat al te denken dat dat gewoon eeen soort van onmogelijk zou zijn zonder het halve huis nat te lopen!

@ Mama27 en Esk: bedankt voor de tips, een badje is sowieso voor de langere termijn erg handig in het grote bad.

@ Lot: Zo da's helemaal cool dat je die babywrap van Lodger kreeg... daar zit vast een moeder op de afdeling beleid?? hahaha... Kicken foto trouwens!

@ Iedereen bedankt voor de foto's, echt superschattig... Ik droom nog even een paar maandjes door en dan zijn wij aan de beurt!

Liefs, judith

Posted

Leuke vraag - had ik mezelf ook al gesteld :-). Ben er helemaal vroeg bij, maar heerlijk om over badderen met je kleine te dromen en ooohhh wat een mega leuke lieve foto's hier!!! Na het meelezen hier, gaan wij denk ik voor het badje...

Posted

Ik geloof dat wij de tummy tub 2x gebruikt hebben, eigenlijk altijd het badje de eerste maanden en daarna een ligstoeltje voor in bad (zijn rond de 10 euro bij de goedkope dogisterijen als kruidvat, etos etc.) Hou de krantjes maar in de gaten.

Voor wie wil.. ik heb 2 gratis tummy tubs en 1x gratis badje op standaard (creme). Als iemand interesse heeft graag even je woonplaats mailen, dan kan ik kijken of het loont om het op te halen.

Gr. Pieneke

Posted

Ook wij hadden eerst alleen een badje maar dat vond ze helemaal niks alleen maar huilen en totaal in paniek naar 2 dagen toch maar een tummytub gekochten en inderdaad daar wet ze echt heel rustig van ook ging ze vaak mee onder de douche.

Ook ik gebruik nu het badje in het grote bad als ik haar even snelin bad wil doen verder gaat ze ook regelmatige mee in het grote bad heerlijk tutten en sparten.