Ga naar inhoud

Wie starten er ook (weer) in augustus?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ kiddo super spannend! ja eerste keer van alles. voor jou ook?

en is inderdaad snel gegaan, dacht eind volgende week een keertje, maar is dus een stuk vroeger.

kunnen we elkaar lekker op de hoogte houden als jij dinsdag de punctie hebt. met hoe we ons voelen en wat voor kwaaltjes we hebben en zo

en af en toe even lekker klagen ;-)

• Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@sab ik weet niet hoe deze arts heet, was een ander als vorige keer, toen had ik jansen en daarvoor vink. zit je ook in voorburg dan?

vond deze wel heel aardig, die wil ik volgende keer wel weer, lekker relaxed en niet zo gehaast...

super zeg morgen de terugplaatsing!

heel veel geluk gewenst! x

Geplaatst

Komt allemaal goed meiden!

Vooral ONTSPANNEN met de punctie, haha, alsof dat kan.

Ik kon een cd meenemen en dat heb ik de laatste keer gedaan en dat hielp wel, wat afleiding.

Succes!

Geplaatst

Hee meiden, hoe is het met jullie?

Vandaag een moeilijke dag, ben doodmoe, en gejaagd en emotioneel van de hormonen..pfff valt niet mee af en toe. Vandaag weer echo gehad. Woensdag zal de punctie zijn, maandag moet ik nog eens terug voor een echo. Er zijn 12 follikels die echt mee doen, nog een aantal kleintjes die ws niet gaan mee doen. Moet dus nog een paar daagjes doorspuiten om ze te laten doorgroeien.

@ Ilse; wel relaxt inderdaad met een cdtje erbij! Ben je nog steeds ontspannen? Vond je het de vorige keer meevallen of toch wel zwaar?

@ Mama van Seppe; hoe is het vandaag gegaan? Hopelijk kan de punctie gewoon doorgaan en heb je geen overstimulatie!

@ De rest van de meiden; hoe is het bij jullie?

Geplaatst

@ kiddo

mooi aantal toch 12!

had woensdag ook zo'n baaldag, alles was stom, maar was de volgende dag gelukkig over.

en we doen t voor een goed doel..

ik mag dus morgen weer voor een echo. de grootste was woensdag 14.9, en de arts zei dat ze zo'n 2 mm per dag groeien.

dus ik moet morgen al niet meer spuiten als t goed is. ben benieuwd hoe t maandag gaat, zal vast wel mee vallen.

( praat ik mezelf een beetje moet in) hihi

xx

Geplaatst

Hallo allemaal,

Helaas kreeg ik gisteren te horen dat ik moest stoppen. Dit omdat er meer als 30 eitjes waren aan het groeien, en dit aantal onverantwoord is om aan te prikken. Ik moest meteen stoppen met de puregon en wel 7 dagen blijven spuiten met decapeptyl. Tevens ook nog andere pilletjes gekregen om de eitjes te laten krimpen. Binnen 10 à 12 dagen moet ik ongesteld worden. Dat is wel weer balen, maar gelukkig toch nog gevraagd of dit ook betekend dat er een poging voorbij is. Het blijkt dus dat we gewoon nog 3 pogingen hebben. Ze tellen het pas als een poging als er een punctie is gedaan. In 2007 was dit nog als je begon met spuiten, dus dat is een positieve verandering voor ons. Na onze vakantie gaan we dus weer starten. Ik hoop dat ik jullie dan niet meer in een forum 'Wie start er weer in september' tegenkom, want dat betekent dat het gelukt is bij jullie!

@Jo1978 en Kiddo81. Veel succes met de punctie. Het helpt inderdaad als je ontspant, maar zelf weet ik dat dat de eerste keer ook gespannen was, doordat je niet weet wat er komen gaat. Let vooral op de monitor of op het plafond en denk aan leuke dingen. Dan valt het best te doen en de pijn is ook weer snel weg.

Heel veel succes en sterkte gewenst voor jullie allemaal, vooral in de wachttijd.

Geplaatst

@ mama van seppe

jeetje balen zeg! dat er zoveel eitjes waren joh..

lekker vakantie houden dan, en straks vol goede moed weer er tegen aan.

sterkte! groetjes jo

Geplaatst

@ Mama van Seppe, Wat een vreselijk bericht, maar als er 30 eitjes in je buik zitten is de kans op overstimulatie inderdaad heel groot en hoe erg je het ook wil, je kan niet je eigen leven ervoor geven. Je reageert wel heel heftig op het spuiten! Ik weet dat zolang je de punctie niet hebt gehad je poging niet telt voor de verzekering, maar ook dat het heel vervelend is dat je weer een "maand" kwijt bent. Sterkte.

@ Kiddo, ik heb wel wat last van stress op het moment, maar dat ligt meer aan het werk. Heb wel een afspraak gemaakt voor accapunctuur om de stress wat te verminderen, alle beetjes helpen! Ik laat weten hoe het veroopt, dinsdag mag ik voor de intake. Die emotionele achtbaan herken ik wel, mijn man nog meer, haha. Elke punctie is bij mij anders verlopen. De ene ging echt super relaxt, de andere was vooral voor mijn man een rede om te stoppen met de IVF! Ik dacht die 2 eitjes prikken ze nog maar aan, maar dat viel tegen, waardoor ze elke keer de eierstok raakte met prikken en dat is geen fijn gevoel. Eigenlijk had ik pijnstilling bij moeten vragen (ze hebben het ook aan mij gevraagd, maar dat vond ik niet nodig) maar ik dacht ach voor die 2. Ik was er niet helemaal bij door de pijnstilling, maar mijn man heeft mij zien huilen van de pijn en het deed hem zeer. Maar ik heb hem overtuigd dat een bevalling erger is, haha! Ach je hebt er alles voor over, ook die 10-15 minuten! Probeer inderdaad net als de Mama van Seppe afleiding te zoeken (yoga helpt ook). Succes!

@ Jo, Spannend joh! Het gaat vast meevallen! Is voor iedereen anders, maar positief blijven scheelt al een hele hoop!

Jo & Kiddo, ik steek een kaarsje voor jullie op!

Geplaatst

@MamavanSeppe; wat ontzettend rot voor jullie zeg! Je hebt je er helemaal op ingesteld en dan gaat het dan op het laatste moment niet door! Ik hoop dat ze je de volgende keer een flinke dosis minder geven. Wel lekker dat je nu even lekker vakantie hebt en dan weer vol goede moed er tegen aan! Hopelijk houdt je ons nog op de hoogte hoe het verloopt!

@ Ilse; Acupunctuur kan inderdaad werken tegen de stress. Heb je stress door het werk zelf of door de ivf die je werk in de weg staat? Ik kan me zo voorstellen dat ze niet op alle werkplekken even flexibel zijn hierin. Gelukkig krijg ik op mijn werk alle medewerking.

Spannend dinsdag de intake! Dan zal het snel gaan beginnen daarna! Sta je er nu anders is dan het begin?

Met mij gaat het vandaag weer beter. Ik moet dit weekend nog werken en dan vanaf maandag vakantie. Dan kan ik me goed voorbereiden op woensdag. Is de terugplaatsing dan op vrijdag of nog een dag later?

Ik ben in ieder geval blij als woensdag achter de rug is!

Geplaatst

Hallo meiden,

bedankt voor jullie lieve berichtjes. Inderdaad is vooral het niet door kunnen gaan en het tijdsverlies hetgeen wat de teleurstelling veroorzaakt. Maar waar we bang voor waren, dat we ook een poging kwijt waren, is gelukkig niet zo. Nu kan ik tenminste wel lekker wat cocktails drinken op vakantie :clap2:. En na de vakantie weer starten, met goede moed en hopelijk een kleurtje. Ze gaan inderdaad bij een volgende start de puregon naar beneden stellen en ik zal dan weer wat laten weten. Maar in de tussentijd hou ik het hier ook in de gaten. Ben benieuwd hoe het met jullie verloopt.

@jo1978. Heel veel succes vandaag, maar waarschijnlijk ben je al in ziekenhuis. Ik zal voor je duimen dat er bevruchting is en dat de eitjes zich na tp goed vasthouden.

@ilse03. Het is inderdaad de juiste beslissing van de arts en zo'n risico wil ik ook helemaal niet lopen. Bij mij werkte stress juist goed. De keer dat het lukte, zaten we op mijn werk met een grote verhuizing, dus hartstikke druk. Dus ik dacht al, dat wordt helemaal niks, maar toen lukte het juist. Maar voor jezelf is het wel fijn om zo rustig mogelijk te zijn. Hopelijk is de stress van de drukte en niet van hoe het werk omgaat met de IVF. Gelukkig zijn ze bij mij op het werk heel soepel, maar ik hoor ook wel eens andere verhalen.

@kiddo81. Helaas, geen punctie samen. Hopelijk voor jullie gaat het er ook niet meer van komen. Normaal gesproken heb je dan vrijdag de tp. En donderdag krijg je een telefoontje of er bevruchting is. Dat is ook altijd weer spannend. Ik wens je/jullie veel succes bij de punctie en zal duimen voor de rest van het traject.

Heel veel liefs voor jullie.

Geplaatst

Even snel:

Ik heb zo de intake van de accupuntuur, dus niet in het zh! Ik mag gewoon op dag 2 gaan starten met spuiten, maar moet wel een uitgangsecho laten maken. Ik zit erover te denken om ook mijn schildklier nog een keer te laten testen of dat die nu goed functioneerd, maar misschien wil ik alles nu ook wel supergoed doen, omdat ik weet dat dit de laatste poging zal zijn. Hoe gek kan je je maken???

De stress die wordt zeker niet veroorzaakt door de manier waarop ze met me omgaan op het werk, Ik ben leidinggevende dus kan veel zelf bepalen. Er zijn helaas andere dingen, wat lastiger is.

Kom vandaag nog even terug om over de accupuntuur te vertellen! Oja Jo, veel succes vandaag!

Geplaatst

Hee meiden,

Hoe is het met jullie? Ben heel benieuwd hoe het Jo afgegaan is?

Ik ben best al zenuwachig voor morgen.. gisteravond de pregnyl gezet (heb er niks van gevoeld, dus dan weer de twijfels heb ik het wel goed gezet?) en morgen om 10.00 uur de punctie. Gisteren de laatste echo gehad, zijn 15 eitjes (blaasjes) die worden aangeprikt morgen, dus ben benieuwd wat er uiteindelijk uit komt! Donderdag horen we de uitslag wbt de bevruchting en vrijdag de terugplaatsing.

@Ilse; ben wel benieuwd naar je ervaring met acupunctuur. En kan me voorstellen dat je nu die test nog wilt laten uitvoeren. Als je dat geruster maakt zou ik het doen. Anders ga je dalijk onder invloed van de hormonen misschien twijfelen. Dat zou ik tenminste hebben. Je weet dat je zwanger kunt worden, dus ik denk dat je ook een heel goede kans maakt dat het weer lukt!

Geplaatst

@ Kiddo, Is juist een goed teken dat je niets hebt gevoeld, volgens mij heb je het dan rutstig gedaan! Je wordt zo een ervaren prikker, haha! Zal aan je denken morgen! Succes en denk eraan: ontspannen :toppie:!

De intake heeft 2,5 uur geduurd en daarbij heb ik wel een behandeling gehad. Het blijkt dat mijn spijsvertering niet helemaal optimaal is, dus wat tips gekregen. Ze heeft mijn nek behandeld en we gaan ook voor de IVF de betreffende voorbereidingen doen. Ik zal jullie op de hoogte houden van alle behandelingen. Ik heb nu 5 speldjes in mijn benen gehad en 1 in elke arm. Viel eigenlijk wel mee, alleen een speldeprikje gevoeld. Mijn hoofd voel in ieder geval goed aan!

Geplaatst

hallo allemaal

hier even een update van mij.

afgelopen maandag heb ik de punctie gehad, is me helemaal meegevallen!

er zijn 5 eitjes geoogst.

vandaag gebeld over t aantal bevruchtingen, dat waren er 4, dus ben helemaal tevreden.. donderdag heb ik de terugplaatsing, super spannend allemaal, maar ben blij dat de punctie erop zit!

@ kiddo fijn toch dat je er niets van hebt gemerkt, ik ook niet hoor, we worden inderdaad echt nog ervaren prikkers zo ;-)

heeeeeeeel veel s6 morgen , en dat ze maar veel eitjes mogen oogsten!

dikke knuffel jo

Geplaatst

Hey Jo!

Netjes hoor 4 van de 5!

En alles meegevallen, gelukkig.

Nu hopen dat er 1 (of 2?) mooie teruggeplaatst kunnen worden en lekker blijven plakken!

Succes!

Geplaatst

Super Jo!! Dat is goed nieuws zeg! Gelukkig is de punctie mee gevallen. Ik ben over 2 uurtjes aan de beurt, spannend wel hoor! Maar ben ook blij dat vandaag eindelijk de dag is.

Kunnen we (hopelijk) samen aftellen tot de test.

Liefs, Kiddo

Geplaatst

heeeey kiddo!

hoop dat je laat weten hoe t allemaal is gegaan, ik wou ook gelijk de site op had ik me voorgenomen, maar was zo moe van alles, zal jij misschien ook wel hebben.

kunnen je ook naar " wachtbankje augustus" komen om samen lekker af te tellen, ik ga t allemaal horen, groetjes!

Geplaatst

Hee allemaal,

Het is achter de rug.. punctie was pijnlijk maar het viel op zich wel te doen. Was lekker suf van de medicatie dus dat hielp ook wel. Er waren 12 blaasjes aangeprikt en 8 eicellen gevonden. Morgen horen we meer over de bevruchting en vrijdag de terugplaatsing. Volgens mij is dat overal anders, Jo heeft na 3 dagen de terugplaatsing en ik weer na 2. Geen idee waar dat aan ligt.

Nu weer toeleven naar morgen.. en lekker relaxen nu!

Geplaatst

jeetje fijn zeg dat t allemaal wel te doen was, en 8 eicellen gevonden, wauw, goeie score toch!

nu even wachten hoeveel er bevrucht raken, en op naar vrijdag!

greetzz

Geplaatst

YOO, Kidoo, dat is een goede score!!!

Jullie gaan ons toch niet verlaten hier...:mad:

Moet ik dadelijk nog in mijn eentje hier gaan kletsen...

Geplaatst

Ha Ilse,

Nee hoor niet alleen, ik sluit me overe een paar dagen aan.. Ik moet vrijdag ongesteld worden en mag dan van het weekend starten met spuiten.. Heerlijk tijdens een feestje in het park.. Kies het moment wel weer lekker uit ;-)

Tot gauw allemaal!

Liefs,

Inge

Geplaatst

Hallo Jo en Kiddo, wat een goede scores van de punctie! Gelukkig viel het bij jullie ook mee. Ik zal morgen duimen voor de terugplaatsing, dat de eitjes zich goed gaan vasthouden.

Ilse, ik heb ook de laatste poging de schildklier nog laten controleren, terwijl ik dat voorheen nooit deed. Bij mij was dat ook om alles zo optimaal te maken, zodat je met een 'opgeruimd' gevoel de laatste poging in gaat. Nu heb ik toch weer een formulier liggen voor te testen, vooral omdat ik ook weer moe ben en zo. Dat kan ook aan de hoeveelheid eitjes liggen, maar ik wil het toch even zeker weten. Ik wens je in elk geval succes met de komende poging.

Groetjes

Geplaatst

Ik heb helaas heel slecht nieuws gekregen.. van de 8 eicellen is er maar 1 bevruchting en zelfs die is onzeker of dit nog gaat doorzetten.. Ik begrijp er helemaal niks van.. het zaad van mijn man is altijd uitstekend geweest. Morgen moeten we voor terugplaatsing o.v.b. komen, maar hier heb ik nu echt geen vertrouwen meer in. Ze kon me net aan de telefoon niet zeggen hoe het komt, konden we morgen met de arts bespreken.

Ik ben er helemaal kapot van..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden