Ga naar inhoud

Wie starten er ook (weer) in augustus?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha hopelijk is het je laatste ongi de komende maanden! Lekker even weg, kun je ook lekker even de knop omzetten. Wij hebben ook over 2 weken vakantie. Ga er vanuit dat ik de punctie dan heb gehad en dan ook even lekker weg in Nederland. Vliegen durf ik niet aan na de terugplaatsing..

• Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Dinsdag startecho gehad en alles was rustig dus gisteren gestart met 100 Puregon. Volgende week woensdag de eerste echo.

@Kiddo, lopen we nog gelijk? Dadelijk hebben we ook nog samen de Punctie.

Wij gaan in september op vakantie. Dan weten we de uitslag al, dus naar de vakantie aftellen heeft een dubbele functie nu. We gaan wel vliegen, maar zoals ik heb begrepen kan dit zo vroeg in de zwangerschap geen kwaad. Ook zijn we hard toe aan wat zon, want hier in nederland schiet het niet op :(.

Bij ons was ook de ijskast kapot gegaan, nadat ik de medicijnen erin had gelegd. Onze "feest"-ijskast hadden we uitgeleend aan mijn schoonzus voor de communie destijds, dus die moesten we eerst gaan ophalen. Voordat we zagen dat de ijskast niet meer goed koelde, waren er toch een paar dagen verstreken en voordat we de "feest"-ijskast hadden ook weer een paar dagen. Op internet gelezen dat dit inderdaad de houdbaarheid nadelig beïnvloed, maar aangezien we dit toch nu op gebruiken, maakt dit voor ons gelukkig weinig uit. Maar geeft wel weer extra stress, of alles nog wel werkt zoals het zou moeten werken.

Ik wens jullie allemaal veel succes met de behandeling.

Geplaatst

goeie morgen allen.

ik zal me eerst even voorstellen, ik ben jo ik ik ben 32 jaar, en getrouwd, mijn man is 20 jaar ouder dan ik.

wij beginnen deze week met onze eerste poging.

gister begonnen met de eerste spuit decapeptyl wat onzettend eng was, hebben jullie dat ook zo ervaren?

dacht van t voren dat doe ik wel even, maar viel toch tegen.

morgen eerste echo en dan woensdag de tweede.

ik wil ook alle lotgenoten onzettend veel geluk wensen. en mamma van seppe, we gaan volgens mij dus aardig gelijk op ;-)

Geplaatst

Goedemorgen!

@ Mama van Seppe; ja dat kan ik me goed voorstellen die stress.. dat had ik dus ook even. Je wilt alles goed doen en precies zoals het moet, niks aan het toeval over laten, omdat het allemaal al zo onzeker is. Heel herkenbaar! Ben zelf soms nogal een controlfreak, dus dit allemaal is dan een goede oefening zullen we maar zeggen ;)

Ik heb maandag de eerste echo, ben heel benieuwd hoe het er dan voorstaat, voel mijn eierstokken al aardig 'prikkelen', dus er is wel het een en ander het gebeuren. Ga er van uit dat ik de punctie over een week of anderhalve week heb. Jij?

@ Jo; welkom! Dat van die eerste spuit is ook herkenbaar. Ik vond het niet zo heel eng om em erin te zetten, maar wel wat er daarna zou gebeuren. De eerste dagen niet heel veel gemerkt, daarna kwam de hoofdpijn en opvliegers. Ben je ook al begonnen met stimuleren (Puregon) dat je nu al echo's krijgt? Spannend allemaal he? Succes!

Geplaatst

Zo wat is er een hoop geschreven! Gezellig!

@ Kiddo, vakantie is een goede afleiding voor de wachtweken, maar dan moet je ons ook missen!!! Dat is minder!

@ mama van Seppe, zo dat schiet ook al op! Lekker hoor met het vliegtuig! Voor mij zit dat er even niet in ivm de trombose, maar dat komt wel weer een andere keer.

@ Jo, welkom! DIe eerste spuit is voor mij alweer 7 jaar geleden, maar die vond ik doodeng! Ik had zo wie zo al een hekel aan spuiten, haha.Maar na al die pogingen en de trombose spuiten (moet gemiddeld om de 2 weken laten bloed prikken) ben ik eraan gewend.

Geplaatst

@ kiddo: nee nog niet, vandaag echo gehad om te kijken hoeveel eitjes er klaar lagen, dat waren er 13.

dus vanavond mag ik beginnen met de menopur,

net uitleg over gehad hoe dat allemaal werkt pfff .

nou hou jullie op de hoogte,SPANNEND!

groetjes jo

Geplaatst

zo hee , al 7 jaar bezig, dan staan wij nog maar in t begin.heftig allemaal hoor, heel veel succes met je derde ivf poging!

welk ziekenhuis zit jij?

x

Geplaatst

Leuk om elke keer weer reacties te lezen op de pagina, is toch fijn om met iemand te 'praten' die hetzelfde meemaakt.

@Jo1978. We liggen niet alleen gelijk, maar we zijn ook uit hetzelfde bouwjaar, ik ben afgelopen donderdag 33 geworden. In welk ziekenhuis ben jij onder behandeling? Wij in Maastricht. Met prikken heb ik gelukkig geen probleem. Wel deze keer iets meer last gehad van hoofdpijn tijdens de decapeptyl, maar nu ik begonnen ben met Puregon, is dat ook over. Voel wel ook mijn eierstokken, dus er is volgens mij wel iets aan het groeien.

@Kiddo81. Ik verwacht ook in de week van 8 augustus de punctie te hebben. In het verleden had ik altijd ook nog een 2e echo, wat normaal 3 dagen later is. Omdat dit bij mij in het weekend valt, ligt het eraan of ze deze 2e echo op de vrijdag of op de maandag plannen. De punctie is altijd spannend. Mijn eerste echo was erg pijnlijk en toen hebben ze ook niet alle eitjes eruit kunnen halen. De tweede en derde punctie vielen hartstikke mee, eigenlijk geen pijn gehad. Ik hou me er maar aan vast dat het even pijnlijk is en daarna is de pijn gelukkig weer snel weg. Ik ben zelf ook een controlfreak, zonder geduld. Maar dat is inmiddels wel veranderd, mede door het ivf-traject. Ik zou ook tijdens de vorige behandelingen nooit een vliegreis hebben geboekt, als ik dacht dat ik dan zwanger kon zijn. Maar nu is dat toch anders.

@Ilse03. Met trombose kun je beter uit het vliegtuig blijven, ja. Helaas zit het bij mij veel in de familie. Mijn vader, 2 tantes en een nicht hebben trombose. Gelukkig is mijn vader en mijn nicht nu niet meer voor behandeling ervoor, maar ik hou het toch steeds in de gaten. Had je ook al last van je schildklier voor de ontsteking? Ik heb nl. wel een traagwerkende schildklier, waar ik medicatie voor krijg, maar had nog nooit gehoord van een ontstoken schildklier.

Weer allemaal veel succes en een prettig weekend gewenst!

Geplaatst

@ mama van seppe : dat meen je niet! ik was woensdag jarig dat ben ik dus precies 1 dag ouder dan jou! wat leuk zeg :-)

wij zitten in voorburg.

we houden contact!

groetjes jo

Geplaatst

Gezellig, het wordt hier steeds drukker! Vind het wel fijn om te lezen hoe andere mensen hiermee omgaan. Voor andere mensen is het toch vaak moeilijk te begrijpen.

Ik zit nu op dag 5 van het stimuleren. Ik voel mijn eierstokken nu echt goed 'aan het werk'. Is dit normaal, ik heb maandag pas de eerste echo. Ben een beetje bang dat er maandag dan zoveel zit dat het afgebroken moet worden. Bij de IUI ging het namelijk ook altijd snel bij mij. Vandaar dat ik ook maar 75 spuit.

@Mama van Seppe, wie weet liggen we wel naast elkaar met de punctie, jij gaat ook naar Maastricht zie ik. Wel grappig! Hoe lang ben jij nu bezig met de Puregon.

Geplaatst

Zo, het weekend is alweer voorbij, en snel genieten van het mooie weer voordat het weer voorbij is. Mijn buik zit weer vol met de gaatjes en uitzonderlijk veel blauwe plekjes. Deze poging prik ik steeds weer in een adertje of zo, dus dat schiet niet op.

@jo1978. Dan ben jij ook een leeuw. Leuk inderdaad zo dicht bij elkaar jarig. Ik zie wel dat jij andere medicijnen gebruikt, maar dat zal wel per ziekenhuis verschillen. Ik spuit nu decapeptyl en puregon en voor de punctie moet ik pregnyl spuiten. Hoe zit je nu met je planning?

@kiddo81. Ik ben afgelopen woensdag (27 juli) begonnen met puregon, 100 IE. Ik voel inderdaad ook mijn eierstokken, volgens mijn man klapperen ze, haha. Het zou wat zijn als we samen de punctie hebben. Moeten we wel een internet verbinding regelen daar. Dan kunnen we live bloggen. Ik moet woensdagochtend weer voor een echo, dus ben eens benieuwd. Maar ik hou jullie op de hoogte.

Geplaatst

@ kiddo heb nergens last van. voel niets raars ofzo door de hormonen, ook t prikken gaat steeds beter en word minder eng.vind t wel raar dat ik helemaal niets merk, zijn toch allemaal hormonen die je binnen krijgt?!!

@ mama van seppe ik ben woensdag begonnen met de decapeptyl, en vrijdag met de menopur.

die gebuik ik a.s woensdag dus 6 dagen, en dan heb ik weer een echo, jij ook zag ik, ik om 08.45 ,we lopen echt gelijk op dus.

ben benieuwd hoe t bij jou gaat woensdag, en hoeveel er klaar liggen, het leken er op 13 vorige keer maar denk dat t woensdag beter te zien is.

nou tot horens!!

Geplaatst

Wat spannend allemaal zeg! En ik moet op mijn ongi wachten voor ik eindelijk mag gaan spuiten :mad:. Krijg er helemaal zin in als ik al jullie verhalen lees, haha!

@ Kiddo, ik voel mijn buik nu ook, maar ik heb denk ik gewoon mijn eisprong. Kan ook al zo'n vervelend gevoel geven! We hopen dat er niet teveel zitten, maar ook niet te weinig!

@Mamavan Seppe, Ik ben vorig jaar teruggekomen van een vakantie in Turkije, toen had ik last van een flinke verkoudheid. Ik had wel heel veel pijn in mijn keel, alsof er een strop omheen had gezeten en ik er blauwe plekken aan overhield, helemaal beurs. Uiteindelijk hebben ze een echo gemaakt en bloeduitslag bleek dus een ontstoken schildklier te zijn. Na een 6 weken wordt hij dan traagwerkend, na een 6 weken, snelwerkend en de vraag is dan of hij weer teruggaat naar normaal. Dus elke keer om de 6 weken bloedprikken, erg vervelend, maar het hoorde erbij.Bij veel mensen wordt hij niet meer normaal, maar dat was bij mij dus wel zo! Dus gelukkig hoef ik niet aan de medicijnen daarvoor. Inmiddels was ik wel 7 maanden verder!

@Jo1978, de ene keer voelde ik helemaal niets van de spuiten en de andere keer had ik overal last van, hoofdpijn, pijnlijke borsten, buikpijn, etc. En soms ook iets van dat alles. Je reageerd echt elke keer anders.

Geplaatst

ik was ook eindelijk een keertje blij dat ik ongi werd kon t " feest" tenminste gaan beginnen ;-)

trouwens even een vraagje, ik moet op een gegeven moment pregnyl gaan spuiten maar daar zitten echt dikke , en lange naalden bij klopt dat wel?

die durf ik echt niet zelf te spuiten hoor, misschien een vergissing?

moet sowieso nog uitgelegd krijgen hoe t allemaal in elkaar steekt, met die gekke buisjes enzo.pffffff stesssssss

Geplaatst

Ha allemaal,

Hier ook wachten op mijn ongi om weer te beginnen (2e poging) ..

Herken de kwaaltjes hieronder allemaal van de vorige keer.. Hoofdpijn , krampjes, blauwe plekken haha..

@jo nee dat is niet normaal, ik heb ook hiervoor de korte spuitjes. Een grote om de vloeistof te mengen en een korte om hem in te spuiten. Even bij de apotheek langs. Ze lijken bij mij ook wel allebei lang hoor, maar vraag het even na voor de zekerheid. Ik vond het lastigste met de pregnyl om de potjes te openen ;-)

Hoop me gauw te melden als 'actieve'

Liefs ,

Inge

Geplaatst

dacht al dat dat niet ging lukken, de spuit was ongeveer even lang en dik als degene waar je t mee opspuit.

spannend he wachten, hoop voor je dat t snel ook zo ver is!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Spannend he? Zo allemaal in hetzelfde schuitje!

Ik ben gisteren voor de eerste echo geweest sinds het spuiten met puregon. Ze waren heel tevreden voor de eerste echo. Er zitten 8 follikels en nog een aantal kleine die waarschijnlijk ook nog zullen groeien. Morgen moet ik weer en waarschijnlijk begin volgende week de punctie. Gelukkig blijkt 75 E. niet te weinig, maar reageer ik gewoon goed.

@ Mama van Seppe; hoe is het met jou, hoeveel groeit er al bij je en voel je je goed? Ik moet woensdagmiddag weer voor een echo. Hou ons op de hoogte hoe het gegaan is!

@Jo78: ik denk dat het nog wel komt dat je iets van de hormomen merkt, duurde bij mij ook een aantal dagen. Ging al bijna twijfelen of ik de spuitjes wel goed had gezet omdat ik maar niks merkte. Het zal ook bij iedereen verschillend zijn, dus geniet er nog maar van ;)

@Ilse: spannend he, kan me goed voorstellen dat je wilt beginnen, dat je het gevoel hebt we zijn weer bezig! En je zult nu waarschijnlijk voor het eerst naar je ongi uitkijken, hopelijk komt ie snel! Ga je dan met het lange protocol beginnen?

@Inge: hopelijk mag je snek beginnen! Wanneer verwacht je je ongi?

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Ik moest even een heel eind bijlezen zeg :-) Ik zie dat jullie allemaal al opgestart zijn, wat goed!

Wij hebben straks het laatste gesprek in het ziekenhuis. Gisteren de laatste antibiotica-pil geslikt dus het wordt nu echt spannend! Gelukkig heb ik sinds de operatie ineens een best regelmatige cyclus dus waarschijnlijk zullen we begin september alles opstarten.

Ik weet niet of ik hier vaak ga posten omdat ik mezelf behoorlijk gek kan maken daarmee maar ik wil jullie in ieder geval heel veel succes wensen :-)

Geplaatst

zo hier even een up-date hoe t bij mij allemaal vergaat.

vanmorgen een tweede eco gehad, er waren 6 grote en 8 kleine folikels te zien, ( zijn die kleine trouwens ook belangrijk, of draaid t echt om de grote?)

zaterdag laatste echo, en dan maandag de punctie, is wel super snel gegaan naar mijn idee, ben dan 8 dagen menopuur aan t spuiten,

nou ik hou jullie op de hoogte, ben ook benieuwd naar jullie verhalen! groetjes jo

Geplaatst

Hallo allemaal,

vanochtend echo gehad. We hadden nu de nieuwe IVF-arts, dus nu kennis gemaakt met allebei. Op het scherm verscheen meteen een hele grote 'eierboom' in beeld. Er zaten 7 grote eitjes en een hele boel kleinere eitjes. Bij de andere zaten 5 grote eitjes en een aantal hele kleine. Omdat die kleinere eitjes ook nog kunnen groeien is er dus een kans op overstimulatie. Nu vrijdagmiddag weer een echo om te kijken hoeveel grote eitjes er dan zijn. Dat is weer een tegenvaller. Op de terugweg even goed gebaald, maar nu gaat het weer. Als we maar een punctie krijgen, anders is er dus al een poging over. Maar uit voorzorg toch begonnen met 3 liter water drinken, baat het niet dan schaadt het niet. Maar als ik lees hoeveel eitjes jullie hebben, valt het hopelijk nog mee.

@jo1978. Als je nog twijfelt over het spuiten van de pregnyl, gewoon vragen bij de verpleegkundige, want dat komt het nauwst.

@ilse03. Ben blij dat de schildklier weer normaal is gaan functioneren bij jou. Wat een gedoe allemaal, zeg. Dat is geen fijn einde van een vakantie.

@kiddo81. Hoe is de 2e echo gegaan? Ik ben benieuwd hoe jouw planning uitziet?

Geplaatst
ik was ook eindelijk een keertje blij dat ik ongi werd kon t " feest" tenminste gaan beginnen ;-)

trouwens even een vraagje, ik moet op een gegeven moment pregnyl gaan spuiten maar daar zitten echt dikke , en lange naalden bij klopt dat wel?

@jo

Hoi jo, ik breek even in, je kunt voor de pregnyl gewoon de spuitjes vam 4de menopur gebruiken.heb ik ook gedaan.

Groetjes Sab

Geplaatst

@ sab dank je wel! heb t vandaag ook in t ziekenhuis gevraagd, de arts zei precies t zelfde, kan gewoon de spuitjes van de menopur gebruiken.

aangezien je s'morgens een dubbele dosis moet doen, hou je daar naalden van over. maar in ieder geval bedankt.

x

Geplaatst

Jo, had je dr Van O.s? Ik denk dat zij morgen bij ons de terugplaatsing doet :)) spannend jullie punctie komt ook al in de buurt, succes!!

Geplaatst

Hoi allemaal,

We zijn allemaal al goed op weg zeg! Vanmiddag de 2e echo gehad, nu in totaal 12 eitjes, 7 rechts en 5 links. Verder nog wat kleintjes, maar weet niet of die ook nog gaan meedoen.

Was allemaal prima, moet vrijdag weer terug en waarschijnlijk dinsdag de punctie. Is de terugplaatsing dan donderdag? dan ben ik jarig, dus dat zou ik wel een leuk kado vinden!

@ MamavanSeppe; kunnen ze niet wat omlaag met de dosis, of maakt dat niet meer uit? Ik ga heel hard voor je duimen dat de punctie door kan gaan!

@ Jo1978: dat is heel snel gegaan bij jou zeg! Spannend he? Is dit je eerste poging en dus eerste punctie maandag? Ik heb waarschijnlijk dinsdag de punctie, dus dan lopen we gelijk op!

@ Inge; Super! Geniet nog even van je rust de komende anderhalve week, dan kun je er weer tegen aan!

@ Sorpresa: Veel succes in September!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden