Ga naar inhoud

Wie starten er ook (weer) in augustus?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

jeetje wat een *** bericht zeg!

hoe kan dat nou? ikleef helemaal met je mee, en ik hoop dat die ene zich dan nog wel goed gaat ontwikkelen.pfff ben er gewoon even stil van, het ging allemaal zo lekker..

• Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ik heb helaas heel slecht nieuws gekregen.. van de 8 eicellen is er maar 1 bevruchting en zelfs die is onzeker of dit nog gaat doorzetten.. Ik begrijp er helemaal niks van.. het zaad van mijn man is altijd uitstekend geweest. Morgen moeten we voor terugplaatsing o.v.b. komen, maar hier heb ik nu echt geen vertrouwen meer in. Ze kon me net aan de telefoon niet zeggen hoe het komt, konden we morgen met de arts bespreken.

Ik ben er helemaal kapot van..

Kiddo, niet de moed opgeven! Je hebt er tenslotte maar 1 nodig! Ik duim voor je en zal een kaarsje branden! Op naar goed nieuws morgen!

Geplaatst
Ha Ilse,

Nee hoor niet alleen, ik sluit me overe een paar dagen aan.. Ik moet vrijdag ongesteld worden en mag dan van het weekend starten met spuiten.. Heerlijk tijdens een feestje in het park.. Kies het moment wel weer lekker uit ;-)

Tot gauw allemaal!

Liefs,

Inge

GELUKKIG! Hahaha.

Ik verwacht zaterdag of zondag ongi te worden en dan begin ik ook met spuiten, dus we lopen ook nog eens gelijk op!

Geplaatst

@kiddo; hoop dat het toch nog gelukt is vandaag! Ik duim mee hier!

Ik mag morgen weer starten!!! Dus eerst de gonalf erin en vrijdag de 19e de eerste fm! Hoera, weer in de race!! En jij Ilse?

X

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat lief al dat medeleven! Vandaag goed en slecht nieuws gehad. Het goede nieuws is dat er 1 embryo is teruggeplaatst, een 5-cellige (dag 2). Het slechte nieuws is dat de slechte bevruchting komt door de kwaliteit van mijn eicellen.. Ze hadden een afwijkende vorm. Vandaar dat er maar 1 bevruchting is over gebleven die wel goed was, de rest is gestopt met delen. Hoe dit komt weten ze niet, dit komt soms voor. Het is iets waar je zelf geen invloed op hebt. Het kan zijn dat deze ronde gewoon pech was, maar het kan ook heel goed dat dit altijd moeizaam zal gaan. We gaan nu afwachten hoe het met dit embryo zal lopen. Ze zeiden dat ik nu nog steeds kans maak, maar het is natuurlijk allemaal niet heel hoopgevend. Als het nu niet lukt, krijgen we eerst een gesprek om te kijken hoe verder te gaan. Moet het allemaal even laten bezinken hoe we hier nu mee om gaan. Ik wil er heel veel voor doen, maar wil ook niet offers blijven brengen voor iets wat te onzeker blijkt.

Maar goed; niet al te negatief.. er is nog kans en ik laat het nu op me af komen. Had het me allemaal anders voorgesteld en had verwacht dat ik op een roze wolk zou zitten na de terugplaatsing, in ieder geval op een hoopvolle wolk. Nu voelt het anders.. en ben ik gelukkig met de dingen die ik wel heb!

Geplaatst

Lieve Kiddo, ik snap je reactie. Ik zou waarschijnlijk hetzelfde hebben, alhoewel ik die roze wolk waar je het over hebt, nooit heb gekend. Je hebt een embryo teruggeplaatst gekregen, dus er is hoop! Ik heb in mijn vriendenkring heel veel wonderen zien gebeuren! Een vriendin van mij was 7 jaar bezig en werd zwanger van de allerlaatste cryo terugplaatsing! Ze hadden geen hoop meer, maar nu toch een wonder. Ik wil je hiermee alleen aangeven dat je hoop moet blijven houden! En hopelijk was het "gewoon" pech. We duimen voor jullie dat het toch allemaal goed mag gaan!

Geplaatst
@kiddo; hoop dat het toch nog gelukt is vandaag! Ik duim mee hier!

Ik mag morgen weer starten!!! Dus eerst de gonalf erin en vrijdag de 19e de eerste fm! Hoera, weer in de race!! En jij Ilse?

X

Zit vol smart op mijn ongi te wachten!

Geplaatst

Hallo allemaal!

Ik heb me ook maar even aangemeld. Aanstaande woensdag 17 augustus begin in met mijn eerste IVF poging en dus mijn eerste spuit. Ik ben best wel zenuwachtig. Ik ga jullie verhalen allemaal volgen en nu maar even de vele verhalen lezen.

Succes allemaal.

Gr Jootje

Kinderwens sinds januari 2009.

mei 2010 eerste bezoek fertiliteitpoli

augustus 2010 bbz, endometriose ontdekt na operatie, eileiders behouden.

Geen duidelijke reden waarom zwanger worden niet lukt, waarschijnlijk de endometriose...

Rest is allemaal ok.

17 Augustus 2011 start eerste IVF poging.

Geplaatst

Welkom bij de club Jootje!

Hier gaat de eerste spuit van onze laatste poging er morgen in!

Vandaag is dan de ongi doorgebroken, dus morgen dag 2 van de cylus.

Daar gaan we!

Geplaatst

Hey Ilse!

Ik zag ineens je naam staan, wat fijn dat je weer gaat starten!

Ik zal voor je bidden en duimen meid, heel heel veel succes!!!!

Dikke knuffel!

Geplaatst

Bedankt Ilse en Jo!

Zit nog niet zo lang in de MMM, en begin me er nu een beetje echt in te verdiepen. Heb eerst een beetje mijn kop in het zand gestoken en gewacht op de eerste spuitdag. Dit is bij mij de 21ste dag van mijn cyclus. Waarom bij jou de 2de Ilse? Ik begin m nu echt te knijpen en ben erg bang voor wat de hormonen met me gaan doen, niet eens voor het spuiten zelf. Maar goed...zal wel loslopen...

Geplaatst

@ Hey Mariëlle! Heb je me weer gevonden, haha! Ja het gaat eindelijk gebeuren, ga je me hier volgen? Wel gezellig.

@ Jootje, Ik sla de pil cyclus over ivm trombose, vandaar dat ik een kort protocol heb. Als je op de eerste bladzijde de link aanklikt, kun je mijn hele verhaal lezen. Beetje te lang om hier neer te zetten, haha. Die hormonen dat loopt wel los, tenminste hier. Ik heb er minder last van dan mijn man :laughing9:!

Nou daar gaan we!

Geplaatst

Even een vraagje...

Ik moet dus dag 2 van mijn ongi starten met spuiten, maar nu mijn vraag: wanneer is dag 2, of meer wanneer is dag 1???

Gisteren helderrood, dus die tel ik als dag 1, maar daarna niets meer de hele dag. Vanmorgen weer wat helderrood, maar tot nu toe weer helemaal niets!

Nu begin ik te twijfelen of ik vandaag wel moet beginnen met spuiten?

Ze zeggen dat je eerste dag de dag is dat je helderrood verliest, dus vandaar dat ik gisteren heb aangehouden.

Dilemma!!! Wie weet wat ik moet doen?

Geplaatst

Hallo Kiddo,

Gelukkig dat er toch een embryo is teruggezet! Hopelijk houdt die zich goed vast. Het slechte nieuws is wel iets om over na te denken, met jullie tweetjes en met de arts. Wel goed van je dat je ook kan denken aan de goede dingen die je hebt, dat houdt je op de been, als het niet zo gaat als je dacht. Ik blijf nu 2 weken duimen voor jou en Jo.

Geplaatst

Welkom Jootje en succes met je hormonen. Het verschilt per persoon hoe je reageert op de hormonen, maar laat het maar over je heen komen (of hopelijk niet natuurlijk!).

Ilse, heb je hier vaker last van gehad, dat de ongi niet doorzet? Ik zou zelf ook niet weten hoe je hier mee om moet gaan met spuiten. Zelf zou ik hem toch vandaag zetten en morgen wel meteen bellen met het ziekenhuis. Als het bloed tenminste helderrood was, want bij mij is het altijd eerst 1 of 2 dagen roodbruin en dan donkerrood. Nu start hier bij mij ook de ongi, en nu is het zelfs donkerbruin, maar dat zal wel van al die eitjes zijn.

Geplaatst

Gisteren de eerste spuit gezet, wat dizzy erna en de hele avond hoofdpijn maar overdag niet veel last er van..

@Ilse ingewikkeld hoor! Ik heb altijd een dag 0 en een dag 1 . In het ZH zeiden ze dat dag 0 niet meetelde en pas dag 1 werd als er veel bloed was. Dat is bij mij altijd een dag later dan het eerste bloedverlies.. Mijn man is altijd lekker duidelijk, als ik zit te twijfelkonten. Maar misschien moet je gewoon even het ZH bellen om te vragen wat te doen?

@jootje komt goed! Ik zie er ook tegenop (nu tweede ronde) maar je doet het echt gewoon wel! Sterker dan je zelf denkt!

@kiddo succes joh! Gelukkig hebben ze er een kunnen plaatsen. Sterk dat je je wilt richten op wat je al wel hebt.. Is niet altijd even makkelijk!

Aanstaande vrijdag eerste fm .. Ben benieuwd hoe ze het nu weer gaan doen ;-)

X

Geplaatst

Even met een vriendin overlegd die ook "helaas" teveel hiervan weet (maar ook zwanger is geworden!), en zij zei: morgen beginnen en vandaag als dag 1 zien, dus toch maar vandaag als officiële startdag zien.

Morgen zh bellen voor een uitgangsecho en morgen beginnen met spuiten!

Geplaatst

hallo,

vanaf morgen mogen we eindelijk gaan starten met de spuiten.

we hebben lang moeten wachten hierop en ben dan ook erg zenuwachtig voor morgen en de komende tijd merk ik

alle reactie die ik hier lees geeft mij toch wel goede moed dat het bij ons ook mag gaan lukken!!

voor iedereen die nu bezig is wens ik supoer veel sterkte en ik duim voor jullie op een positieve uitslag

liefs

nybia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden