Jump to content

Wie starten er ook (weer) in augustus?

Recommended Posts

• Replies 144
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Ik lees hier al een klein jaar mee maar ben vandaag weer eens aan het posten omdat we morgen de intake hebben voor IVF. Wanneer we beginnen weet ik nog niet dus of het augustus wordt? Ik vind het wel weer heel spannend allemaal. We hebben het afgelopen half jaar alle onderzoeken (deels opnieuw) gehad dus volgens mij kan het 'feest' beginnen...

Posted

We hebben op 3 augustus het informatiegesprek mbt dosering en medicatie en de daaropvolgende cyclus gaan we (als er plek is en de echo is goed) beginnen. September dus...spannend!

Posted

Hallo,

Wij zijn op 13 juli begonnen met onze eerste IVF. Lijkt me fijn om hier ervaringen met jullie uit te wisselen.

@ Ilse; ook moeilijk lijkt me een jaar verplicht niet zwanger worden. Heb je de trombose opgelopen door het spuiten? Hopelijk heb je dan na het lange wachten meteen succes!

@ de rest; veel succes!!

Posted

Hoi Kiddo!

13 juli gestart met de pil of als 1e dag van het spuiten?

Altijd spannend!, Ik ben bij mijn allereerste IVF poging zwanger geraakt, mijn zoontje is inmiddels alweer 3.5 jaar oud.

Hoogstwaarschijnlijk (maar bewijs is er niet voor) heb ik trombose gekregen door het gebruik van de pil.

Deze heb ik gebruikt om in eerste instantie niet zwanger te kunnen raken, maar ook als voorbereiding op de IVF, zodat als ik groen licht zou krijgen dat mijn schildklier goed zou zijn, ik dan meteen met spuiten kon beginnen.

Het is heel vervelend om niet zwanger te mogen worden, maar aan de andere kant was mijn schildklier niet goed, en dan is de kans op een miskraam ook heel groot en dat wil je ook niet.

Hopelijk maakt deze laatste IVF poging alles weer goed :icon_flower:!

Posted

Ilse, heb net je verhaal gelezen, heftig hoor! Zag dat je de de vorige keer met de 1e IVF zwanger was van je kindje. Hopelijk gaat het dan nu ook zo snel!

Ik begrijp dat het dan inderdaad beter is om nog even te wachten als kans op miskraam zo groot is dan. Wat natuurlijk wil je dat ook niet!

Ik ben zelf 'verplicht' een half jaar aan de pil geweest voor deze 1e poging. Dit omdat ik lichte Endometirose heb en door de IUI behandeling alles het rommelen was en het eerst rustig moest worden voordat ik verder kon. Ik vond het achteraf gezien wel fijn zodat ik eerst even wat rust kreeg en nog kon genieten van een vakantie etc.

Nu zijn we afgelopen woensdag begonnen met spuiten van Decapeptyl en vandaag slik ik de laatste pil. Over anderhalve week begin ik als het goed is met Puregon.

Hoe heb jij de 1e IVF ervaren? En hoe gaat het nu verlopen voor jullie?

Posted

Mijn eerste IVF ging ik eigenlijk heel nonchalant in, zo van dat zal wel heel toevallig zijn als ik meteen de eerste keer zwanger zou zijn. Ik voelde niets en de verrassing was dan ook heel groot toen er wel degelijk een zwangerschap was ontstaan! Ik krijg een beetje het idee dat je er zo min mogelijk in moet geloven en dat het dan wel lukt, haha, maar hoe doe je dat??? Bij 2 vriendinnen van mij is het ook zo gegaan, het niet meer zien zitten en beide zwanger na de zoveelste IVF / ICSI poging. En 1 van die vriendinnen is weer zwanger na de zoveelste IVF poging toen ze besloten haddenom te gaan stoppen.

Zodra ik in augustus ongi wordt (zal rond de 15e zijn) dan ga ik beginnen op dag 2 met Decapeptyl en dag 3 met de Puregon. En dan een week of 2 later de punctie, denk ik. Ik hoef in ieder geval niet eerst een maand aan de pil. Maar hoe ziet jouw schema er dan ongeveer uit? En waar lopen jullie in het ziekenhuis? Waar ligt Wittem, hihi?

Posted

Haha Wittem ligt in Zuid-Limburg, vlakbij Maastricht. We gaan dan ook naar het AZM daar.

Volgens mij is het het korte schema dan wat jij doet? Ik moet eerst 12 dagen Decapeptyl spuiten en dag 4 van het spuiten stop ik met de pil (was voor mij gisteren) en dan na 12 tot 14 dagen komt daar Puregon bij. Ik ben de komende week dus nog Decapeptyl het spuiten.

hahah.. ik hoop niet dat dat helemaal waar is.. want ik heb de ene dag dat ik heel erg in geloof en dan de andere dag weer helemaal niet.. gek is dat he? We wachten al zo lang, dat ik me soms bijna niet kan voorstellen dat het echt nog gebeurd. Hoewel ik nu pas echt kans ga krijgen.

Posted

Dat heb ik ook kiddo, na zolang wachten weet je ook niet meer wat je moet geloven! Zeker omdat ze niet echt zien waarom de IUI's niet goed zijn gegaan... Afwachten maar...

Posted

Ja klopt helemaal! Het enige wat we kunnen doen is gezond leven en alle instructies van het ziekenhuis opvolgen. Pff de hormonen komen me nu de oren uit. Zit nu op dag 9 van de Decapeptyl, en wordt met de dag wel zwaarder. Volgende week Puregon erbij spuiten. Las hier en daar dat de klachten dan minder worden, daar hoop ik maar op. Heb vandaag avonddienst, maar echt totaal geen fut!

Posted

Op 14 juli begonnen met Decapeptyl voor hernieuwde IVF-poging voor een broertje/zusje voor onze Seppe. Wij zijn in behandeling bij het AZM en hebben 26 juli de eerste startecho, dus het is weer spannend. Ondanks het feit dat er nu toch al een kleintje rondloopt, speelt de spanning (en de hormonen) me toch al parten. Ik hoopte dat dit minder zou zijn, maar helaas, het voelt weer als vanoud. Dus weer lekker ongeduldig aan het wezen...

Posted

Hee mama van Seppe, ik ben ook onder behandeling bij het AMZ. Ben je de eerste keer ook zwanger geraakt met IVF? Hoe lang heeft het geduurd? Veel succes!

Posted

Ha kiddo, dat gevoel van we wachten al zo lang en je er niks bij kunnen voorstellen ken ik maar al te goed!

We staren de tweede poging half augustus! Maandag hebben we een afspraak in de UMCU om het schema weer door te nemen. De vorige poging had ik 23 follikels, 6 eicellen en twee embryo's. De TP van de cryo ging niet door, want de cryo had het niet overleefd. Wat wel een enorme klap was eigenlijk. Maar we zijn net terug van vakantie, weer wat opgeladen en alles proberen achterruit ons te laten.. Nu weer vooruit kijken en moed verzamelen voor poging 2..

Wanneer starten jullie?

Lfs

Inge

Posted

Hee Inge,

Ja ik denk dat dat voor iedereen herkenbaar is. Het is nu eenmaal niet zo vanzelfsprekend voor ons. Rot voor je dat de 1e poging niet is gelukt, maar vol goede moed naar de 2e!Ik zal voor jullie duimen!

Wij zijn begonnen met het lange protocol. Ondertussen spuit ik al 12 dagen Decapeptyl. Morgen afspraak in het ziekenhuis en hoop dat we dan dinsdag met de Puregon kunnen beginnen. Ik weet niet zo goed waar dat van afhangt, maar ik neem aan dat het allemaal goed is.

Succes!

Posted

Hoi Allemaal,

Ik heb net mijn eerste IVFpoging erop zitten. Had er na 6 mislukte IUI's een hoge pet van op...dacht, nu moet het goedkomen maar helaas ging die vlieger niet op.

Gelukkig mag ik wel bijna direkt door naar poging 2, ben nu aan de pil en 6 augustus mag ik beginnen met de decapeptyl en dan 20 augustus fostimon erbij. Ik spoot altijd puregon maar omdat dat de vorige keer niet veel opleverde zijn ze overgestapt op fostimon en dan ook de helft meer als de vorige keer dus ik ben benieuwd:-)

Groetjes Katja

Posted

@Kiddo, ik duim voor je dat alles goed is en dat alles lekker aan het groeien is en dat je aan de Puregon kan beginnen!

@Inge, Ook wij zullen rond half augustus starten en dan met het korte protocol. Dag 2 start Deca en dag 3 start Puregon. Onze 2e poging was ook geen succes. Van de 20 eiblaasjes, maar 2 eicellen gevonden! En ook geen cryo's. Ik heb allerlei oorzaken bedacht en zelfs een gesprek met de gyn erover gehad, maar die zei: pure pech. Ja en daar kun je het mee doen. Misschien speelt mijn leeftijd inmiddels ook wel mee (37jaar)

Posted

@Ilse03.

Onze Seppe is inmiddels 2. Hij was in mei jarig en het is echt genieten nu. Dus dat helpt wel als je een beetje down bent.

@Kiddo81

Helaas zijn we niet bij de eerste keer zwanger geworden. We hebben eigenlijk alles wel zowat meegemaakt. De eerste keer (na een pijnlijke punctie) supereitjes teruggezet, helaas niet zwanger. Omdat we de eerste keer wat weinig eitjes hadden, de hormonen iets naar boven bijgesteld, waarbij ik dus een overstimulatie kreeg. Hier verder gelukkig weinig last van gehad, alleen dus geen TP. Hierna wel 3 Cryo-behandelingen, die helaas allemaal mislukte, ondanks goede kwaliteit van de eitjes. Hierna een jaartje gepakt om alles op een rij te zetten. Toch aan de laatste behandeling begonnen, waarbij we dus wel zwanger raakte (hiephoi) en ook nog een prachtig kereltje uit kregen. Wel was hij vijf weken te vroeg geboren, maar nu gaat alles goed met onze peuter.

Uit deze derde poging hadden we wel nog 2 eitjes ingevroren, dus hier begin dit jaar meegestart. Helaas zijn deze niet goed ontdooid, waardoor we op de wachtlijst kwamen voor een nieuw traject. Morgen dus weer het eerste ijkpunt, kan ik met puregon beginnen. In het verleden was dit nooit het probleem, maar toch altijd weer spannend.

Ik wens jullie allemaal veel succes en hou hoop! Dat zeg ik nu ook natuurlijk tegen mezelf :toppie:.

Posted

Wie oh wie kan mij helpen met het volgende;

Ik ben heel erg dom geweest. Heb een doosje puregon over het hoofd gezien en buiten de ijskast bewaard. Daarna heb ik em bij de rest van de doosjes Puregon in de ijskast gelegd, ik weet dus niet meer welk doosje dit was. Nu vroeg ik me af deze temperatuurschommeling kwaad kan. Ik weet al dat je Puregon buiten de ijskast kan bewaren, maar is het erg om het eerst buiten de koelkast en daarna weer erin te zetten (temperatuurschommeling).

Ik wil niet alle doosjes weggooien, maar ik wil natuurlijk ook niet iets gebruiken wat niet meer goed is. In de apotheek zeggen ze dat het waarschijnlijk geen kwaad kan.. maar dit vind ik een beetje te vaag. Kan iemand me iets vertellen hierover?

Bedankt!

Posted

Onderstaande is al opgelost!

@ Mama van Seppe, we lopen volgens mij een beetje gelijk. Ben dinsdag begonnen met de Puregon.

Succes!!

Posted

Hoi Kiddo,

Wat was de oplossing dan, want ik heb verschillende vriendinnen gevraagd, maar zij wisten het ook niet. Hoeveel spuit je?

Posted

De arts heeft me gezegd dat ik het gewoon nog mag gebruiken, wel deze maand op gebruiken. Ik spuit 75 omdat ik heel sterk reageer op de hormonen, snel werkende eierstokken. Met de IUI hoefde ik maar 37,5 te spuiten. En aangezien je wel omhoog kan en niet omlaag hiermee begonnen.

Wat is jouw planning nu, komt voor jou nu ook dichterbij he

Posted

Ik zit vol smart op mijn ongi te wachten :laugh:.

Die zal rond de 14e augustus komen en dan mag ik gaan starten.

Ik ga weer 125 EH spuiten. En als alles goed gaat een week of 2 later de punctie.

Wij gaan ook rond die tijd op vakantie, maar we blijven in Nederland, dus misschien nog een paar keer op en neer rijden.

Maar dat is dan jammer, gelukkig zitten we ruim een uurtje rijden er vanaf, dus dat is te doen.