Ga naar inhoud

Tweelingen die geboren gaan worden in 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 584
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

kwam even vlug kijken of er al bericht was, maar ja....dat horen we natuurlijk niet zo snel, wat ook logisch is natuurlijk, want als ze wel geboren zijn, zijn wij wel de laatste die het horen (logisch genoeg) anyway...we denken nog steeds aan je jrn....

Geplaatst

Jrn: jeetje meis, ik schrik van je berichtje. Heel veel sterkte meid! Ik hoop dat je lang genoeg stabiel blijft zodat je kindjes nog zo lang mogelijk bij je kunnen blijven.

Geplaatst

Lieve JRN,

ook van mijn kant heel veel sterkte gewenst. Een pittige periode voor je gezinnetje met hopenlijk snel een mooie uitkomst.

Jeanine, fijn dat je weer thuis bent, van zo'n ziekenhuis wordt je ook niet vrolijk...

Ik heb vanmorgen weer bloed laten prikken voor mijn zouten, vrijdag weer een nieuwe uitslag.

Veel liefs van Mira

Geplaatst

JRN hoe gaat het nu?

Mira spannend dat wachten op de uitslag van je zouten, waarom duurt dat 3 dagen is het moeilijk de uitslag te verkrijgen? Ik hoop dat de waarden nog acceptabel zijn.

Jeanine hoe gaat ie? al iets minder ziek en overgeven?

en de rest van de tweeling mama's hoe gaat het met jullie?

Ik zat vanochtend alweer aan de ctg om de hartjes te checken omdat ik de dames alweer een dag bijna niet voelde. was vorige week ook geweest en toen was alles goed maar kreeg op mijn donder dat ik te lag gewacht had met bellen (3 dagen) en dat ik in vervolg eerder moest bellen. Dus vandaag maar weer gedaan en alles was weer goed alleen was de doorstroming van de navelstreng iets boven de waarde wat het zijn moet en daardoor moet de baby extra hard werken om het bloed rond te pompen en van de andere baby konden ze het niet meten. Nu moet ik dus elke 2 dagen een ctg en als het toch een moment opname blijkt en de waarden wel weer goed zijn dan kunnen we stoppen met elke 2 dagen. Ben benieuwd, in ieder geval waren ze goed gegroeid en zitten nu op 2140 en 2180 gram.

liefs stiertje

Geplaatst

Er zit niks ander op dan afwachten hoe het met jrn gaat... Ik kan me voorstellen dat ze nu wat anders aan haar hoofd heeft dan het forum maar het is altijd fijn om te weten dat we aan haar denken...

Je ziet dat veel tweelingmama's inderdaad de nodige (verwachte) complicaties krijgen nu rond deze periode... Het wordt nu echt een verschil met een eenling zwangerschap. Ik heb vandaag voor HB geprikt en morgen weer 3x zelf prikken voor suiker, vrijdag weer een groeiecho. Gelukkig worden we allemaal goed in de gaten gehouden!

Geplaatst

Jrn: ik hoop dat alles goed met je gaat en dat je kindjes nog bij je zijn.

Stiertje: je hebt er dus ook weer een ochtendje zh op zitten. Verstandig dat je gebeld hebt. Fijn dat de meiden het opzich goed doen, maar nu dus wel extra controles vanwege de doorstroming van de navelstreng. Hopelijk blijven de waardes de komende tijd weer goed, zodat je niet elke 2 dagen voor ctg hoeft. Wel mooi gewicht al van je meiden! Liggen ze trouwens nog steeds overdwars? En heb je al gesprek met de anesthesist gehad?

Caro: spannend, morgen suikerwaardes prikken en vrijdag weer groeiecho. Ben benieuwd hoe ze liggen en wat hun gewicht zal zijn.

Mira: spannend voor jou vrijdag dus weer uitslag van de zouten. Heb je ook nog echo gehad?

Jeanine: hoe is het met jou nu? Is het overgeven gestopt?

Lianne: en met jou? Begin je een beetje tot rust te komen nu je niet meer hoeft te werken?

Ik heb dinsdag weer groeiecho. Ben ook erg benieuwd of de onderste dan nog steeds goed ligt en hoe ze gegroeid zijn.

Geplaatst

De eerste kwaaltjes komen inderdaad om de hoek kijken deze periode.

Jeanine, ben ook benieuwd hoe het nu met je gaat. Hopelijk ben je lekker verzorgd de afgelopen dagen!!

Stiertje, wat eng dat je ze bijna niet meer voelt!! Heeft dat ook nog gevolgen voor een eerdere bevalling? Of laten ze je voorlopig doorlopen? Wel fijn dat alles wel goed gaat met ze!

Caro, wat is jou suiker waarde ongeveer? Hoef je niet elke dag te prikken?

Mijn eerste echte verlofdag zit erop! Het is wel even wennen hoor, helemaal niets doen! Heb denk ik eerst een paar dagen nodig om bij te komen. Heb eigenlijk al wel veel last van harde buiken en ook steken onderin. Denk dat mijn lichaam druk bezig is met de voorbereiding op de bevalling. Ook heb ik het onderin de rug. Kan bijna niet meer op mijn rug liggen, en op de zij is ook niet altijd even fijn. Verder geen klachten gelukkig..

Maandag hebben wij weer een echo, kijken of alles goed is met de niertjes van de kindjes en ben benieuwd hoe ze liggen. Heb het gevoel dat er 1 wel (aardig) goed ligt. Ook hoop ik dat we dan een beetje een planning krijgen voor de bevalling, ben dan al 35 weken.. Benieuwd hoe lang het nog gaat duren!!!!

Geplaatst

Hoi Lianne,

ik heb pas 1 x drie keer op een dag zelf moeten prikken en had toen keurig 5.1, 5.5 en 6.4. Maar omdat mijn buik erg groot is en veel vruchtwater en ik overgewicht heb en 42 ben (jeetje, klinkt ideaal zo zeg...) wil hij het een paar keer herhalen, vandaar. Morgen is het 4 weken geleden. Hij wilde niet voor verrassingen komen te staan. Dus ik hoop dat het morgen weer zo mooi is...

Geplaatst

Jeetje jrn, wat een naar verhaal. Ik hoop echt dat je ze nog even innen kunt houden! Als ik jouw verhaal lees mag ik natuurlijk niet klagen!

Maar toch even een update: op zich ging het eerste kerstdag redelijk, ik heb me gewaagd aan een klein beetje eten. En dat was heel stom, want tweede kerstdag kwam alles er weer uit. Plus dit x ook diarree erbij! Gelukkig was het overgeven in de middag weer weg. Maar vandaag migraine er bovenop. Dat had inboet meer gehad sinds meer dan een jaar. Ongelooflijk hoe alles bij elkaar kan komen. Plus een dikke ontsteking bovenop mijn schaamlip, die nog niet 'rijp' genoeg is om opente snijden. Daar ben ik ook als de dood voor, want dat had ik bij mijn zoon. Nou, daar heb pijnlijker herinneringen aan dan aan de bevalling. Maar goed, al met al kan ik dus nu ook niet zitten door die ontsteking waar mijn buik op rust! Ik snap helemaal niks van mijn lijf. Normaal ben ik nooit ziek of wat dan ook. Ik hoef nooit thuis te blijven van mijn werk en ga eigenlijk altijd door. Ik begin langzaam te denken dat de natuur het niet voor niks heel moeilijk heeft gemaakt om mij zwanger te maken. Mijn lijf is gewoon niet geschikt hiervoor!

Maar goed, ook goed nieuws: over anderhalve week gaat het pessarium voor de pro twin studie eruit. Als ze dan komen, dan komen ze. Als ze niet komen worden ze 16 januari gehaald. Wij krijgen steenbokjes! Ik kan dus gaan aftellen en daarna eindelijk weer een normaal, niet klagend, vrolijk mens worden! En nu maar weer naar bed!

Succes allemaal!

Geplaatst

Hallo lieve medezwangere meiden ,

Ik heb lang niks meer van me laten weten ,maar ik lees wel trouw met jullie mee over alles wat jullie meemaken .

Even een update over ons:

Op 16 December moesten we voor controle naar Leuven en ze waren zich erover eens ;de ingreep op 20 DEcember kon plaatsvinden om 7 uur in de ochtend ,daarom moest ik me op 19 December om 17 uur melden op de polie aldaar met mijn tas en spullen ,mijn lieverd kon gaan slapen in het UZ Pellenberg ,welk dikke 10 km van Gasthuisberg afligt .

Daar mijn lieverd alleen duits spreekt waren we extra vroeg vertrokken om eerst te gaan kijken waar hij moest zijn en om hem al aan te melden voor het slaapverblijf .

Daarna terug naar Het UZ Gasthuisberg (door de spits) en ons gemeld ......om na een echo van dik 2 uur door 2 professoren te horen te krijgen dat het nog niet verantwoord was om de ingreep de dag erna door te voeren om het andere kindje niet onnodig in gevaar te brengen.

Dus mochten we weer naar huis en ben ik dus nog steeds zwanger van twee mennekes die heel veel bewegen en waarvan de hartjes goed kloppen enz.(Man wat is dit dubbel he?Ik ben er gewoon ziek van )

Overmorgen heb ik een uitgebreide tussenecho in Maastricht (AZM) en ik heb op 6 Januari weer een nieuwe afspraak in Leuven

Dus we moeten er op een of andere manier de moed erin houden ,hoe moeilijk het ook is .

Er is wel een lichtpuntje ,mijn misselijkheid is sinds een week weg ,maar wat graag zou ik de hele zwangerschap braken als ik daarvoor in plaats mijn beide mennekes mocht houden .............

Ik blijf bij jullie ,en hou jullie regelmatig op de hoogte

Liefs H

Geplaatst

Mommysoonihope - Ik ben niet bekend met je verhaal, maar begrijp ik hieruit dat je zwanger bent van twee, maar dat het met 1 niet goed gaat en dat ze die dus eerder zullen gaan halen en die het dan niet zal overleven? Jeetje, wat lijkt me dat eng en heftig! Hoe staat het dan met de risico's voor de 2e? Getsie, wat ...! Sterkte!

Jrn meid, we denken aan je en hopen dat je 2 kleintjes nog veilig bij je zijn en je wat opknapt!

Jeanine - bij jou klinkt het ook niet prettig zeg! Wel fijn dat je een datum hebt om naar uit te kijken en die is niet heel ver weg meer!!!

Geplaatst

lieve meiden,

op tweede kerstdag zijn onze twee wondertjes geboren. Zowel zoon als dochter maken het naar omstandigheden goed. Alles is super klein, maar ze redden het en het zijn twee vechtertjes. Ze zijn prachtig.

Al met al is het een heel heftig verhaal geworden. De kindjes zijn onder volledige narcose gehaald en net voor 0.00 geboren. De details zal ik later vertellen. Nu ben ik daarvoor nog te zwak.

Bedankt voor al jullie berichtjes!

@allen: ik hoop dat het met jullie goed gaat en dat de klachten onder controle te houden zijn.

@hope: heel veel sterkte. Heftig dat het zo moet verlopen.

Geplaatst

Oh wauw Jrn!!!!!!!!!!!! Toch eerder gehaald dus, jeetje meid! Maar ik ben heeeel erg blij voor je dat ze het naar omstandigheden goed maken!

Gefeliciteerd in ieder geval voor jou en je man met jullie kleintjes!

Jee, zo ben je de laatste uit t topic en nu dus de 1e!

Ga lekker aansterken en we horen de rest van je verhaal wel als je er aan toe bent!

Hoe heten ze? Of wil je dat liever niet hier vertellen? Oh en heb nog veel meer vragen, maar zal je er niet mee lastig vallen nu - knap eerst maar lekker op!

Geplaatst

Lieve jrn,

Jeetje meis, wat heftig! Ik kreeg kippenvel toen ik je berichtje las.

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie sterke wonderkindjes!

Neem de tijd om tot rust te komen en dit goed te verwerken, want wat is dit snel gegaan zeg!

Ik brand een kaarsje voor jullie!

Liefs Melis

Geplaatst

Jrn

Van harte met de geboorte van je dochter en zoon dat ze het maar zo goed blijven doen en dan redelijk snel mee naar huis mogen. Hoelang moeten ze eigenlijk blijven?

En neem de tijd om lekker aan te sterken en uit te rusten. Geniet van je 2 wondertjes

Geplaatst

JRN, meid van harte gefeliciteerd met de geboorte van zoon en dochter, kerstkindjes..wauw dat moet goed zijn!!

Zal allemaal enorm heftig zijn en geweest zijn voor je en je zult tijd nodig hebben om op te krabbelen en aan te sterken, ik denk aan je en hoop dat je snel weer op krachten bent en dat de kleintjes ook snel mee naar huis mogen.

Liefs stiertje

Geplaatst

Jrn, wat een heftige tijd zullen jullie achter de rug hebben, en waarsch nog voor de boeg ook. Maar ze zijn er wel, jullie Vechtertjes! Van harte gefeliciteerd. Ik ben hee benieuwd naar hun namen. Ook wel confronterend overigens: je was na mij uitgerekend, en bent nu al bevallen terwijl ik nog met een dikke buik op de bank zit...

Sterkte!

Geplaatst

Jeanine, wat heb jij een pech zeg lichamelijk! sjonge jonge ook nog zo'n ontsteking erbij,..niet leuk!

Wel fijn dat je nu alvat een datum hebt. Liggen ze goed zodat je normaal kunt bevallen of wordt het een keizersnee?

Over 2,5 week mag bij mij ook het pessarium eruit, dan zit ik ook op 36 weken...pfff gaat de tijd toch snel he!

Hope, bedankt voor je update. Wat naar dat de procedure niet door kon gaan zeg, heb je je daar op ingesteld en het is al zo vreselijk moeilijk en dan kan het opeens niet doorgaan bah zeg!

Ik denk aan je en vind het echt zo'n shitsituatie voor je en wens je nog steeds heel veel kracht en moed bij alles..

Liefs stiertje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden