Ga naar inhoud

Tweelingen die geboren gaan worden in 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 584
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Meiden ,

Bedankt voor jullie meelevende reacties .

Ik wilde jullie even op de hoogte houden van wat er vervolgens gebeurd is,we hadden afgelopen maandag weer een echo in het AZM met maar liefst 3!doktoren erbij om te kijken wat er toch met ons hummeltje aan de hand is .

De omphalocele(buikwanddefekt) was nog groter geworden en het hartje zat er nog meer in en de vochtophoping onder de huid van het hoofdje en het ruggetje was ook schrikbarend meer geworden.

De artsen hebben niet lang beraden ,maar voor ons een afspraak in het Universitair Ziekenhuis in Leuven geregeld voor de dag erna bij proffesor Lewi .

Wij de dag erna naar Leuven gereden en daar kregen we het verschrikkelijke nieuws te horen dat het frummeltje geen overlevingskansen buiten mijn baarmoeder heeft en na een heel lang gesprek met diverse artsen en proffesoren van het UZ hebben we besloten dat het hetbeste voor de kansen van ons andere menneke is dat we op het zieke kindje en zogenaamde reductie voornemen (dan word de navelstreng van het zieke menneke doorgelaserd en blijft hij in de buik tot aan de bevalling )

Volgende week (8 December) heb ik nog een echo in maastricht en de 16e December nog een afspraak in Leuven en de ingreep staat gepland voor de 20e December

Voor ons dus een hele klote tijd .................

Een lichtpuntje hebben we wel we weten dat ik zwanger ben van 2 kereltjes !!waarvan eentje helaas over een tijdje een engeltje moet worden om zijn broertje te redden

Maar ik hoop in ruil daarvoor dat het jullie kindjes allemaal goed gaat en dat ze gezond op de wereld mogen koen in Juni!!

Liefs en ik leef met ieder van julilie mee !!

H

Geplaatst

Ach meid toch, wat een triest verhaal... Wat een moeilijke tijd voor jullie, dank je dat je het met ons deelt. Gelukkig dat de andere kleine jongen dan een goeie kans maakt.

Ik wil je heel veel sterkte wensen voor de komende tijd en erna, meer kan ik niet doen.

xxx

Geplaatst

Wat een vreselijk bericht hope. Ik wens jullie alle sterkte van de wereld toe. Gelukkig heeft 1 kindje wel overlevingskans. Maar los van dat natuurlijk hartstikke moeilijk!

Ik had het vandaag nog met mijn moeder over je. Ik was aan het klagen hoe zwaar ik het vond, naar ging toen relativeren toen mijn moeder vroeg hoe het bij jou ging. Ik had haar jullie verhaal verteld. Dan mag niemand meer klagen!

Nogmaals, heel veel sterkte.

Geplaatst

Lieve Hope: wat een verschrikkelijk verdrietig bericht zeg. En wat een beslissing hebben jullie moeten nemen om jullie ene ventje alle kansen te geven. Ik wens jou en je partner heel veel sterkte toe voor de komende tijd. Ik steek een kaarsje aan voor jullie andere kleine ventje dat zo dapper is maar het helaas niet kan redden en nu zijn broertje alle kansen gaat geven.

Geplaatst

Mira, ook jij veel sterkte meid! Je houden je toch zeker wel goed in de gaten de komende tijd. Doe het rustig aan, de kleintjes en jouw gezondheid zijn nu het belangrijkst!

Liefs, henkie

Geplaatst

Meertje, thanks :-)

Heerlijk he, hoe die twee zich samen ontwikkelen. Vandaag sinterklaas gevierd en dus de grootste lol samen, echt genieten! Wacht maar tot die twee van jou binnenkort de boel gaan afbreken, haha, ik kom ogen en handen tekort :-)

Liefs, henkie

Geplaatst

Lieve H, wat een vreselijk bericht om te verwerken!! Tuurlijk is het goed met de andere babay maar er 1 voor moeten opgeven is een vreselijk iets!! Ik wens je veel sterkte in deze moeilijke periode en hoop dat je wel een beetje zult kunnen genieten van je zwangerschap.

veel liefs stiertje

Geplaatst

Hoi hoi,

Hope, wat een enorm K**bericht. Ik wens jou en je man heel veel sterkte deze tijd en ik hoop dat je straks een prachtig mooi kindje in je armen mag hebben.

Met mij gaat het wel redelijk. Ik heb inmiddels medicijnen tegen de jeuk en die doen wel iets ( niet veel) waardoor ik weer wat beter slaap. De waarde van de galzure zouten was ook nog laag, nog niet bedreigend voor de kindjes. Ik moet nu maandag weer bloed prikken en dan weet ik volgende week vrijdag hoe hoog de waarden dan zijn. Als het dan nog steeds laag genoeg is, kan ik weer wat ontspannen, dat lukt nu nog niet Ik heb wel een super fijne gyn, hij belde van de week nog om te vragen hoe het ging en hij luistert ook echt naar me. Hij heeft ook aangegeven dat hij wil wachten tot e 34 weken omdat je anders het ene risico voor het andere inwisselt: bij kindjes die veel eerder komen dan week 34 is er weer zoveel kans op complicaties, daar wordt je ook niet vrolijk van. Zodra de galzure zouten op een onacceptabel niveau komen, wordt ik opgenomen en gaan de kindjes aan de CTG zodat ze de hartslag in de gaten kunnen houden. Als daar uit blijkt dat 1 van de kindjes het moeilijk krijgt, gaan ze ingrijpen, anders is het echt hopen op iedere dag die ik verder kom.

Ik ben sinds deze week gestopt met werken en dat is wel fijn. Ook met de bedrijfsarts heb ik het erg getroffen: deze man zei ook dat ik onmiddellijk moest stoppen met werken en me zoveel mogelijk rust moet gunnen. Heel fijn dat dat zo soepel loopt, ik heb nu echt geen energie om daar in te stoppen.

Even iets heel anders: hebben jullie je al aangemeld bij de NVOM, vereniging voor meerlingouders? Ik kreeg die tip van een vriendin die ook een tweeling heeft: ze gaf aan dat daar hele bruikbare tips op staan en je krijgt bij aanmelding (niet gratis) ook een heel handig meerlingenboek, ik vindt het echt heel handig! Ook is er een forum bij de www.nvom.net waar veel tips op staan over o.a. wandelwagens enzo. Nou ja, wie weet zitten jullie daar ook al lang te neuzen of heb je er geen interesse in..... Doen jullie ook een zwangerschapscursus? Bij mijn zoontje heb ik een cursus gedaan die erg gericht was op de bevalling, met puffen en ademen en alle info over ontsluiting en weeën enzo, maar nu doe ik yoga: geen info over de bevalling ( wordt waarschijnlijk toch een keizersnee met die cholestase...) maar alleen heerlijk een uur in de week bewust met je lichaam en de kindjes bezig zijn: heeerlijk! Ik ben wel een ' bezienswaardigheid' ik ben de enige met een tweeling en 'de juf' heeft ook nog nooit een tweeling zwangere in haar yoga klas gehad, dus wel leuk.

Nou dat was het weer, ga een boodschappie doen en dan heerlijk even plat op de bank.

Veel liefs van Mira

Geplaatst

Mira: het blijft dus spannend voor jou hoe het zal gaan de komende tijd. Wel heel verstandig dat je gestopt bent met werken. Fijn dat je bedrijfsarts daar ook zo duidelijk in was. Ik ben ook lid geworden van de NOVM en inderdaad, ik vond het een leuk boek dat je kreeg en verder zijn de tijdschriften ook leuk. Krijg waarschijnlijk komende week nog een stapel oude magazines van een tweelingmama van een tweeling van 5.

Manlief en ik doen samen de cursus Samen Bevallen. Is vrij uitgebreid en er doen 6 stellen mee. Ben wel de enige met een tweeling op komst, maar de cursusleidster heeft zelf een tweeling. Weliswaar zijn haar jongens al in de 20, maar daardoor heeft zij wel ervaring met tweelingen. Ook doe ik vanwege mijn bekkenklachten enzo nog aan Pilates speciaal voor zwangeren. Wordt door mijn fysio gegeven. Elke week een uurtje en is prima te doen. We zijn met een klein clubje en doen hele gerichte oefeningen en op het eind ook nog altijd een ontspanningsoefening. Dat is wel relaxed.

Hoe gaat het verder met de aanstaande tweelingmama's? Met mij gaat het goed. Afgelopen week de eerste groeiecho gehad en de kindjes zijn zo'n 850 gram en lopen precies goed met de groeicurve. Over 4 weken weer een groeiecho, maar over 2 weken weer 'gewone' controle. Mijn bloeddruk blijft ook mooi laag, dus de gyn is tevreden. Wel grappig trouwens dat afgelopen dinsdag bij de groeiecho beide kindjes overdwars in mijn buik lagen maar ze woensdag weer gedraaid lagen. Toen had ik gesprek met verpleegkundige van Verloskunde en kreeg ik weer een echo en toen bleek onderste kindje perfect te liggen: hoofdje naar beneden. Het kan dus nog alle kanten op als ze zoveel draaien. Voel ze trouwens ook steeds duidelijker draaien en bewegen. Ook manlief voelt het heel goed. Als hij zijn hand op mijn buik legt, reageren ze daar echt op. Ze gaan dan helemaal naar zijn hand draaien, echt grappig om dat zo te voelen.

Nou, ik ga maar eens kerstsfeer aanbrengen in huis...

• 2 weken later...
Geplaatst

hoi allemaal,

hope allereerst heel erg veel sterkte toegewenst deze week. Ik vind het verschrikkelijk dat jullie dit mee moeten maken. Daarnaast hoop ik dat jullie ondanks alles ook kunnen genieten van jullie andere wondertje.

--------------

hoe is het verder met de a.s. Tweelingmoeders? We hebben hier volgens mij geen lijstje. Dus weet niet hoe ver iedereen is. Ik ben nu 30 weekjes op weg. Dinsdag weer controle. Deze zijn sinds het begin al elke twee weken. Eerst een echo en dan de conrole bij de gyn.

Laatste keer was alles goed. Alleen een wa lage bloeddruk en een buikwandbreukje...uk en uk groeien goed en volgen nog altijd de middelste lijn.

Weten jullie trouwens al meer over de bevaldatum? Oftewel tot welke week wil het ziekenhuis wachten?

Hieronder een lijstje:

25 feb: jrn

Geplaatst

Hieronder een lijstje:

6 mrt: Caroline

Dit is mijn uitgerekende datum, ze houden voorals nog gewoon de datum voor een eenling aan, is dat bij jou anders?

Ik heb ook elke twee weken controle, al vanaf het begin, een paar keer mocht ik 3 weken wachten, toen mijn bloeddruk wat lager was...

Ik heb het idee dat we allemaal meer schrijven in ons Uitgerekend in... topic, daarom is het hier zo stil. Er zijn wel wat tweelingmoeders bij gekomen volgens mij voor mei in ieder geval? Maar ik weet niet of die zich nog gaan melden hier. Zou leuk zijn als er wat meer leven in de brouwerij kwam hier!

Geplaatst

Hallo!

Ja, het was zo stil hier dat ik ook weer een beetje in het andere topic ging schrijven. Maar hier ook alles goed. Om de 3 weken had ik controle, inmiddels om de twee weken. Vanaf 27 decemer elke week.

Als iemand mij aan het lijstje wil toevoegen?

Uiterekend op 4 februari, maar met 38 weken worden ze sowieso gehaald omdat ik suiker heb.

Ik moet ook wel zeggen dat ze van mij mogen ko

En hoor. Ik ben kogelrond, keiharde buik, beweeg moeilijk en dat spuiten en prikken is ook geen pretje. Kerstkindjes Zijn hier ook welkom. Ik denk ook eigenlijk dat ze deze maand komen. Ik heb al een aantal keren echt weeëngevoel gehad. Maar we gaan het zien....

Groet,

Jeanine

Geplaatst

jeetje janine... Wat balen dat je zoveel klachten hebt. Kan me voorstellen dat ze mogen komen van je. Maar wa zegt het ziekenhuis? Bij mij hopen ze dat ze iig tot week 36/37 blijven zitten. Dan zijn ze klaar (beetje raar om dat zo te zeggen).

Als ze niet vanzelf kome worden ze volgens mij uiterlijk in week 38 gehaald. Tenzij het allemaal super goed gaat....

Geplaatst

Laten we het dan maar op de uitgerekende datum houden, dan schrijven we er achter wel wanneer wie echt bevallen is, ok?

Uitgerekende datum:

4 feb: Jeanine

Geplaatst

Het ziekenhuis zegt dus 38 weken. En dat puur door de suiker. Anders hadden ze ze gewoon tot 40 weken laten zitten als alles goed ging. Uitdragen blijft volgens hun het beste. Als er tenminste genoeg vruchtwater is. Hoe mama zich voelt maakt niks uit. Het gaat om de kindjes. En terecht natuurlijk!

Geplaatst

Bij mij zeggen ze nog steeds: maak je er nog maar niet druk om... Maar als ik suiker zou hebben was het waarschijnlijk anders geweest. Moet ik overigens over 2 weken weer opnieuw voor prikken, dus hoop op een goeie uitslag.

Maar inderdaad, ze kijken vooral naar de kindjes: mijn ex-schoonzusje is onlangs bevallen (wel van eentje), 14 dagen na de uitgerekende datum. Wel hebben ze haar geprobeerd te strippen maar verder gingen ze niet, terwijl ze zich belabberd voelde en het spuugzat was.

Geplaatst

Wat leuk weer wat actie hier! Jeanine, wat vervelend dat de zwangerschap je zo zwaar valt, echt heel naar als je er niet van kunt genieten, dan herken ik helaas. Ik heb mijn uiterste datum erbij gezet: als ik 37 weken haal, worden de kindjes sowieso gehaald. Mijn 40 weken datum is 1 april, maar dat wordt hem niet, vandaar dat ik maar de uiterste datum heb neergezet. Vrijdag kreeg ik weer uitslag van de galzure zouten en ik ben me een hoedje geschrokken, ze waren verdrievoudigd.....Nu waren ze 26 en vanaf waarde 40 wordt het gevaarlijk voor de kindjes en kan er acute vruchtdood of vroeggeboorte optreden. Ik wacht nu af tot mijn gyn me terugbelt, om te kijken wat we nu gaan doen. Ik heb nu nog om de 4 weken controle, weel raar als ik hier zo lees dat de meesten om de 2 weken zitten.....straks toch maar even vragen. Ik hoop echt dat mijn poppetjes tot na de 30 weken blijven zitten........wat een ellende is dit zeg. iedere ochtend moet ik ronf half 5 plassen en daarna ga ik helemaal gestresst liggen wachten totdat ik ze voel. Tot nu toe is dat gelukkig zo, maar daarna kan ik niet meer slapen. Overdag slapen lukt nog niet zo goed, ik lig maar te tobben en te doen. Stel nu dat ze me opnemen in het ziekenhuis, wat moet ik dan met mijn kleine grote vent die ook nog hier rondhobbelt.... stel dat ze veel te vroeg komen, wat zijn dan de kansen en de risico's. Stel dat het misgaat, wat moet ik dan....en zo gaat het de hele dag in mijn hoofd. Nou, ga maar weer even op de bank stompzinnig TV kijken, dat leidt nog enigzins af.

Liefs van Mira

11 mrt: ChrisH

12 mrt: Mira

Geplaatst

Leuk, weer wat activiteit hier.

Jeanine: vervelend dat je zoveel klachten hebt. Dan is het ook wel erg zwaar en kan me voorstellen dat je dan graag wilt dat het klaar is. Natuurlijk wil je voor je kindjes dat ze zo lang mogelijk blijven zitten, maar het is een dubbel gevoel denk ik. Ben benieuwd of jouw voorgevoel uitkomt dat je tweeling zelfs deze maand nog komt.

Jrn: fijn dat jouw ukkies het goed doen. Houd je het zelf ook nog een beetje vol?

Mira: jeetje, ook geen rustige ontspannen zwangerschap bij jou. Vervelend dat je zoveel aan het tobben bent. En nu dus de galzure zouten weer verhoogd. Kan me voorstellen dat dit ook veel spanning geeft hoe het nu verder zal gaan. Wanneer zou je teruggebeld worden door je gyn, vandaag nog?

Hier gaat het tot nu nog goed. Kleintjes doen het gelukkig helemaal goed. Morgen weer controle. Heb nu ook om de 2 weken controle, was eerst om de 4 weken, toen om de 3 weken en sinds vorige controle bij 26 weken dus elke 2 weken en dan elke 4 weken groeiecho. Zal morgen eens vragen over welke termijn ze hanteren in het UMCG om eventueel de bevalling in te leiden of ks te plannen.

Zie soms ook wat berichtjes in andere uitgerekend in-topics langskomen over tweelingen. Misschien dat die a.s tweelingmama's zich hier ook melden.

11 mrt: Sissy

Geplaatst

13 feb: Stiertje

11 mrt: Sissy

Mijn uitgerekende datum is 13 februari maar ze gaan zowiezo op 38 weken komen, in het UMCG vinden ze de staat van de moeder minstens zo belangerijk als die van de kindjes..en terecht. Volgens de gyn leveren die twee weken dan geen meerwaarde meer op en soms is het zelfs slecht om ze langer te laten zitten. Dus mits ze goed op gewicht zijn en klaar zijn om de wereld tegemoet te treden komen ze bij mij rond eind januari (Heb zelf altijd gevoel gehad dat ze half janauri bij 36 weken zouden komen)

Vandaag voel ik mij niet zo lekker, heb een rare pijn ter hoogte van mijn navel..een soort maagpijn en ben nog steeds erg verkouden.

Jeanine kan me voorstellen dat je van dat spuiten ook zat bent zeg, tis al erg zwaar en dan heb je dat er ook nog bij, jij loopt een week op mij voor zie ik, ik ben ook kogelrond en kan me moeilijk bewegen haha tis wat.

Mira wat vervelend zeg dat je zoveel onzekerheid hebt, jeetje kan me voorstellen dat je dan gestrest bent en elke keer twijfelt of je ze nog wel voelt. Is misschien zo'n angel sound iets voor jou? voor je eigen geruststelling (zo'n ding om zelf de hartjes te kunnen horen)

Dames, ik ben even benieuwd..hoe liggen jullie ukkies? die van mij liggen nu dwars en in stuit (joepie..NOT) dus de onderste is met haar voetjes naar beneden gezakt en koppie omhoog en de bovenste ligt dwars dus van rechts naar links in mijn buik. Ze lagen bij 20 weken al alletwee dwars en er is niet veel veranderd in de daaropvolgende 12 weken. Ik moet alvast naar de anesthesist om de keizersnede te bespreken (voor het geval ze eerder komen) Ik had heel graag een natuurlijke bevalling gehad maar dat zit er hoogst waarschijnlijk niet in.

Hoe is het bij jullie?

Liefs stiertje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden