Ga naar inhoud

Tweelingen die geboren gaan worden in 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 584
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jrn, jeetje, dit had ik toch nog niet verwacht zo snel! Ik ben wel blij te lezen dat ze het goed doen. En wat leuk, een jongen en een meisje! Dat is stiekem ook mijn wens. Maar jeetje, wat zal jij zorgen hebben gehad, en nog! Heel erg gefeliciteerd en ik ga een extra schietgebedje dien dat alles goed gaat met de kerstkindjes!

Mamihopesoon, wat naar dat het niet door kon gaan. Jullie blijven zo ook maar constant bezig in deze vreselijk moeilijke tijd. Ik hoop dat jullie dadelijk meer rust krijgen...

Stiertje, voor jou ook nog maar 2,5 week. Ben je dan ook blij dat dat ding eruit is? Ik moet je zeggen dat het me veel extra rust heeft gegeven, maar ook veel meer extra afscheiding dan ik had gedacht. Maar goed, nog eventjes dus... Ondertussen hier de tweede ontsteking de kop opgestoken in mijn lies. Ik lig al de hele dag boven. Hele nacht wakker van jeuk over mijn hele lijf, daar ga ik even ander topic over openen.

Groet, Jeanine

Geplaatst

oh lieve jrn...das idd heel apart, als laatste uitgerekend en als eerste bevallen...had jeanine toch een beetje gelijk, zijn er toch kerstkindjes geboren. hoop dat ze het goed doen, maar zo te horen wel :) sterk lekker aan en ben idd ook benieuwd naar de namen. veel liefs

Geplaatst

JRN, gefeliciteerd met jullie zoontje en dochtertje, wat goed dat ze naar omstandigheden goed doen.

Jeanine, meid jij heb het ook niet makkelijk zeg, nog max een kleine 3 weken en dan heb jij ze ook in je armen.

Hoeveel weken ben je nu??

Geplaatst

Lieve JRN, wat een ontknoping, je kindjes nu al geboren. Ik duim voor je dat alles goed gaat en dat jullie heel snel met elkaar kunnen genieten.

Momesoon, wat een naar bericht. het lijkt we echt vreselijk om zo ver te zijn en te weten dat je een kindje moet opgeven. Heel veel sterkte.....

Jeanine, wat vervelend dat de kwalen zich bij jou opstapelen. Houdt nog even vol. Voor de jeuk, laat ook prikken op galzure zouten, met die cholestase van mij is jeuk overal ook het enige kenmerk.

veel liefs voor alle zwangeren! Mira

Geplaatst

Proficiat jrn met je zoon en dochter! Fijn om te horen dat het 2 vechtertjes zijn!

Heel veel sterkte met je herstel!

Dikke knuffel! xxx

Geplaatst

**breek in**

lieve jrn, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zoon!!! heb de laatste paar dagen vaker in dit topic gelezen en las dat het niet zo makkelijk ging, zacht uitgedrukt.

Rust nu maar uit en ga lekker genieten van jullie wondertjes!!!

liefs,

Tool

**breekt uit**

Geplaatst

Jrn: jeetje, je 2 kleintjes zijn er, dat is nu toch snel gegaan. Gefeliciteerd met je zoon en dochter! Wat een heftige tijd voor jullie. Hoop dat je snel aansterkt en dat je kleintjes ook elke dag goed groeien en straks lekker met jullie mee naar huis mogen. Mooi om te lezen dat het in elk geval vechtertjes zijn. Dikke knuffel voor jou en je partner meid!

Hope: oh meis, wat naar dat jullie nog steeds in dezelfde situatie zitten. Wat lijkt me dat een dubbel gevoel om je twee mannetjes zo te voelen en te weten wat je nog te wachten staat. Vind het zo'n verschrikkelijk verdrietige situatie voor jou. Heel veel sterkte!

Jeanine: jeetje, jij krijgt het echt niet cadeau zeg met al die al die klachten. En dan nu ontstekingen erbij in je lijf. Kan me voorstellen dat je blij bent als je straks weer kan gaan opknappen. Fijn dat je nu een datum hebt waar je naartoe kan leven. En wel prettig dat de kindjes goed liggen zodat het in elk geval geen geplande ks hoeft te worden.

Stiertje: je hebt morgen weer ctg toch? Succes weer!

Caro: wat waren je suikerwaardes vandaag? Hoop dat ze goed waren.

Geplaatst

Lieve Jrn, even kort (maar krachtig): van harte gefeliciteerd met jullie zoon & dochter!

Ik wens jou veel kracht om weer aan te sterken en je kleintjes om te knokken en te groeien.

Liefs Dee

Geplaatst

ff inbreken:

jrn gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje en dochterje. En fijn dat het naar omstandigheden redelijk gaat met de vechtertjes. Want ze zijn tenslotte een flink aantal weken te vroeg. Geniet ervan. Heel veel sterkte met het herstel!

Geplaatst

Jrn, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en dochter!! Wat is het nog snel gegaan zeg!!

Hoop dat alles goed blijft gaan met jullie en jullie binnenkort als gezinnetje naar huis kunt gaan!

caro, hoe waren je waardes vandaag? Alles goed? Wel fijn dat je niet elke dag hoeft te controleren wat de waarden zijn. Merk bij mezelf dat ik het soms wel eens vergeet...

Ben benieuwd....

Jeanine, bij jou gaat het ook rustig door zeg!!! Wat kl*te dat je zoveel ontstekingen enzo erbij krijgt zeg!! Is daar nog iets aan te doen of moet je er maar mee handelen tot na de bevalling? Wel fijn dat je al een datum hebt!!! Kun je daar in ieder geval rustig naar toe leven en daarna lekker opknappen..

Ik ben gisteravond door mijn enkel gegaan, en ook nog gevallen.... gelukkig niet op mijn buik. Kindjes waren volgens mij wel even geschrokken, ze waren zo rustig...

Nu wel weer gelukkig, alleen maar even rustig met het pootje omhoog en mij lekker laten verzorgen :)

Morgen moet ik naar de internist, heb eigenlijk geen idee wat ik daar precies moet doen. Heeft te maken met het prikken van de suiker. Is één van jullie ook bij de internist geweest hiervoor??

Geplaatst

Ik breek even in voor JRN,

Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon en dochter! Gelukkig gaat alles naar omstandigheden goed. Ik weet nog goed dat je in het endometriose topic vertelde zwanger te zijn en nu zijn ze er al! Succes met aansterken.

Daantje

Geplaatst

Tja, Lianne, dat is dus het klote eraan! Ik kan er niks aan doen. Ze worden groter en groter en pijnlijker en moeten dan vanzelf barsten. Maar ik heb dat met tuur ook gehad ( en een paar x eerder) dat ze dus niet vanzelf stukgaan. En dan niet dus een arts het mes erin zetten. Ik verga ontzettend van de pijn, maar gisteren waren ze nog niet rijp genoeg. Ik kan nu echt alleen nog op bed liggen. Ik word er gek van. Deze pijn vond ik destijds bij tuur veel erger dan de bevalling. Het is een soort snijdende pijn waar dus niks tegen helpt en je maar moet afwachten hoe lang het duurt of dat ze kunnen worden opengesneden. Nu maar proberen trekzalf in sneller open te krijgen, maar dat lukt normaal ook niet.

Pfff, klaag klaag...

En ja Lianne, de internist kon ik voor de suiker. Dus daarvoor zul je daar wel heen moeten. Gelukkig zijn je waardes goed.

Groet,

Jeanine

Geplaatst

JRN, van harte met de geboorte van jullie wondertjes! Klein, maar vechtertjes! Geduld hebben dus, maar ze komen er wel! Het kan raar lopen hè... Ben benieuwd naar de gewichten en naar de namen!

Neem je rust, maak veel foto's (belangrijk voor later, als je alles op een rijtje wilt gaan zetten - je krijgt zoveel niet mee in alle consternatie), enindien mogelijk lekker veel met ze buidelen want daar groeien ze super van! :)

Heel veel sterkte met alles en geniet ook!

Geplaatst

Jrn om te beginnen: gefeliciteerd! Wat heftig maar wat ben ik blij te lezen dat ze het goed doen!! Nu uitrusten en aansterken, we horen het nog wel!

Mijn suikerwaardes waren 5.1, toen anderhalf uur na ontbijt 7.4, schrok ik wel van en had spijt van boterham met appelstroop, dat ik juist weer eet voor de ijzer, en anderhalf uur na de lunch 7.1. Ik was verbaasd dat ie weer lager werd, dacht dat dat altijd de hoogste waarde was?

Wat denken jullie ervaringsdeskundigen ervan? Ik ben een beetje bang dat de gyn vrijdag 7.4 te hoog vindt? De vorige keer was alles onder de 7.

Geplaatst

Lieve Jrn,

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon en dochter. Zo te horen allemaal heftig geweest. Herkenbaar ook met een sectio onder volledige narcose uiteindelijk.

Zoals meertje zegt: veel foto' s ( laten)maken want je mist gewoon veel in het begin als je zelf nog zwak en ziek bent. Hoe moeilijk het ook is omdat je er voor je kleintjes wil zijn, prosbeer zoveel mogelijk ook zelf aan te sterken. Nu zijn ze in goede handen in het ziekenhuis en kun je beter zelf proberen wat extra slaap te pakken. Ik weet dat ik daar heel veel moeite mee had toendertijd en liep mezelf een beetje voorbij. Totdat iemand zei dat ik gewoon een keer niet mocht komen omdat ik straks als ze thuis zouden komen er juist voor ze moest kunnen zijn en dan hebben de kleintjes er niks aan als mamma al oververmoeid is. Dus hoe lastig ook, dat is mijn advies. Want het is echt zo, je krijgt het straks nog erg druk met twee kleine guppies thuis. Verder veel genieten van buidelen etc. Hopelijk komt de bv op gang. Is soms lastig in het begin, zeker na alle stress. Probeer te genieten en vaak komt het na het buidelen en meerdere keren kolven toch wel langzaam op gang, en zo niet dan worden ze ook groot!

Veel sterkte de komende weken, voor je het weet zijn ze thuis.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Elinorac, ik heb al in maart op je gereageerd. Kijk daar even. En die boterham met stroop kan Henry zoveel opleveren als een boterham met worst heb ik geleerd. Dus maak jedaar niet te druk om.

Geplaatst

Nog even een aanvulling. Ik sluit me helemaal bij Henkie aan: pas goed op jezelf JRN, want in alle drukte kun je de neiging hebben om jezelf te vergeten en daar heb je uiteindelijk niets aan (en je kindjes al helemaal niet). Ze liggen daar in de beste handen die je je maar voor kunt stellen qua medische zorg (helaas hebben ze die nu nodig) en straks heb je het thuis nog tig keer zo druk met ze, dus neem de kans om te herstellen... Ik ging maar door als een razende en heb daar nog maanden de prijs voor mogen betalen. Het is niet gezegd dat dit voor iedereen geldt, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee :).

Maar vooral: geniet van ze, van het lekkere geknuffel en het gevoel van twee kleine warme babietjes tegen je aan! Rijkdom!

Geplaatst

Caro, wanneer ik 2x boven de 7 zou zitten, zou het te hoog zijn. Misschien dat je een paar dagen achter elkaar moet gaan meten of het standaard is, of gewoon toeval. Bij mij in zh weet ik dat ze hier bij zwangeren wel goed op letten. Wordt je vandaag gebeld om waarden door te geven of wordt dit morgen tijdens de echo besproken?

Jeanine, je mag best klagen hoor!!! Zou ik in jou situatie ook gaan doen! Ik hoop voor je dat de ontstekingen snel zullen knappen of ingesneden kunnen worden. Dan kun je hopelijk daarna nog even genieten van je zwangerschap buiten je bed.

Wel toeval dat je dit bij Tuur ook gehad hebt zeg! Echt een kwaal die bij je hoort wanneer je zwanger bent......

Geplaatst

Lianne, ik heb morgen eerst een groeiecho en daarna door naar de gyn, dus daar bespreken we het. Ik heb eergister geprikt voor HB, omdat ijzer iets te laag was (6.4) maar daarvan weet ik nu niet hoeveel het is. Dat suikerapparaat heb ik gistermiddag ingeleverd met de waarden erbij dus dat is als het goed is ook doorgegeven. We bespreken morgen dus alles in 1x.

Aangezien ik al 3x per dag een pil moet tegen hoge bloeddruk hoop ik echt dat er niet meer medicatie bij gaat komen... Maar ja, je doet toch braaf wat ze zeggen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden