Ga naar inhoud

Tweelingen die geboren gaan worden in 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Stiertje, heeeel veeeel succes morgen!!

Ik mocht gelukkig weer naar huis, had voor de zekerheid de vluchtkoffer in de auto staan, maar mag volgende week weer terugkomen, pfff...

• Reacties 584
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik zit even heel kort te lezen en moet weer eten gaan geven, maar Lianne en Sissy, van harte gefeliciteerd! En Stiertje, héél veel succes en geluk morgen!!!!!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Wat een geboortenieuws hier!!! Lianne en Sissy: GEFELICITEERD!. En Sissy, je zult wel helemaal overdonderd zijn inderdaad. Ik hoop dat beide meiden het goed doen en snel de couveuse uitmogen!

Stiertje: veel succes morgen!!

Liefs van Mira

4 feb: Jeanine

13 feb: Stiertje

.. feb: Lianne

25 feb: jrn

6 mrt: Caroline

11 mrt: ChrisH

11 mrt: Sissy

12 mrt: Mira (uiterlijk met 37 weken)

Bevallen:

26 dec: JRN van een meisje en een jongen

16 jan: Jeanine van Siem en Maria

18 jan: Lianne van Sven en Lara

22 jan: Sissy van Anniek en Esmee

Liefs van Mira

Geplaatst

Ik kwam hier ook weer eens kijken en zie een hoop geboortenieuws!

Jeanine, Lianne en Sissy: van harte gefeliciteerd!!

Lianne wat is dat bij jou ook snel gegaan zeg, lijkt nog maar zo kort geleden dat je op het wachtbankje zat.

Veel geluk toegewenst en geniet!

Lfs, Dee

Ps. Sissy: je post gaat binnenkort gebruikt worden! ;-) (eindelijk)

Geplaatst

Grappig trouwens dat er tot nu toe allemaal duootjes van jongen/meisje geboren worden!

Behalve bij Sissy natuurlijk, maar die had maar één embryo teruggeplaatst gekregen....

Geplaatst

Mommy soon I hope,

Sorrie, had door al het geboortenieuws jou berichtje even gemist. Bah, wat ellendig al die onzekerheid en voor jullie een steeds groter wordende band met die twee guppies in je buik. Kan het me voorstellen dat jullie de geplande ingreep gevoelsmatig niet meer kunne laten doorgaan, zeker niet omdat niet geHeel duidelijk is wat de kansen van hem of haar nu eigenlijk zijn. Moeilijk hoor. Heel veel sterkte meis!

Veel liefs, Henkie

Geplaatst

Zo, eindelijk even een momentje om even op het forum te spieken. Heb nog niet de tijd om een stuk terug te lezen, maar dat zal ik hopelijk komende dagen proberen te doen. Nu eerst even een kort verhaaltje over mijn geweldige tweeling!!

Op 17 jan. dus opgenomen in het zh. De vliezen konden toen nog niet gebroken worden, ze gingen mij dus primen. Dit houdt in dat ik 3x per dag een tablet cyotec ingebracht heb gekregen om de baarmoedermond week te maken. Om 17.00 uur had ik 1 cm ontsluiting, en af en toe wel wat harde buiken maar niet het vooruitzicht dat er echt iets op gang zou komen. Dinsdag weer verder kijken hoe het dan zou gaan. In de avond heb ik heerlijk op bed gelegen en mijn mannetje is heerlijk bij me geweest. Om 22.00 uur is hij weg gegaan, met de boodschap dat ik hem wel zou bellen dinsdag ochtend hoe het met me gaat.

Om 22.30 uur dacht ben ik nog even naar het toilet geweest om me klaar te maken voor de nacht. Weer terug bij mijn bed voelde ik ineens iets knappen en wat warms...... Vliezen gebroken!!!!! Ahhhhn dat had ik niet verwacht. Gelijk begonnen de weeën ook op te zetten en heb manlief maar gebeld dat hij weer kon komen ( lag net in bed ). Om 23.30 uur ben ik naar de verloskamer gegaan. had nog steeds 1 cm ontsluiting. Anderhalf uur later zat ik al op 4 cm ontsluiting en om 03.00 uur op 8 cm. Ik dacht toen, nog een uurtje en dan zijn ze er wel!! Helaas..... De laatste 2 cm duurden erg lang, en ik ze wilden ook dat ik een goede 10 cm ontsluiting zou hebben. Ik heb ongeveer 2 uur lang persweeën weg zitten puffen, gelukkig wel met een pompje pijnbestrijding.

Om 06.10 uur mocht ik dan eindelijk gaan persen! Wat een opluchting zeg!!! Om 06.39 uur is onze prachtige zoon S_ven geboren en hij woog 2700 gram. Heel even heb ik hem op de borst gehad, en moest toen gelijk verder. L_ara lag mooi met haar hoofdje naar beneden, beter zou niet kunnen. Helaas lag ook haar armpje langs/boven haar hoofd waardoor ze niet door het kanaal heen kon. Er is meerdere malen geprobeerd om inwendig haar armpje te draaien, wat niet lukte. Ze lag al wel gedeeltelijk in het kanaal en was best spannend toen haar hartslag van 130 in eens naar 80 ging!! Toen was het rennen naar de OK. Om 7.00 uur ben ik daar heen gebracht en om 7.09 uur was ze er dan eindelijk en woog 2660 gram.

Alles is dus super snel gegaan, en ook nog best heftig. In totaal ben ik 1.5 liter bloed verloren, en heb nog een bloedtransfusie gehad. Ben erg slapjes geweest, en nu knap ik gelukkig elke dag een beetje op! Moet nog wel rustig aan doen, en merk ook snel dat ik toch wel moe ben en niet veel aan kan. Hebben ook nog niet veel visite gehad. Eerst maar goed bijkomen en aan mijn eigen herstel denken.

De kids doen het goed, L_ara is vandaag precies 2660 gram, S_ven 2630 gram. Ze groeien dus goed! De nachten zijn soms wel kort, vannacht voor het eerst van voeding naar voeding geslapen zonder dat ze echt wakker waren tussen door. Overige nachten toch veel in de weer geweest, met het gevolg dat je maar 3-4 uur per nacht slaapt... Dat is wel zeer vermoeiend moet ik zeggen..

Gister hebben ze een echo gehad voor de niertjes, hier hebben we over 2 weken de uitslag van. Ben hier ook zeer benieuwd naar.

Ik ga nu even heerlijk plat, ben ik wel weer even aan toe!! Tot snel...

Geplaatst

Hoi Lianne, leuk om je verhaal te lezen en extra interessant voor mij als tweelingmoeder... Jammer dat je dochter er niet doorheen kon: is dat fabeltje dus ook weer uit de wereld dat nummer 2 er makkelijk doorheen kan, hoe hij of zij ook ligt... Was mij namelijk verteld, maar daar werd niet over omhoogliggende armpjes gesproken, dat moet ik toegeven...

Ik neem aan dat je nog in het ziekenhuis bent? Enig idee wanneer jullie naar huis mogen?

In ieder geval nogmaals gefeliciteerd en geniet ervan!

Geplaatst

Caro, het wil inderdaad niet zeggen dat de 2e er zo achteraan komt. Dat had ik ook gedacht, maar het bewijs is geleverd. Ik kan je wel vertellen dat het niet prettig was toen ze probeerden het alsnog inwendig te draaien... Was wel blij dat het een keizersnee geworden is...

Ik ben alweer thuis, al sinds zaterdag. Heb alleen erg rustig aan gedaan deze week, en ben nog snel moe. Hebben ook niet veel visite gehad nog, beetje op afstand gehouden. Heb ervaren dat dat heel belangrijk is voor je eigen herstel en de regelmaat voor je kids. Het is best heftig en druk met 2.

Tip voor iedereen: ga geen bv geven, dat vergt zoveel energie. Ik was ermee gestart, maar ben er na 1 nacht in huis al weer vanaf gestapt :-). Wat een opluchting was dat zeg!!

Geplaatst

Oh je bent alweer thuis, dat is mooi!

Ik wil toch proberen om bv te geven maar heb al met mezelf afgesproken er niet te moeilijk over te doen als het niet lukt... Bij mijn dochter ging het heel gemakkelijk, maar dat wil niks zeggen over deze keer... met twee. Ik zie het wel!

Verstandig om de visite een beetje op afstand te houden, dat ga ik ook proberen...

Geplaatst

Jeetje Lianne wat een vreselijke bevalling. Mijn verhaal staat trouwens in het februari forum. Ik ben zo blij dat mij die keiErsnee bespaard is gebleven. Je zal wel veel tijd nodig hebben om aan te sterken!

Mij is ook verteld dat de tweede er altijd gewoon achteraan kan. Jij bent blijkbaar echt een uitzondering. Maria floepte bij mij zo achter Siem aam. Maar ja, de dame was dan ook wel bijna een kilo lichter dan hem.

Wij hebben ook het bezoek een beetje afgehouden. Het is toch wel heel zwaar dn vermoeiend in het begin, zeker als je zelf nog erg vermoeid bent. Ook heb ik mensen gezegd dat we de visite in groepen willen. Bijv. 1 groep van het werk in 1 keer en niet dat ze zichzelf in 6 groepjes verdelen. Zo kan toch iedereen komen, maar zijn we er sneller doorheen.

Ik had ook goede voornemens voor de borst voeding, maar na een dag Kolven ben ik afgehaakt. Ik wilde niet nog een kraamtijd laten verpesten door de borstvoeding die niet lukt. Plus dat het met een tweeling gewoon niet te doen is als de borstvoeding niet vanaf het begin af aan perfect lukt.

Mijn botten was ik eerst erg bang voor dat het niet meer goed zou komen. Maar ik voel dat langzaamaan met kleine stapjes verbetering komt. En wat word ik daar blij van! Hier is de sfeer ook een stuk verbeterd nu manlief ziet dat ik ook weer langzaam een beetje mezelf aan het worden ben en ook weer eens wat kan doen zonder zijn hulp.

En als laatste ben ik maar gelijk sinds 4 dagen streng op dieet gegaan. Met drie jaar hormonen en zwangerschappen heb ik geen figuur meer over. Als ik nu niet snel begin komt het nooit meer goed met me. Die kilo's moeten eraf!!!!

Nou, ik ga slapen. Zo lang kan dat nooit meer. De kindjes laten binnen 2 uur vast weer van zich horen. Ik hoop dat ze snel ons wat meer uren in de nacht gunnen.

Succes allemaal met alles!

Groet,

Jeanine

Geplaatst

Hey meiden,

Weer even een berichtje hoe het afgelopen week gegaan is. Zaterdagmiddag waren dus mijn vliezen gebroken van E, het onderste meisje. In het zh was in eerste instantie nog geen weeënactiviteit te merken, maar moest wel opgenomen worden vanwege infectiegevaar. Na een aantal uur kreeg ik toch weeën en ondanks de weeënremmers gingen die niet meer over. In de verloskamer bleek rond een uur of 3 ’s nachts dat ik 3 centimeter ontsluiting had. Na een aantal uur hele heftige weeën met weinig pauzes en veel overgeven, bleek ik op 4 cm te zitten. Behoorlijk teleurstellend dus en dit ging ik niet meer volhouden. Toen besloten voor de ruggenprik te gaan en dat hielp! Ik heb toen een aantal uurtjes wat kunnen doezelen en bleek rond 9 uur bijna volledige ontsluiting te hebben. Om 11:15 uur is E toen in hoofdligging geboren. Ze had een goede start en ik heb haar heel even in de couveuse mogen zien voordat ze naar Neonatologie werd gereden. A bleek toen van hoofdligging gedraaid te zijn in stuit met de beentjes naar beneden. Zij is uiteindelijk anderhalf uur later geboren met veel pijn en moeite. Dit was echt even spannend, want A kreeg het moeilijk en ze lag erg lastig waardoor 3 gynaecologen haar bevalling hebben begeleid. Zij had een lastige start en moest aan de beademing en ook zij werd direct naar Neo gereden. E woog 1700 gram en A 1780 gram.

Gelukkig kan ik zeggen dat het nu heel goed met onze meiden gaat. Na 2 dagen kon A al van de beademing en had ze alleen zuurstofondersteuning nodig. Daar is ze ook alweer van af. E heeft 2 dagen zuurstofondersteuning gehad, maar is nu ook al dagen zonder. Elke dag krijgen ze al wat meer voeding en ze groeien inmiddels ook al een klein beetje. Na het weekend mogen ze daarom zelfs al naar een ander zh, want ze zijn te goed voor de IC!

Met mij gaat het gelukkig ook goed, ben al aardig opgeknapt en loop al weer wat rond. Het gevaar is wel dat ik snel te veel ga doen dus daar waarschuwt iedereen me voor. Het kolven gaat steeds beter zodat onze meiden lekker mijn melk kunnen krijgen. Morgen gaan wij weg uit het zh, deze week hebben manlief en ik in een zogenaamde zotelkamer geslapen, erg fijn. Lekker dicht bij de meiden, maar wel de privacy van een kamer alleen. Merk wel dat de dagen snel vol zijn met kolven, de meisjes bezoeken en lekker buidelen met ze en tussendoor zelf rust nemen. O.a. het forummen schiet er echt bij in. Probeer wel af en toe even wat bij te lezen.

Dikke knuffel voor jullie allemaal en ik houd jullie op de hoogte!

Geplaatst

Kersverse tweelngmama's, nogmaals gefeliciteerd! Wat een verhalen... Was in gedachten alweer helemaal terug bij 9 mnd geleden... Sissy, mag ik vragen waarom ze je geen ks hebben aangeboden? Of hebben ze dat wel gedaan? Als die kindjes zo klein zijn (die van mij waren even licht als die van jou, vandaar) dan hebben ze toch alle kracht nodig om een sterke start te maken? Ach, elk ziekenhuis heeft natuurlijk zijn eigen beleid daarin. Maar vroeg het me af :).

Caro, zou het inderdaad gewoon proberen, borstvoeding geven! Als het niet gaat en je voelt je er niet sterk bij, merk je dat snel genoeg! Er zijn ook tweelingmoeders bij wie BV prima gaat! Ik heb zelf 8 weken gekolfd (en af en toe aangelegd) en daarna liep het wegens tijdgebrek terug en was kunstvoeding een opluchting! En het zijn twee supergezonde kindjes die nooit ziek zijn (ja, 1 keertje verkouden twee weken terug ;)). Ik ga dit nu even afkloppen, haha!

Henkie, hoe heb jij het kruipen van je tweeling in goede banen kunnen leiden, zeg maar? Heb je toevallig zo'n grote box voor op de vloer aangeschaft? Hier rollen ze nu over elkaar heen en ze trekken aan elkaars haar, etc. Heb een grote box van 90 bij 180, maar die is niet meer afdoende. En dan gaan ze straks nog kruipen ook... En om nou nóg een box in de kamer te zetten... Tips zijn welkom :).

Denk om jezelf allemaal, en vergeet niet te genieten!!!

Geplaatst

Lieve tweelingmama's,

Jullie zullen ongetwijfeld enorm druk zijn met jullie kleintjes en volop aan het genieten zijn, maar hoe is het met jullie?

Stiertje, we hebben nog niks van je vernomen. Gaat alles goed met je/jullie?

Anyway, vind het erg bijzonder om jullie verhalen/ervaringen te lezen, geniet van jullie wondertjes!!

Geplaatst

Jeanine, Lianne en Sissy gefeliciteerd met jullie tweeling. Fijn om te lezen dat alles goed gaat met de kindjes. Jeanine en Lianne geniet lekker van de kindjes thuis en Sissy natuurlijk van het buidelen. Wat goed om te lezen dat ze al te goed zijn voor de ic.

Ik be hier zelf erg weinig. Onze dagen in het ziekenhuis zitten zo vol. Gelukkig gaat het wel steeds beter. Beide zijn ook bij ons van de ic af en liggen al in een bedje. Ook de voeding gaa steeds beter. Ik hoop dus dat ook de sonde er nu snel uit kan en dat we ons klaar kunnen maken om naa huis te gaan.

Ik kolf zes keer per dag en geef ook borstvoeding. P heeft dat nu goed door en A begint het ook steeds beter te snappen. Dat is wel bijzonder. Wij wisselen de fles af met de borst. Omdat ik meer melk heb dan de kinderen drinken uit de borst kolf ik daarna. Ze krijgen dus ook mijn melk via de fles. Indien nodig aagevuld met nutrilon. Het kost wat tijd, maar ze hebben het hard nodig... En het is beter voor prematuren. Gelukkig heb ik wel een dubbele kolf :)...

Inmiddels wegen onze kis ruim 2600 en 2200 gram. Dus een kg meer dan bij de geboorte. Alles lijkt goed ontwikkeld te zijn. Wel hebben ze al fysiotherapie. Dit omdat prematuren hun armpjes en beentjes veel overstrekken. Dus we leren zo meteen een goede houding aan...

Geplaatst

Hoi dames,

Ik breek evn in, alle mama's die bevallen zijn van harte gefeliciteerd! Heerlijk dat het goed gaat, de drukte, ik denk dat je je er van te voren geen voorstelling van kon maken....

Alle zwangeren succe, ook met d laatst loodjes Caro, Nog eventjes....

Mommysoonihoe, sterkte , wat moet et zwaar voor jullie zijn, ik denk dat l ik in jou schoenen zou staan ik ook hetzelfde besluit zou hebben genomen, hoop dat de controle weer " goed" was en dat jullie stoere ventjes straks iedereen zullen doen verbazen!!

Liefs Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden