Ga naar inhoud

Tweelingen die geboren gaan worden in 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Elinorac wij hebben de abc zoom gekocht en die vouwt klein op alleen nog niet klein genoeg voor jouw autootje denk ik. De tweelingwagen die echt superklein opvouwt en ook in kleine auto's past is de icandy. google maar eens. Wij wilden die eigenlijk ook want ook dan zitten ze achter elkaar maar ze zijn er nog niet tweedehands daar is het concept te nieuw voor en nieuw zijn ze behoorlijk aan de prijs. De mevrouw bij babyplanet heeft ze aalemaal gedemonstreerd en ingeklapt enzo en toen zijn we op marktplaats gaan shoppen..hihi gemeen heh!

Danaa wauw 3 kindjes en een deense dog..dat wordt een uitdaging van groot kaliber, gaat je vast lukken!!

liefs stiertje

• Reacties 584
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ha meiden,

Elinorac: dat tweelingvoeden tegelijk kan ik wel, maar ik vind het ook niet zo handig. Het punt is dat je dan helemaal niks kan.. nog geen glas water drinken omdat je de hoofdjes toch, zeker in het begin, moet sturen. Ik doe het soms als ze alletwee huilen en als andré thuis is.... Hij geeft ze dan aan, want dat is nog een grotere uitdaging als je ze tegelijk voedt. ALs ik alleen ben en ze huilen alletwee van de honger dan leg ik er 1 even aan (een paar slokken) dan is hij even tevreden. Dan voed ik de andere helemaal terwijl de eerste in de wipper bij mij zit te kijken. Als hij klaar is met drinken leg ik hem in de wipper en leg ik nr 1 weer aan... Dat gaat eigenlijk prima, ik ben binnen ongeveer 30 minuten klaar met voeden. Het is ook heel leuk dat je zo even een intiem momentje hebt met je kind.

Ik vind het dus echt heel goed te doen, maar ik geef eerlijk toe, in het begin even doorzetten en ik heb volgens mij makkelijke borsten en kinderen.

O ja nog een paar tips:

Wippers... wat een ideale stoeltjes... zo handig om 1 in de wipper bij je te zetten terwijl je de ander voedt, verschoont, knuffelt etc.

Nog een tip, wij hebben heel veel gehad aan het boek van Ria Blom: regelmaat en inbakeren. Nu hebben we echt een beetje ritme, de meeste dagen dan.

Box, Wij hebben gewoon een eenling box in de kamer, dat bevalt prima.

Zet hem op meiden, blijf gezond en geniet vooral van deze bijzondere tijd.

Geplaatst

Surf dat vind ik goeie tips! Ik had bij mijn dochter ook "makkelijke borsten" (haha) dus ik hoop dat het gaat lukken maar ik zie het eerlijk gezegd meer zitten om ze omstebeurt te voeden. Dus die tip van een paar slokjes en in de wipstoel vind ik briljant! Ik heb nog een wipstoel van mijn dochter (de rest ook nog, heb nooit wat weg kunnen doen) maar moet er dus wel een wipstoel bij hebben... Samen in een box lijkt mij ook wel kunnen dus die was ik niet van plan nog 1 aan te schaffen...

Stiertje ik ga dat ook doen hoor, bij een grote babyzaak kijken en op Marktplaats kopen... Wij zitten financieel helemaal niet geweldig op het moment dus alles moet zo goedkoop mogelijk!

Geplaatst

Hé dames,

na zo langzamerhand een beetje van de verbazing te zijn bekomen, meld ik hier ook in dit topic van tweelingmama's. Ik ga eens alles rustig doorlezen, want gistermorgen hebben we te horen gekregen dat er 2 kloppende hartjes te zien waren. Terwijl ik maar 1 emmy terug heb geplaatst gekregen. Het is dus een één-eeige tweeling!

Liefs,

sissy

Geplaatst

Hee Sissy ! Wat bijzonder, een één-eiige tweeling !! Proficiat!

Kan me goed voorstellen dat dat een super verassing was!

Geniet van de 2 wondertjes in je buik... :happy:

Geplaatst

Hoi meiden,

Kwam even hier gluren en las iets over de hond uitlaten met je kleine kids in de winter? Het schijnt dat er babyfoons zijn die tot 5km afstand werken, dus dan kan je misschien even snel je hond alleen uitlaten met de babyfoon bij je??? Weet natuurlijk niet hoe oud je eerste kindje is en of je zoiets ziet zitten, maar vond het bereik van die babyfoon zo groot en makkelijk dat ik het in ieder geval even wilde melden :-)...

Groetjes!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik kom me ook gezellig melden!!! Ben bijna 13 weken zwanger van een mooie tweeling en het is wel prettig om te lezen hoe andere (toekomstige) tweelingmoeders het ervaren!

Danaa dat wordt nog een hele uitdaging voor jou! ben benieuwd hoe het je straks afgaat! ik denk dat je toch wel snel je draai zult vinden!!

Sissy wat een verrassing! Het is heel bijzonder om een eeneiige tweeling te krijgen! Gefeliciteerd!!! :)

Ik wil straks ook proberen om borstvoeding te gaan geven. Ben soms ook aan het nadenken hoe je dit nu moet gaan doen. Ik denk dat er voor en nadelen zitten aan tegelijk voeden.

Wanneer ze allebei tegelijk huilen (en vooral in de nacht) lijkt het mij wel prettig om tegelijk te gaan voeden....

En wandelwagen wordt ook nog een hele uitdaging, hij past wel in de auto, alleen is ons huis niet zo groot.....:)

Wij gaan denk ik wel voor een dubbele. Voor mijn gevoel kijkt er 1 altijd tegen niets aan wanneer je ze achter elkaar zet.. Ook nog maar eens goed naar gaan kijken en goed laten voorlichten.

Geplaatst

Hé Lianne: wat leuk dat je hier ook gaat meeschrijven. En nu dus al bijna 13 weken zwanger van een tweeling, super!

Wij zijn idd ook al aan het kijken naar een tweelingwagen, maar wil ook graag eentje waar ze naast elkaar liggen/zitten. Gelukkig zijn wij 2 maanden geleden verhuisd en is dit een veel ruimer huis. We grappen daar nu ook wel over, dat het allemaal zo moest zijn dat we eerst moesten verhuizen ofzo...

Hoe voel je je? Ik ben op dit moment erg misselijk, maar hoop dat dit na 12 weken weer wat minder wordt. Heb jij die ervaring ook?

liefs,

sissy

Geplaatst

Hoi Sissy,

Wij hebben ons huis 1 jaar te koop gehad en 3 kijkers gehad. Hebben besloten om lekker te blijven wonen. Komt vast allemaal goed.

Ik heb geen ervaring met misselijkheid. Ben alleen erg moe, en soms ben ik daar beroerd van! `Maar ik heb nog niet boven de pot gehangen gelukkig.

Na 12 weken wordt de vermoeidheid ook minder maar is niet weg. Hoop dat jou misselijkheid minder wordt, is wel zo prettig ;)

Fijn dat jullie wel een groter huis hebben nu, komt vast goed van pas!

Geplaatst

Hoi Sissy,

Ik ben inmiddels over de twaalf weken en de misselijkheid is minder, maar nog niet weg. 'Men' zegt dat ik toch op 14 weken moet rekenen. maar waar ik eerder na de middag instortte op mijn werk, is het nu enigszins te doen. Maar dat is eigenlijk pas sinds een paar dagen. Ik hoop dat nog minder word.

Wij wonen erg klein en blijven erg klein wonen. We moeten ons maar gewoon redden! Het is een té leuk huis in en té leuke buurt voor een té goede prijs om in te wisselen voor een groter huis. Dat is in dit dorp onbetaalbaar. Dus tja, keuzes die we maken. Onze kinderen moeten maar leren om het met iets minder ruimte te doen. Ik denk dat niemand daar slechter van wordt.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hallo alle tweelingmoeders,

Onderstaande mail stuurde ik vandaag naar mijn directeur. Vorige keer had de gyn al tegen me gezegd dat ik met 28 weken moest stoppen. Toen vroeg mijn directeur: is ze jurist dan? Toen ik haar zei dat de arbo er meer van wist volgens de gyn zei ze: daar weet de arbo anders niks van. Dus vandaag een gesprek met een mevrouw die onderzoek doet naar het plaatsen van de ring om de baarmoedermond om daarmee vroeggeboortes tegen te gaan. Hier kwam dus deze mail uit voort:

Beste ...,

Ik was vanochtend in het ziekenhuis en nogmaals werd ik erop geattendeerd dat ik moet stoppen met 28 weken (laatste werkdag 11 november). Ook als verder alles goed met me gaat. Met 20 weken moet ik beginnen met maximaal 4 uur per dag te werken (per 17 september).

Onder deze link vind je de richtlijn van de arbo-artsen. Misschien was jouw arbo-arts niet volledig ingelicht.

http://nvab.artsennet.nl/Artikel-3/Zwangerschap-postpartumperiode-en-werk.htm Klik hier dan op zwangerschap postpartumperiode en werk en kijk bij tweelingzwangerschappen op blz. 27.

Mocht je nog vragen hebben, dan kan je bellen met mevr ..... Zij is bereikbaar op ..... en op ..... Dit is niet mijn behandelend gynaecoloog, maar wel degene die onderzoek doet naar vroegtijdige bevallingen mbt tweelingen en de preventie daarvan. Ze is gelinkt aan het AMC in Amsterdam.

In het ziekenhuis zijn ze erg streng tegen me en zeggen dat ik absoluut moet denken aan het welzijn van twee baby’s. En twee baby’s is nou eenmaal dubbel zo zwaar als 1 baby. En nogmaals, het heeft dus niks te maken met complicaties, maar met een gewone, goedgaande zwangerschap. Simpelweg omdat twee kindjes minder plaats hebben en niet goed kunnen eten en groeien als de moeder niet voldoende rust heeft.

Groet,

Jeanine

Nou dames, daar kreeg ik weer een mail op terug dat het geen recht was, bla bla, noem maar op. Dus ik heb deze mevrouw maar even ingeschakeld. maar ik wilde jullie de link en de informatie niet onthouden.

groet,

Jeanine

Geplaatst

he jeanine,

bedankt voor de update. Ik heb morgen een afspraak in het ziekenhuis. Ben benieuwd welk advies mijn arts gaat geven.

Gr jrn

Geplaatst

Hé Jeanine,

wat een goede mail en fijn dat je die ook even voor ons neerzet met een link naar de richtlijn voor de arbo-artsen. Bij mij in het UMCG doen ze een Pro Twin-studie om een pessarium te plaatsen om vroeggeboortes te voorkomen, dus hier ze daar ook al heel erg van bewust.

Verder heb ik a.s. vrijdag een telefonische afspraak met mijn bedrijfsarts omdat ik al gedeeltelijk in de ziektewet liep en nu juist weer aan het opbouwen ben naar mijn normale uren (fulltime). Misschien dat ik bij hem ook direct vraag hoe hij een tweelingzwangerschap en verlof ziet.

Als ik dit in elk geval zo lees, is het dus blijkbaar echt verstandiger om echt een stuk eerder te stoppen met werken. Fijn om te horen trouwens dat de misselijkheid minder wordt, ik merk dat het bij mij de ene dag erger is dan de andere. En een klein of groot huis, het maakt ook allemaal niet uit. Het had ons in vorige huis ook wel gepast met wat passen en meten, en inderdaad aanpassen is voor niemand slecht. Maar het is ook wel bijzonder dat we nu juist verhuisd zijn en de hele verbouwing achter de rug is, ik nu zwanger ben geworden.

Jrn: ben benieuwd wat jouw arts je voor advies gaat geven. Ik heb volgende week voor het eerst afspraak met gyn in UMCG, dus hoor het wel dan.

Lianne: wat jammer dat je nog maar zo weinig kijkers hebt gehad voor je huis. Ons huis heeft vorig jaar een half jaar te koop gestaan, dus daar hebben we echt mazzel mee gehad. Het huis dat we nu gekocht hebben heeft zowat 2 1/2 jaar te koop gestaan. Je kan er gewoon niets van zeggen tegenwoordig. Heb jij binnenkort ook weer afspraak in het ziekenhuis? Weet jij al hoe je het gaat regelen met verlof?

Liefs,

sissy

Geplaatst

Ik weet sinds gisteren dat ik een tweeling krijg. Ik zit op 8 weken. Slikken jullie ook extra vitaminepillen, 2 in plaats van 1 ? Ik gebruik compleet mama van Davitamon.

Geplaatst

Sissy, ik had inderdaad ook een afspraak met de mevrouw van de pro-twin studie. Dus jij zal hetzelfde te horen krijgen denk ik. En de richtlijn is volgens haar gemaakt door de arboartsen. Dus daarmee geen wet, maar toch een richtlijn die door IEDEREEN wordt gevolgd. Dus we gaan allemaal rond 20 weken max 4 uur per dag werken en rond 28 gewoon helemaal stoppen. Ik vind dat wel een lekker idee. Ik moet zeggen dat deze zwangerschap me helemaal zwaarder valt dan van mijn zoontje indertijd. Maar ja, dubbel zo zwaar natuurlijk.

Chrish, welkom en gefeliciteerd! Ik slikte geen davitamon meer, omdat mijn arts zei dat ik foliumzuur extra moest slikken en blijven slikken. Maar nu zegt deze mevrouw van de pro-twin studie dat het beter is om een multi-vitamine te doen. De davitamon waren goed, maar het huismerk van de apotheek was ook goed. Dan betaalde je niet voor het merk...

groet,

Jeanine

Geplaatst

hoi, alles was goed... Wat fijn om je twee kleintjes even op een echo te zien. Ben nu 11 weken. Wij hebben over 10 dagen een afspraak met een arts die over de twin study gaat. Blijft alleen even afwachten of we worden ingeloot... Gyn zei wel dat het advies is om met 28 weken te stoppen.... Ik denk dat ze op mn werk hier wel in meegaan. Zijn erg begripvol... En de kleintjes zijn wel het belangrijkste! Moet trouwens vanaf nu elke twee weken naar het ziekenhuis voor echo en controle. Hoe is dat bij jullie?

Geplaatst

Hé meiden,

Jeanine: mijn bedrijfsarts heeft niet echt wat gezegd over de tweelingzwangerschap en eerder stoppen met werken. Volgens is dit zo'n man die zoiets heeft van, we zien wel hoe het loopt. Ik ga niet op voorhand zeggen wanneer je het beste kan stoppen. Dinsdag heb ik 1e afspraak bij de gyn, dus dan wil ik het daar ook gaan vragen. Dan kan ik daarmee wellicht naar de bedrijfsarts. Eind september heb ik weer een afspraak bij hem op het spreekuur.

Maar jij gaat dus sowieso met 20 weken halve dagen werken en met 28 weken helemaal stoppen? Toen ik op mijn werk al eens tegen een collega een opmerking maakte dat het nu natuurlijk afwachten is tot hoe lang ik kan werken, kreeg ik een verhaal te horen van een oud-collega die destijds gewoon tot 36 weken had doorgewerkt en waarvan de tweeling ook gewoon met 40 weken kwam. Ja, wat moet ik met zo'n verhaal? Het gaf mij een beetje het gevoel dat het stom zou zijn als ik eerder stop met werken, terwijl dit juist heel normaal is. Volgens is het niet normaal dat je met een tweeling gewoon 32 uur blijft werken tot 36 weken...

Chris: ik slikte al een tijdje een multivitamine (ook toen we bezig waren met het traject). Die slik ik nu dus nog steeds. Omdat ik hier heb gelezen dat het goed is om extra foliumzuur te nemen, neem ik nog wel een apart tabletje foliumzuur erbij.

Jrn: je moet dus elke twee weken voor echo en controle naar het zkh. Hmm, ben benieuwd of dat in het UMCG ook zo is. Hoor ik neem aan dinsdag wel. Kan trouwens niet wachten tot ik dan weer echo heb, wil heel graag zien dat het goed gaat met de 2 hummeltjes.

Liefs,

sissy

Geplaatst

Jeetje Jrn, 12 weken! Dan had ik nu al lang gestopt moeten zijn. Maar goed, als het kan is het lekker natuurlijk. Mij vallen de dagen best zwaar, ik ga na het eten gelijk met Tuurtje naar bed en wordt dan rond 21.30 weer wakker en ga er een uur later weer in om de volgende dag te werken.

Sissy, ik ken jouw verantwoordelijkheidgevoel/schuldgevoel/ hoe we het ook willen noemen. Maar laatst zei iemand tegen mij: stel je eens voor dat die twee te vroeg worden geboren. Naar wie heb je dan een schuldgevoel? En toen ben ik om gegaan. En al die verhalen dat 'ze' 'mensen kennen die' word ik zo ontzettend moe van. Ik merk dat deze zwangerschap veel zwaarder is. En ik kan vergelijken! En denk je nou echt dat de arboartsen een richtlijn maken zomaar omdat dat aardig is? Dat is puur en alleen om medische redenen dat tweelingmoeders meer rust nodig hebben omdat de kindjes niet zo goed kunnen groeien als ze weinig plaats hebben.

En wat is er nou makkelijker dan op je werk zeggen: het staat in de richtlijn, die hebben ze niet voor niks verzonnen, dus doe het er maar mee.

Ik ben inmiddels wel zo ver. En voor ieders werk is het lastig om vervanging te vinden. Maar het moet sowieso voor vier maanden, nou, dan kunnen zes maanden ook wel!

Stel je voor, na al dat gespuit, al die ziekenhuisbezoeken, al die hormonen, al die ellende, eindelijk zwanger en dan gaat het mis omdat je je baas een plezier wil doen! Ik pas ervoor. Ik heb mijn baas vaker een plezier gedaan, maar dat wordt ook altijd als vanzelfsprekend aangenomen. Bovendien krijgt hij geld voor vervanging voor me. Ik zeg met 20 weken voor 4 uur toedeloe. En dan kan ze samen met de arbodienst op de kop gaan staan, maar dan meld ik me zelfs helemaal ziek, print de richtlijn, stuur die naar de rechtsbijstand en laat maar lopen dan. Zover zal het wel niet komen hoor, maar mijn kinderen gaan nu voor ALLES!

groet,

Jeanine

Geplaatst

hoi jeanine,

sorry geen idee hoe ik bij 12 kwam, bedoel 28 weken! Ik ga de richtlijn ook maar eens bekijken, maar heb al met mn baas overlegd dat ik straks 2 dagen thuis ga werken en twee op kantoor. En dan niet al te lang op een dag. Met 28 weken stop ik er mee. Want je hebt gelijk hoor jeanine. We hebben hier allemaal zo ontzettend lang op gewacht.... Als een richtlijn en je arts dan zeggen dat je moet stoppen, dan doe ik dat!

Geplaatst

Hoi Jeanine: je hebt ook gelijk dat de kindjes het allerbelangrijkste zijn. Dat voel ik zelf nu ook heel sterk en zo'n richtlijn wordt niet gemaakt als de meerderheid van de tweelingmama's wel door kan werken tot 34 weken en de twins het dan ook goed doen. Zo'n richtlijn is er niet voor niks, blijkbaar is gebleken dat het gewoon echt heeeel verstandig is om te stoppen met 28 weken. En al halve dagen werken vanaf week 20. Wel gek zeg, dat zal dan ook ineens hard gaan. Voor mij betekent het dan dat ik vanaf de kerst al met verlof zal gaan.

Jrn: haha, ik dacht ook al. Stoppen met 12 weken? Maar jij gaat dus ook stoppen met 28 weken. Als mijn baas over 2 weken terug komt van vakantie zal ik het er ook eens met hem over hebben. Ga het morgen ook direct in het zkh maar navragen hoe zij er tegenaan kijken.

Geplaatst

hallo meiden

gefeliciteerd met jullie tweelingzwangerschap

zelf heb ik een jongens tweeling van nu net 2 jaar

maakl je nu nog geen zorgen over hoe lang door te werken

zelf ben ik kraamverzorgende en ben met 23 weken moeten

stoppen omdat ze dat op mijn werk beter vonden

ze wilde juist dat de tweeling gezond op de wereld zo komen

had toen al een zoontje van net 1 jaar

uiteindelijk ben ik met precies 37 weken bevallen van een

gezonde tweeling,mochten de volgende dag ook al naar huis

geniet ervan

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ook ik heb een tweeling van 6,5 maand oud en nog een zoontje van 4 jaar,

ik ben zelf met 26 weken gestopt omdat ik echt niet meer kon. hele dagen staan en dat 5 dagen lang,

ben ook bevallen met precies 37 weken en ik mocht de dag erna naar huis en de tweeling de week erop, omdat ze een beetje moesten aankomen, onze dochter was vrij licht met de geboorte, (2040 gr en onze zoon 2470 gr)

Geniet allemaal van de zwangerschap want die is zo bijzonder !!!! alle zwangerschappen zijn dat, maar nu heb je wel 2 ukkies in jullie buikjes,

Groetjes Jessica

Geplaatst

Hallo tweelingmama's in spe, allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd!!!

Onze kleintjes zijn net 1 jaar geworden. Ik ben gestopt met 29 weken vanwege extreme vermoeidheid en verdenking op zwangerschapsvergiftiging (paar dagen opname ZH) in week 28. Week 30 en week 31, weer opnames van een aantal dagen. Vanaf week 32 t/m geboorte aaneengesloten in het ZH gelegen met definitieve diagnose ZV. Ons kleintjes zijn met 36 weken geboren met gewichten van resp. 1960 gr en 2250 gr. Ze hebben beiden 2 weken in het ZH gelegen, onze dame in gewoon bedje en onze zoon in de couveuse. Beiden sondevoeding gehad gedurende een kleine 2 weken.

Liefs Pien

Geplaatst

Hee Sissy!

Tjee dat moet een verrassing zijn geweest, een ééneiige tweeling, wel heel bijzonder hoor. Weet je al of ze samen in een vruchtzak zitten of hebben ze ieder een eigen vruchtzak?

Gr. Pieneke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden