Ga naar inhoud

Tweelingen die geboren gaan worden in 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sissy ik moet zeggen dat de "verplichte" rust die ik heb wel goed is voor de kleintjes, ze groeien goed en ik heb nooit last van een harde buik of buikpijn ofzo. Ik denk dat het niet goed is om over je grens heen te gaan. Als jij bv 6 uur per dag werkt en je komt thuis en bent dan kapot en kunt niets meer dan ben je erover gegaan. Tenminste dat is mij verteld, alles wat "te"is is niet goed en als jij het gevoel hebt dat het te zwaar is dan moet je gewoon minder gaan werken. Deze periode komt (waarschijnlijk) nooit meer terug en denk aan alle moeite die we gedaan hebben, dan komt een werkgever of andere verplichtingen echt op een veel lagere plaats hoor. Tenminste zo denk ik erover.

6 kilootjes maar, is inderdaad niet veel maar kan opeens hel snel gaan hoor haha. Ik heb dan opeens een periode veel honger en word dan zels 's nachts wakker van de honger en dan maken ze dus een groeispurt en zit er zo weer wat bij.

wanneer moet jij weer naar het UMCG voor een echo? ik woensdag, spannend ben benieuwd. Leuk dat we alletwee twee meiden krijgen

liefs stiertje

• Reacties 584
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Leuk die meiden van jullie! Ik weet het nog niet, ben eigenlijk wel nieuwsgierig maar afgesproken dat we ons laten verrassen dus... Ik denk zelf twee jongens, of jongen en meisje... We zien wel.

Ik ben nu ruim 3 kilo aangekomen, de eerste periode helemaal niet, begint nu pas. Maar ik ben van mezelf behoorlijk zwaar dus ik denk altijd dat dat dan kennelijk niet nodig is, genoeg reserve? En kennelijk groeien ze er goed van.

Ik ga zaterdag naar de Efteling, twijfel nog steeds over een rolstoel, mmm. Was gisteren een eind aan het lopen en dan merk ik het wel weer maar het lastige is dat het van dag tot dag scheelt: soms kan ik heel veel hebben, sommige dagen heb ik bij het naar school brengen van mijn dochter (5 minuten lopen) al last...

Geplaatst

Hoi allemaal,

Stiertje, ik moest inderdaad zo'n goor suikerdrankje doen. En eigenlijk dus over twee weken nog een keer. Maar toen werd ik gebeld dat ze nieuw protocol hebben. het schijnt als je lichaam zo op het drankje reageert, dat het dat ook een volgende keer zal doen. Ook als je dus een soort van dieet hebt aangehouden. Dus nu moet ik die dag om 8, 11 en 16 uur naar het ziekenhuis om bloed te prikken. Eerste keer nuchter, andere keren na ontbijt en na lunch. Ik ben benieuwd.

Ik durf niet te zeggen hoeveel ik ben aangekomen. Ik ben in de eerste misselijke weken veel aangekomen omdat ik een soort misselijkheid had die ik weg kon eten. De laatste tijd viel het wel mee, maar nu begint mijn buik flink te groeien. Ik durf niet op de weegschaal te gaan staan eigenlijk...

Wij willen niet weten wat het wordt. Ik denk (maar hoop ook stiekem..) een jongen en een meisje. Mijn man is stellig overtuigd dat er twee jongens bijkomen. Maar inclusief man, zoontje en kater zou ik dan met 5 mannen in huis wonen. Ik zou toch een kleine voorkeur hebben voor een meisje erbij. Één is dan genoeg hoor! Maar ach, drie jongens is ook gezellig.

Oh, en Sissy, die test doen ze dus nog een keer om te kijken hoe je reageert na twee weken op een soort van dieet. Eigenlijk andere verdeling van eten en meer op gezette tijden eten met tussendoortjes. Maar ik merk dat ik het lastig vind om me aan die tijdstippen te houden. Ik denk er soms tussendoor niet aan en dan is opeens de lunch er al terwijl ik mijn tussendoortje nog niet heb gehad. En zoals vandaag was ik dan lunchen met collega's en dan ben ik ook uit het hele ritme. Lastig hoor!

Over jouw uren werken kan ik zelf heel kort zijn. Ik zou zeggen: stop ermee! Ik zie hoe goed het mij heeft gedaan (op mijn bekken na dan), dus ik kan het eigenlijk iedereen alleen maar aanraden. Mijn bedrijfsarts zei dat er balans moest zijn tussen werk en prive. En als je gesloopt thuis komt en dan naar bed moet, is er geen privé meer en daarmee dus ook geen balans. Als je al halve dagen werkt, zou hij het advies geven om helemaal te stoppen, omdat hij stelt dat afsnoepen van een halve dag onhandig is en geminderd wordt met werken per halve dagen.

Ik heb een tijdje gedacht: ja, maar ben ik dan geen aansteller? En wat vinden mensen daarvan? Totdat de kindjes achterbleven in gewicht en toen dacht ik: ik weet hoe zwaar het is, ik ben normaal geen zeikerd en nooit ziek, dus ik kies nu gewoon voor mijn kinderen. En weet je Sissy? Van de meeste mensen hoef je toch geen begrip te verwachten. ER zijn altijd mensen die denken: pfff, ze stelt zich aan. Wat kan één nou meer zijn dan twee? Maar dat hou je toch niet tegen. Toen ik iemand zei dat de richtlijn eigenlijk zegt dat je rond 26 weken sowieso beter kunt stoppen met een tweeling, kreeg ik een snerende reactie dat haar schoonzus een tweeling zonder enig probleem tot 40 weken heeft gedragen. Hoe dan ook kom je altijd voorbeelden tegen waar het anders ging. Ik ben blij dat ik het besluit heb genomen. Het heeft me rust gegeven. Geen rotgevoel meer over ziekmelden en nadenken wie dan wat van je moet overnemen. Gewoon rusten! Dat is het advies dat ik mezelf in alle gevallen nu veel eerder gegeven zou hebben. Maar ja, al doende leert men.

Elinorac, tegen jou zou ik willen zeggen: neem gewoon lekker die rolstoel! Je vriendin vindt het vast niet erg en het is veel beter voor jezelf. En als je er nog niet in wilt, dan neem je hem mee, gooi je alle tassen erin en duw je hem zelf. Ook nog wat steun bij het lopen! Het zijn nogal een afstanden daar! Ik ben zo blij dat ik daar een scootmobiel had! Ik zit er hard over te denken om toch maar sullig te gaan doen en via de thuiszorg een scootmobiel te gaan regelen. Dat ijdeltuitengedoe moet ik maar meer stoppen om niet in het dorp ermee gezien te worden. Ik ben officieel 4 februari uitgerekend. Ik ga dan wel uit van half januari, maar dat houdt nog steeds in dat ik 2,5 maand aan huis gekluisterd zit. Vanmiddag heel even de auto op de hoek bij het kruidvat geparkeerd, even naar binnen en toen moest ik alweer op een bankje zitten omdat ik bijna instortte. En dan wil ik toch nog even ernaast naar de Hema binnen. Dat ook gedaan, maar daar ging ik bijna van mijn stokje van de pijn. En nu doet alles in mijn lijf pijn. De boete van het toch ergens naartoe willen. En met zo'n scootmobiel kan ik tenminste dadelijk met Tuurtje naar Sinterklaasintocht, naar de kerstmarkt, een boodschap doen, even langs de kinderboerderij. Ik ben het zo zat om op deze manier de tijd te moeten doorkomen! En ik ben zo stikjaloers op vrouwen die makkelijk lopen met hun dikke buik naar voren!

Nou ja, ik ben nog niet helemaal om, maar woensdagochtend ga ik naar het wmo-loket hier in het dorp. Daar wilde ik sowieso naartoe voor een tijdelijke invalideparkeerkaart. Ook zoiets... Ik kan niet meer ver lopen. Maar het parkeerterrein bij het ziekenhuis is altijd bomvol. Nou, aangezien ik daar natuurlijk ongeveer met de tienrittenkaarten naartoe kan, ben ik zo brutaal geweest om op de invalideparkeerplaats te gaan staan. Daar zijn er best veel van, die trouwens ook nog best een stukje lopen zijn. Eer ik binnen ben en bij de gynaecoloogafdeling of de bloedafname, dan ben ik dus ook weer klaar voor de dag. Nu kwam ik van de week terug en een bon op de auto dat ik daar niet mag staan. Tja, ik snap dat natuurlijk wel, maar ik even bij de gemeente gekeken of ik tijdelijk een kaart kon krijgen. Nee dus. Dat kan pas als ik voor minstens een half jaar een 'handicap zou hebben. Maar ja, tegen die tijd ben ik er (gelukkig)(hopelijk) vanaf! Dus nu maar naar het WMO loket hoe ik dat moet doen. En dan maar gelijk eens vragen naar de voorzieningen die me misschien kunnen helpen.

Zo, een heel epistel!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Jeanine, fijn dat je niet weer zo'n drankje moet en nu gewoon je dagelijkse maaltijden mag doen, stukken beter.

Ik hoop ook voor jou dat er tenminste een meisje bij zit, zoooo leuk al die jurkjes (als je daar van houd tenminste) haha. Enneuh..zo'n scootmobiel lijkt me ook wel wat maar volgens mij kun je alleen maar duw rolstoelen huren via de thuiszorg hoor. Ik zit namelijk ook aan huis gekluisterd en zou er wel uit willen met zo'n ding.

Elinorac wat knap dat je het niet wilt weten..ow man dat zou ik echt niet kunnen. Ik ben veels te nieuwsgierig hihi.

3 kilo nog maar bijgekomne, lekker hoor..wat er nu niet aan komt hoeft er straks ook niet meer af en als de babies goed groeien is er niets aan de hand toch.

Morgen weer voor controle met een groeiecho, ben benieuwd. Vandaag een beetje hoofd en keelpijn..bah een verkoudheid erbij zit ik echt neit op te wachten, zo maar effe een sinaasappeltje eten haha.

liefs stiertje

Geplaatst

Stiertje, bij ons volgens mij wel. En anders huur ik hem bij een bedrijf. Dat kost niet zoveel per week en dan komen ze hem ook brengen. Als je googled op scootmobiel huren heb je zo een paar bedrijven. Zo deed ik het ook toen ik naar de Efteling wilde. Ik zoek smet dat bedrijf voor je op, maar heb nu even tuurtje om me heen.

Geplaatst

Stiertje en Jeanine: dank jullie wel voor jullie advies en duidelijke woorden. Ik ga het er morgen over hebben met de bedrijfsarts en maandag met mijn gyn, maar mijn gevoel zegt me dat het het beste is om volgende week mijn werk over te dragen en dan volledig te stoppen met werken. Gisterochtend viel het werken ook al na zo'n anderhalf uur zo tegen. Dan heeft het ook gewoon geen zin meer.

Jeanine: wat een gedoe zeg, om bijvoorbeeld een invalidenparkeerkaart te krijgen wat dan blijkbaar niet kan. Verstandig om wel een scootmobiel te huren, dan kan je tenminste iets meer doen buiten de deur. Kan me trouwens voorstellen dat je het heel leuk zou vinden als één van je twee ukkies een meisje zou zijn. Tuurlijk, 2 jongens erbij is ook helemaal prachtig, maar een meisje is ook wel erg leuk. En je kan zulke leuke dingen shoppen...

Stiertje: jij ook al zo aan huis gekluisterd. Je kan inderdaad trouwens een scootmobiel huren, kan ook via andere bedrijven dan de thuiszorg. Mijn man werkt bij HartingBank (zit o.a. in Groningen) en zij zijn een bedrijf in revalidatietechniek (dus rolstoelen, rollators enz) en ik heb hem gevraagd en zij verhuren inderdaad ook scootmobielen. Hij weet niet hoeveel het kost, maar kan dat wel voor je navragen. En anders kan je misschien zelf even met ze bellen. Zij zitten dichtbij voor je. Misschien is dat wat voor je?

Hoe was de groeiecho trouwens? Kreeg je die standaard of was er aanleiding voor?

Geplaatst

sissy, de groeiecho krijg je standaard, die krijg jij straks ook. Ze moeten kunnen meten dat beide kindjes goed groeien want van je buik alleen af kunnen ze dat niet voelen. Ze worden dan beide opgemeten, hoofdomtrek een been bot en de romp en dan voeren ze dat in op de pc en dan houden ze dat vanaf het begin aan bij.

De beide dames waren flink gegroeid zeg in 6 weken tijd maar liefst 3 x zo zwaar nu 883 gram en 900 gram en ze zaten precies op het gemiddilde in de grafiek dus niet te klein maar ook niet extreem groot. Ze lagen beide met de koppies naast elkaar zoooo lief, ik stuur even een foto van de echo mee.

Volgende week naar de verpleegkundige voor het geboorteplan, spannend. En dan over 3 week weer controle.

Goeie tip van de Harting bank, die ken ik wel.

Jeanine hoe gaat het met jou vandaag? en de rest van de tweeling mama's?

ik ben weer gerustgesteld.

liefs stiertje

Geplaatst

Wat leuk die echofoto! Ik krijg denk ik over 3 weken weer een groeiecho, ben dan 26 weken. Ik weet niet hoe vaak ze dat doen (eerste met 12 weken, tweede was de 20 weken echo met 19 weken), maar ik weet dat het vaker is dan bij 1 kindje. Wat dat betreft boffen we: extra vaak echo's!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Fijn om te lezen dat hier alles goed gaat.

Athans met de kleintjes. Onze lichamelijke ongemakkelijk nemen natuurlijk toe...

Maar ja nog even doorzetten.

Wij hebben vandaag ook weer een echo gehad.

Die hebben we overigens elke 2 weken.

Uk en UK doen het goed. Ze zijn nu ongeveer 30 cm en wegen bijna 700 gram.

Qua groei liggen ze nog precies op schema. Ook mijn Cervix lengte was nog altijd 4,7 cm. Dus dat was een hele geruststelling.

Deze laatste meten ze bij mij trouwens ook elke 2 weken op!

Uk 1 ligt met het hoofdje naar beneden de andere met de billen. Beide naast elkaar.

Dus het blijft nog altijd afwachten hoe ze nog gaan draaien. Echoscopiste heeft tevens een 3d echo proberen te maken. Maar dat was niet mogelijk. Ze waren erg aan het spartelen en lagen er niet meer mooi voor.

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Fijn dat alles weer goed was! Ik mag volgende week weer, maar dat is naar de gyn die met name naar mijn bloeddruk kijkt en dan heel snel even een echo maakt. Denk dat ik over 3 weken weer naar de echoscopiste ga. Ik ben ook benieuwd of ze nog gaan draaien of al gedraaid zijn want ze lagen echt boven op elkaar... Hoe moet dat dan? Nou ja, nog maar niet druk om maken he...

Geplaatst

caroline, bij mij lagen ze twee weken terug ook nog boven elkaar. Dus dat kan nog wel veranderen. Wij hebben elke twee weken altijd eerst 20 a 30 min echo en daarna kort gesprek met gyn...

Geplaatst

Hoi allemaal, Wat een mooie echo van de twee hoofdjes bij elkaar! Hier ging het gisteren en vandaag zo slecht dat ik tegen Ruud zei: en nu komt die scootmobiel er! Ik ga tegen de wanden op van het thuis zitten. Maar goed, ik dus eerst naar de gemeente voor parkeervergunning. Ze gaan het toch proberen. Hebben een spoedaanvraag gedaan en hopen dat ik volgende week een keuring krijg bij een arts. Als die zegt dat het goed is, dan neemt de gemeente het over en krijg ikVoor een half jaar de parkeerkaart. Het heeft me goede hoop gegeven. Een scootmobiel was vanuit de gemeente te kort dag. Dat ging volgens haar te lang duren. Bij de thuiszorgwinkel kon ik voor 3,45 per dag een inklapbare huren. Maar die zijn vrij klein. En aangezien ikzelf nogal fors ben en ik mijn zoontje ook nog erbij wil meenemen wilde ik liever een grotere met meer draagkracht. En die kon ik dan weer niet mee in de auto. Toen ben ik naar een bedrijf in Amersfoort gegaan die heel veel modellen hebben en daar heb ik uieundelijk een tweedehands gekocht die makkelijk demontabel is, maar daarbij toch stevig. Ik heb 350 euro betaald met de garantie dat ik er 175 van hun voor terugkrijg als ik hem weer aan hun verkoop. Uiteindelijk dus goedkoper dan huren! Ik ben er heel blij mee. Het heeft lang geduurd voordat ik de stap maakte, omdat ik teveel een ijdeltuit ben, maar toen ik hen binnen had en dacht aan dat ik nu dus wel een keer kan winkelen, wel naar sinterklaasintocht kan, dadelijk wel naar een kerstmarkt kan, wel naar de winterkerstschaatsbaan in het dorp kan, ben ik zoveel vrolijker geworden! Ik denk dat ik ook nog een keer leuk naar de dierentuin ga! Opeens kan ik weer leuke dingen zien! Mijn hele beeld was: Pfff, nog 2,5 maand binnenzitten!Dus stiertje, ik weet niet hoe erg je het allemaal hebt, maar als je er klaar voor bent liggen er weer mogelijkheden! En ik zag op internet dat type voor meer geld nog te koop staat. Dus het zou me niet verbazen als ik hem uiteindelijk voor 250 kan verkopen. Dan heb ik dus voor 100 euro gereden. Wij krijgen trouwens bij elke afspraak ongeveer kwartiertje echo om alles te meten en dan 10 min. Gesprek gynaecoloog ongeveer.Mijn buik wordt wel steeds harder en steeds minder adem ook. Ze zullen wel hoog zijn gaan liggen. De laatste keer waren ze in ongeveer twee weken tijd bijna dubbel zoveel in geicht gegroeid. Het gaat dus nu echt veel harder dan eerder.Nou dames, bedje roept( voor hoeveel uur ik vandaag dan ook mag slapen. Ik lig steeds een beetje meer wakker als ik plaspauze heb gehad midden in de nacht).Groet, Jeanine

Geplaatst

Hé dames,

even kort berichtje.

Ik heb vanmorgen gesprek gehad bij de bedrijfsarts en conclusie is dat ik nog 1 week ga werken. Volgende week kan ik die uurtjes dan gebruiken om de boel af te ronden en over te dragen en dan ga ik officieel vanaf de week erop volledig de ziektewet in. Voelt wel nogal dubbel, juist omdat het op mijn werk erg druk is maar het is niet anders. Mijn lijf houdt het gewoon niet vol en dat kan nooit goed zijn voor mijn ukkies. En die zijn het belangrijkste. Het zal me vast straks echt een heleboel rust geven als ik thuis kan zijn en alle rust kan nemen.

Liefs,

sissy

Geplaatst

Jeanine: wat goed dat je een scootmobiel hebt aangeschaft, groot gelijk. Dan word je wereldje direct een stuk groter. Ben je vandaag met Tuurtje naar de Sinterklaasintocht geweest? En je kan hem straks als het goed is weer voor een leuke prijs verkopen, dus dan is het financieel waarschijnlijk ook nog te doen. Fijn voor je. En hopelijk dus nou ook de invalidenparkeerkaart.

Ik heb maandag weer controle en echo. Bij mij duurt dat ook altijd maar kort, net zoiets als bij jou Caro. Inderdaad 3 minuutjes echo ofzo en 5 minuutjes gesprek. Die groeiecho die ik dus nog ga krijgen, zal wel langer duren denk ik.

Stiertje: krijg je nu vaker zo'n groeiecho en wordt die gewoon door de gyn gedaan? Of door een echoscopiste?

Geplaatst

Hoi,Sissy,wat goed dat je nog maar een week hoeft te werken! Het zal je goed doen!Hier is volgende week sinterklaasintocht. Ik was wel eergisteren al met hem naar het dorp, naar de winkel en de eendjes voeren in de vijver. En die kleine meneer zat gewoon te zingen op mijn schoot lekker in de buitenlucht! Heerlijk! Gisteren naar de markt en supermarkt. Vond ik wel even lastig, maar toch maar overheen gezet. En dus lekker alle boodschappen gedaan.Dinsdag moet ik naar het ziekenhuis. 3x bloedprikken voor de suiker. Groet, Jeanine

Geplaatst

Morgen ga ik eindelijk naar 6 uur. Op 25 oktober eindelijk de nieuwe bedrijfsarts gesproken, zijn advies had hij per gecodeerde e-mail verzonden naar de HR Afdeling. Maar daar kwam het advies dus niet aan, vanwege een storing in het systeem. Ik kwam er al gauw achter dat er geen beweging was van HR naar mijn directe manager. Uiteindelijk in overleg met HR vorige week een afschrift van het advies van de bedrijfsarts dat ik per post had ontvangen, ingescand op mijn werk en doorgezonden aan mijn directe manager. Gelukkig ging zij meteen akkoord. En eind vorige week hoorde ik dat het elektronische berichtenverkeer tussen de bedrijfsarts en HR ook is hersteld. Uiteindelijk is het advies van 25 oktober met 2 weken vertraging aangekomen. Ik hoop binnenkort weer een gesprek te krijgen met de bedrijfsarts (een evaluatie) en dan ga ik inzetten op nog 2 uren eraf. Al met al wil ik de rest van november en de eerste twee weken van december erg rustig aan gaan doen met werk. Dan de laatste twee weken van het jaar vrij. En in januari moet ik dan nog 3 weken werken.... Maar zien of dat er werkelijk van gaat komen. Ik vermoed zelf van niet.

Overigens merk ik ook al dat lange autorittten (als bijrijder!!!) al flink tegenvallen. Vorige week van Zwolle naar Voorburg gegaan, waar een vriendin van mij woont met haar man. Mijn man heeft gelukkig gereden, maar vooral op de terugweg veel banden- en rugpijn. Dus lange autoritten ga ik niet meer doen. Ik rijd wel auto in Zwolle, maar alles daarbuiten liever niet meer alleen. Zeker niet nu de winter eraan komt. Dan maar niet naar een verjaardag in Tilburg binnenkort of tweede kerstdag naar mijn schoonfamilie in Best. Gewoon te ver weg.

Hoe gaat autorijden bij jullie (zowel als bestuurder als bijrijder)?

Geplaatst

Hoi Chris,

Ik rijd altijd want mijn vriend heeft geen rijbewijs... Het gaat nog wel, maar even snel instappen of uitstappen, dat ik soms per ongeluk doe, moet ik wel bezuren. En lange ritten zijn inderdaad niet erg prettig meer.

Ik heb dan ook al tegen mijn schoonfamilie, 170 km rijden, gezegd vorig weekend dat het de laatste keer was dat ik kwam en mijn ouders (ruim een uur) gewaarschuwd dat Kerst dit jaar niet bij hun maar bij ons gevierd gaat worden. Ook Oud en nieuw gaan we voor het eerst niet bij vrienden ver weg (bleven altijd slapen) maar thuis doen! Zal wel gek zijn.

Waar ik nu nog over twijfel is 3 december, Sinterklaas bij diezelfde vrienden, maar dat is over 3 weken al dus ik hoop voor mijn dochter dat dat gaat lukken. Maar dat zal dan inderdaad de laatste lange autorit zijn denk ik...

Geplaatst

Jeanine: wat goed dat je er al lekker op uit bent geweest met je scootmobiel en dat Tuurtje ook zo lekker bij je kan zitten. Fijn dat je wereldje weer wat groter kan worden op deze manier.

Chris: verstandig dat je weer met de bedrijfsarts gaat spreken over nog 2 uurtjes minder werken per dag. Echt rustig aan doen hoor. Ben benieuwd of jij het redt om nog in januari aan het werk te zijn.

Lange autoritten zijn voor mij ook niet heel fijn meer. Gisteren nog zo'n lange autorit gehad (2 keer 2 uur) en op terugweg reed mijn man, maar echt lekker zitten doe ik dan allang niet meer. Was blij dat ik thuis was. Toen gelijk lekker in bad gegaan om mijn lijf weer even helemaal te kunnen ontspannen.

Volgend weekend denk ik ook één van de laatste ritten, dagje naar Den Haag om nog naar mijn oma's verjaardag te gaan en andere familie te zien. Is wel mooie lange rit, want ik woon in Drenthe. Heb ook al afsproken dat we met mijn familie de Kerst bij ons vieren zodat ik niet meer met de auto lang weg hoef. Zowel mijn ouders, broers als zussen wonen namelijk allemaal minimaal 150 km ver weg. En zie dat tegen die tijd niet meer zitten...

Vanmorgen weer controle gehad bij gyn. Echo was weer helemaal goed, nog genoeg vruchtwater, mooie kloppende hartjes weer gezien en ook gehoord van de beide meiden. Bloeddruk ook nog steeds mooi laag gelukkig. Gyn vond het verstandig dat ik ga stoppen met werken aangezien ik zoveel last van mijn buik heb. Over 3 weken weer controle.

Verder vanmorgen ook suikertest gehad en die was gelukkig ook helemaal goed. Suikerdrankje was idd niet echt lekker, maar ach, verstand op nul en rustig blijven zitten. Ben wel blij dat dit ook weer goed was.

liefs,

sissy

Geplaatst

Sissy wat fijn dat decontrole weer goed was en dat ook de suikertest goed was, is toch weer een geruststelling he?!

Jeanine geweldig dat de klien het leuk heeft samen met jou op de scootmobiel en wat maakt het uit wat anderen er van denken toch? Het is nog maar voor even en jij bent lekker mobiel.

Ik heb geen last met lange autoritten, mijn man komt uit brabant en we wonen in groningen en soms gaan we met de auto er naar toe, alhoewel ik dan maar puur bijrijder ben hoor dus misschien scheelt dat. Verder hebben we een supercomfortabele auto waar ik heerlijk in weg kan zakken dus..no problem. Het enige probleem voor mij is lopen en rechtop zitten haha.

Elinorac wat voor een wagen wordt het?

vandaag is de vaatwasser en de koelkast stuk gegaan, gatverdamme..kon er ook nog wel bij. Morgen komt de monteur dus ik hoop dat het te repareren valt want heb geen geld voor 2 NIEUWE APPARATen..PFFFF.

liefs stiertje

Geplaatst

Ik ben dus niet de enige die last heeft bij het autorijden.

Caro, jammer dat je vriend geen rijbewijs heeft.

Sissy, wat fijn dat alles weer goed was bij de echo.

Stiertje, balen dat zowel de vaat als de koelkast kapot is. Het zijn apparaten die je niet kunt missen.

Geplaatst

Ja we hebben 'm gekocht: de Koelstra flexxo twin, pistache groen. Mooi, in goede staat, 1 van de wiegjes en 1 voetenzak zelfs nooit gebruikt. Wel wat vlekjes hier en daar maar das logisch. De regenhoezen zaten er niet bij, was ze vergeten te vertellen dus ik heb 50 euro minder betaald omdat ik ze nu zelf moet kopen.

Moet wel wennen aan de breedte hoor: past door alle deuren thuis, maar kan niet in de gang staan denk ik dus daar moeten we wat op verzinnen... Wel blij mee!

Morgen komt mijn schoonvader om de vloer van mijn dochters nieuwe kamer te leggen en radiator op te hangen dus dat gaat ook weer door gelukkig (stond stil omdat mijn schoonmoeder ziek was dus hij kon niet komen).

En mijn vriend ging ineens namen verzinnen en opschrijven! Het wordt nog eens wat...

Geplaatst

Hoi allemaal,

Hier ook wel last met in en uit de auto komen. Ik rij altijd liever zelf, omdat ik misselijk wordt in de auto (vroeger altijd, maar nu alleen nog als ik zwanger ben). En ik als Tuurtje begint te zeuren, kan ik me niet omdraaien om hem rustig te maken. Maar het wordt allemaal wel steeds lastiger.

Elinorac, fijn dat je tweelingwagen is gelukt! Stiertje, als lopen en staan zo moeilijk is, is een scootmobiel niet ook een optie voor jou?

Ik ga ook geen lange stukken meer rijden. Mijn ouders wonen in Limburg, maar dat is me nu ook te ver. Dus kerst wordt inderdaad gewoon thuis gevierd. Ach, wie weet ligt een van ons dan al te bevallen!

groet,

Jeanine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden