Ga naar inhoud

Tiktak...ook nieuw!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hierbij stel ik mij ook even voor. Ik ben 37 jaar. Vorig jaar werd mijn menstruatie heel onregelmatig. Ben daarmee naar de huisarts geweest. Ook omdat ik een kinderwens heb, heeft hij mij doorverwezen naar het ziekenhuis. De gynaecoloog heeft 3 cycli meegekeken (moest 6 x bloedprikken). De FSH-waardes waren zeer hoog. Hij heeft toen aangegeven dat kinderen er voor mij waarschijnlijk niet in zaten.

Begin dit jaar meegedaan aan IUI, puregon 125 eenheden. Ik had toen 2 eitjes (of hoe zeg je dat). Zijn geinsimineerd maar niks geworden.

In april eerste IVF, 300 eenheden Puregon en Decapeptyl gebruikt. Deze behandeling is afgebroken, na een echo, omdat ik geen eitjes had.

Begin juli 2de x IVF, 300 eenheden Puregon en Decapeptyl gebruikt. Deze behandeling is ook afgebroken. Ik had 2 hele kleine eitjes waar ze niks mee konden.

Het ziekenhuis heeft aangegeven mij niet verder te willen behandelen. Ik wil zelf wel verder, maar ze willen daar niet aan mee werken. Baal daar ontzettend van.

Ik heb morgen mijn exitgesprek bij het ziekenhuis. Ik probeer nu een second opinion te krijgen. Ben wel heel somber over het hele gebeuren. Heb het gevoel dat het voor mij al een beetje te laat is. Ik probeer jullie op de hoogte te houden. Zou graag van mensen berichtjes krijgen die ongeveer hetzelfde mee maken of meegemaakt hebben. Ik weet niet zo goed wat de vervolgstap is.

Nou....weet niet of dit echt voorstellen is...heb een beetje van mij af getypt :Smilies-dieren-0048

Geplaatst

Hallo tiktak, welkom op het forum!

Leuk dat je jezelf hebt voorgesteld aan de anderen; wij wensen je een goede tijd op Het IVF-Moeders Forum.

Geplaatst
Hoi Tiktak, welkom en heel veel succes met het gesprek morgen!

Overstappen naar een ander zh een optie?

Ja, we gaan een ander zh opzoeken. Ik ben alleen bang dat zij mij ook niet willen behandelen. Ze zullen het dossier wel opvragen bij mijn huidige zh.

Wat zijn goede zh? Heb jij goede ervaringen ergens?

Geplaatst

VOOR EEN goede behandeling is het natuurlijk ook nodig om je dossier erbij te hebben. Ik heb alleen ervaring in V'burg, verder nergens anders geweest maar ik weet natuurlijk niet waar jij woont en wat haalbaar is qua reistijd.

Geplaatst

Welkom Tiktak,

succes morgen met je gesprek en vraag meteen je dossier op dan heb je het maar liggen.

ik zou zeer zeker gaan "Shoppen" bij andere zkh of klinieken.

Er zijn meer verhalen van mensen die uitbehandeld zijn en vervolgens met een nieuwe frisse aanpak toch resultaten krijgen.

Kans is natuurlijk dat dit ook niet gebeurt maar nooit geschoten is altijd mis zeg ik dan maar.

Neem meteen je dossier mee, kopieer het desnoods zelf :-), Kan dat???

Succes en kijk op het forum voor andere zkh.

Geplaatst

Hallo tiktak

Welkom op dit forum, wel schrikken als men aangeeft niet meer te willen behandelen! Ik zou inderdaad je dossier vragen en bij andere ziekenhuizen / klinieken een 2nd opinion vragen. Iedere poging is voortijdig afgebroken dus gelukkig niet verspeeld!

wellicht reageert jouw lichaam al beter op andere medicatie of een ander protocol.

Ik weet niet waar je nu liep maar het verschil tussen ziekenhuizen en het gevoerde beleid kan enorm zijn.

Ik weet van Lotgenootjes dat oa Voorburg echt naar de patiënt kijkt en uit ervaring weet ik dat Düsseldorf en Brussel dat ook doen.

Heel veel succes!!

Groetjes

Babeth

Geplaatst
Hallo tiktak

Iedere poging is voortijdig afgebroken dus gelukkig niet verspeeld! wellicht reageert jouw lichaam al beter op andere medicatie of een ander protocol.

Ik weet niet waar je nu liep maar het verschil tussen ziekenhuizen en het gevoerde beleid kan enorm zijn.

Groetjes

Babeth

Ik zit nu in Apeldoorn. Hun houding is 'we geven je nu al de maximale dosis puregon, je lichaam reageert er niet op, dus hierbij zijn we uitgehandeld'. Vind dat een beetje kort door de bocht. Heb gevraagd om andere medicatie maar meer in de zin van een ander merk of andere dosis. Maar dat had geen nut vertelden me. Ik kreeg hierdoor het gevoel dat er niet veel opties (meer) zijn.

Maar we gaan een ander ziekenhuis proberen. Ik weet alleen nog niet zo goed welke. En goede tip om het dossier op te vragen.

Geplaatst

ohhhh Tiktak

daar gaan mijn nekharen echt van overeind staan! van die houding dan he, wat je zegt, inderdaad kort door de bocht. Lijkt er bijna op dat je voor hun niet interessant bent!

welicht een idee om bijvoorbeeld naar Nijmegen te gaan? Bij ons kwam uit de onderzoeken dat het grootste probleem het zaad was, vandaar van CZE naar Brussel en Düsseldorf.

Ik weet dat er ook vrouwen die een lage eicelopbrengst naar Düsseldorf gaan, er is hier ook een apart Düsseldorf-topic en dit is de link, wellicht interessant voor je?

http://www.ivf-duesseldorf.de/index.php?PHPSESSID=0be95d71e4087ff5c581fd05cf070c92&lang=nl&id=2151

heel veel succes!

Geplaatst

Ik heb vandaag het exitgesprek gehad bij het ziekenhuis. De gynaecoloog gaf aan dat ik min of meer nog geluk gehad heb dat zij mij toch het IUI en IVF traject hebben laten ingaan vanwege de hoge FSH-waarden (eerste x 39, daarna 12 en 23). Ze zei dat tussen de 10-15 al een schemergebied was en dat ze dan eigenlijk geen mensen in behandeling nemen.

De x heb ik een inseminatie gehad in mijn natuurlijke cyclus, heb daarbij 125 eenheden puregon gespoten. Ik had toen 2 eitjes.

De eerste IVF had ik geen eitjes en bij de 2de IVF 2 hele kleine waar ze niks mee konden. Beide IVF behandelingen zijn toen afgebroken.

Vandaag heb ik tijdens mijn exitgesprek om een echo gevraag. Ik had 1 eitje van ongeveer 14 mm. Ze vertelde dat je bij 20mm een eisprong krijgt.

Ik vind het gewoon raar dat ik met hormonen spuiten minder eitjes heb als zonder spuiten.

Ik kan een second opinion krijgen. Ik denk dat dat Groningen wordt. Daar doen ze ook IVF met een natuurlijke cyclus (dus zonder spuiten). De gyna vandaag zei dat ze dacht dat geen enkel zh mij in behandeling wil nemen vanwege het hoge FSH. :mad:

Heeft iemand ervaring in Groningen met IVF en een natuurlijke cyclus (of moet ik hier een nieuw topic voor openen? :happy8:)

Gebeurt het vaker dat met hormonen spuiten minder resultaten worden geboekt dan zonder spuiten?

Geplaatst

Tiktak er is denk ik wel een topic over IVF in eigen cyclus. En er is zeker weten ook een topic (geweest) over verhoogd fsh. Misschien da je ze met de zoekfunctie kunt vinden. Succes, ik zou zeker een second opinion aanvragen!

Geplaatst

Dank je wel Henne, ik zal eens op onderzoek uitgaan.

Jij hebt ook een aardige CV als ik dat zo lees. Dat vind ik zo 'jammer' in de 'fase' waar ik nu in zit. Ze geven aan me niet te willen behandelen. De gyna heeft het al over het feit dat als ik over een paar jaar niet meer menstrueer ik contact met ze op dien te nemen voor overgang-behandeling. En of ik met een maatschappelijk werkster wil praten. Allemaal goed bedoeld natuurlijk. Maar dat wil je toch allemaal niet horen....:mad:

Geplaatst

Tiktak,

Ik ben naar Belgie gegaan, in Leuven, doen heel uitgebreid onderzoek (wordt ook vergoedt door je zorgverzekering) in vergelijking met Nederland.

Daar wordt ook je AMH opgevraagd, dat gaat over de eicelvoorraad, wordt in Nederland bijna nooit op gecontroleerd.

In Nederland wordt dit onderzoek alleen door het Erasmus in rotterdam uitgevoerd, ongeveer eens per 12 weken, in het UZ Leuven hebben ze daar binnen drie weken antwoord op.

Ik denk dat het wel verstandig is om niet te lang te wachten.

Geplaatst

Francis AMH meten ze in Voorburg ook! Bij mij is het in het EMC juist niet gedaan en in Voorburg wel. Gewoon meegenomen in de cyclusanalyse dus ook niet eens per drie maanden ofzo. Overigens weet ik dan wel weer een verhaal van dat ze in Vb niet erg happig zijn op behandelen van vrouwen met hoog FSH. Maar AMH is idd wel een hele belangrijke om na te laten kijken!

Geplaatst

Hoi Tiktak,

ik ben zo iemand die ivf/icsi in eigen cyclus heeft gedaan in UMCG. We hebben idd een eigen topic waar we op schrijven, zie linkje van Henne.

Maar ik denk (en ben natuurlijk geen IVF-arts) dat deze behandeling voor jou niet geschikt is. Wat mij namelijk toen verteld is dat deze behandeling alleen is voor vrouwen jonger dan 35 jaar en ik begrijp dat je 37 bent.

Verder is deze behandeling alleen geschikt als je een goede cyclus en eisprong hebt. Het idee van de ec-behandeling is vervolgens dat je maar heel weinig hormonen hoeft te spuiten omdat ze alleen dat ene eitje willen gebruiken dat die maand rijpt. Je hoeft dus niet met hormonen meer eicellen te stimuleren. Het nadeel van de ec-behandeling is dat je elke maand maar een kleine kans hebt dat je uberhaupt tot een tp komt. Zo is het bij mij twee keer voorgekomen dat de eisprong gemist werd waardoor de punctie niet door kon gaan.

Ik hoop dat je in elk geval in een ander ziekenhuis, of het nou Groningen of een ander wordt, meer succes hebt. In Apeldoorn zijn ze wel erg kort door de bocht als ik het zo hoor.

Succes!

Geplaatst

Pfffff..ik moet zeggen dat het me zeer zwaar valt om alle verhalen te lezen. Te meer omdat ik door door het zh aan de zijlijn ben gezet en ze vertelde dat andere zh mij waarsch ook niet verder willen helpen vanwege de hoge FSH. Dat geeft mij toch niet zo'n goed gevoel (en dan heb ik het zeer zwak uitgedrukt). Zo iemand ontneemt je alle moed...

Ik ga vandaag Groningen bellen. Misschien dat zij mij verder kunnen helpen.

Bedankt voor de reacties.

Geplaatst

Beste Tiktak,

Welkom hier op het forum. Wat vreselijk onmenselijk hoe je aan de kant bent gezet. Zij kunnen toch ook met opties komen. Ik denk dat je hier wel lotgenoten treft maar voordat je natuurlijk alles hebt uitgeplozen.

Zelf hoor ik, zoals hier eerder genoemd, positieve verhalen over Belgie en Dusseldorf. Alsof ze daar verder zijn en ook verder kijken naar mogelijke oorzaken.

Zelf ben ik nu in blijde verwachting na de eigencyclus behandeling in Groningen. Sissy heeft al een beetje de nadelen weergegeven, het spuiten blijft en je moet om de dag voor een echo maar dat zou je wellicht gewoon in Apeldoorn kunnen doen. Ben benieuwd wat ze zeggen.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je hier wat steun kan vinden!

Geplaatst

Hey dank je Karin!

Ik heb contact met o.a. zh Nijmegen, zh Groningen en VPZ verzekeringen gehad. Zh Nijmegen heeft contact met Apeldoorn, op de een of andere manier spreekt me dat niet aan omdat ze in Apeldoorn zo kort door de boch waren. Zegt natuurlijk niks over Nijmegen.

VPZ zegt dat ik altijd een second opinion kan krijgen. Je gaat dan met het nieuwe rapport weer terug naar je eerste zh, Apeldoorn dus. Zit ik niet echt op te wachtne. Echter omdat Apeldoorn heeft aangegeven alle behandelingen stop te zetten ben je vrij om naar een ander zh te gaan. Dat is dan niet meer onder de noemer 2 opinion. Ik weet niet zo goed of hier misschien nadelen aan kleven. Gaat misschien weer langer duren voordat ze alle informatie weer boven tafel hebben. Maar ik denk dat ze sowieso zelf ook hun onderzoeken willen doen.

Heeft iemand ervaring met second opinion en/of voor een geheel ander zh gaan?

Geplaatst

Tiktak wij hebben in twee ziekenhuizen een second opinion gehad, maar toen de verzekeringsregels nog anders. wij hebben gewoon een afspraak gemaakt en het werd vergoed. Tegenwoordig is dat anders. Hoewel je natuurlijk altijd ook kunt besluiten zelf te betalen voor een consult.

Je dossier heb je gewoon recht op en kun je in apeldoorn opvragen, kan zijn dat je daar wat voor moet betalen. Maar je moet het soeks 's krijgen. Gewoon even over bellen naar de afdeling.

Als je overstapt zal het nieuwe ziekenhuis waarschijnlijk een aantal tests willen herhalen. Wij hebben de cyclusanalyse en zaqdanalyse opnieuw moeten doen. Is niet leuk, je hebt het gevoel tijd te verliezen, maar het is wel goed want de behandeling wordt dan gebaseerd op de nieuwste gegevens.

Overstappen lijkt een hele stap, maar eigenlijk is het heel simpel.

Geplaatst

Hoi Tiktak,

Wat een verhaal zeg over apeldoorn. Wij lopen, nadat UMC Utrecht mij niet verder wilde behandelen vanwege te weinig follikels en mijn leeftijd toen 42 jaar,in dusseldorf waar ze veel meer kijken naar jou als persoon. Ook de AMH waarde wordt daar bepaald. Je zorgverzekering moet een behandeling in het buitenand vergoeden naar NL maatstaven. We hebben naast weinig eicellen ook nog een zaadprobleem. Er is een topic speciaal voor dusseldorf.

Wat je ook kiest vraag nu al je dossier op.

Veel succes!

Geplaatst

Hoi tik tak welkom hier, what a story...

Kan me je frustratie heel Goed begrijpen. Wij zijn eerst in t amc geweest ( waar ze 40+ dames rustig 450 mg puregon geven) maar daar is n behoorlijke wachtlijst.

Erasmus daar konden we vrij snel terecht dwz na hun onderzoeken en uitslagen (lab ging wel 6 weken dicht) ben je evengoed wel n paar maanden verder. Maw vraag ook even naar hun wachtlijst. Ik wens je heel veel suc6

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi Tiktak, ik weet niet of je dit nog leest maar ik heb net ook iets aan je geschreven bij de discussie 'behandeling gestopt'. Ik zit min of meer in dezelfde situatie en ik ben ook 37. Misschien kunnen we elkaar op de hoogte houden. Ik hoop dat je ondertussen al een ingang hebt gevonden. Mij geeft het wel weer een beetje moed om verder te gaan door op dit forum reacties te lezen.

Sterkte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden