Ga naar inhoud

Beginnen voor een brusje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Weet je al wat Arzu? Ik dacht uit je onderschrift op te maken dat je tot nu toe alleen IUI hebt gedaan, maar in je laatste bericht ziet het er naar uit dat dit de 2de punctie was?

Ik hoop in ieder geval op een goede tp!

• Reacties 523
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Abc ik heb voor mijn iui-d 's een icsi gehad met een verse tese was negatief was.

Die was niet zo heel fijn;)

Maar vandaag kreeg ik telefoon zondag tp.

Het zou een hele mooie emmy zijn:)

Geplaatst

Lieve meiden heb een top blastocyste aan boord!

Van de 4 waren er ook 4 bevrucht

Maar het is afwachten of we nog cryo's hebben, dat was vandaag twijfelachtig.

Maar deze was echt zeer mooi.

Degene die de tp deed was de arts die mij behandeld heeft met overstimulatie.

En die herinnerde mij direct, alhoewel ze me zolang niet heeft gezien!

En vroeg ook of ik het nu niet had!

En dat ik haar moest laten weten als het gelukt was

Geplaatst

Hoi,

Zo te lezen heb je er een goed gevoel bij :) nu de 2 zwaarste weken van de hele behandeling...

Hopen dat deze lukt dan heb je geen cryo's nodig. sterkte de komende tijd.

Ik dacht dat ze verse altijd na 3 dagen terugplaatsten. tenminste waar wij onder behandeling waren dan.

Heb zelf net een teleurstelling moeten verwerken. had vorige week een positieve test, helaas paar dagen later alsnog ongesteld geworden.

Gelukkig over 2 weken intake gesprek.

Ik duim voor je arzu, dat het blastocyste een mooi embryootje mag worden :)

Geplaatst

Hai,

Arzu, wow een blastocyste.

En nu weer de verschrikkelijk ww.

Dubbel, jeetje wat verdrietig zeg.

Denk je dat het gelukt is wordt je alsnog ongie.

Het kan niet zijn dat je nog steeds zwanger bent (sorry voor de vraag)

Sas

Geplaatst

hoi,

nee heb nog een test gedaan en die was negatief. Moet eerlijk zeggen dat we er beide een beetje van schrokken, het zal toch niet zomaar ineens vanzelf gaan?.

vervelende is dat je eerst hoop krijgt en daarna, teleurstelling. Maar lang niet zo'n grote teleurstelling als dit gebeurd nadat je het hele hormonen circus gehad hebt.

groetjes

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Op 5 jan hebben wij weer een intake gesprek voordat we kunnen starten met de cryoterugplaatsing voor een brusje.. Ze zeggen dat we daarna nog 2-3 maanden wachttijd hebben voordat we kunnen starten. Ik vind het wel weer spannend hoor maar heb er ook wel weer "zin" in. Het lijkt me leuk om met jullie mee te schrijven om wat ervaringen te delen, als dat mag :D

Liefs Mama van Roos

Geplaatst

Arzu: hoe gaat het? De 2de en meest spannende wachtweek is begonnen! Ik duim voor goed nieuws voor jullie volgende week.

Dubbel: wat verdrietig zeg! Eerst zomaar spontaan zwanger en dan gaat het alsnog mis. :hug: voor jou.

Sas, hoe is het?

Mama van Roos: welkom! Spannend om weer te beginnen. En dat je er zin in hebt, herken ik wel. Jullie hebben nog cryo’s van de behandeling van jullie dochter? Het zou mooi zijn als een 2 de kindje van dezelfde poging komt!

Ik heb niets nieuws te melden. Als ik dit keer een normale cyclus heb, verwacht ik begin januari ongesteld te worden en ga ik weer beginnen met spuiten, half januari de punctie dus in februari weten we meer….

Ik ben er op het moment niet zo mee bezig, ben vooral ontzettend aan het genieten van onze dochter. Maar wat zou ik haar graag een broertje/zusje gunnen. Ze is dol op baby’s en altijd in de weer met een pop en dekentje (“ga maar lekker slapen, baby”) :love7:.

Geplaatst

Ik denk dat het niks is hier,

Zit nu 5 dagen na tp.

Maar bij mijn zoontje had ik 9 dagen na de iui mijn belangrijkste symptoom, dat zou nu vanaf gisteren dan zijn.

Maar nog niks.

dan was het telkens niks bij de mislukte pogingen:(

Ik herken je gevoel zo.

Je geniet zo van je wondertje maar je wilt nog zo graag zo'n wondertje ook voor hun.

xxx

Geplaatst

Hai,

Welkom mama van roos.

Arzu, vreselijk he die ww.

Hoeft niet zo te zijn dat je nu dezelfde symtomen hebt als toen je zwanger was van S.

Ik voelde echt helemaal niks.

Abc ik heb ook niet veel te melden.

Vandaag medicijnen binnen gekregen.

Sas

Geplaatst

xxxx ik voelde voor de rest ook niks alleen dat de utro niet naar binnen meer kreeg.

En dat had ik bij mijn 2 zwangerschappen daarom dat ik er zo naar hunker hahahaha

Geplaatst

Hi allemaal,

Leuk dat ik gezellig mee mag kletsen:D Hier is alles rustig en ben ik nog niet zo bezig met het aankomend gesprek in jan. Over 2 wkn is de pilstrip leeg en dan gaat hij weer in de prullenbak!

@ abc Wij hebben idd nog cryo's van de poging waar Roos uit geboren is. 5 in totaal!(allemaal apart ingevroren) We zijn er echt heel blij mee en natuurlijk hoop ik dat we geen nieuwe icsi hoeven te gaan doen. Het lijkt me wel gek hoor.. 2 kindjes die op een verschillende dag en een ander jaar geboren zijn maar toch op dezelfde dag "gemaakt". Dan zijn ze eigenlijk even oud ;)

Spannend zeg dat je weer "echt" gaat beginnen in jan. Ik hoop dat het allemaal heel goed verloopt voor je. Ik snap ook helemaal wat je bedoeld met er niet zo mee bezig zijn. Zo'n meisje is zo genieten dat je eigenlijk net zoveel tijd hebt je zorgen te maken of er echt bij stil te staan. Wellicht wordt het anders als we er weer middenin staan.. Ik hoop het eigenlijk niet, vind het wel lekker zo ;)

@ Arzu Ik voelde echt helemaal niets na de terugplaatsing dat ik zwanger was. De keren dat ik het niet was had ik alle symptomen :S maar goed jij kent je lichaam het beste! Ik hoop echt voor je lekker zwanger bent en duim me rot voor je!

@ dubbel Wat naar voor je zeg! Vanuit hier een dikke knuffel!

Liefs,

mama van roos

Geplaatst

Helaas meiden onze poging met onze top blasto is mislukt.

ben er zo verdrietig van poging 5 ( 4 iui's en 1 icsi ) nu mislukt terwijl ik bij S 2 van de 3 zwanger was.

Snap er niks van.

Geplaatst

Ach nee Arzu, wat een teleurstelling! We hadden zo anders gehoopt natuurlijk.

Sterkte hoor met het verwerken van dit verdrietige nieuws.

Geplaatst

Vanochtend het ziekenhuis maar even gebeld omdat ik niet zeker wist of ik nu wel of niet nog voor een uitgangsecho moet komen. Gelukkig niet, de laatst gemaakte echo is voldoende (toen ik eigenlijk voor niets kwam omdat ik ivm de kerststop niet kon starten). Dat scheelt weer een ritje.

Binnen 2 weken starten we dus weer, spannend…

Sas, jij hebt een concrete planning zie ik in je onderschrift. Mooi, het gaat nu best opschieten he? En op de eerste verjaardag van je meisje de uitgangsecho? Dat belooft wat moois. Hopelijk wordt februari een mooie maand voor ons beiden!

Dubbel, hoe gaat het met jou? Heb je deze week nou het intakegesprek? Heb je al besloten of je de borstvoeding wel of niet meldt?

Arzu, heb je de eerste klap van de mislukte poging een beetje kunnen incasseren? Het blijft toch beroerd he, die hoop en wanhoop zo dicht bij elkaar. Gelukkig heb je wel iets moois om naar uit te kijken, volgende week de eerste verjaardag van julie zoon!

:wave:

Geplaatst

Abc,

Binnen 2 weken beginnen, dan loop je net iets voor op mij.

Doe je lang protocol.

Omdat ik nu aan de pil ben kon het ziekenhuis al precies een planning maken.

Gek genoeg heb ik er zin in.

En idd op de 1ste verjaardag van onze dochter de uitgangsecho haha.

Arzu, hoe is het met je.

En de rest van de meiden.

Sas

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden