Ga naar inhoud

Beginnen voor een brusje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Dubbel; 2 embryo's terugplaatsen staat los van de kwaliteit. We hebben tot nu toe altijd gekozen voor tp van 2. Het zkh heeft bij de voorbereidingen van de allereerste ICSI de voor- en nadelen doorgenomen en doet er verder niet ongevraagd uitspraken over. Hoe het met prikpennen zit weet ik niet, ik had mijn pen nog van 2008.

@ Sas; hoe was het gisteren, ben je begonnen met stimuleren?

@ Arzu; hoe was het gesprek in het zkh? Gaan jullie gelijk verder?

• Reacties 523
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai,

Abc, wow 2 mooie emmy`s in je buik en nu maar hopen dat ze blijven zitten.

Hebben jullie ook nog cryo`s??

Arzu, Hoe was je gesprek??

Dubbel, Wat bedoel je met prikpen??

Ik spuit gonal-f en dat zit ook in een pen.

Sorry maar ben de laatste tijd erg druk om steeds te reageren.

Ben dinsdag in het ziekenhuis geweest en mocht de beginnen met de gonal-f erbij.

Maandag weer echo, ben benieuwd of ik weer net zoveel eiblaasjes heb als de vorige keren, de ene keer waren er 18 en de andere keer 19 aangeprikt waarvan 12 goed genoeg voor icsi.

Sas

Geplaatst

Sas, Wat fijn dat de Gonal er bij mocht. Bij mij ook! Ik moet woensdag pas weer... Even geduld hebben dus!

Abc, Succes met de wachtweken!

Geplaatst

Spannend Sas en moi!

Cryo's weten we trouwens nog niet, ergens volgende week zullen we wel een brief krijgen. Ik verwacht geen cryo's, de afgelopen 5 ICSI's nooit gehad, dus die kans is niet zo groot.

Ga nu snel koken!

Geplaatst

ABC ik duim hoor!!!!!!!!

Wat spannend zeg!!!

Dubbel ook bijna starten met de pil, wanneer moet je ongi worden?

Moi ook starten met icsi dat word ook spannend dus

Sas nog ff heb je je echo ik ben heeeeeeeeeeeeel erg benieuwd hoor!!

Hier gisteren dus gesprek en eind maart mag ik weer beginnen met spuiten.

Februari zat vol maar echt erg vind ik het niet , nog ff een maandje rust.

Ik mocht ook 2 embryo's voor de tp en heb daarop ja graag gezegd.

maar thuis begon ik toch te twijfelen wat als het een 2ling word en het hier thuis toch nog misloopt?

Mocht me nog bedenken tot half maart;)

Ik duim voor jullie meiden!

Geplaatst

dag dames,

ik "breek" hier maar even in...

ook in zit midden in traject voor broertje of zusje voor onze dochter!

gisteren de punctie gehad: 5 eicellen

vandaag het bericht dat er slechts 2 bevrucht zijn. Niet hoopvol.

Donderdag de tp...tenminste ik hoop dat die door kan gaan en dat minimaal 1 van de 2 bevruchtingen zich deel tot goede embryo's.

tsjonge, wat is dit toch weer spannend!

Geplaatst

Arzu, mooi dat je weer duidelijkheid hebt wanneer je mag beginnen. Eind maart dus, dat schiet best op. En ook 2 embryo’s. Tja, het blijft een soort gok natuurlijk, maar dat is het met 1 ook vind ik, je hebt toch minder kans met 1.

Sas, hoe was de fm van de week? Is de punctie al in zicht? Spannend!

Dubbel, hoe is het met jou? Al begonnen met de pil?

Moi, hoe was jouw fm?

Diane, welkom! Is de tp goed gegaan? Spannend hoor, als de bevruchtingen zo krap zijn. In 2008 had ik ook 4 eicellen -> 2 embryo’s van matige kwaliteit en dat werd een prachtige mooie meid! Succes in de wachtweken!

Hier gaat het tot nog toe goed. Nog een paar daagjes en dan weten we of het gelukt is. Ik pas zoveel mogelijk struisvogeltactiek toe, probeer niet te letten op krampjes, steekjes etc. Gewoon doorkachelen tot dinsdag, dan zullen we wel zien. We hebben van de week de brief van het ziekenhuis ontvangen over wel/geen cryo’s. Geheel tegen onze verwachting hebben we 2 cryo’s (in 1 rietje). Daar zijn we natuurlijk heel blij mee. Stel je voor dat ik nu zwanger ben, mét nog eens 2 cryo’s, hoe luxe is dat! Ik ga weer gauw genieten van m’n meisje, even een sneeuwpop buiten knutselen!

Geplaatst

ABC ik hoop dat je zwanger bent en nog 2 cryo's super hoor!!!!!!

Ik duim!

Ja het is best wel snel weer:)

Toch ff rust en dan ertegenaan.

Geplaatst

Hai,

Vandaag weer voor een fm geweest, maar het zag er niet goed uit.

Er waren 2 folliks erg dominant waardoor de andere eicellen niet mee kwamen.

Dus besloten om te stoppen.

Begin vandaag met de provera.

Sas

Geplaatst

Jeetje Sas, wat een teleurstelling. Echt balen, als je zo lang bezig bent met pil slikken, lucrin spuiten etc... Vorige keer had je juist veel follikels toch, of heb je dit eerder gehad? Heb je nu een ander medicatieschema dan vorige keer?

In ieder geval sterkte met deze teleurstelling!

Geplaatst

Balen sas, dat is een tegenvaller zeg, en Diane lang niet op het forum gezien, je bent al weer ver in de behandeling, succes donderdag.

En abc super dat je nog cryo s hebt, onze zoon was een cryo. Heb daar dus goede ervaringen mee .

Ben zelf nu een week met de pil bezig.. Kan niet wachten tot de 1e spuit er weer in moet

Groetjes

Geplaatst

Hai,

Abc, al getest??

Dubbel, jij ook weer aan de pil komt alweer dichterbij.

Diane, succes

Moi, hoe gaat het bij jou.

Sas

Arzu, denk dat we weer 3/4 maand moeten wachten voordat we opnieuw mogen beginnen.

Geplaatst

Sas, wat een vervelende berichten! Wat een teleurstelling!

Ik heb morgen de punctie... er zitten zo'n 15 grote follikels. Dus spannend! Zaterdag zal dan de terugplaatsing wel zijn.

Ik heb al aardig de zenuwen hoor!

Rustig aan!

Geplaatst

Net getest en zwanger! Wow, het blijft spannend en onwerkelijk, maar beter bericht dan dit hadden we niet kunnen krijgen natuurlijk. Straks eens het ziekenhuis bellen voor een echo.

Geplaatst

Moi, succes met de punctie vandaag, 15 follikels klinkt goed, daar zal best iets moois bij zitten.

Sas, zou je echt weer zo lang moeten wachten? Wat vind je daar zelf van?

Dubbel, ook weer begonnen, veel succes!!

Geplaatst

Abc, gefeliciteerd!!!!!!

Tja, wat kan ik er van vinden dat ik zolang moet wachten. Heb gewoon geen keus.

Dus leg me er maar bij neer me er druk om maken heeft geen zin.

Moi, succes vandaag 15 follikels ( had er eerder ook zoveel)

Geplaatst

ABC, gefeliciteerd!!! Super!

Vandaag de punctie gehad, met een resultaat van 17! In 2010 had ik er 8... Dus mooi resultaat!

Morgen een spannende dag, dan krijgen we het telefoontje of er bevruchtingen zijn. Nu eerst maar heerlijk op de bank......

Sas, het is jammer dat je weer zolang moet wachten.. Dat wachten vind ik vaak het vervelendste van het hele traject!!

Geplaatst

Moi, wat veel eicellen, goed joh! Heb je last van je buik nu? Maar lekker rustig aan doen en op naar goed nieuws morgen. Ik duim voor je.

Geplaatst

Bedankt Abc. Ja, heb wel buikpijn. Maar onze dochter is vandaag de hele dag bij oma geweest en ligt nu hier weer lekker in haar bedje. Morgen hoop ik wat minder pijn te hebben, zodat ik weer zelf voor haar kan zorgen! Ja, het is een spannende dag morgen!

Hoe gaat het met jou? Voelt vast nog heel onwerkelijk allemaal!

Geplaatst

ABC, wooow gefeliciteerd! Dat is toch weer supernieuws. Wanneer is de echo?

En Sas, ik kan me je teleurstelling heel goed voorstellen wanneer je moet stoppen. Ik heb het nog niet meegemaakt, wel een keer heel dicht tegen een stopmoment aan en toen had ik het al niet meer.

Moi, tsjonge wat veel eicellen! Daar moet toch ook wel veel mooie bevruchtingen uit voort komen! Kan gewoon niet anders! We horen het wel na je telefoontje morgen.

Ik heb donderdag tp gehad van 2 emmy's: niet van topkwaliteit maar goed, dat was het 2 jaar geleden ook niet en toch het mooiste resultaat van de wereld!!! Op van de zenuwen nu, want oooh wat zijn die wachtweken toch slopend. Over een week bloedtest/zwangerschaptest...jawel, op valentijnsdag

Geplaatst

Telefoontje gehad! Van de 17 eicellen, 15 rijp, waarvan 11 bevrucht!!!!

Zaterdag de terugplaatsing!!

Diane, nog een klein weekje wachten... wat ontzettend spannend!

Geplaatst

ABC ik kwam ff naar je kijken en wauw wat een supernieuws!

Van harte gefeliciteerd hoor:D

Moi mooi aantal zeg super nu op naar een goede tp en straks posi zwangerschapstest.

Sas gaat het weer een beetje:(

Diane op naar 2 strepen meid!

Geplaatst

Bedankt Arzu!

Moi, wat een geweldige score, wow. Veel succes met de tp zaterdag en de wachtweken daarna.

Diane, nog een paar (láááánge) dagen en dan hopelijk goed nieuws voor jou! Ga je zelf testen voor de bloedtest, of wacht je het telefoontje af?

Geplaatst

Abc. Super, meid gefeliciteerd.

Moi, 11 bevruchtingen geweldig zeg, dat is echt veel, volgens mij.

Diane, nog maar een paar daagjes.. (die weken lijken)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden