Ga naar inhoud

Beginnen voor een brusje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 523
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier helaal helemaal uit het veld geslagen. De emmys waren goed ontdooid, maar helaas deelden ze niet door. Dus geen tp vandaag. Zo'n domper en het doet meer pijn dan een negatieve zw test, die emmys hebben tenminste nog een kans gehad, deze helaas niet.

We hebben nu nog 1 rietje met 2 emmys dus volgende cyclus is het erop of eronder. Dan weten we of we het boek definitief dichtslaan voor een 2e of dat we nog 8 maanden op ons 2e wondertje mogen broeden in mijn buik.

Geplaatst

@witje jeetje meis wat balen van je emmy's dat is echt een domper.

willen jullie geen verse poging voor een 2de?

lijkt me moeilijk als je weet dat dat je enige mogelijkheid nog is vooral

omdat ik nooit veel vertrouwen in cryo's heb maar wel in verse

Geplaatst

@sky, volgens mij heb je met cryo's net zoveel kans als bij een verse poging.. onze zoon is in ieder geval uit een super cryo ontstaan :)

ik heb zeker wel vertrouwen in cryo's voordeel boven een verse vind ik toch altijd dat je de stress van de hormonen niet hebt.

Geplaatst

Sky R is ook uit een cryo geboren en de kansen zijn idd wat Dubbel zegt bijna net zo goed als een verse. Ik vind een cryo ook "fijner" geen pijn van een punctie meer en wat relaxter en "natuurlijker"

Wij gaan geen verse pogingen meer doen. Dat wil en kan ik mentaal niet meer opbrengen. Heb er de laatste, de 4e zoveel last van gehad dat ik blij was dat ik 4 weken vakantie had toen, anders had ik langdurig in de ziektewet gezeten, wat mij veel stress zou bezorgen.

We hebben besloten dat de cryo's een brusje gingen worden en anders gaan we met zijn 3tjes een geweldig leven opbouwen.

Ik zit nu te wachten op mijn ongi en dan weer bellen voor afspraak eerste echo. Soms zou ik het wel uit willen stellen. Mocht dit niet lukken is het boek echt dicht en nu is er nog hoop zeg maar. Maar aan de andere kant weten we dan ook waar we aan toe zijn en kunnen we daar mee verder. Of we blijven met zijn drietjes of er komt nog een wonder bij. Voor eind mei weten we hoe ons leven er verder uit gaat zien. Aan de ene kant vind ik het wel goed zo, mijn man in ieder geval wel, ben zo bang voor het verdriet wat loskomt als onze laatste cryo's niks zouden worden. Maar zoals de verpleegkundige aan de tel zei, geef de moed nog niet op, jullie hebben nog 2 mooie emmy's!! Dus dat doen we dan ook nog niet.

Geplaatst

oh witje wat een domper zeg!! ik hoop dat in mei je emmy's goed ontdooien en blijven plakken!!

hier vandaag weer een TP, ze hebben niet gebeld dus ga ervan uit dat het doorgaat :)

spannend alweer

Geplaatst

ik weet ook wel dat de kansen even groot zijn maar dat is meer me eigen gevoel. en ik moet zoiezo spuiten door mijn pco. dus natuurlijk zal het bij ons zoiezo al niet zijn. wat naar dat een icsi behandeling zo zwaar is voor je. dan kan ik me wel voorstellen dat je dat niet meer wil. bij ons viel het gelukkig mee. vond alleen het naarst als je na alle moeite met lege handen kwam te staan. de behandeling op zich viel me mee.

Geplaatst

Ivfmoeke is het goed gegaan???? Heb je een mooi emmy aan boord????? Of misschien wel 2???? Hoop dat alles goed is met je.

Ja Sky zo is het bij ieder anders. Ook leeftijd speelt een rol. Mijn man was zelf een zoon van een "oude" vader. Zijn pa ging al met de fut toen hij nog op school zat en wil niet zelf zo'n vader worden. Plus het feit dat we voor R ook 10 tp's nodig hebben gehad en dat heeft ook 5 jaar geduurd en dan zou ik 40 zijn en dat vind ik voor mezelf te oud, zeker met mijn hoge bloeddruk en de daarbij kunnende komende complicaties. Ach zo heeft ieder zijn redenen voor alles.

Geplaatst

zo is het ook hoor meis. helaas weet je niet van te voren hoe het zal lopen anders zou de beslissing een stuk makkelijker. wij hadden wel iets minder tp's 4 in totaal maar verwacht ook niet dat onze volgende behandeling gelijk gaat lukken. zou wel sup

er zijn natuurlijk. en wij zijn nog jong dus dan sta je er ook wat anders in. zal heel hard voor je duimen dat het gewoon gaat lukken!!

Geplaatst

he meiden

een 1e klasse 4 cellig embryo aan boord. dokter S zei tegen ons zoontje (hadden we meegenomen) jij gaat concurrentie krijgen!

hoop het zo, twee lange weken

Geplaatst

Zit nu weer te wachten op mijn ongi die binnen nu en enkele dagen doorbreekt, dan aanmelden voor de allerlaatste keer. Pff gemengde gevoelens..........

Geplaatst

ivfmoeke hoe voel je je????

Hier vanmorgen weer aangemeld voor de laatste cryo tp, want ik was ongi. Ja ik zeg ongi want het is nu weer weg. Ben benieuwd of het toch niet alsnog vanacht doorzet, anders moet ik toch mijn afspraak verzetten.

Geplaatst

oh witje spannend alweer!

ik voel nog niets, is ook nog wat vroeg. Heb wel een goed gevoel.

tis alleen mega kut nu omdat mijn schoonzus na 4e isci nu toch wederom niet zwanger blijkt te zijn. we hadden zo gehoopt samen zwanger te zijn.

Bah ik vind het zo een oneerlijke wereld de mmm, echt enorme last van vandaag :)

Geplaatst

oh zulke dingen zijn idd altijd lastig en je mag het zeker kut vinden!!!! Het is ook zo oneerlijk als paren voor de zoveelste keer met lege handen staan.

Geplaatst

Tja hoe voel ik me.

Heel onzeker en zo bang dat mijn wens niet vervult gaat worden. Ik heb mijn zw van mijn zoontje niet echt bewust meegemaakt voor mijn gevoel, nu denk ik dat ik een 2 e x veel bewuster mee zal maken en ook na de bevalling . Maar goed misschien zit ik er wel helemaal naast.

9 mei eerste echo voor de laatste keer...... zo definitief alles voor het laatst. Hopelijk krijgt er nu wel 1 emmy de kans om in te nestelen.

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik wou even melden dat ik de laatste tijd een beetje afstand heb genomen van het forum, het doet me erg veel om met mijn eigen en jullie slechte en ook goed nieuws om te gaan.. Ik ben zo blij als ik hoor dat iemand zwanger is dan krijg ik ook hoop maar ook zo verdrietig voor iedereen bij wie het niet lukt, daardoor word het me juist teveel, ik merk dat als ik afstand neem mijn eigen verdriet en onzekerheid beter te dragen is. Ik had ook niet verwacht dat het voor een tweede kindje kwa gevoel net zo zwaar (en zelf mischien nog zwaarder) zou zijn.

Iedereen heel veel succes en sterkte ik zou af en toe even inbreken op dit forum.

Ps. volgende week mag ik weer starten met spuiten, waarschijnlijk half juni een tp.

Gr Chantal

Geplaatst

Hoi meiden,

Wij zijn deze maand ook begonnen voor een brusje. ik ben sinds gister begonnen met Provera en Deca. en na 2 weken mag ik Puregon erbij doen.

Geplaatst

Chantal heel begrijpelijk. Ik voel nu precies hetzelfde. Heel veel succes met stimuleren.

Mijnbaby jij ook veel succes!!!!

Hier voornamelijk angst dat de laatste ondooing net zo eindigd als 2 weken geleden. Wil zo graag een 2 e en dit is de laatste kans, kan me niet zo goed ontspannen en ben daadoor ook wat minder te vinden op het forum. Lees wel mee maar reageer minder.

Geplaatst

Mag ik met jullie mee schrijven? Wij gaan namelijk ook voor een brusje voor onze kleine man. De verwachting was dat we in juli/augustus aan de beurt zouden zijn, alleen kregen we vorige week al een uitnodiging voor de prikinstructie van eind deze maand. Na lang nadenken hebben we besloten er toch al voor te gaan, alleen nog even vrij regelen op het werk. Ondanks dat ik er nu anders in sta dan de vorige keer, ik heb immers al een kindje, vind ik het wel fijn om mee te posten. Ik heb me nog niet ingelezen wie wie is, maar dat komt vanzelf wel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden