Ga naar inhoud

Beginnen voor een brusje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi Dubbel, wat een teleurstelling weer!! Ajakkes. Gelukkig wel al redelijk snel evaluatiegesprek. En hopelijk hebben ze dan een plekje voor jullie gereserveerd voor mei....

En Chantal, voor jou ook een teleurstelling lees ik..... Heel veel succes in mei, dat is toch al weer heel snel.

ik ga zo meteen de (moeilijk verkregen) pregnyl zetten: vrijdagmorgen om 9.30u de punctie. Voor de allerlaatste keer.........

meiden, we gaan er weer voor toch??

• Reacties 523
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi abc Hoe gaat het ?

Chantal, balen dat april vol zit, voelt dan toch als een verpeste maand.

Diane. Dat moet wel een speciaal gevoel zijn de allerlaatste keer. Dit gaat em worden succes meid vrijdagochtend en lekker uitrusten in het weekend

Geplaatst

punctie vanmorgen was de pijnlijkste tot nu toe....met een zeer mager resultaat: 5 follikels met slechts 3 eicellen (in januari had ik nog follikels met 5 eicellen en uiteindelijk 2 bevruchtingen).

ik weet het: er is maar 1 goede embryo nodig die zich lekker innestelt, maar toch......de kans op een tp is nu wel erg klein. Maar goed, ik probeer goede moed te houden.

Hou nu mijn fingers crossed of er bevruchting plaats vindt. Dat hoor ik morgen. Maar dan ben ik bij Freya-dag. Zijn jullie daar ook???

Geplaatst

@chantal, dit was onze 1e poging voor een brusje.

diane, balen zeg. hopen dat er een mooi embryootje bij zit..

Ik ben morgen niet bij de freya dag, heb een expositie, daar moet ik wel bij zijn. :)

Weet ook eigenlijk niet wat voor dag dat is? ben jij er wel eens geweest?

Geplaatst

jaja, toch weer 2 embryootjes aan boord sinds gistermorgen: een 4-cellige en een 6-cellige! Dat was 2 jaar geleden ook het geval en toen is 1 van die 2 lekker 9 maanden blijven zitten. Vrijdag de 13e (?!) testen!

ben voor 3e keer naar Freya-dag geweest: verhalen van lotgenoten maar ook bijv. lezingen door hulpverleningsinstanties. Ik vind het altijd wel fijn om te weten dat je niet alleen in deze situatie zit en dat je aan een half woord genoeg hebt......

Geplaatst
dames breek effe in met pril nieuwspositieve test voor brusje na 1e cryo tp
oh ivfmoeke was gaaf!!!!!!!Hier is mijn bongi doorgebroken en dan op dag 9 een eerste echo. Hopelijk ontdooien onze ijsbeertjes goed en komt er nog een brusje voor Ruben. We hebben deze 4 cryootjes nog in 2 rietjes zitten dus als alles goed gaat 2 kansjes, anders is het over en uit voor een 2e, en gaan we met zijn 3tjes gelukkig zijn en ons leven inrichten.
Geplaatst

Diane hoe is het met je?? Nog een beetje vol te houden???

16 april is mijn eerste echo, de tp als valt precies in onze vakantie dus dat zou helemaal perfect zijn. Wel een werkvakantie, we gaan de tuin aanpakken van onze nieuwbouw. Wel veel sjouwwerk, maar anderhalf uur na de tp waar onze zoon uit geboren is liep ik te sjouwen met een 25 kg zware zak strooizout. Was goed voor de doorbloeding denk ik dan maar.

Ik merk weer aan mezelf dat het enorm kriebelt en pfff de laatste kansen voor een brusje hakken er best in. Als de ondooing maar goed gaat, helemaal geen tp zou zo'n domper zijn.

Geplaatst

vandaag evaluatie gehad, had maar 2 bevruchtingen omdat de eitjes waarschijnlijk van niet zo'n goede kwaliteit waren.. tja had de pech ook net die week ziek te zijn. prrt.

volgende menstruatie mogen we weer beginnen met de pil :) en de punctie staat ergens begin juni.. Heb zo'n hekel aan die pil.. das echt het ergste hormoon bij mij haha. vorige keer 3 kilo van aangekomen, van de pil alleen dan he.

hoe gaat het diane..

witje, volgens mij heeft lichamelijk werk niet zoveel invloed. Heb tot aan een week voor mijn bevalling krachttraining gedaan tijdens mijn zwangerschap, en geen pisgewichtjes. Nergens last van gehad.

ik denk dat stress meer invloed heeft.

Geplaatst

Hmm Dubbel niet echt een fijn gesprek dus. De pil hakte er bij mij ook altijd zo in.

Hopelijk gaat het nu beter deze stimulatie en heb je meer goede eitjes en bevruchting.

Nee gevoelsmatig denk ik ook niet dat lichamelijk werk invloed heeft op innesteling, hoewel er erg krampachtig over gedaan wordt. Maar goed iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelen nietwaar?

Geplaatst

Oh Diane wat ontzettend zuur. Heel veel sterkte met het verwerken van deze domper..... En uiteraard een geweldig leven met zijn drietjes verder.

Pff hier vandaag eerste echo. Ben benieuwd of er al een mooi follikeltje klaarligt, ben zo bang dat de ontdooing niet goed gaat en het over is alvorens we beginnen..... Maar ja dat heb je nu eenmaal als het de laatste kans is.....

Geplaatst

gister is het allemaal heel snel gegaan.

De echo was perfect, follikel was al 18mm en bms al 8,3mm.. Dus vanavond al de Otrivelle spuiten, om het in huis te krijgen is een ander verhaal. Het is net als pregnyl wat moeilijk te krijgen, de leverancier komt het brengen aan huis!!!!

Gent heeft gister wel gebeld en zondag gaan ze ontdooien en maandag vanaf half negen worden we gebeld of de tp om half twaalf doorgaat Ik hoop zo dat de ontdooing goed gaat en we in ieder geval 1 kans hebben.........

Geplaatst
Ja Sky heel spannend! Voor jullie ook weer straks. Is het een cryo voor jullie of verse poging weer?
we hebben nog 1 cryo dus die gaan we eerst proberen.had vandaag een kennis op de koffie. bij de eersteheeft ze ook icsi ondergaan. en nu is ze sus spontaabzwanger van de 2de. zij heeft ook net als ik pco ender man had ook net zo slechte zaadkwaliteit als de mijnemaar die is nu dus flink vooruit gegaan. jeej stiekum krijgje dan toch hoop dat het dus wel kan. maarja zal bij onswel niet gebeuren hihi
Geplaatst

Hi Norwegiansky, die hoop heb je natuurlijk altijd :)

Vandaag een week te vroeg ong geworden, de eerste pil gaat er dadelijk weer in :( kan niet wachten tot het echte werk weer begint. Ik hoop dat we in ieder geval deze

Poging wat meer bevruchtingen krijgen en please cryo's

Witje ik duim voor je :)

Geplaatst

dubbel veel succes!! Altijd fijn iets eerder beginnen!

Sky hoop is er altijd, bij ons kan het ook niet spontaan zeggen ze, maar toch....

Geplaatst

he meiden was het topic effe kwijt maar gelukkig via zoeken weer gevonden

wij zijn ook weer in de race voor een brusje. Zie in de handtekening bij velen dat we best wel snel weer starten maar hebben we een keuze?

ikke vind eigenlijk van niet wat als het weer jaren duurt?

even leek het erop dat het meteen raak zou zijn en we in dec een beebje zouden krijgen maar helaas bleek het HCG toch echt te laag. Ik voelde het al, zwanger maar niet goed.

Hopenlijk brengt deze cryo meer geluk, eerst goed ontdooien en dan blijven plakken.

ik ga jullie weer volgen meiden

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden