Ga naar inhoud

Beginnen voor een brusje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 523
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Chantal je zal de kindjes de kost moeten geven die al C kwaliteit teruggeplaats zijn, dan is echt je huis te klein!!

Succes deze broedweken!!

Onze afspraak met de gyn voor een gesprek staat op 4 april om tien voor negen.

Geplaatst

hoi allemaal,

weer een hoop nieuwe forummers erbij :) gezellig, Ik heb het momenteel erg druk, dus heb niet alles goed gelezen. Maar wens iedereen veel succes.

Ik heb alleen wel een vraag aan jullie, ben nu ruim een week met de gonal-f bezig, en heb sinds vanmorgen best wel wat buikpijn, bij de vorige icsi had ik dit pas na de punctie. Hebben/hadden jullie dit ook? Komende dinsdag is de eerste echo.

groetjes dubbel

Geplaatst

Chantal, heel veel succes en sterkte met de wachtweken!!

Ik heb gisteren weer recepten bij apotheek ingeleverd: ik zou dan deze maand nog starten met nieuwe poging. Maar wat blijkt: de pregnyl is op!!!! De gynaecoloog in ziekenhuis had me al gewaarschuwd dat er een schaarste is: de fabriek die de pregnyl produceert kan het niet meer bijbenen, dus het geldt niet alleen voor mijn apotheek. De apotheker vertelde dat hij verwacht pregnyl weer op 18 maart te ontvangen maar hij weet niet hoeveel stuks....en er zijn nog een paar wachtenden voor me...arrrrgggggghhhhhh, wat betekent dit voor iedereen die nog een kindje wil en medicijnen nodig heeft? Ik ga morgen maar even bellen met ziekenhuis wat nu wijsheid is. Ik wil ook niet het risico lopen te starten met de deca en gonal en op moment supreme geen pregnyl te kunnen spuiten....

ik ben nu ook zeer benieuwd of jullie dit verhaal ook al hebben gehoord?

Geplaatst

Hai,

Diane, je zou eventueel ook ovitrelle kunnen gebruiken dit heeft dezelfde werking als pregnyl.

Moet zeggen dat ik dit nog niet gehoord heb.

Dubbel misschien zitten er wel veel eiblaasje en heb je daarom buikpijn.

Sas

Geplaatst

Hoi Dubbel, dat kom idd mischien doordat je veel eiblaasje hebt, dat had ik namelijk ook in 2008.

En Diane, ik dacht eigenlijk dat dat al bij iedereen bekend was.. ik heb 20 januari daarover een mailtje gehad van het radboud, toen zeiden ze ook dat het half maart weer leverbaar zou zijn..of dat je otrivelle moest gebruiken maar dat word niet vergoed (65 euro dacht ik..).. Ik hoop dat je er nog aan kan komen, succes!

Geplaatst

Dit was het bericht van het radboud, op 19-01

Momenteel is de levering van pregnyl een probleem.

We hebben contact gehad met de producent van pregnyl en waarschijnlijk is het probleem begin Maart opgelost.

De apotheek van het radboud heeft nog een kleine voorraad en zal probleren deze voorraad te vergroten.

U kunt het beste proberen pregnyl te halen bij uw eigen apotheek. Hebben zij het niet dan kunt u het bij de radboud apotheek proberen of u kunt het in Duitsland halen. Eventueel kan uw apotheek het ook uit Duitsland laten komen.

Het is ook mogelijk om een ander middel te spuiten met dezelfde werking namelijk ovitrelle 250 microgram. Echter hiervoor moet 67 euro bijbetaald worden.

met vriendelijke groet,

Het VPG team

Geplaatst

Hi! Hier ook geen pregnyl! Ik moet deze week spuiten voor mijn 3e cryo! Krijg morgen te horen of ze Ovitrelle wel op voorraad hebben! En anders wordt het een rondje apotheken bekken! Vervelend allemaal! Hoop voor je dat het goedkomt! Alle meiden: veel succes!

Geplaatst

Er was mij ook verteld dat er een leveringsprobleem was met pregnyl, alleen de apotheek waar ik kom had het gewoon, gelukkig, dat is balen zeg als je verder wil en ze hebben niks.

@ witje, tuurlijk is het beroerd dat wij er allemaal zo over na moeten denken en je bent inderdaad kwetsbaar nu je dus voor een tweede wilt gaan, kan het ook mislukken.. Dat voelt oneerlijk, ik praat me dan weer moed in, het is al 1 keer gelukt...! En veel afleiding van het mannetje wat al rondloopt :)

Vandaag eerste echo gehad, jezus ik was zenuwachtig :happy2:. Het was ook alweer zolang geleden.. het aantal viel me alleen een beetje tegen, omdat ik best wel last heb van mijn buik dacht ik dat er veel eiblaasjes zouden zitten, maar het zijn er minder als de vorige keer. Nu 9 blaasjes, over 2 dagen weer terug.

Bij de 1e icsi had ik op dag 18 de punctie, dat is volgens mij vrij laat? het ziet ernaar uit dat het weer zoiets gaat worden..

chantal succes met de wachtweken..

is er al pregnyl gevonden ergens??

Geplaatst

dank voor reacties!

ik begrijp van verpleegkundige in ziekenhuis dat pregnyl wordt gemaakt uit de urine van zwangere vrouwen (moeders voor moeders) en dat ovitrelle een 100% chemisch product is, maar dat zwangerschapskansen hetzelfde zijn. Ik ga nog even snuffelen of internet en ik ga morgen na bij apotheek of ovitrelle wel op voorraad is (want als iedereen nu op zoek moet naar alternatief voor pregnyl kan ik me voorstellen dat dit dan misschien ook wel minder verkrijgbaar is.....)

Femke, succes deze week met spuiten! Heb je ook deze week de tp van je cryo dus?

Geplaatst

Dubbel 9 follikels is niet slecht toch?? Ok in vergelijking met 18 is het wel de helft, maar mijn prof zei altijd dat ze liever wat minder hadden van goede kwaliteit dan veel van mindere. Daar hield ik me dan weer altijd aan vast.

Ja het is idd niet eerlijk dat wij zo na moeten denken over alles. Mijn frustratie daarover is alweer gezakt en het scheelt zeker dat er al een prachtmanneke is hier. Mocht het niet lukken met 1 van de 4 cryo's, die ingevroren zitten per 2, geven we hem alle liefde die we hebben. Het is idd al eens gelukt, maar ja dat had wel 10 tp-jes nodig en ik heb er nu maar 2, of ze moeten opnieuw in kunnen vriezen na ontdooiing, want we willen er maar 1 terug laten plaatsen. We hadden geen moeite gehad als Ruben zijn broertje/zusje het ook had gered, maar willen nu het risico van een tweeling zo klein mogelijk houden.

Geplaatst

he meiden

ook wij zijn in de running voor een brusje. ik wacht nu op mijn menstruatie en dan gaan we starten met een cryo poging.

we hebben er nog twee in de vriezer en willen deze per 1 terug laten plaatsen, spannend alweer.

Hoe gaat het hier met iedereen? Witje jullie ook weer in de running

Geplaatst

Ivfmoeke wat spannend weer. Wachten op je ongi en dan weer van start!! succes...

Wij hebben eerst een gesprek met de gyn op 4 april en willen als we dan doorgaan samen met hem bekijken wanneer we weer in de race komen.

Geplaatst

hoi allemaal,

gisteren weer een echo gehad en morgen is de punctie ... spannend. ben best zenuwachtig. vorige keer sloeg de verdoving goed aan :)

Geplaatst

Hoi ivf-moeke, weer heel spannend, hopenlijk mag het snel lukken.

En dubbel, succes morgen bij de punctie.

Hier inmiddels wachtdag 8, ik voel niets wat eventueel duid op een zwangerschap, behalve naar mijn idee bijwerkingen van de medicatie, ik ben heus wel positief en hoop er het beste van maar een stemmetje diep vanbinnen zegt me dat dit m niet gaat worden..

Gr Chantal

Geplaatst

@chantal, je moet niet naar dat stemmetje luisteren joh, Ik zat er in ieder geval altijd naast met m'n gevoel. op een gegeven moment ben je natuurlijk ook al zo lang bezig en mislukt het zo vaak, dat je als zelfbescherming maar negatief gaat denken.

Mijn zoontje was een cryo, en ik had helemaal geen symptomen of iets dergelijks. `dus dat wil ook niet alles zeggen. Het is ook gewoon een enorme rot tijd die wachtweken. Sorry als het wat onsamenhangend overkomt maar ben net terug van de punctie en verveel me te pletter dus dacht ga even een berichtje plaatsen. maar ben nogal stoned van de medicatie.

sterkte chantal, we duimen voor een brusje :happy8:

net dus de punctie gehad, was deze keer pijnlijker als de vorige, 9 eitjes :) jippie. donderdag terugplaatsing, ik hoop zo dat het een mooi embryootje wordt.

groetjes alleemaal

Geplaatst

dubbel, wat een mooie opbrengst! Daar zit vast een toppertjes bij die donderdag wordt teruggeplaatst.

chantal, nog even volhouden.....wanneer is je testdag?

Ik heb afgelopen vrijdag een belrondje naar apotheken gedaan en bij nr 10 was het raak en heb ik zaterdagmorgen pregnyl 'gescoord'

vanavond gaat de 1e deca er weer in........maandag om 9u weer 1e echo. Nu echt alles voor de laatste keer.......

Geplaatst

zet em op diane, hopen dat deze raak is.

vandaag tp gehad :( van de 9 eitjes zijn er maar 2 gelukt. ben zooo boos. ik kan het gewoon niet geloven. mijn gevoel zegt dat er iemand zit te kloten in dat lab. we doen ook nog eens mee aan een onderzoek. over verschillende kweekvloeistoffen oid. mijn idee om daar maar eens mee te stoppen.

had al van andere mensen gehoord(zelfde zh) dat er de laatste tijd maar weinig cryo's zijn...

onze vorige icsi had ik van de 10 eitjes 9 bevruchtingen, en uiteindelijk 2 cryo's.

grrommm. embryootje wat teruggezet is is wel een goede kwaliteit.. 30 maart bloedprikken. gelukkig heb ik het super druk met werk. lekker afleiding

chantal, hoe gaat het wachten?

Geplaatst

Diane, laten we duimen dat deze laatste x de beste x word!

Dubbel, succes met de wachtweken, jammer dat er zo weinig bevruchtingen waren, wij hadden dat de laatste x ook en de ICSI waar ons zoontje uit geboren is hadden we 7 bevruchte eicellen en ook geen cryo's.

Hier denk ik dat het weer ten einde loopt, vanochtend getest en negatief, verwacht eigenlijk niet dat ik dan nog positief test op de testdag (zondag)

Hopenlijk mag ik meteen weer door als ik me bij deze menstruatie aanmeld, dat is altijd nog maar de vraag want bij mijn ziekenhuis mogen maar 5 stellen per week starten en wie het eerst kom eerst maalt en 40+ heeft altijd voorrang.

Geplaatst

en chantal, hoe gaat het, ?

wij hebben vandaag de brief gehad, geen cryo's :(

volgende week vrijdag (30 maart) bloedtest...

Geplaatst

hmmm, wel een beetje ongezellig hier :)

hoe is het diane?

voor ons is deze poging klaar. 12 april evaluatie .. hopelijk meteen weer door

Geplaatst

Get wat verdrietig, Dubbel. En ook nog eens geen cryo's... Je kunt gelukkig wel snel terecht voor de evaluatie, ik hoop voor je dat je gelijk door mag.

Hoe gaat het met de rest? Arzu, ik heb je al een tijd niet gezien? En Sas, met jou?

Geplaatst

Hoi Dubbel, sterkte!!! Wat rot zeg, hoop dat jullie meteen door mogen. Was dit nu jullie 1e poging voor een brusje..?

Met een beetje geluk mogen wij in mei weer starten, had me aangemeld voor april, maar het was te druk. :-(

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden