Ga naar inhoud

Beginnen voor een brusje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Poezebeest, wat leuk om te lezen dat jullie voor een brusje gaan! Jullie kleine man is van november toch (uit m'n hoofd)?

Ik heb van de week ook het VU gebeld om te vragen hoelang wij moeten wachten voor een brusje. Als Vince 9 maanden is mogen we ons aanmelden, dus dat is in november!

Succes meiden, dat er voor jullie allemaal maar een mooie zwangerschap uit voort mag komen!

• Reacties 523
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Melis; ja, begin november is hij geboren. En jullie ook al plannen voor een 2e, wat leuk! Toch mooi dat we allebei een rot-zwangerschap hebben gehad en toch weer voor een tweede willen gaan. Hoe is het met Vince?

Ik heb in januari gebeld met de vraag wanneer we voor nummertje 2 mochten gaan, het antwoord was toen 6 maanden na de bevalling. Aangezien er een wachtlijst van 4 tot 6 maanden was wilde ze ons wel alvast inplannen bij de gyn. Ik dacht dat we dan in april/mei een afspraak zouden hebben, maar we konden eind februari al terecht. Logischerwijs zou je dan denken dat we rond juli/augustus aan de beurt zouden zijn. Groot was dan ook de verbazing toen we deze week al de uitnodiging voor de prikinstructie kregen. Het is misschien wel snel allemaal, maar ik wil graag nog een kindje en aangezien mijn eerste zwangerschap echt hel was wil ik er ook wel snel vanaf zijn. Ik hoop dat men gelijk krijgt en iedere zwangerschap anders is en zo niet, dan weet ik ook dat alles weer goed is zodra ik ben bevallen.

Geplaatst

welkom allemaal, gezellig. bij mij gister weer de eerste lucrin erin.. wordt er wel altijd stik chagrijnig van, dat vind manlief zooo leuk.

groetjes

succes chantal.

Geplaatst

Hallo

Zou ik ook met jullie mee mogen schrijven?Wij hebben een afspraak gemaakt voor een brusje 6 juni kunnen we terecht.

Best wel spannend allemaal.

Groetjes Tamara

Geplaatst

Hey meiden,

Tamara spannend! dubbel hahah je die mannen maken wat mee..

Hier ben ik al een 4 dagen aan de provera en deca.. nog 3 dagen provera en dan stoppen

en door gaan met deca en de week er op puregon erbij...

Geplaatst

Het gaat weer druk worden hier. Gezellig.

Ik heb dus woensdag 1e echo voor cryo tp. Zie ontzettend op tegen die spuit Otrivelle. Heb er zo'n last van gehad vorige keer. Had niet het idee dat ik zo'n last had van de Pregnyl toen. Dan is het ook nog maar de vraag of ze doordelen na de ontdooing. Daar is het fout gegaan 2 weken geleden. Ontdooing ging goed, maar ze deelden niet door.

Nu dit echt de laatste kans is op een brusje, lijkt de drang en de wens zo hevig. Juist omdat ik weet hoe het nu is allemaal als er een kleine is. Het gaat nooit hetzelfde dat weet ik ook wel, maar zou het zo graag allemaal nog eens meemaken. Net als jullie allemaal!!!

Geplaatst

witje heel begrijpelijk hoor, wij hebben een zoon van 2,5 jaar ook door ivf.

ben nu bezig sinds vorig jaar feb, en de wens word steeds groter..

Ik hoop dat jullie cryo mooie zal ontdooien en goed zal doordelen... wat een stress he :( zoveel factoren die

goed mee moeten doen..

Geplaatst

Witje, wil je ff heel veel suc6 wensen en ik hoop voor jullie dat jullie cryo goed zal ontdooien en mag uitgroeien tot een prachtig brusje voor jullie zoontje!

Geplaatst

Hey Meiden

Witje

Voor jullie word het dus erg spannend de komende week.Kan me goed voorstellen dat dat een hoop stress met zich meebreng zeker

omdat de laatste kans is voor jullie.Hoop dat jullie cryo goed ontdooid en dat hij veilig bij je innestelt.

Mijnbaby

Spannend jullie zijn al bezig voel je je goed?

Ik weet niet zo goed wat we kunnen verwachten als we dalijk naar het ziekenhuis gaan het is 2 jaar geleden voor ons. We hebben wel al papieren in moeten vullen voor evt een cryo.Het begint wel erg te kriebelen moet ik toegeven.

Groetjes Tamara

Geplaatst

Ja wij zijn nu bezig sinds vorig jaar feb voor een brusje, eerst met cryo's van ons eerste

ivf poging waar ons zoontje van is geboren, in sep een nieuwe poging, en nu ons 2e verse poging voor

een brusje.. ik voel me super! ik heb gelukkig weinig last van bewerkingen alleen pregnyl beetje misselijk enzo..

maar verder niet echt.. zo nu en dan beetje emo maar dat is nu nog niet het geval..

gaan jullie voor een cryo?

Geplaatst

Goedemorgen

Nee we hadden helaas geen cryo uit onze vorige poging.Gelukkig heb je weinig last van de bijwerkingen ik had ook van die momenten toen ik aan het spuiten was dus ben benieuwd hoe het dalijk gaat.

Fijne dag vandaag

Geplaatst

@ Tam Wij hadden van ons poging in sep 1 cryo maar die heeft het helaas niet gered :( na maanden wachten

werden we gebeld dat die niet was door gaan delen en niet goed was... vandaar dat we nu ook helemaal opnieuw beginnen..

meiden zullen we een lijstje maken? om een beetje overzicht te hebben?

Geplaatst

Goed idee van een lijstje. Ik begin er nu een en dan kunnen we allemaal aanvullen.

Wie staat waar in de droom voor een BRUSJE...

Witje: 9 mei 1e follikel meting voor cryo tp

Geplaatst

Witje

Sucses met de echo vandaag.

Als iemand me kan uitleggen hoe ik me naam op het lijstje kan zetten want heb geen flauw idee hoe ik dat kan doen hihi.

Groetjes Tamara

Geplaatst

Tamara bedankt! Ben echt stikzenuwachtig. Het is nu echt de laatste keer, slik....

Je kan dan onderaan het bericht met het lijstje "met citaat reageren" aanklikken en dan kan je je naam toevoegen.

Je kan dan ook eventuele zinnen die geschreven zijn weghalen met backspace zodat het echt je eigen bericht is

Geplaatst
Goed idee van een lijstje. Ik begin er nu een en dan kunnen we allemaal aanvullen.

Witje: 9 mei 1e follikel meting voor cryo tp

Tamara: 6juni intakegesprek Maasstadziekenhuis

Geplaatst

Nou volgens mij doe ik het niet goed . Zal me er nog eens in verdiepen

Witje

Hoe is de echo verlopen alles goed gegaan? Ik kan me goed voorstellen dat je zenuwachtig was zeker omdat het jullie laatste kans is.

Mijnbaby

Hoe gaat het met jou?

Groetjes Tamara

Geplaatst

Witje: 10 mei Ovitrelle spuiten, tp 16 mei

Tamara: 6juni intakegesprek Maasstadziekenhuis

Geplaatst

Misschien een domme vraag, maar is dat "de pil" provera.?

Ik ben 5 mei begonnen met de Lucrin nu wachten op ong. En dan de gonal erbij :)

Geplaatst

Tamara hiero gaat het goed, ben al een week aan de deca en provera.

ik mag 16 mei de puregon erbij prikken en 23 mei de eerste fm, en 29 mei punctie ;)

Dubbel: provera is een middel om je menstruatie op te wekken?! ik moest het ook even opzoeken op

internet, ik had een mega lange cyclus dus denk dat ze daarom die 7e daagse kuur hebben geven...

doe jij kort of lang schema? wanneer heb je de punctie?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden